Re: [Etnokultura] Advento vakarone jau rytoj

  • Arturas
    Message 1 of 20 , Nov 29, 2004
      sveiks Giedriau,

      > pvz man noretusi isvis suzinoti, kaip sekas pagal
      > talmuda gyvent vietiniams
      > zydams ......... ????
      > jauciu neimanoma ...

      tai zinok, Norvegijoje uz poliarinio rato gyvenantys
      musulmonai Ramadano metu nevalgo negeria neruko ir
      nesidaugina visa menesi, bo ten Saulute tai
      nenusileidzia visa para :))) arba yra priversti
      vaziuoti kelis simtus km pieciau, tam, kad galetu
      pabalevoti... va jiems tai ten sunku :[

      =====

      Win a castle for NYE with your mates and Yahoo! Messenger
      http://uk.messenger.yahoo.com
    • Jonas Valančius
      Message 2 of 20 , Nov 29, 2004
        Mieli diskusionistai,

        Uzdavinys:
        10 metu Petriukas nesioja kryziu (kurio forma panasi i pagoniska
        svastika). Berniukas paburnojo pries Jezu ir nuejo nusiprausti.
        Berniukui prausiantis nukrito kryzius nuo grandineles. Kuris Dievas
        nubaude Petriuka ?

        Kuo geriau viena nei kita religija ? Ar galima toki klausima uzduoti
        apskritai ? Religija valstybeje atsiranda arba del seslaus gyventoju
        antpludzio, arba del karines invazijos, arba neatsiranda nauja del
        tradiciju gilumo. Lietuvaicius uzkrikstyjo gerbiamas Jogaila ir
        velesne kompanija, kurie uznese truputi kulturos i Lietuva statydami
        baznycias. Zmones ismoko statyti modernius pastatus, surado
        technologijas, i ziauriu pagoniu krasta nebebijojo atklysti uzsienio
        verslinykai. Galu gale, ispopuliarinama lotynu kalba...

        Is kitos puses: jei jau butu buves toks musu stiprus pirmutinis
        Dievas, tai butu taip ikvepes lietuvius pagonis pasipriesinti, kad
        sie butu atsieme valdzia ir niekas nebutu uzkrikstyjes. Bet jega
        laimejo... Neatsirado Tado Blindos, kuris viska sugriautu arba
        Marginio, kursai vardan simbolio susidegintu ir pakeistu viska. Arba
        nieko, kas dazniausiai nutinka.
        Reikia prisiminti: ZMONES KOVOJA. Ir visada tik stipriausi ir
        gudriausi laimi pasaulyje. Barbariskaji lietuvi lydejo barbariski
        nemodernus dievai ir primityvus ju stabai. Nesigincyju, yra islikusi
        kazkokia tu laiku atmosferos dalis, taciau ji greiciausiai slypi musu
        vidiniame patriotizme, pasireiksianciame, kad pagonyste originalu,
        kad pagonyste musu ir tik mums !
        O is tikro jos neliko. Bando stai atgaivinti visokias apeigas
        pagoniskas mokslininkai, studentai, siaip zmones, neturintys ko
        veikti ir megstantys pramogas. Ir visvien nesuprantu, prie ko cia
        etnokultura ? Kuo blogesnis renginys "Prazydo zalcio uolos ketera
        azuole" ir "Sv. Petro naktys" ? :-) Kodel negali buti renginiu su
        krikscioniskuju sventuju pavadinimu ? Juk galima ir taip ir anaip
        pavadinti.
        IR :
        Duosiu is kitos puses. Kuo pagonys susije su dabartine etno-muzika ?
        Kuo jie turi daugiau teisiu nei siuolaikiniai krikscionys ? :))
        Kodel neo-pagonys naudoja lietuviska etno-transo muzika (sutartines,
        monotonines pasikartojancio melodijos) savo apeigoms ? Ir ne tai kad
        dainuoja, o prisitaiko sau zodzius ? Gal kad graziau butu, kad grazu,
        nes grazu ? Gamtoj gamtos dievus jaukina ir dainuoja dainas, sukurtas
        dainuoti gamtoje... Nekvepia niekuo ? Man tai kvepia :)
        Transas ir maistas apeigose - puiki priemone prisijaukinti zmogu.
        Todel etnozmones kartais nukeliauja su savo stogais i sona...

        Visu religiju vyresnieji nori pritraukti minias. Jei religineje
        bendruomeneje nebus tikinciuju, nebus ko veikti valdziai ir
        darbininkams. Todel ir vyksta gitaru vakarai baznyciose, todel ir
        Jonines rengiamos su pasivaiksciojimais apie azuola ir maldomis,
        skirtomis jam. Religine dvasia, tikejimo dvasia yra rimta jega.
        Rimtos jegos nori uzauginti visi - tiek jegos kariuomenes, tiek
        dvasios kariuomenes vyresnieji. Todel stai ir buriasi ziureti
        procesiju, kazkam kazka prasmingai reiskianciu, o kazkam ..
        sukelianciu turistiska susidomejima.

