Re: [Etnokultura] adventas

  • KTKC
    Message 1 of 27 , Dec 5, 2003
      Labas, Salvi,

      "dabar mums brukama senesnes ir
      krikscioniskos kulturu sinteze ir pateikiama kaip
      "etnine kultura", taciau visiems tai negali buti
      priimtina"

      Nesutinku su siuo tavo teiginiu, negyvename isskirstyti i atskirus
      stiklainius, visais laikais tautos dare vienos kitom itakas.
      Kaip susiliejo Senosios Europos ir indoeuropiečiu kulturos,
      taip veliau Krikscionybe susiliejo su lietuviu Senuoju tikejimu.
      Grynuoliu pasaulyje nera, yra kulturu sinteze.

      Vilma
    • Laimonas Gaurylius
      Message 2 of 27 , Dec 5, 2003
          Zodis pagonybe, tai barbarizmas turintis isskirtinai niekinancia prasme. Atsiverskite zodynus lietuviu lenku rusu ir pasiskaitykite. Rasite daug prasmiu o viena is svelnesniu... shungrybiai. Taigi tokia svetimybe ir barbarizmu vadinti musu proteviu tikrai nederetu.
        Na jeigu kas ir save vadina taip (  tas zodis yra egregore ir kiekvienas jo pavartojimas iskviecia tam tikra energija) tai niekina save ir darosi toks pat piktas kaip ... pagonis.
        Ar yra mazai graziu zodziu.

        Zygimantas Karaliunas <zygiz@...> wrote:
        Sveiki,

        A> Nu nu. Pries pagonybe irgi kazkas buvo. Taigi, tesiant tavo minti,
        A> pagonybe - taip pat svetimkunis lietuviu kulturoje :)))

        Labai idomu kas!?

        --------------------
        Su Pagarba,
        �ygimantas Karali�nas

        Buy Ink Cartridges or Refill Kits for your HP, Epson, Canon or Lexmark
        Printer at MyInks.com. Free s/h on orders $50 or more to the US & Canada.
        http://www.c1tracking.com/l.asp?cid=5511
        http://us.click.yahoo.com/mOAaAA/3exGAA/qnsNAA/ootolB/TM

        Do you Yahoo!?
        Protect your identity with Yahoo! Mail AddressGuard

        Message 3 of 27 , Dec 5, 2003
          todel sekant Laimono zodziais siulome vietoj pagonybes ir pagoniu nuo siol naudoti arba nors stengtis naudoti tokius zodzius:
          senoves baltu tikejimas
          baltu tikejimas
          proteviu tikejimas
          gamtameldiskumas
          romuviai

          manau, kad nesame skurdi tauta ir galima rasti savo proteviu ir gal kai kuriu asmenu tikejimui ir dabar pavadinti geru zodziu.

          Giedrius

> [...]

          A> Nu nu. Pries pagonybe irgi kazkas buvo. Taigi, tesiant tavo minti,
          A> pagonybe - taip pat svetimkunis lietuviu kulturoje :)))

          Þygimantas Karaliûnas

[...]

          jei norite ishsiregistruoti ish sios e-konferencijos, siuskit laiska adresu:

        • Rasa Pranskeviciute
          Message 4 of 27 , Dec 5, 2003
            Pritariu Vilmos žodžiams. Lietuvių etnoso kultūrą įtakojo ir kiti etnosai,
            kultūros, reiškiniai. Lietuvių ir bent kiek numanau- daugumos kitų tautų
            erdvė nėra izoliuota nuo jokių veiksnių. Ji nėra niekieno neveikiama, su
            niekuo nepersipinanti. Visa tai sąlygoja kaitą, o gyvenime kaita (taip pat
            susijusi ir su pastovumu), būtina.

            Rasa

> [...]
            >taip veliau Krikscionybe susiliejo su lietuviu Senuoju tikejimu.
            >Grynuoliu pasaulyje nera, yra kulturu sinteze.

          • Paulius M.
            Message 5 of 27 , Dec 5, 2003
              sveiki,

              > Pritariu Vilmos žodžiams. Lietuvių etnoso kultūrą įtakojo ir kiti etnosai,
              > kultūros, reiškiniai. Lietuvių ir bent kiek numanau- daugumos kitų tautų

              Taip, niekas to ir neginčija, kad įtakojo.
              Taciau diskusija eina ar tai yra gerai, jei senuosius musu papročius
              pakeičia ir asimiliuoja kitataučių papročiai, beje daugumoje atnešti
              kardu ir ugnimi.

