Re: prawo transportowe

  • maniek2002pl
    Message 1 of 3969 , May 22, 2002
      --- In forthenewuniverse@y..., jutrzenka2002 wrote:
      > Ma miejsce następujšca sytuacja:<br>Firma
      > spedycyjna zleca firmie transportowej przewiezienie towaru z
      > Francji do Polski. Wysyła prawidłowe zlecenie z zawartymi
      > wszystkimi danymi dotyczšcymi adresu, załadunku/rozładunku
      > itd., <br>następnie faxem otrzymuje potwierdzenie
      > przyjęcia zlecenia. Samochód jedzie do Francji, ładuje
      > towar i opuszcza fabrykę. Po drodze (lecz jeszcze we
      > Francji) pojazd zostaje zatrzymany do rutynowej kontroli
      > drogowej. Podczas sprawdzania okazuje się, że kierowca nie
      > ma zezwolenia francuskiego i/bšdŸ certyfikatu
> [...]
      W tej sytuacji odpowiedzialna jest firma transportowa przyjmujšca
      zlecenie.Ustawa z dnia 26 lipca 1991r o warunkach wykonywania
      międzynarodowego transportu drogowego, art.103a. mówi, że kto
      wykonuje międzynarodowy transport drogowy bez wymaganej koncesji
      lub bez wymaganego zezwolenia na przewóz osób lub rzeczy albo nie
      przestrzega warunków w nim okreœlonych , bez uiszczenia opłat
      obowišzujšcych w międzynarodowym transporcie drogowym podlega karze
      grzywny.Art.4 ustawy mówi, że przewoŸnik przekraczajšcy granicę,
      obowišzany jest posiadać niezbędne dokumenty okreœlone w ustawie i
      umowach międzynarodowych obowišzujšcych RP w międzynarodowych
      przewozach drogowych i przedkładać je na żšdanie uprawnionych
      organów kontroli na granicy. Art. 8 tej ustawy mówi,że koncesji na
      przewóz udziela się na jeden lub więcej pojazdów samochodowych i
      jeden lub więcej krajów, wszystkie lub niektóre rodzaje przewozów.
      Koncesjš objęte sš konkretne pojazdy i konkretne kraje, a więc nie
      ma możliwoœci (zgodnie z prawem) wysłania do Francji samochodu,
      który nie spełnia obowišzujšcych tam norm i wymagań odnoœnie
      pojazdów samochodowch.Przedstawionš sytuację można porównać do
      takiej w której ktoœ decyduje się prowadzić samochód nie posiadajšc
      prawa jazdy.
    • Filip Stankiewicz
      Message 3969 of 3969 , May 3, 2006
        Witam,

        Urzędnicy z Brukseli robią co chcą, opinię obywateli mają za nic.
        Najlepiej to widać, po wprowadzaniu rozwiązan zawartych w odrzuconej
        w 2 krajach (a więc nie przyjętej jako obowiązującej w UE)
        Konstytucji UE. Większego lekcewazenia woli wyborców trudno sobie
        wyobrazić!

        P.S. Wie Pan dlaczego na nowej tablicy rejestrcyjnej nie mogę mieć
        flagi Polski tylko te idiotyczne gwaizdki UE? To chore co UE z nami
        robi. W dodatku jako podatnicy stracimy miliony (w skali kraju):

        http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/596159.html

        Zapraszam: http://stankiewicz.netstrefa.com

        Serdecznie Pozdrawiam
        Filip Stankiewicz