Re: [Etnokultura] adventas

  • Saulia X...
    Message 1 of 27 , Dec 7, 2003
      La,

      > globos draugijos, yra gryna tiesa. egzistuoja tautine kultura, apsmetonuota
      > ir sukatalikinta, yra ir kita etnine kultura, paremta senoviskais musu
      > paprociais, isgryninta, archaiska ir labiau patraukli sirdyje lietuviams.
      > jusu teise rinktis, o jus renkates savo kultura pagal jusu sazine. zinau,
      > kad ji trukdo jums gyventi, bet tai yra vienas sansas, kad jus dar liksite

      Voba. Pasirodo, kadangi as nesu pagonis, tai neturiu ir sazines, ir
      nesu Lietuvos patriotas. Matyt grei tsuzinosiu, kad dar esu ir zudikas,
      ir pan.

      O siaip tai man cia labai idomu pasidare. Sakote, paginybe yra
      isgryninta religija. Visgi kuomi remiamasi gryninant sia religija? Kai[
      suprantu, turite rasytine literatura is anu laiku? Nors, mano ziniom,
      rastas ir rasytiniai saltiniai atsirado daug veliau. O gal jus remiates
      tik keliu zmoniu sapalionemis ir spejimais? Na gerai, kitos religijos
      turi sventus rastus. Jais tikiu. O kai galima pilnai tiketi tuo, kas
      tera tik spejama? Negi tikrai per visus amzius buvo Lietuvoje taip
      vadinamu pagoniu su visom apeigom? O gal tai tik siu laiku ismislas?
      Kazkas randama, kazkas sumastoma, sufantazuojama, ir pagal tai kuriama
      religija? Kaip galima 100% teigti, kad tai, ka darote dabar, buvo
      daroma ir anksciau? O gal tik jusu suaugusiuju zaidimai? Tas fanatizmas
      jau netgi ne juokingas.

      Ir kuomi jus geresni uz koki nors tikejimo zodi? Jus neigiate visas
      religijas, palikdami tik viena. Tipo, tik viena pagonybe geriausia,
      visa kita yra nusikaltimas, iskrypimas ir pan. Nemanau, kad isgryninta
      ir subrandinta religija skatintu neapykanta kitoms religijoms, kas
      automatiskai issaukia neapkykanta kitiems zmonems. As pakenciu visas
      religijas. Man lietuvis gali buti ir katalokas, ir pravoslavas ir dar
      kas nori. Bet kai man bandoma ibrukti, kad jis tegali buti tiktai
      pagonimi, o jeigu juo nera - tai jau nebe lietuvis, tada jau sios
      religijos nariai man automatiskai kelia priespriesa ir alergija.

      Dar link katalikybes. Atmeskime pinigus, grozi ir pan. Negi jie tokie
      blogi, kad nieko gero nedave? Negi jie moko vien tik blogio? Pvz., kad
      ir Antanas Juska. Nors buvo kunigas (Vilkijoje), bet tai netrukde jam
      puoseleti lietuviu kalbam, surinkti labai daug tautosakos. Pagal jumi
      jis yra blogas, blogio saltinis? Nesvarbu, kad saugomas lietuviu
      tautosaka padare net net uz jumi daugiau. O kad prisidengus religija
      galima daryti blogus darbus - tas buvo visada. Ir nereikia del to
      kaltinti visu.

      P.S. Jau nuo seno buvo aisku, kad p. Giedriaus laiskai yra destruktyvus
      ir skalndatys vizuomene. Tik nesuprantu, kodel tai daroma per
      susikaupimo laikotarpi. Matyt, pyktis liejasi jau per nesustabdomai.
      Gal vertetu atlikti gera darba ar pamastyti, o ne drabstyt purvus ant
      kitu?...

      Iki,
      Saulius
      --
      aka Smu
      ICQ#: 6403695
      Message 2 of 27 , Dec 15, 2003

        > Labai idomu kas!?

        Kai ungies iskelti nemokejo, jie jonvabalius i aukurus dedavo :) Pavadinima
        siai religijai susigalvok pats.

        Jei prieni prie ziniu ribos, dar nereiskia, kad nieko daugiau ir
        neegzistuoja.

        Taigi, dristu teigti, jog pagonybe, ar senoves baltu tikejimas, ar kaip ten
        ji yra lygiai toks pats svetimkunis, iskraipes tikraji musu proproteviu
        tikejima, ir taip stipriai, kad jo jau nebepamename, kaip ir buvusi
        krikscionybe, ir kaip dabar atejes dievas-pinigas, ir visi kiti busimi
        dievai del kuriu mes gyvensim.

