Re: [Etnokultura] Reikia pagalbos

  • KTKC
    Message 1 of 27 , Dec 4, 2003
      Labas, Sarunai,
      Advento metu zmones daugiau laiko praleidzia troboje, tad vakarais rinkdavosi i
      kokia didesne troba vyresnes moterys dirbdavo darbus: verpdavo, plesydavo
      punksnas. Jaunimas uzsieme jamaktualia veikla bendravimu tarpusavy:
      eidavo ratelius, zaisdavo zaidimus,
      Sarunai, gali tu vokieciams ratelius pravesti: EIN ZEIDYTIS, IS KUR
      IS KUR SVOTAI ATVAZIAVO, KISKELI NEBAGELI,JIEVARO TILTA, JASCERA.
      Bei zaidimus PELE PELE PAS KA ZIEDAS ZYDI,
      PAUKSTELIUS PERINTI:
      visi zaidejai pasivadina medziu vardais: 1-obelis, 2-egle, 3-kadagys
      ir t.t. Vienas zaidejas "lizdas" . Jis paima kepure sudeda į ja abi
      rankas ir pradeda: - Perinu perinu pauksteli. Paleidau į grusia.
      "Grusia" atsako: "Grusioj ner, skroble yr". "Skroblas" sako":Skroble
      ner, obely yr" ir t.t. tas kuris uzsiziopso duoda fanta
      SETA - LYKA( LYGU-NELYGU) trauki is maiselio ar asotelio sugnaiustoj
      saujoj riesutu ir klausi porinis ar neporinis riesutu skaicius. Jei
      atspeja atiduodi reisutus, jei ne - riesutu negauna.

      TKC metodininke Vilma
      Message 2 of 27 , Dec 4, 2003
        jus visiskai teisus, kaip yra tyrineta Gimbutienes, Bartininko, Rimantienes,
        realiai atkeliavusi baltu kultura rado jau cia paruosta kultura, ty ne
        dabartiniuose lietuviu arealuose, o kursiu vietovese. taigi klausimas kyla
        labai geras istorinis, ka rado besikraustancios baltu gentys kursiu
        teritorijose ?
        klausimas is srities "be sansu", nes kursiu palikimo to periodo kaip ir
        nera, tik super smulkmenos. o kas pries juos buvo ?
        genialiai neimanoma :)

        Giedrius

        Message 3 of 27 , Dec 4, 2003
          asmeniskai as cia matau gera diskusija ,  o ne priesu ieskojima, tuo labiau niekada taip akis i aki zmones dvieju tu tikejimu nestojo nuo pat turbut 1323 metu, kai didziausias europos diplomatas gediminas rase laiskucius i germanija (vos nepasakiau i smolni ).

          izeidimus be to, zmones, galima lasvai konstruktyviai naikinti. visada tik reikia vadovautis demokratiskumo ir lygiateisiskumo principu, ty vienodai i darba priimti ir krikscioni, ir pagoni, duoti vienodai pinigu is biudzeto remontuoti sventovems, skirti vienoda pagarba mokyklose ir per Tv be radija, tiesiog abu gerbti ir myleti. kai taip bus, manau, zmones vieni kitus gerbs, myles, nes niekas nebus auksciau, niekas nebus pazemintas, niekas nebus izeistas.

          issakyta nuomone apie judeju ir krikscioniu tapatuma nera teisingas. judejai zydai yra viena, jie ziuri kreivai i neo-religija krikscionybe, o ypac katalikybe, kuri sukurta dirbtiniu budu tik apie 400-600 metus musu eros :))))

          biblija yra neblogas kurinukas, kuris kurtas kaip atsiminimu knyga apie kazkokius neregetus klimato kitimus, zmoniu tobulejima ir tt. ir tai gerai, nes istorikai turi kazkoki tai atsparos taska kazka neigti arba teigti. paskutiniu metu istobulejus anglies, deguonies ir azoto gyvavimo tyrimams, mes matome daugiau neigimu, nei patvirtinimu.

          o siaip vadovaukimes broliai lietuviai (o gal vokieciai) vienu principu, kad kalbeti apie bobas, religija ir politika yra blogas tonas :))) bet ka padarysi ....

          sekmes visiems ...