        Kitas atsakymas. I klausima ar zydas isgyvena Lietuvoje su Talmudu,
        geriausiai atsakys pats zydas. Bet faktai byloja apie tai:
        * zydas isgyvena visur;
        * zydo Dievas ji globoja, nes jis globoja ir gerbia save;
        * zydas globoja ir savo artimus ir net neartimus;
        Todel gerbiu zydus.

        Speju, kad viso to problema - tai pavydas ir kad pikta tureti tokius
        konkurentus su zibanciom baznyciom ir aukso kryziais... Ir dar kai
        renginys ju toks surengiamas... :-) Ane ? .. Pagonys tai nekovojo, ir
        neturejo priesu, ir tik meldesi istisa diena nuo ryto iki vakaro...
        Vienzo, taskas :)

        J.
        <--------------------===================================-------------------->
        DELFI mail pašto sistema http://www.mail.lt
      • DJALEX
        Message 3 of 20 , Nov 29, 2004
          as sita bajeri girdejes ne del religijos, o del istatymu skandinavijoje, del
          to suomiai ir svedai varo i savo autonomines salas arba i estija mergu ir
          degtines ;)))))
          hehe, vargsai zmones ......

> [...]
          > nesidaugina visa menesi, bo ten Saulute tai
          > nenusileidzia visa para :))) arba yra priversti
          > vaziuoti kelis simtus km pieciau, tam, kad galetu

        • Arturas
          Message 4 of 20 , Nov 29, 2004
            sveiks Jonai,

> [...]
            > * zydo Dievas ji globoja, nes jis globoja ir gerbia
            > save;
            > * zydas globoja ir savo artimus ir net neartimus;

            zinai, pagarbos verti ne tik zydai, bet ir kiti
            Lietuvoje gyvenantys: karaimai, totoriai ir dar
            kitokie, per 600 metu islaike savo kalbas, tradicijas,
            bevaikstantys i savo keneses ir besimeldziantys savo
            dievams.
            o stai tarpukario lietuvis, isvaziaves i Amerike, su
            savo anuku lietuviskai jau nebesneka...

            =====

            Moving house? Beach bar in Thailand? New Wardrobe? Win £10k with Yahoo! Mail to make your dream a reality.
            Get Yahoo! Mail www.yahoo.co.uk/10k
          • Arturas Sinkevicius
            Message 5 of 20 , Nov 29, 2004
              atleiskite neishtveriau
              Shu*U malunas

              Arturas Sinkevicius
              tel.: (370) 68393786
              ICQ: 193049544
              IRC: karkusa`s
              www.gile.lt

              Message 6 of 20 , Nov 29, 2004
                nepyk jonai, gal cia ir per daug asmeniskai paziuresiu i tave, bet tu
                neispruses religijos moksle :)
                ypac kai apie zydus pasakei :)
                sekmes tau siuolaikiniu technologiju vaike !

                <--------------------===================================--------------------

                > DELFI mail pašto sistema http://www.mail.lt
                >

                > jei norite ishsiregistruoti ish sios e-konferencijos, siuskit laiska
                adresu:

              • Jonas Valančius
                Message 7 of 20 , Nov 29, 2004
                  Taip, as nebaigiau religijotyros :-) Atsiprasau is anksto :-)
                  Ir aciu uz nuosirdu (tikiuos) palinkejima :) Tegul mane globoja visi
                  dievai, kurie turetu globoti technologus !

                • Azuolas
                  Message 8 of 20 , Nov 29, 2004
                    Kultura visada yra veikiama kitu tautu kulturu. Dabar krikscioniskos
                    sventes tapo jau tradicinem lietuviu sventem, po kiek laiko helovynas
                    irgi tokia taps, kad ir kaip mes to nenorime. Svesti jas ar ne - musu
                    pasirinkimas. Niekas jega juk nevercia visu svenciu svesti. Man
                    asmeniskai labai nepatinka tokios populiarios sventes kaip Kaledos ir
                    Naujieji Metai. Ar kas nors pasikeis, jei pradesiu sukauti pries
                    kaledas, kad man jos nepatinka? As laimingas jauciuosi ju tiesiog
                    nesvesdamas ir sau dziaugdamasis, kad del manes nenukentejo nei viena
                    eglute.