              As asmeniškai esu už senovinių papročių saugojimą, gryninimą ir gynimą
              nuo visokių atėjunų bandymų tuos papročius asimiliuoti, sunaikinti ir
              pakeisti savais, kas buvo daroma paskutinius kelis šimtmečius. Ir
              didžiausią to darbo dalį aliko (ir dabar tebedaro) katalikų bažnyčia.

              Tauta, kuri nesaugoja savo identiteto, kalbos, papročių, o yra atvira
              visokiam pašaliniam brudui, labai greitai pavirsta paprasčiausia
              kosmopolitų banda, kuri išsiskirsto po visas pašales.

              Todėl visiems, ypač besidomintiems tikrąja (senąja) lietuvių
              etnokultūra, o ne ta, masine ir įtakota visokių pašalinių etnosų,
              siūlyčiau stengtis atsiriboti nuo visokių pašalinių įtakų ir stengtis
              atrasti ir palaikyti senąją kultūrą.

              --
              Paulius M.
              Message 6 of 27 , Dec 6, 2003
                gal but patikslinciau pauliaus mintis, kad tas atnestinis etnosas musuose ir
                dabartiniuose laikuose daugiau itakotas yra jau ne svetimu religiju, o
                pinigu. taip, paziurekime i zuoka, kuriam grok jurgeli ir kitokios etno ty
                tautos sventes nenesa pelno, del to buvo toksai padarytas bardakas, kad
                zmones nenor nei grot, nei prekiaut, nei nieko daryt.
                jei tulas senovinis zmogus pasako, kad ne piniguose laime, tai tulas
                siuolaikinis valdininkas patikslina, kad tikrai , ne juose, o ju kiekyje.
                laikai keiciasi, taciau vertybes islieka, taip rase marksas ir engelsas, ne
                komunizmo kurejai, o kapitalizmo. todel mes privalome saugoti savo kultura,
                stengtis ja maksimaliai saugoti nuo svetimybiu, tiktai tame yra musu
                islikimo ideja.
                neteisingai masto zmones, kurie sako, kad itakojimas yra ir viskas. sutinku,
                kad yra, bet yra musu zmoniu priederme issaugoti ir sukti kelia i kita puse.
                Kam tada mes esame, ar tam, kad sedetume ir graudentume, kad viska itakoja,
                globalizuoja ir nieko cia nepadarysi ? o gal mes esame tam kaip ir paulius,
                kuris sako, kad jei galime nukrypti is desines i kaire, tai galima ir
                sugrizti, aisku, siek tiek patyrus nuostoliu.
                tame ir esme, kad vieni pasiduoda bandos jausmui ir kaip eriukai susitaike
                su likimu eina i skerdykla, kiti priesinas tam ir kuria, daro, atstato,
                renovuoja, toliau tesia tradicijas ir padaro rezultata, kuri ivertina visi
                tik po 100 minimum metu :)

                todel manau, kad kulturos skirstymas, kuris buvo pasakytas etnines kulturos
                globos draugijos, yra gryna tiesa. egzistuoja tautine kultura, apsmetonuota
                ir sukatalikinta, yra ir kita etnine kultura, paremta senoviskais musu
                paprociais, isgryninta, archaiska ir labiau patraukli sirdyje lietuviams.
                jusu teise rinktis, o jus renkates savo kultura pagal jusu sazine. zinau,
                kad ji trukdo jums gyventi, bet tai yra vienas sansas, kad jus dar liksite
                savo salies patriotu, o ne pasiduosite kaip ir tas suo, kuris kariamas
                pripranta...

                Giedrius

> [...]