          Giedrius

          Message 4 of 27 , Dec 5, 2003
            Sveiki visi,

            Eina kalba apie du skirtingus supratimus. Pagal
            nusistovejusia etnologijoje krypti, musu, Lietuviu,
            etnine kultura suvokiama kaip ikikrikscionisku
            paprociu ir tradiciju bei katalikybes sinteze. Toks
            apibrezimas puikiai tinka apibudinant XIX a. pab.-XX
            a. pr. Lietuvos kaimo kultura. Jei kazkas
            isivaizduoja, kad to laikotarpio kaimas ir yra musu
            istakos ir ta esme, is kur mes semiames visokios
            gyvasties, tai jam tokia padetis labai patinka.

            Kita vertus, reikia pripazinti, kad krikscionybe ir
            pagonybe (zvelgiant istoriniu aspektu) yra
            nesuderinami dalykai, ir kas bando savo
            pseudomoksliniuose darbuose pagonybe pritempti prie
            krikscionybes, iskraipo ju abieju istorine esme ir
            sukuria kazkoki nematyta negirdeta naujadara
            -nesusipratima.

            "Adventas" imanomas tik kalbant apie velyvas Lietuviu
            tradicijas. Kam tai patinka - puiku! As su tokiu pat
            uzsidegimu galiu uzsimanyti teigti, kad XX a. pabaigos
            Lietuvos kaimo kultura yra tradicines kulturos
            pratesimas (aisku, kiek pakeistas nauju salygu, kaip
            kad ir krikscionybe ivede nauju realiju) ir butent ja
            reikia puoseleti.

            Vadinamasis "adventas", kuri aprase Vilma (atmetus
            katalikiskas giesmes ir pati pavadinima) yra Lietuviu
            etnineje kulturoje is senu laiku nusistovejes ziemos
            laikotarpio praleidimo budas. Kad krikscionybe butu ji
            smarkiai iskreipusi, nera irodyta.

            Trumpiau snekant, dabar mums brukama senesnes ir
            krikscioniskos kulturu sinteze ir pateikiama kaip
            "etnine kultura", taciau visiems tai negali buti
            priimtina. Cia galima gincytis ar nesigincyti, taciau
            reikia garsiai pasakyti, kad egzistuoja ir kitokia
            nuomone - kad etnine kultura kai kam jau nebetarnauja
            kaip kataliku baznycios liturginio kalendoriaus
            paivairinimas ir papildymas - daliai zmoniu musu
            etnine kultura stovi auksciau uz krikscionybe, budizma
            ar kitokia svetimsaliska religija. Tuo pagonybe ir
            skiriasi nuo krikscionybes - ji vystesi, kai Lietuviai
            buvo laisva tauta, gyveno pagal savo buda ir norus, o
            katalikybe atejo kartu su musu tautos pavergimu
            (baudziava, palaipsniu valstybingumo praradimu,
            morales pakrikimu) ir buvo primesta prievarta. As
            nenoriu tokios "ETNINES KULTUROS", KURIA SUKURE KITI
            ETNOSAI (zydai, kai kurie romenu socialiniai
            sluoksniai ir pan.), sukure pagal tolimas rytietiskas,
            musu krastui svetimas tradicijas, ir ibruko per
            prievarta (kara) taip pat kiti etnosai (daugiausia
            vokieciai ir lenkai, kurie savo nuolatinem intrigom
            pakirto musu valstybinguma).

            Salvis

            Free Pop-Up Blocker - Get it now
            http://companion.yahoo.com/
          • KTKC
            Message 5 of 27 , Dec 5, 2003
              Labas, Salvi,

              "dabar mums brukama senesnes ir
              krikscioniskos kulturu sinteze ir pateikiama kaip
              "etnine kultura", taciau visiems tai negali buti
              priimtina"

              Nesutinku su siuo tavo teiginiu, negyvename isskirstyti i atskirus
              stiklainius, visais laikais tautos dare vienos kitom itakas.
              Kaip susiliejo Senosios Europos ir indoeuropiečiu kulturos,
              taip veliau Krikscionybe susiliejo su lietuviu Senuoju tikejimu.
              Grynuoliu pasaulyje nera, yra kulturu sinteze.