        Kazkoks keistas jusu poziuris i saknis. Kas butu medziui, jei jis staiga
        nusprestu, kad tikrosios jo saknys prasideda tik trys metrai po zeme ir eina
        gilyn, o dalis tarp zemes virsaus ir tu triju metru yra svetimkunis, ne jo,
        ir jam ta dalis nereikalinga, ta dali reikia numarinti?

        Briedas. Per komunizma bande isbraukti is tautos istorijos nepriklausomybes
        laikus, tai ne musu - tai kapitalistu. Dabar isbraukinesim krikscionybe -
        tai ne musu, tai zydu ar dar kazkienotai.

        Tai isbraukim ir pagonybe. Ji irgi buvo kazkieno primesta, is kakur
        nusiziureta, atejusi, prisiplakusi ar susiplakusi :) Gal kas gales paneigti?

        Linksmos Jums visiems dieneles.
        Arunas
      • arturas dabkevicius
        Message 3 of 27 , Dec 15, 2003
          Arunas labai gera minti iskele, kad i viska reikia
          ziureti kaip i procesa. turbut nesibaigianti ir
          nesibaigsianti niekados...

          --- Arunas <arunas@...> wrote: > > Sveiki,

> [...]
          >
          > Tai isbraukim ir pagonybe. Ji irgi buvo kazkieno
          > primesta, is kakur
          > nusiziureta, atejusi, prisiplakusi ar susiplakusi :)

          BT Yahoo! Broadband - Save £80 when you order online today. Hurry! Offer ends 21st December 2003. The way the internet was meant to be. http://uk.rd.yahoo.com/evt=21064/*http://btyahoo.yahoo.co.uk
        • Zygimantas Karaliunas
          Message 4 of 27 , Dec 15, 2003

            ad> Arunas labai gera minti iskele, kad i viska reikia
            ad> ziureti kaip i procesa. turbut nesibaigianti ir
            ad> nesibaigsianti niekados...
            ad> A

            Man attrodo sis zmogus maiso 3 dalykus: religija, tikejima ir
            tradicija...

            --------------------
            Su Pagarba,
            Žygimantas Karaliūnas
          • Arunas
            Message 5 of 27 , Dec 16, 2003
              O tau neatrodo, kad dainos is zodziu neismesi? :)

              Sakyk prasau, ko vertas pagoniskos apeigos megdziojimas, jei nezinai kokio
              dievo ir kodel bijodamas jis taip dare?

                Message 7 of 27 , Dec 16, 2003
                  Atsiprasau, netikslai issireiskiau. As ne apie nezinojima, o apie
                  nesupynima.

                  Apie tai kad negalima atsieti tradicijos, religijos ir tikejimo. Nes jie
                  augo kartu, ir jei mes butume tikeje i kitokius dievus, musu ir tradicijos
                  butu kitokios.

                  Sekmes

> [...]
                  > kazkieno "megdziojimas", pagal tave?
                  > O jei tu nezinai, tai nereiskia, kad kiti nezino...

                  > Your use of Yahoo! Groups is subject to:

                • Arunas
                  Message 8 of 27 , Dec 16, 2003
                    > Hmm, o kokia prasme "megdzioti" tevus ir kalbeti ju kalba?

                    Jei jos nemokesiu, valgyt negausiu.
                    O jei nueisiu prie aukuro ugnies pasaugoti, nezinodamas kam tai reikalinga,
                    tai bus man mazoka naudos.

                    Arunas
                    Message 9 of 27 , Dec 16, 2003
                      kalbant tikrai i etnokulturos tema ir dainu perdirbima.
                      praejusiame siu dar metu Menuo Juodaragis festivalyje teko patirti, kas yra
                      kuryba ir prikurimas kurinio iki galo. Tame dalyvavo Dalia Urbanaviciene,
                      Inija Trinkuniene ir Baltarusijos Krivijos zmones, ty pora mergaiciu is etno
                      kulturos fondu.
                      Realiai galima buvo matyti, kaip atstatinejama autentika, ty imamas labai
                      senovinis kurinukas, lietuviai jo turi zodzius, taciau nezino visos
                      melodijos, gudai turi melodija , soki net, bet neturi zodziu, jie labai
                      nevykusiai versti i gudu, tai kad teko stebeti kurinio rekonstrukcija, bet
                      galima pasakyti, kad kurinys tada ne praranda prasme ir yra perkurtas,
                      remixuotas, taciau atsinaujina naujam skambejimui, pilnatvei ir sokiui.

                      tas rekonstrukcijas galima vertinti tikrai dvigubai, jas galima smerkti,
                      galima tiesiog priimti kaip atnaujinima ir pozityvu labai.