Re: [Etnokultura] afrika

  • arturas dabkevicius
    Message 1 of 9 , Mar 14, 2003
      kazkas panasaus i 30Lt.
      o kokia apziuros programa ir neparasei...

      --- Vilma <vilma@...> wrote: > O kiek
      kainuoja pigiausias bilietas?

      Message 2 of 9 , Mar 16, 2003
        brangus sauliau, as susitvarkes kompiuteri pagal visus LR galiojancius
        istatymus, ir turiu tau naujiena: as irgi nematau tavo fontu, kitu zmoniu
        visu matau :)

        Message 3 of 9 , Mar 16, 2003
          La,

          nors čia jau gaunasi totalus offopic'as, bet pratęsiu šį kompiuterinį
          ginčą. Nes norisi, kad žmonės nežalotų lietuvių kalbos šveplais
          elektroniniais laiškais (be lietuviškų raidžių). Kam neįdomu, galite
          iš karto trinti šį laišką laukan. :)

          > brangus sauliau, as susitvarkes kompiuteri pagal visus LR galiojancius
          > istatymus, ir turiu tau naujiena: as irgi nematau tavo fontu, kitu zmoniu

          Hm, o kokie ten LR įstatymai yra, kurie nusako, kaip turi būti
          sutvarkytas kompiuteris? Gal dar yra įstatymas, kokia ranka turiu
          valgyti? Aišku, yra įstatymai apie legalią programinę įrangą. Bet kad
          būtų kažkas toki apie kompiuterių susitvarkymą - čia jau negirdėjau.
          Norėčiau pamatyti tą įstatymą. Bent jau man tai skamba truputį
          juokingai... :)

          Hm, nors čia gal turi omenyje valstybinę įstaigą? Gal įstaigoms ir yra
          kokios nors rekomendacijos ar normatyvai. Bet kadangi mano nuomonė
          apie valstybines įstaigas, o tiksliau, jų kompiuterinio raštingumo
          lygį, yra labai nekokia (kiek teko susidurti), tai jų už etaloną
          neimkime. Yra įstatymai? Turbūt. Bet dažnai nelogiški įstatymai eina
          sau, o žmonės sau. Nors mano kompiuteris nėra sutvarkytas pagal LR
          įstatymus, o pagal pasaulinius standartus, tai nesujaučiu blogai.
          Visgi bendrauti tenka ne su valstybinėmis įstaigomis (kur komp. lygis
          yra žemiau kritikos), o su interneto erdvėje esančiais žmonėmis. Tai
          ir dirbi pagal visuotiškai priimtas tarpusavio bendravimo normas:
          koduotės, laiškų rašymo taisyklės, internetinis etiketa ir pan.

          O dabar link tavo problemos. Pirmas mano įtarimas pasitvirtino -
          naudoji Outlook Express (nes paprastai žmonės problemų turi tik su
          Outlook'ais). Tai čia j grybus pjauna. A, tavo pašto programa dirba su
          ISO-8859-4 koduote. Kaip žinia, ši koduotė yra pasenusi. O dabartinė
          oficiali Lietuvos koduotė (nuo 2000 metų, berods) yra ISO-8859-13. Dar
          galima naudoti ir Windows-1257 koduotę (kuri beveik atitinka
          ISO-8859-13). Tai kaip tuomet ten pas tave su kompiuterinio sutvarkymu
          pagal LR įstatymus? Ar ne laikas būtų peržiūrėti įstatymus iš naujo ar
          bent jau pažįstamų paklausinėti, kas šiuo metu IT vyksta.

          Tai štai. Tavo nuostabusis Outlook Express (tikiuosi, kad legalus)
          nesugeba laikytis LR standartų ir nesupranta ISO-8859-13 koduotės. Tad
          tokius laiškus rodo su iškraipytomis lietuviškomis raidėmis. Siūlyčiau
          paieškoti internete arba kreiptis į oficialius Microsoft atstovus (gi
          tavo programinė įranga legali) ir ten susirasti sprendimą. O ne
          kaltinti kitus. O jeigu nepavyks rasti sprendimo, tuomet siūlyčiau
          naudoti kitą normalią pašto programą. Kad ir Mozilla
          (http://www.mozilla.org), kuri yra ne tik nemokama, palaiko visus
          standartus ir koduotes, bet dargi yra išversta į lietuvių kalbą.

          O kas netiki, kad mano laiškai yra geri, siūlau nueiti į patį
          http://www.yahoogroups.com ir ten pažiūrti šios konferencijos
          archyvus. Pasirinkite mano laišką. Naršyklės koduotė turėtų būti
          ISO-8859-13 arba Windows-1257. Laiškas bus su lietuviškomis raidėmis.
          O Arturas tada irgi turėtų pasirinkti naršyklės koduotę kad ir
          Windows-1257 (angl. encoding). Ir tada visi lietuviški laiškai bus
          lietuviški. :)

          Mokinkimės kalbėti lietuviškai. Geriau ne bergždžiai kalbėkime ir
          šaukime, kad lietuvybė nyksta per visokias kovo 8'as ir vasario 14'as.
          bet patys prisidėkime prie lietuvių kalbos puoselėjimo. Bent jau
          lietuviškame rašte. Ypač kai dabar yra visos galimybės. Pirma patys
          puoselėkime lietuvių kalbą, o tik tada kitus kaltinkime...

          Iki,
          Saulius