              Vilma
            • Laimonas Gaurylius
              Message 6 of 27 , Dec 5, 2003
                  Zodis pagonybe, tai barbarizmas turintis isskirtinai niekinancia prasme. Atsiverskite zodynus lietuviu lenku rusu ir pasiskaitykite. Rasite daug prasmiu o viena is svelnesniu... shungrybiai. Taigi tokia svetimybe ir barbarizmu vadinti musu proteviu tikrai nederetu.
                Na jeigu kas ir save vadina taip (  tas zodis yra egregore ir kiekvienas jo pavartojimas iskviecia tam tikra energija) tai niekina save ir darosi toks pat piktas kaip ... pagonis.
                Ar yra mazai graziu zodziu.

                Zygimantas Karaliunas <zygiz@...> wrote:
                Sveiki,

                A> Nu nu. Pries pagonybe irgi kazkas buvo. Taigi, tesiant tavo minti,
                A> pagonybe - taip pat svetimkunis lietuviu kulturoje :)))

                Labai idomu kas!?

                --------------------
                Su Pagarba,
                �ygimantas Karali�nas

                Buy Ink Cartridges or Refill Kits for your HP, Epson, Canon or Lexmark
                Printer at MyInks.com. Free s/h on orders $50 or more to the US & Canada.
                http://www.c1tracking.com/l.asp?cid=5511
                http://us.click.yahoo.com/mOAaAA/3exGAA/qnsNAA/ootolB/TM

                Do you Yahoo!?
                Protect your identity with Yahoo! Mail AddressGuard

                Message 7 of 27 , Dec 5, 2003
                  todel sekant Laimono zodziais siulome vietoj pagonybes ir pagoniu nuo siol naudoti arba nors stengtis naudoti tokius zodzius:
                  senoves baltu tikejimas
                  baltu tikejimas
                  proteviu tikejimas
                  gamtameldiskumas
                  romuviai

                  manau, kad nesame skurdi tauta ir galima rasti savo proteviu ir gal kai kuriu asmenu tikejimui ir dabar pavadinti geru zodziu.

                  Giedrius

> [...]

                  A> Nu nu. Pries pagonybe irgi kazkas buvo. Taigi, tesiant tavo minti,
                  A> pagonybe - taip pat svetimkunis lietuviu kulturoje :)))

                  Þygimantas Karaliûnas

[...]

                • Rasa Pranskeviciute
                  Message 8 of 27 , Dec 5, 2003
                    Pritariu Vilmos žodžiams. Lietuvių etnoso kultūrą įtakojo ir kiti etnosai,
                    kultūros, reiškiniai. Lietuvių ir bent kiek numanau- daugumos kitų tautų
                    erdvė nėra izoliuota nuo jokių veiksnių. Ji nėra niekieno neveikiama, su
                    niekuo nepersipinanti. Visa tai sąlygoja kaitą, o gyvenime kaita (taip pat
                    susijusi ir su pastovumu), būtina.

                    Rasa

> [...]
                    >taip veliau Krikscionybe susiliejo su lietuviu Senuoju tikejimu.
                    >Grynuoliu pasaulyje nera, yra kulturu sinteze.

                  • Paulius M.
                    Message 9 of 27 , Dec 5, 2003
                      sveiki,

                      > Pritariu Vilmos žodžiams. Lietuvių etnoso kultūrą įtakojo ir kiti etnosai,
                      > kultūros, reiškiniai. Lietuvių ir bent kiek numanau- daugumos kitų tautų

                      Taip, niekas to ir neginčija, kad įtakojo.
                      Taciau diskusija eina ar tai yra gerai, jei senuosius musu papročius
                      pakeičia ir asimiliuoja kitataučių papročiai, beje daugumoje atnešti
                      kardu ir ugnimi.

                      As asmeniškai esu už senovinių papročių saugojimą, gryninimą ir gynimą
                      nuo visokių atėjunų bandymų tuos papročius asimiliuoti, sunaikinti ir
                      pakeisti savais, kas buvo daroma paskutinius kelis šimtmečius. Ir
                      didžiausią to darbo dalį aliko (ir dabar tebedaro) katalikų bažnyčia.