                    Didziausi gincai pasaulyje ir kyla del religinio pasauleziurio...
                    kiekvienam "sava" religija tai yra 'didziausia tiesa', o visos kitos
                    klysta. Esu diskutaves su daugybe ivairiu religiju atstovais.. is savo
                    patirties zinau, kad tokios diskusijos yra tuscias reikalas, kadangi i
                    oponento argumentus iskarto ziurima kaip i "priesiskus", net
                    neisigilinant. Pasaulyje yra ir bus daugybe tikejimu, taip pat kuriasi
                    ir dar nauju. Kiekvienas kurio nors tikejimo atstovas "teisingiausiu",
                    savaime aisku, laiko savaji tikejima. Ir diskusijos buna mazdaug tokios:
                    "- Juk Jezus mirdamas atpirko musu nuodemes! tai ne jus, pagonys su savo
                    sventais akmenim.
                    - Blogi krikscionys! Tik pagonys yra arciausiai gamtos!"
                    etc.
                    Lietuvoje tikejimo laisve, tad kiekvienas tiki ar netiki kuom tik
                    patinka, taip pat ir sventes svencia tokias, kokios patinka.
                  • Azuolas
                    Message 9 of 20 , Nov 29, 2004
                      DJALEX wrote:

> [...]
                      >is pirsto lauzta, o pritaikyta ne prie atograzu krastu ir bananu, o musu
                      >speiguotu ziemu, maisto atsargu ir zvaigzdynu, prie gyvensenos imanomos
                      >budo.
                      >o jei doras krikscionis laikos savo paprociu butent siame kraste, tai jam
                      >sunku, tikrai, ir cia is dalies sunkiai suvokiama. stai ir klausimas, kuris
                      >diskutuojamas dauguma metu, kas prarijo ka: ar krikscionybe pagonybe
                      >lietuviskaja, ar atvirksciai, pagonybe cia buvusi krikscionybe atejusia ?
                      >pvz man noretusi isvis suzinoti, kaip sekas pagal talmuda gyvent vietiniams

                      O ar pasninkas yra krikscionybes "ismislas"? Kad mano ziniomis
                      pasninkaudavo ir ikikrikscioniskoje lietuvoje. Ir tai iseidavo
                      naturaliai, kadangi iki kaledu mesa visaip ten irukydavo/isudydavo
                      (pasitikslinsiu kaimo zmoniu placiau apie ta paruosima). ir tinkama
                      valgyti budavo mazdaug apie kaledas.
                      Siaip ar taip dauguma musu maista perka parduotuvese, tad jokio skirtumo
                      jau. As is vis vegetaras, tad kaip iseina, pasninkauju istisus metus :)
                    • Azuolas
                      Message 10 of 20 , Nov 29, 2004
                        Vat beskaitinejant situos klausimus ir bestudijuojant kulturos istorija
                        man iskilo klausimas: "kiek laiko turi praeiti inestai kitos kulturos
                        tradicijai, kad ji taptu lietuvos tradicija?"
                        pvz. Valentino diena - jau tapusi tradicija; haloweenas - dar nelaikoma
                        tradicija, bet netoli to.
                        Message 11 of 20 , Nov 29, 2004
                          jap, azuolel, teisus, visi kas kaip moka taip ir soka :)
                          gincai niekada prie tos teisingos religijos ir neprives .....
                          va ka tik teko rasyti toki darbeli apie visu konfesiju sventiku luoma
                          ....... nu ciudu ciudai :))))))
                          be reikalo cia uzvire kazkokie debatai apie teisinga religija, galvoje as to
                          neturejau visai ...
                          mano tik idomus predikatai iskelti kulturiniame lygmenyje galejo buti
                          diskutuojami tvirtinami arba neigiami konkreciais pvz, taciau susilaukiau
                          kazkokio keisto triuksmo ;)
                          jap, zodziu laikas bega it vanduo, eisim plastikines eglutes vokiskos puost,
                          apkaisysim spindinciais kamuoliukais ir tt ... ir bus linksma ... ir svesime
                          naujus metus, keltai turejo juos lapkricio pirma, o mes turime pagal
                          neteisingiausia netiksliausia kalendoriu per visa zemes istorija .... ir mum
                          dzin, kad is proto visi astronomai ir archeologai del to eina ;)
                          kaip sake vienas geras pazistamas, visose istorijose issirutulioja 2 tiesos,
                          kuriu paneigti neimanoma .... arba visi yra zydai .... arba visi yra gejai
                          ..... cia nepersonalizuota, cia rimtas bajeris ;)

                          DJ
                          Message 12 of 20 , Nov 29, 2004
                            hehe, jo azuols, pasninks nuo senoves del nepritekliaus, o del tavo mitybos
                            ypatumu as jau neturiu ka sakyt ;)))))) mes situo klausimu esam jau kalbeje
                            :)))) ir radom bendra taska tame reikale, ty abu valgome !!!!!!! :))))

                            Message 13 of 20 , Nov 29, 2004
                              atrodo, kad tai priklauso nuo pinigu kiekio, kuris spaudzia tos tradicijos
                              atsiradima ........
                              kaip bebutu keista, seniau kulturiskai ji buvo integruojama, dabar per
                              pinigus, sunku lyginti seniau ir dabar ....