                Paulius M.

                jei norite ishsiregistruoti ish sios e-konferencijos, siuskit laiska adresu:

              • vilma
                Message 7 of 27 , Dec 6, 2003
                  Sveiki visi
                  Noriu issakyti kelias savo mintis.
                  Pritariu Giedriui,kad dabar didesne itaka lietuviu kulturai daro ne is
                  svetur atejusios religijos o pigi pop kultura o su ja ir nemazi pinigai.
                  Kaip kad ir si per Velines-Ilges labai platinama is uz Atlanto
                  atplaukusi -helauvynas(atleiskit angliskai nemoku).Man visiskai
                  nesuprantama ir nepriimtina ,atseit svente.
                  O musu kataliku baznycia gyvena Lietuvoje kelis smtus metu ir
                  gyvens.Tik nemanau,kad darys didelia itaka.Nebent savo netolerancija ir
                  nepripazinimu,kad iki jos dar buvo kazkas ir tikrai nesvetima mums
                  lietuviams.Baznycia pakankamai koncervatyvi istaiga ir su savo
                  vertybemis.
                  O tiems,kuriems patinka senoji baltiskoji kultura belieka ja
                  saugoti.Neiskrypstant is savo kelio.
                  Ir dar kaip priedas,kaip atsakas svetimoms sventems.
                  Ar nevertetu vietoj Valentino dienos vasario 14 svesti geguze Mildos
                  diena.Juk iki karo Smetonos laiku valentindienio niekas nesvente.
                  Tai tiek biciuliai.
                  Vilma M.

                  Message 8 of 27 , Dec 6, 2003
                    Vilma, pagaliau pradejom susisneket :)) aciu aciu aciu !
                    helovynas kaip ir visa anglu kalba yra dirbtinis produktas.
                    dabartine anglu kalba turi 99% zodziu skolinius is kitu kalbu
                    helovynas irgi skolinys is keltu kulturos , atkeliavusi i ten is europos ir
                    dabar atgal grizusi
                    visa grozi pseudo daro pinigai, kaip ir helovynas - pinigu plovimo masinele,
                    valentinek - irgi popsi ir pinigu plovimo diena, jonines - girtu vaiduokliu
                    ir babkiu darymo diena.
                    paziurekime realybei i akis ir pasakykim atvirai, ar tikrai mes tokie
                    lietuviai esame blogi, ar tikrai mes turime sekti tokiomis baisiomis
                    sventemis, kai turime savo Ilges, Dziedus, kai turime Rasas, Pusiauziemi,
                    Lygiadienius, Saulegriza, Mildos ir kitas dienas, kad ir Perkuno diena.
                    Beje, jau kelinti metia Mildos svente labai sekmingai svenciama Dvarciskiu
                    kaime Svencioniu rajone, buvo praeitais metais sugalvota grandiozine Mildos
                    svente Kaune, bet zlugo del pagalbos stokos. metai is metu mokyklose kai
                    kuriose yra minima tokia diena, bet ji nepritampa, nes yra keletas
                    priezasciu: niekas negamina suvenyru, niekas nekisa pinigu i tai, niekas
                    neorganizuoja masiniu orgiju klubuose, "lietuviai" geriau zino kitu kultura,
                    nei savo.

                    apie kataliku baznycia neturiu ka pasakyti gero, galiu tik pasakyti
                    realijas, su kuriomis susiduriau kaip kompiuterines technikos remonteris
                    pries kelis metus. Kunigai kompiuteriuose susidare yra duomenu bazes, kas
                    kiek mokejo pinigu, kurie vaikai kaime neina i baznycia, kieno tevai
                    turtingi, kieno ne, ka laidojo ir ka reiketu prisneketi krikstytis, kas
                    nusikalto vienu ar kitu aspektu. neblogiau uz KGB darbo specifika. belieka
                    ant galo pridurti: cia buvo dievo zodis :))))

                    nebukim tokie kaip jie (kunigai) , bukim lietuviais, taip taip, kaip ir
                    lenkai seniau ne litvinais vadino musu tautybe, o paganais, bukim savimi,
                    saugokim savo kultura, savo kalba, savo tikejima ir savo paprocius. ir ypac
                    saugokim savo jaunuomene, kuri auklejama smetoniskais principais " viena
                    tauta, viena tevyne, viena religija, viena tiesa".

                    Giedrius

> [...]
                    > Ar nevertetu vietoj Valentino dienos vasario 14 svesti geguze Mildos
                    > diena.Juk iki karo Smetonos laiku valentindienio niekas nesvente.

                  • Saulia X...
                    Message 9 of 27 , Dec 7, 2003
                      La,

> [...]
                      > kad ji trukdo jums gyventi, bet tai yra vienas sansas, kad jus dar liksite

                      Voba. Pasirodo, kadangi as nesu pagonis, tai neturiu ir sazines, ir
                      nesu Lietuvos patriotas. Matyt grei tsuzinosiu, kad dar esu ir zudikas,
                      ir pan.