                      Tauta, kuri nesaugoja savo identiteto, kalbos, papročių, o yra atvira
                      visokiam pašaliniam brudui, labai greitai pavirsta paprasčiausia
                      kosmopolitų banda, kuri išsiskirsto po visas pašales.

                      Todėl visiems, ypač besidomintiems tikrąja (senąja) lietuvių
                      etnokultūra, o ne ta, masine ir įtakota visokių pašalinių etnosų,
                      siūlyčiau stengtis atsiriboti nuo visokių pašalinių įtakų ir stengtis
                      atrasti ir palaikyti senąją kultūrą.

                      --
                      Paulius M.
                      Message 10 of 27 , Dec 6, 2003
                        gal but patikslinciau pauliaus mintis, kad tas atnestinis etnosas musuose ir
                        dabartiniuose laikuose daugiau itakotas yra jau ne svetimu religiju, o
                        pinigu. taip, paziurekime i zuoka, kuriam grok jurgeli ir kitokios etno ty
                        tautos sventes nenesa pelno, del to buvo toksai padarytas bardakas, kad
                        zmones nenor nei grot, nei prekiaut, nei nieko daryt.
                        jei tulas senovinis zmogus pasako, kad ne piniguose laime, tai tulas
                        siuolaikinis valdininkas patikslina, kad tikrai , ne juose, o ju kiekyje.
                        laikai keiciasi, taciau vertybes islieka, taip rase marksas ir engelsas, ne
                        komunizmo kurejai, o kapitalizmo. todel mes privalome saugoti savo kultura,
                        stengtis ja maksimaliai saugoti nuo svetimybiu, tiktai tame yra musu
                        islikimo ideja.
                        neteisingai masto zmones, kurie sako, kad itakojimas yra ir viskas. sutinku,
                        kad yra, bet yra musu zmoniu priederme issaugoti ir sukti kelia i kita puse.
                        Kam tada mes esame, ar tam, kad sedetume ir graudentume, kad viska itakoja,
                        globalizuoja ir nieko cia nepadarysi ? o gal mes esame tam kaip ir paulius,
                        kuris sako, kad jei galime nukrypti is desines i kaire, tai galima ir
                        sugrizti, aisku, siek tiek patyrus nuostoliu.
                        tame ir esme, kad vieni pasiduoda bandos jausmui ir kaip eriukai susitaike
                        su likimu eina i skerdykla, kiti priesinas tam ir kuria, daro, atstato,
                        renovuoja, toliau tesia tradicijas ir padaro rezultata, kuri ivertina visi
                        tik po 100 minimum metu :)

                        todel manau, kad kulturos skirstymas, kuris buvo pasakytas etnines kulturos
                        globos draugijos, yra gryna tiesa. egzistuoja tautine kultura, apsmetonuota
                        ir sukatalikinta, yra ir kita etnine kultura, paremta senoviskais musu
                        paprociais, isgryninta, archaiska ir labiau patraukli sirdyje lietuviams.
                        jusu teise rinktis, o jus renkates savo kultura pagal jusu sazine. zinau,
                        kad ji trukdo jums gyventi, bet tai yra vienas sansas, kad jus dar liksite
                        savo salies patriotu, o ne pasiduosite kaip ir tas suo, kuris kariamas
                        pripranta...

                        Giedrius

> [...]

                        Paulius M.

                        jei norite ishsiregistruoti ish sios e-konferencijos, siuskit laiska adresu:

                      • vilma
                        Message 11 of 27 , Dec 6, 2003
                          Sveiki visi
                          Noriu issakyti kelias savo mintis.
                          Pritariu Giedriui,kad dabar didesne itaka lietuviu kulturai daro ne is
                          svetur atejusios religijos o pigi pop kultura o su ja ir nemazi pinigai.
                          Kaip kad ir si per Velines-Ilges labai platinama is uz Atlanto
                          atplaukusi -helauvynas(atleiskit angliskai nemoku).Man visiskai
                          nesuprantama ir nepriimtina ,atseit svente.
                          O musu kataliku baznycia gyvena Lietuvoje kelis smtus metu ir
                          gyvens.Tik nemanau,kad darys didelia itaka.Nebent savo netolerancija ir
                          nepripazinimu,kad iki jos dar buvo kazkas ir tikrai nesvetima mums
                          lietuviams.Baznycia pakankamai koncervatyvi istaiga ir su savo
                          vertybemis.
                          O tiems,kuriems patinka senoji baltiskoji kultura belieka ja
                          saugoti.Neiskrypstant is savo kelio.
                          Ir dar kaip priedas,kaip atsakas svetimoms sventems.
                          Ar nevertetu vietoj Valentino dienos vasario 14 svesti geguze Mildos
                          diena.Juk iki karo Smetonos laiku valentindienio niekas nesvente.
                          Tai tiek biciuliai.
                          Vilma M.

