Re: Czy UE zagra¿a suwerennoœci? 3

  • Piotr Piechocki
    Message 1 of 3969 , Feb 1, 2005
      Z uwag¹ zapozna³em siê £ukaszu z twoj¹ opini¹ na
      temat suwerennoœci
      krajów europejskich w UE i choæ zgadzam siê z twoj¹
      wypowiedzi¹ to
      wyczuwam w niej du¿o niepewnoœci. Uwa¿asz, ¿e kraje
      zrzeszone w UE
      nie trac¹ suwerennoœci, a przez ca³y czas swojej wypowiedzi
      podwa¿asz
      stawian¹ przez siebie teze, dlatego chcia³bym rozwiaæ
      niepewnoœci
      jakie s¹ w niej zawarte.
      ¯adne z krajów przystêpuj¹ce do Unii Europejskiej nie
      rezygnuje
      choæby z u³amka swojej suwerennoœci.Kwestia przyjmowania
      dokumentów
      wydawanch przez unijne instytucje nie mo¿e byæ podstaw¹
      tezy, ¿e
      godzi to w niezale¿noœæ krajów cz³onkowskich. Sprawa
      ujednolicenia
      niektórych przepisów to bardzo wa¿ny element bez którego
      UE nie
      mog³aby istnieæ. Nie ma on na celu ograniczaæ
      suwerennoœci krajów
      cz³onkowskich a jedynie umacniaæ istniej¹ce wiêzy
      pomiêdzy pañstwami
      UE. Ponadto bez ujednolicania przepisów UE by³aby tylko
      sztucznym
      tworem rozdartym konfliktami pomiêdzy krajami cz³onkowskimi.
      Na temat ujednolicenia wspólnej polityki zagranicznej lub
      problemu
      aborcji odnoszê siê bardzo krytycznie. W³aœnie próba
      ujednolicenia
      tych spraw wywo³a³oby g³êbokie konflikty w UE co w
      konsekwencji
      stawia³oby pod znakiem zapytania sensownoœæ dalszej
      egzystencji Unii.
      Trzeba powiedzieæ, ¿e Polska in inne kraje cz³onkowskie
      s¹ w stu
      procentach suwerenne w UE. Jednolite prawo to tylko pewne zasady,
      które s¹ podstaw¹ funkcjonowania nie tylko ka¿dej
      du¿ej instytucji
      ale i codziennego ¿ycia ka¿dego z nas.
      Pozdrowienia! Piotr
    • Filip Stankiewicz
      Message 3969 of 3969 , May 3, 2006
        Witam,

        Urzędnicy z Brukseli robią co chcą, opinię obywateli mają za nic.
        Najlepiej to widać, po wprowadzaniu rozwiązan zawartych w odrzuconej
        w 2 krajach (a więc nie przyjętej jako obowiązującej w UE)
        Konstytucji UE. Większego lekcewazenia woli wyborców trudno sobie
        wyobrazić!

        P.S. Wie Pan dlaczego na nowej tablicy rejestrcyjnej nie mogę mieć
        flagi Polski tylko te idiotyczne gwaizdki UE? To chore co UE z nami
        robi. W dodatku jako podatnicy stracimy miliony (w skali kraju):

        http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/596159.html

        Zapraszam: http://stankiewicz.netstrefa.com

        Serdecznie Pozdrawiam
        Filip Stankiewicz