                              Message 14 of 20 , Nov 29, 2004
                                ai beje, apie halovyna :))

                                Halovino saknu kilme mus grazina atgal prie senoviskos keltu sventes Samhain
                                (tariama [seu]-[in]). Keltai, kurie gyveno pries 2,000 metu dabartines
                                Airijos, Didziosios Britanijos ir siaures Prancuzijos teritorijoje, svente
                                ju naujuosius metus butent lapkricio 1-aja. Si diena zymedavo vasaros
                                pabaiga ir derliaus nuemima, ir kartu tamsos pradzia, salta ziema, metu
                                laika, kuris dazniausiai susijes su zmogaus mirtimi. Keltai tikejo, kad
                                nakti pries Naujuosius metus riba tarp gyvuju ir mirusiu pasauliu isnyksta.
                                Spalio 31-osios nakti jie svesdavo Samhain, keltai tikejo, kad mirusiuju
                                veles grizta tuo metu i zeme, be to sukelia nepatogumus ir naikina paselius.
                                Keltai galvojo, kad kito pasaulio dvasiu buvimas palengvina Druidams arba
                                kitiems keltu sventikams daryti pranasystes apie ateiti. Zmonems, tiesiogiai
                                priklausantiems nuo gamtos pasaulio, sios pranasystes buvo labai svarbi
                                priezastis nusiraminti, tai tarsi paguoda ir nurodoma kryptis per visa ilga
                                tamsia ziema.
                                Paminedami sia svente, Druidai pastatydavo dideli sventa lauza, kur zmones
                                susirinkdavo deginti paseliu ir gyvunu kaip auku keltu dievybems. Per
                                sventimus keltai nesiodavo kostiumus, kurie paprastai daromi is gyvunu galvu
                                ir odos, ir bandydavo vienas kitam burti ateiti. Kai svente pasibaigdavo,
                                jie is naujo uzdegdavo savo namu zidinius, kuriuos jie uzgesino anksciau
                                vakare, nuo svento lauzo, kad padetu apsaugoti zmonems sveikata per visa
                                ateinancia ziema.
                                Apie 43-ius metus romenai uzkariavo didesne dali keltisku teritoriju. Per
                                tuos keturis simtus metu, kai jie valde keltiskas zemes, dvi romeniskos
                                kilmes sventes buvo sujungtos su tradicine keltu svente Samhain. Pirma buvo
                                Feralia, spalio gale, kai romenai tradiciskai minedavo mirties diena. Antra
                                buvo Pomona gerbimo svente, romenu medziu ir vaisu deives. Pomona simbolis
                                yra obuolys ir prijungimas sios sventes i Samhain svente tikriausiai
                                paaiskina tradicija - obuoliu gaudymas dantimis ir lupomis is vandens, kas
                                yra praktikuojama dabar per Halovino svente.
                                Apie 800-uosius musu eros metus krikscionybe pradejo plisti ir i keltiskas
                                zemes. Septintame amziuje popiezius Bonifacas IV-asis paskyre lapkricio
                                1-aja visu sventuju diena, kai laikas gerbti sventuosius ir kankinius. Dabar
                                placiai tikima, kad popiezius bande pakeisti keltiska mirties svente kita
                                panasia, baznycios sankcionuota svente. Svente buvo vadinama All-hallows
                                (visi sventieji) arba All-hallowmas (vidurio Anglijoje Alholowmesse reiske
                                visu sventu diena) ir naktis pries tai Samhain pradeta vadinti visu sventuju
                                isvakaremis (All-hallows Eve) ir galiausiai Halovinu (Halloween). Netgi
                                veliau 1000-aisiais metais baznycia visgi turejo padaryti lapkricio 2 diena
                                visu dvasiu diena, per kuria butu gerbiama mirtis. Tai buvo svenciama
                                panasiai kaip Samhain, su dideliais lauzais, procesijomis ir apredais, kurie
                                simbolizuodavo sventuosius, angelus ir velnius. Kartu trys sventes (visu
                                sventuju isvakares, visi sventieji ir visu dvasiu diena) buvo vadinamos
                                Hallowmas.

                                raskite prasome sutapimu su musuose svenciama svente ir sita senovine :)