                          Message 12 of 27 , Dec 6, 2003
                            Vilma, pagaliau pradejom susisneket :)) aciu aciu aciu !
                            helovynas kaip ir visa anglu kalba yra dirbtinis produktas.
                            dabartine anglu kalba turi 99% zodziu skolinius is kitu kalbu
                            helovynas irgi skolinys is keltu kulturos , atkeliavusi i ten is europos ir
                            dabar atgal grizusi
                            visa grozi pseudo daro pinigai, kaip ir helovynas - pinigu plovimo masinele,
                            valentinek - irgi popsi ir pinigu plovimo diena, jonines - girtu vaiduokliu
                            ir babkiu darymo diena.
                            paziurekime realybei i akis ir pasakykim atvirai, ar tikrai mes tokie
                            lietuviai esame blogi, ar tikrai mes turime sekti tokiomis baisiomis
                            sventemis, kai turime savo Ilges, Dziedus, kai turime Rasas, Pusiauziemi,
                            Lygiadienius, Saulegriza, Mildos ir kitas dienas, kad ir Perkuno diena.
                            Beje, jau kelinti metia Mildos svente labai sekmingai svenciama Dvarciskiu
                            kaime Svencioniu rajone, buvo praeitais metais sugalvota grandiozine Mildos
                            svente Kaune, bet zlugo del pagalbos stokos. metai is metu mokyklose kai
                            kuriose yra minima tokia diena, bet ji nepritampa, nes yra keletas
                            priezasciu: niekas negamina suvenyru, niekas nekisa pinigu i tai, niekas
                            neorganizuoja masiniu orgiju klubuose, "lietuviai" geriau zino kitu kultura,
                            nei savo.

                            apie kataliku baznycia neturiu ka pasakyti gero, galiu tik pasakyti
                            realijas, su kuriomis susiduriau kaip kompiuterines technikos remonteris
                            pries kelis metus. Kunigai kompiuteriuose susidare yra duomenu bazes, kas
                            kiek mokejo pinigu, kurie vaikai kaime neina i baznycia, kieno tevai
                            turtingi, kieno ne, ka laidojo ir ka reiketu prisneketi krikstytis, kas
                            nusikalto vienu ar kitu aspektu. neblogiau uz KGB darbo specifika. belieka
                            ant galo pridurti: cia buvo dievo zodis :))))

                            nebukim tokie kaip jie (kunigai) , bukim lietuviais, taip taip, kaip ir
                            lenkai seniau ne litvinais vadino musu tautybe, o paganais, bukim savimi,
                            saugokim savo kultura, savo kalba, savo tikejima ir savo paprocius. ir ypac
                            saugokim savo jaunuomene, kuri auklejama smetoniskais principais " viena
                            tauta, viena tevyne, viena religija, viena tiesa".

                            Giedrius

> [...]
                            > Ar nevertetu vietoj Valentino dienos vasario 14 svesti geguze Mildos
                            > diena.Juk iki karo Smetonos laiku valentindienio niekas nesvente.

                          • Saulia X...
                            Message 13 of 27 , Dec 7, 2003
                              La,

> [...]
                              > kad ji trukdo jums gyventi, bet tai yra vienas sansas, kad jus dar liksite

                              Voba. Pasirodo, kadangi as nesu pagonis, tai neturiu ir sazines, ir
                              nesu Lietuvos patriotas. Matyt grei tsuzinosiu, kad dar esu ir zudikas,
                              ir pan.

