Re: [folkspraak] Re: hei folk!

  • David Parke
    Message 1 of 7 , May 1, 2011
      Hee all
      Ek ha niht mannig tid oder energi om ontwikkele FS aktual. Min medicin
      for epilepsi (fallend sykhed) mak mi gematted ond syk mannig dagen.
      Ek ha avslyted nu min kurt nederlandish kurs. Latst wek min
      klass-frynden, lerer ond ek ha gan to de enig Nederlandish restaurant in
      Auckland. Wi etede all pannkoken ond friten med majonaese. Ond gelykkig
      Koninginnedag for gestern!

      On 1/05/2011 04:33, swartsaxon wrote:

      > --- In folkspraak@yahoogroups.com

      > Hei Ingmar,
      >
      > Nylik moeted ek en mann online, dee lyved mi, ond laded mi, med him in
      > Nederland (Rotterdam) to leve. Ek tenkt over dis lading, doch in de
      > end slajd av (refusered), fordatt ett was to gefarlik. Doch, ov ek
      > "ja" geseged hadde, sholde ek spoedig in Nederland leve, naij di!
      >
      > Andrew

    • chamavian
      Message 2 of 7 , May 1, 2011
        Datt iss doch en aventyr, Andi! Ha du noch kontakt med des mann?

        --- In folkspraak@yahoogroups.com, "swartsaxon" <anjarrette@...> wrote:

> [...]
        >
        > Nylik moeted ek en mann online, dee lyved mi, ond laded mi, med him in Nederland (Rotterdam) to leve. Ek tenkt over dis lading, doch in de end slajd av (refusered), fordatt ett was to gefarlik. Doch, ov ek "ja" geseged hadde, sholde ek spoedig in Nederland leve, naij di!

      • chamavian
        Message 3 of 7 , May 1, 2011
          O David, datt iss werklik jamerlik datt du foel di so syk so ofte.
          Ek hop datt de dokter kann helpe di en lyttel med medicin oder en ander behandeling...
          Doch datt du ha slyted med god ferfolg din Nederlandish kurs iss naturlik fantastish. "Van harte gefeliciteerd!"
          Ond ware de pannkoken lekker?

          --- In folkspraak@yahoogroups.com, David Parke <parked@...> wrote:

> [...]
          > klass-frynden, lerer ond ek ha gan to de enig Nederlandish restaurant in
          > Auckland. Wi etede all pannkoken ond friten med majonaese. Ond gelykkig

        • David Parke
          Message 4 of 7 , May 1, 2011
            Min neurolog (nervdoktor) shall forshe/undersoeke of ek shulde benytte
            en ander medacin. Ek wajt lang for dat.
            Min nederlandish kurs war naturlik to leht for mi. Ek ha mi lered
            lyttel. Doh ett war god for de moeglikhed to oeve spreking.
            Min pannkok war en gulash-pannkok ond war ser lekker! Ek ferwundere mi
            om de nederlanders. De nederlandish fod/kykken iss ser swar ond fettig
            -- warfor aere dee nejt als tikk als de amerikaners?

            On 1/05/2011 23:19, chamavian wrote:

> [...]
            > Doch datt du ha slyted med god ferfolg din Nederlandish kurs iss
            > naturlik fantastish. "Van harte gefeliciteerd!"

          • chamavian
            Message 5 of 7 , May 1, 2011
              fordatt wi ete nicht so mannig, ond fordatt wi ride uns "fietsen" ofte daglik!