                      O siaip tai man cia labai idomu pasidare. Sakote, paginybe yra
                      isgryninta religija. Visgi kuomi remiamasi gryninant sia religija? Kai[
                      suprantu, turite rasytine literatura is anu laiku? Nors, mano ziniom,
                      rastas ir rasytiniai saltiniai atsirado daug veliau. O gal jus remiates
                      tik keliu zmoniu sapalionemis ir spejimais? Na gerai, kitos religijos
                      turi sventus rastus. Jais tikiu. O kai galima pilnai tiketi tuo, kas
                      tera tik spejama? Negi tikrai per visus amzius buvo Lietuvoje taip
                      vadinamu pagoniu su visom apeigom? O gal tai tik siu laiku ismislas?
                      Kazkas randama, kazkas sumastoma, sufantazuojama, ir pagal tai kuriama
                      religija? Kaip galima 100% teigti, kad tai, ka darote dabar, buvo
                      daroma ir anksciau? O gal tik jusu suaugusiuju zaidimai? Tas fanatizmas
                      jau netgi ne juokingas.

                      Ir kuomi jus geresni uz koki nors tikejimo zodi? Jus neigiate visas
                      religijas, palikdami tik viena. Tipo, tik viena pagonybe geriausia,
                      visa kita yra nusikaltimas, iskrypimas ir pan. Nemanau, kad isgryninta
                      ir subrandinta religija skatintu neapykanta kitoms religijoms, kas
                      automatiskai issaukia neapkykanta kitiems zmonems. As pakenciu visas
                      religijas. Man lietuvis gali buti ir katalokas, ir pravoslavas ir dar
                      kas nori. Bet kai man bandoma ibrukti, kad jis tegali buti tiktai
                      pagonimi, o jeigu juo nera - tai jau nebe lietuvis, tada jau sios
                      religijos nariai man automatiskai kelia priespriesa ir alergija.

                      Dar link katalikybes. Atmeskime pinigus, grozi ir pan. Negi jie tokie
                      blogi, kad nieko gero nedave? Negi jie moko vien tik blogio? Pvz., kad
                      ir Antanas Juska. Nors buvo kunigas (Vilkijoje), bet tai netrukde jam
                      puoseleti lietuviu kalbam, surinkti labai daug tautosakos. Pagal jumi
                      jis yra blogas, blogio saltinis? Nesvarbu, kad saugomas lietuviu
                      tautosaka padare net net uz jumi daugiau. O kad prisidengus religija
                      galima daryti blogus darbus - tas buvo visada. Ir nereikia del to
                      kaltinti visu.

                      P.S. Jau nuo seno buvo aisku, kad p. Giedriaus laiskai yra destruktyvus
                      ir skalndatys vizuomene. Tik nesuprantu, kodel tai daroma per
                      susikaupimo laikotarpi. Matyt, pyktis liejasi jau per nesustabdomai.
                      Gal vertetu atlikti gera darba ar pamastyti, o ne drabstyt purvus ant
                      kitu?...

                      Iki,
                      Saulius
                      --
                      aka Smu
                      ICQ#: 6403695
                      Message 10 of 27 , Dec 15, 2003
                        > Sveiki,

                        > Labai idomu kas!?

                        Kai ungies iskelti nemokejo, jie jonvabalius i aukurus dedavo :) Pavadinima
                        siai religijai susigalvok pats.

                        Jei prieni prie ziniu ribos, dar nereiskia, kad nieko daugiau ir
                        neegzistuoja.

                        Taigi, dristu teigti, jog pagonybe, ar senoves baltu tikejimas, ar kaip ten
                        ji yra lygiai toks pats svetimkunis, iskraipes tikraji musu proproteviu
                        tikejima, ir taip stipriai, kad jo jau nebepamename, kaip ir buvusi
                        krikscionybe, ir kaip dabar atejes dievas-pinigas, ir visi kiti busimi
                        dievai del kuriu mes gyvensim.

                        Kazkoks keistas jusu poziuris i saknis. Kas butu medziui, jei jis staiga
                        nusprestu, kad tikrosios jo saknys prasideda tik trys metrai po zeme ir eina
                        gilyn, o dalis tarp zemes virsaus ir tu triju metru yra svetimkunis, ne jo,
                        ir jam ta dalis nereikalinga, ta dali reikia numarinti?