                              O siaip tai man cia labai idomu pasidare. Sakote, paginybe yra
                              isgryninta religija. Visgi kuomi remiamasi gryninant sia religija? Kai[
                              suprantu, turite rasytine literatura is anu laiku? Nors, mano ziniom,
                              rastas ir rasytiniai saltiniai atsirado daug veliau. O gal jus remiates
                              tik keliu zmoniu sapalionemis ir spejimais? Na gerai, kitos religijos
                              turi sventus rastus. Jais tikiu. O kai galima pilnai tiketi tuo, kas
                              tera tik spejama? Negi tikrai per visus amzius buvo Lietuvoje taip
                              vadinamu pagoniu su visom apeigom? O gal tai tik siu laiku ismislas?
                              Kazkas randama, kazkas sumastoma, sufantazuojama, ir pagal tai kuriama
                              religija? Kaip galima 100% teigti, kad tai, ka darote dabar, buvo
                              daroma ir anksciau? O gal tik jusu suaugusiuju zaidimai? Tas fanatizmas
                              jau netgi ne juokingas.

                              Ir kuomi jus geresni uz koki nors tikejimo zodi? Jus neigiate visas
                              religijas, palikdami tik viena. Tipo, tik viena pagonybe geriausia,
                              visa kita yra nusikaltimas, iskrypimas ir pan. Nemanau, kad isgryninta
                              ir subrandinta religija skatintu neapykanta kitoms religijoms, kas
                              automatiskai issaukia neapkykanta kitiems zmonems. As pakenciu visas
                              religijas. Man lietuvis gali buti ir katalokas, ir pravoslavas ir dar
                              kas nori. Bet kai man bandoma ibrukti, kad jis tegali buti tiktai
                              pagonimi, o jeigu juo nera - tai jau nebe lietuvis, tada jau sios
                              religijos nariai man automatiskai kelia priespriesa ir alergija.

                              Dar link katalikybes. Atmeskime pinigus, grozi ir pan. Negi jie tokie
                              blogi, kad nieko gero nedave? Negi jie moko vien tik blogio? Pvz., kad
                              ir Antanas Juska. Nors buvo kunigas (Vilkijoje), bet tai netrukde jam
                              puoseleti lietuviu kalbam, surinkti labai daug tautosakos. Pagal jumi
                              jis yra blogas, blogio saltinis? Nesvarbu, kad saugomas lietuviu
                              tautosaka padare net net uz jumi daugiau. O kad prisidengus religija
                              galima daryti blogus darbus - tas buvo visada. Ir nereikia del to
                              kaltinti visu.

                              P.S. Jau nuo seno buvo aisku, kad p. Giedriaus laiskai yra destruktyvus
                              ir skalndatys vizuomene. Tik nesuprantu, kodel tai daroma per
                              susikaupimo laikotarpi. Matyt, pyktis liejasi jau per nesustabdomai.
                              Gal vertetu atlikti gera darba ar pamastyti, o ne drabstyt purvus ant
                              kitu?...

                              Iki,
                              Saulius
                              --
                              aka Smu
                              ICQ#: 6403695
                              Message 14 of 27 , Dec 15, 2003

                                > Labai idomu kas!?

                                Kai ungies iskelti nemokejo, jie jonvabalius i aukurus dedavo :) Pavadinima
                                siai religijai susigalvok pats.

                                Jei prieni prie ziniu ribos, dar nereiskia, kad nieko daugiau ir
                                neegzistuoja.

                                Taigi, dristu teigti, jog pagonybe, ar senoves baltu tikejimas, ar kaip ten
                                ji yra lygiai toks pats svetimkunis, iskraipes tikraji musu proproteviu
                                tikejima, ir taip stipriai, kad jo jau nebepamename, kaip ir buvusi
                                krikscionybe, ir kaip dabar atejes dievas-pinigas, ir visi kiti busimi
                                dievai del kuriu mes gyvensim.

                                Kazkoks keistas jusu poziuris i saknis. Kas butu medziui, jei jis staiga
                                nusprestu, kad tikrosios jo saknys prasideda tik trys metrai po zeme ir eina
                                gilyn, o dalis tarp zemes virsaus ir tu triju metru yra svetimkunis, ne jo,
                                ir jam ta dalis nereikalinga, ta dali reikia numarinti?

