Re: [Seatlo] Enigmeto

  • Ros’ Haruo
    Message 1 of 6 , Oct 2, 2010
      Je 2010/10/2 Ray Redd <rrrr@...> tajpis kaj sendis:

      Jen vortluda enigmeto kiun mi kreis hieraŭ. Post du tagoj mi sendos la
      solvon.

      Se Gumplowicz konstruus barilon, el glatigitaj, lakitaj betulstangoj,
      ĉirkaŭ la plej norda parto de la mondo, kiel tiu barilo nomiĝus?

      Multan dankon, Ray. Interesegos min vidi, ĉu iu solvos tion.

      (Ray defiis la ĉeestantojn de la hodiaŭa SES-kunsido per tio enigmo, kaj post pluraj minutoj da apenaŭ sukcesa solvpenado, li malkaŝis al ni la solvon. Jen la cetera mondo havas du tagojn por cerbumi pri tio; mi deziras al vi ĉiuj bonŝancon!)

      Haruo
    • Ros’ Haruo
      Message 2 of 6 , Oct 5, 2010
        Je 2010/10/5 Ray Redd <rrrr@...> tajpis kaj sendis:

        Antaŭ du tagoj mi sendis tiun enigmeton:

        Se Gumplowicz konstruus barilon, el glatigitaj, lakitaj betulstangoj,
        ĉirkaŭ la plej norda parto de la mondo, kiel tiu barilo nomiĝus?

        Jen la solvo:

        Pala, pola, polura, polusa palisaro.
      • Derek Roff
        Message 3 of 6 , Oct 5, 2010
          Kaj se oni instalus elektran (baterian) sistemon por forgvidi la
          fokojn kaj ursojn for de la regiono de tiu barilo?

          Pila, pela, pala, pola, polura, polusa palisaro.

          Derek

          (sed c^u ne "polurita", au^ ec^ "polurigita" estus iom pli g^uste,
          gramatike?)

          --On Tuesday, October 5, 2010 12:22 AM -0700

          Language Learning Center
          Ortega Hall 129, MSC03-2100
          University of New Mexico
          Albuquerque, NM 87131-0001
          505/277-7368, fax 505/277-3885
          Internet: derek@...
        • Russ Williams
          Message 4 of 6 , Oct 5, 2010
            2010/10/5 Derek Roff <derek@...>:
            > Kaj se oni instalus elektran (baterian) sistemon por forgvidi la
            > fokojn kaj ursojn for de la regiono de tiu barilo?

            pajla pela, mi supozas :)

            > Pila, pela, pala, pola, polura, polusa palisaro.
            >
            > Derek
            >
            > (sed c^u ne "polurita", au^ ec^ "polurigita" estus iom pli g^uste,
            > gramatike?)

            Nu jes adjektiva "polura" eble strangas, sed kredeble estas poezia licenco. :)
            polurita sufiĉas, ĉu ne, ĉar oni poluras aferon.

            russ
            PS Al la originala mi proponis:
            glata plata betulaca pola polusa palisaro
            :)
          • Derek Roff
            Message 5 of 6 , Oct 5, 2010
              Eble mi miskomprenas vin, Russ. Pajlo (=straw) povus roli, sed pilo
              (=single-cell battery) estas la fonto de la bezonata elektro. Oni
              povas imagi, tamen, lau^ la inspiro de Russ, ke:

              Por iom protekti tiujn pilojn de la plej ekstremaj temperaturoj, oni
              alportis pajlon. Sed etaj insektoj infestis g^in, kaj sekve, la
              lignon. Do, oni konstruis duan barilon, kiu suferis la saman
              problemon. Kompreneble, tiu dua estis:

              Plia pila, pela, pajla, pula, pala, pola, polura, polusa palisaro

              Derek

              --On Tuesday, October 5, 2010 3:09 PM +0200 Russ Williams

              Derek Roff
              Language Learning Center
              Ortega Hall 129, MSC03-2100
              University of New Mexico
              Albuquerque, NM 87131-0001
              505/277-7368, fax 505/277-3885
              Internet: derek@...
            • Russ Williams
              Message 6 of 6 , Oct 5, 2010
                2010/10/5 Derek Roff <derek@...>:
                > Eble mi miskomprenas vin, Russ.  Pajlo (=straw) povus roli, sed pilo
                > (=single-cell battery) estas la fonto de la bezonata elektro.  Oni
                > povas imagi, tamen, lau^ la inspiro de Russ, ke:

                Ha, vi kompreneble pravas, mi miksis "pilo" kaj "pajlo" pro la sono de
                la angla "pile" (en la malpli ofta senco de baterio).
                Amuze, mi pensis ke io misas pri "pajlo" en mia respondo... :)
                Dankon!
                russ