Re: [Etnokultura] sveikinimai ir prasymas

    Message 1 of 9 , Mar 16, 2003
      brangus sauliau, as susitvarkes kompiuteri pagal visus LR galiojancius
      istatymus, ir turiu tau naujiena: as irgi nematau tavo fontu, kitu zmoniu
      visu matau :)

      Message 2 of 9 , Mar 16, 2003
        La,

        nors čia jau gaunasi totalus offopic'as, bet pratęsiu šį kompiuterinį
        ginčą. Nes norisi, kad žmonės nežalotų lietuvių kalbos šveplais
        elektroniniais laiškais (be lietuviškų raidžių). Kam neįdomu, galite
        iš karto trinti šį laišką laukan. :)

        > brangus sauliau, as susitvarkes kompiuteri pagal visus LR galiojancius
        > istatymus, ir turiu tau naujiena: as irgi nematau tavo fontu, kitu zmoniu

        Hm, o kokie ten LR įstatymai yra, kurie nusako, kaip turi būti
        sutvarkytas kompiuteris? Gal dar yra įstatymas, kokia ranka turiu
        valgyti? Aišku, yra įstatymai apie legalią programinę įrangą. Bet kad
        būtų kažkas toki apie kompiuterių susitvarkymą - čia jau negirdėjau.
        Norėčiau pamatyti tą įstatymą. Bent jau man tai skamba truputį
        juokingai... :)

        Hm, nors čia gal turi omenyje valstybinę įstaigą? Gal įstaigoms ir yra
        kokios nors rekomendacijos ar normatyvai. Bet kadangi mano nuomonė
        apie valstybines įstaigas, o tiksliau, jų kompiuterinio raštingumo
        lygį, yra labai nekokia (kiek teko susidurti), tai jų už etaloną
        neimkime. Yra įstatymai? Turbūt. Bet dažnai nelogiški įstatymai eina
        sau, o žmonės sau. Nors mano kompiuteris nėra sutvarkytas pagal LR
        įstatymus, o pagal pasaulinius standartus, tai nesujaučiu blogai.
        Visgi bendrauti tenka ne su valstybinėmis įstaigomis (kur komp. lygis
        yra žemiau kritikos), o su interneto erdvėje esančiais žmonėmis. Tai
        ir dirbi pagal visuotiškai priimtas tarpusavio bendravimo normas:
        koduotės, laiškų rašymo taisyklės, internetinis etiketa ir pan.

        O dabar link tavo problemos. Pirmas mano įtarimas pasitvirtino -
        naudoji Outlook Express (nes paprastai žmonės problemų turi tik su
        Outlook'ais). Tai čia j grybus pjauna. A, tavo pašto programa dirba su
        ISO-8859-4 koduote. Kaip žinia, ši koduotė yra pasenusi. O dabartinė
        oficiali Lietuvos koduotė (nuo 2000 metų, berods) yra ISO-8859-13. Dar
        galima naudoti ir Windows-1257 koduotę (kuri beveik atitinka
        ISO-8859-13). Tai kaip tuomet ten pas tave su kompiuterinio sutvarkymu
        pagal LR įstatymus? Ar ne laikas būtų peržiūrėti įstatymus iš naujo ar
        bent jau pažįstamų paklausinėti, kas šiuo metu IT vyksta.

        Tai štai. Tavo nuostabusis Outlook Express (tikiuosi, kad legalus)
        nesugeba laikytis LR standartų ir nesupranta ISO-8859-13 koduotės. Tad
        tokius laiškus rodo su iškraipytomis lietuviškomis raidėmis. Siūlyčiau
        paieškoti internete arba kreiptis į oficialius Microsoft atstovus (gi
        tavo programinė įranga legali) ir ten susirasti sprendimą. O ne
        kaltinti kitus. O jeigu nepavyks rasti sprendimo, tuomet siūlyčiau
        naudoti kitą normalią pašto programą. Kad ir Mozilla
        (http://www.mozilla.org), kuri yra ne tik nemokama, palaiko visus
        standartus ir koduotes, bet dargi yra išversta į lietuvių kalbą.

        O kas netiki, kad mano laiškai yra geri, siūlau nueiti į patį
        http://www.yahoogroups.com ir ten pažiūrti šios konferencijos
        archyvus. Pasirinkite mano laišką. Naršyklės koduotė turėtų būti
        ISO-8859-13 arba Windows-1257. Laiškas bus su lietuviškomis raidėmis.
        O Arturas tada irgi turėtų pasirinkti naršyklės koduotę kad ir
        Windows-1257 (angl. encoding). Ir tada visi lietuviški laiškai bus
        lietuviški. :)

        Mokinkimės kalbėti lietuviškai. Geriau ne bergždžiai kalbėkime ir
        šaukime, kad lietuvybė nyksta per visokias kovo 8'as ir vasario 14'as.
        bet patys prisidėkime prie lietuvių kalbos puoselėjimo. Bent jau
        lietuviškame rašte. Ypač kai dabar yra visos galimybės. Pirma patys
        puoselėkime lietuvių kalbą, o tik tada kitus kaltinkime...

        Iki,
        Saulius