                                Briedas. Per komunizma bande isbraukti is tautos istorijos nepriklausomybes
                                laikus, tai ne musu - tai kapitalistu. Dabar isbraukinesim krikscionybe -
                                tai ne musu, tai zydu ar dar kazkienotai.

                                Tai isbraukim ir pagonybe. Ji irgi buvo kazkieno primesta, is kakur
                                nusiziureta, atejusi, prisiplakusi ar susiplakusi :) Gal kas gales paneigti?

                                Linksmos Jums visiems dieneles.
                                Arunas
                              • arturas dabkevicius
                                Message 15 of 27 , Dec 15, 2003
                                  Arunas labai gera minti iskele, kad i viska reikia
                                  ziureti kaip i procesa. turbut nesibaigianti ir
                                  nesibaigsianti niekados...

                                  --- Arunas <arunas@...> wrote: > > Sveiki,

> [...]
                                  >
                                  > Tai isbraukim ir pagonybe. Ji irgi buvo kazkieno
                                  > primesta, is kakur
                                  > nusiziureta, atejusi, prisiplakusi ar susiplakusi :)

                                  BT Yahoo! Broadband - Save £80 when you order online today. Hurry! Offer ends 21st December 2003. The way the internet was meant to be. http://uk.rd.yahoo.com/evt=21064/*http://btyahoo.yahoo.co.uk
                                • Zygimantas Karaliunas
                                  Message 16 of 27 , Dec 15, 2003

                                    ad> Arunas labai gera minti iskele, kad i viska reikia
                                    ad> ziureti kaip i procesa. turbut nesibaigianti ir
                                    ad> nesibaigsianti niekados...
                                    ad> A

                                    Man attrodo sis zmogus maiso 3 dalykus: religija, tikejima ir
                                    tradicija...

                                    --------------------
                                    Su Pagarba,
                                    Žygimantas Karaliūnas
                                  • Arunas
                                    Message 17 of 27 , Dec 16, 2003
                                      O tau neatrodo, kad dainos is zodziu neismesi? :)

                                      Sakyk prasau, ko vertas pagoniskos apeigos megdziojimas, jei nezinai kokio
                                      dievo ir kodel bijodamas jis taip dare?

                                        Message 19 of 27 , Dec 16, 2003
                                          Atsiprasau, netikslai issireiskiau. As ne apie nezinojima, o apie
                                          nesupynima.

                                          Apie tai kad negalima atsieti tradicijos, religijos ir tikejimo. Nes jie
                                          augo kartu, ir jei mes butume tikeje i kitokius dievus, musu ir tradicijos
                                          butu kitokios.

                                          Sekmes

                                          Message 20 of 27 , Dec 16, 2003
                                            > Hmm, o kokia prasme "megdzioti" tevus ir kalbeti ju kalba?

                                            Jei jos nemokesiu, valgyt negausiu.
                                            O jei nueisiu prie aukuro ugnies pasaugoti, nezinodamas kam tai reikalinga,
                                            tai bus man mazoka naudos.

                                            Arunas
                                            Message 21 of 27 , Dec 16, 2003
                                              kalbant tikrai i etnokulturos tema ir dainu perdirbima.
                                              praejusiame siu dar metu Menuo Juodaragis festivalyje teko patirti, kas yra
                                              kuryba ir prikurimas kurinio iki galo. Tame dalyvavo Dalia Urbanaviciene,
                                              Inija Trinkuniene ir Baltarusijos Krivijos zmones, ty pora mergaiciu is etno
                                              kulturos fondu.
                                              Realiai galima buvo matyti, kaip atstatinejama autentika, ty imamas labai
                                              senovinis kurinukas, lietuviai jo turi zodzius, taciau nezino visos
                                              melodijos, gudai turi melodija , soki net, bet neturi zodziu, jie labai
                                              nevykusiai versti i gudu, tai kad teko stebeti kurinio rekonstrukcija, bet
                                              galima pasakyti, kad kurinys tada ne praranda prasme ir yra perkurtas,
                                              remixuotas, taciau atsinaujina naujam skambejimui, pilnatvei ir sokiui.

                                              tas rekonstrukcijas galima vertinti tikrai dvigubai, jas galima smerkti,
                                              galima tiesiog priimti kaip atnaujinima ir pozityvu labai.