Przyspieszony tryb postępowania karnego

  • Wojciech Szafran
    Message 1 of 3969 , Apr 1, 2003
      Przyspieszony tryb postępowania karnego orzekany jest min. wobec
      sprawców wykroczeń popełnionych w związku z imprezą masową. Samą
      definicję pojęcia "imprez masowa" możemy znalezć w ujednoliconym
      tekście ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych
      (http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/bez0516.html). Wykroczenia
      owe dotyczą zarówno wystąpień przeciwko porządkowi i spokojowi
      publicznemu, określonych w art. 50 , 51 i 52a Kodeksu wykroczeń
      (http://www.prawo.psm.pl/?x=D1971_12_114_2#R8),
      jak i przeciwko mieniu i urządzeniom użytku publicznego, określonych
      w art. 124 i 143 Kodeksu wykroczeń (http://www.prawo.psm.pl/?
      x=D1971_12_114_2#R10). Wprowadzenie przyspieszonego trybu
      postępowania trybu karnego pozwala na znaczne usprawnienie i
      przyspieszenie prac organów wymiaru sprawiedliwości. W praktyce
      okazuje się, iż wyrok skazujący wydawany jest już w ciągu
      kilku/kilkunastu godzin od zatrzymania sprawców wykroczeń. Za
      przykład mogą tutaj posłużyć ostatnie rozprawy w Wydziale Grodzkim
      Sądu Rejonowego Wrocław Fabryczna, gdzie już zapadły pierwsze wyroki
      w sprawie niedzielnych zamieszek pseudokibiców.
      Więcej informacji na temat postępowania przyspieszonego (i nie tylko)
      znajdziemy chociażby na stronie
      http://www.salamandra.org.pl/prawo/u_postepowanie_wykroczenia.html

      Pozdrawiam,

      Wojtek
    • Filip Stankiewicz
      Message 3969 of 3969 , May 3, 2006
        Witam,

        Urzędnicy z Brukseli robią co chcą, opinię obywateli mają za nic.
        Najlepiej to widać, po wprowadzaniu rozwiązan zawartych w odrzuconej
        w 2 krajach (a więc nie przyjętej jako obowiązującej w UE)
        Konstytucji UE. Większego lekcewazenia woli wyborców trudno sobie
        wyobrazić!

        P.S. Wie Pan dlaczego na nowej tablicy rejestrcyjnej nie mogę mieć
        flagi Polski tylko te idiotyczne gwaizdki UE? To chore co UE z nami
        robi. W dodatku jako podatnicy stracimy miliony (w skali kraju):

        http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/596159.html

        Zapraszam: http://stankiewicz.netstrefa.com

        Serdecznie Pozdrawiam
        Filip Stankiewicz