                        Briedas. Per komunizma bande isbraukti is tautos istorijos nepriklausomybes
                        laikus, tai ne musu - tai kapitalistu. Dabar isbraukinesim krikscionybe -
                        tai ne musu, tai zydu ar dar kazkienotai.

                        Tai isbraukim ir pagonybe. Ji irgi buvo kazkieno primesta, is kakur
                        nusiziureta, atejusi, prisiplakusi ar susiplakusi :) Gal kas gales paneigti?

                        Linksmos Jums visiems dieneles.
                        Arunas
                      • arturas dabkevicius
                        Message 11 of 27 , Dec 15, 2003
                          Arunas labai gera minti iskele, kad i viska reikia
                          ziureti kaip i procesa. turbut nesibaigianti ir
                          nesibaigsianti niekados...

                          --- Arunas <arunas@...> wrote: > > Sveiki,

> [...]
                          >
                          > Tai isbraukim ir pagonybe. Ji irgi buvo kazkieno
                          > primesta, is kakur
                          > nusiziureta, atejusi, prisiplakusi ar susiplakusi :)

                          BT Yahoo! Broadband - Save £80 when you order online today. Hurry! Offer ends 21st December 2003. The way the internet was meant to be. http://uk.rd.yahoo.com/evt=21064/*http://btyahoo.yahoo.co.uk
                        • Zygimantas Karaliunas
                          Message 12 of 27 , Dec 15, 2003
                            Sveiki,

                            ad> Arunas labai gera minti iskele, kad i viska reikia
                            ad> ziureti kaip i procesa. turbut nesibaigianti ir
                            ad> nesibaigsianti niekados...
                            ad> A

                            Man attrodo sis zmogus maiso 3 dalykus: religija, tikejima ir
                            tradicija...

                            --------------------
                            Su Pagarba,
                            Žygimantas Karaliūnas
                          • Arunas
                            Message 13 of 27 , Dec 16, 2003
                              O tau neatrodo, kad dainos is zodziu neismesi? :)

                              Sakyk prasau, ko vertas pagoniskos apeigos megdziojimas, jei nezinai kokio
                              dievo ir kodel bijodamas jis taip dare?

                                Message 15 of 27 , Dec 16, 2003
                                  Atsiprasau, netikslai issireiskiau. As ne apie nezinojima, o apie
                                  nesupynima.

                                  Apie tai kad negalima atsieti tradicijos, religijos ir tikejimo. Nes jie
                                  augo kartu, ir jei mes butume tikeje i kitokius dievus, musu ir tradicijos
                                  butu kitokios.

                                  Sekmes

                                  Message 16 of 27 , Dec 16, 2003
                                    > Hmm, o kokia prasme "megdzioti" tevus ir kalbeti ju kalba?

                                    Jei jos nemokesiu, valgyt negausiu.
                                    O jei nueisiu prie aukuro ugnies pasaugoti, nezinodamas kam tai reikalinga,
                                    tai bus man mazoka naudos.

                                    Arunas
                                    Message 17 of 27 , Dec 16, 2003
                                      kalbant tikrai i etnokulturos tema ir dainu perdirbima.
                                      praejusiame siu dar metu Menuo Juodaragis festivalyje teko patirti, kas yra
                                      kuryba ir prikurimas kurinio iki galo. Tame dalyvavo Dalia Urbanaviciene,
                                      Inija Trinkuniene ir Baltarusijos Krivijos zmones, ty pora mergaiciu is etno
                                      kulturos fondu.
                                      Realiai galima buvo matyti, kaip atstatinejama autentika, ty imamas labai
                                      senovinis kurinukas, lietuviai jo turi zodzius, taciau nezino visos
                                      melodijos, gudai turi melodija , soki net, bet neturi zodziu, jie labai
                                      nevykusiai versti i gudu, tai kad teko stebeti kurinio rekonstrukcija, bet
                                      galima pasakyti, kad kurinys tada ne praranda prasme ir yra perkurtas,
                                      remixuotas, taciau atsinaujina naujam skambejimui, pilnatvei ir sokiui.

                                      tas rekonstrukcijas galima vertinti tikrai dvigubai, jas galima smerkti,
                                      galima tiesiog priimti kaip atnaujinima ir pozityvu labai.