Re: Uczenie sposobu uczenia się

  • mjanaszek
    Message 1 of 3969 , Sep 10, 2002
      Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że skuteczne studiowanie
      wymaga odpowiedniego podejœcia i opracowania konkretnego systemu
      przyswajania wiedzy. W dobie niezwykle szybko zachodzšcych zmian,
      szalonego postępu technicznego, masy nowinek i œwieżych informacji,
      student pragnšcy osišgnšć status osoby inteligentnej i takš osobš
      pozostać w przyszłoœci (w swym życiu zawodowym) musi wypracować
      metodę cišgłego pozyskiwania i aktualizacji danych i informacji.
      Owego systemowego podejœcia do własnego kształcenia się nauczyć
      powinniœmy się w szkole œredniej i podczas studiów. Wówczas nie
      powinna zdarzyć się sytuacja, że wszystko co wiemy, jest niepotrzebne
      i przestarzałe.
      Ta cišgła aktualizacja własnej wiedzy jest szczególnie nieodzowna w
      przypadku ludzi zwišzanych z prawem. Niezliczona liczba aktualizacji,
      nowelizacji, poprawek, a także nowo pojawiajšcych się uchwał, ustaw i
      rozporzšdzeń może przyprawić o ból głowy. Bez wypracowanych metod i
      Ÿródeł aktualizacji wiedzy trudno byłoby utrzymać pożšdany stan
      œwiadomoœci w danej dziedzinie.
      Poza znajomoœciš samych aktów prawnych pojawić się mogš także różnice
      i wštpliwoœci w ich rozumieniu i interpretowaniu. Tutaj owocne mogš
      okazać się dyskusje i porady innych osób. Należy jednak wiedzieć,
      gdzie takiej pomocy szukać.
      Jeœli chodzi o zagadnienia prawne, to najczęœciej korzystam z portalu
      prawno-gospodarczego http://www.infor.pl . Co najbardziej przydatne, to
      możliwoœć pozyskania informacji nie tylko bezpoœrednio z aktów
      prawnych (dzienniki ustaw, monitory), ale także od innych osób
      uczestniczšcych w forum. Pozyskana tam wiedza ma wymiar najczęœciej
      czysto praktyczny. Innym, ciekawym adresem internetowym, pod którym
      znaleŸć można odpowiedŸ na pojawiajšce się pytania jest
      http://www.prawo.lex.pl . Problemy rozwišzać można za pomocš
      niekomercyjnej lisy dyskusyjnej. Studentom przydatny okazać może się
      także http://www.prawo.fri.pl/ , gdzie znajduje się wiele artykułów o
      tematyce prawniczej oraz wiele linków do innych serwisów. Istnieje tu
      też dział STUDENT A PRAWO, gdzie zawartych jest sporo praktycznych
      rad dla studentów.
      Tak więc pozostaje tylko, a właœciwie aż, opracowanie sobie systemu
      weryfikowania i aktualizacji potrzebnych danych. PóŸniej pozostaje
      trzymanie się owego sposobu. ródeł informacji raczej nie brakuje...
      Pozdrawiam wszystkich prawników. mjanaszek
    • Filip Stankiewicz
      Message 3969 of 3969 , May 3, 2006
        Witam,

        Urzędnicy z Brukseli robią co chcą, opinię obywateli mają za nic.
        Najlepiej to widać, po wprowadzaniu rozwiązan zawartych w odrzuconej
        w 2 krajach (a więc nie przyjętej jako obowiązującej w UE)
        Konstytucji UE. Większego lekcewazenia woli wyborców trudno sobie
        wyobrazić!

        P.S. Wie Pan dlaczego na nowej tablicy rejestrcyjnej nie mogę mieć
        flagi Polski tylko te idiotyczne gwaizdki UE? To chore co UE z nami
        robi. W dodatku jako podatnicy stracimy miliony (w skali kraju):

        http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/596159.html

        Zapraszam: http://stankiewicz.netstrefa.com

        Serdecznie Pozdrawiam
        Filip Stankiewicz