Ilges Kaune

  • Inga
    Message 1 of 2 , Nov 5, 2003

      aciu visiems, dalyvavusiems Ilgiu sventeje!
      Noriu paklausti, kokia jusu nuomone, ar reikia tokios sventes, kaip
      jautesi dalyviai, kaip reagavo ziurovai? Rasykit, ka galvojate apie
      tai, i ka reiketu atkreipt demesi kitamet, mums idomu.
      Na, as pvz. girdejau, kad kai kuriem seniem zmonem
      nepatiko, kad buvo sokama ant senuju kapu - jie tai palaike
      nepagarba...

      Laukiu jusu laisku :)
      Inga

      mailto:Ingala@...
      Message 2 of 2 , Nov 5, 2003
        Laba vakara,

        buvau, todel galiu pasidalinti ispudziais. Pirmas ispudis klaikus, tarsi
        kokia psixologija ar bloga aura spaustu. Miesto centras, stuksantis merijos
        pastatas, sienos klubas, aplinkui skubantys ir nesustojantys zmones, visa
        tai atrodo salta ir nejauku. Tik tie zibureliai, kurie nuo senu laiku dar
        zinomo aukso amziumi, sildo musu dusias. Akyse susvito, pamacius tiek
        jaunimo, tiek zmoniu, kurie nesini mazais zibureliais salia dabartiniu amziu
        antikulturiniu pastatu, kure jauku miesta mieste ... sirdis dziaugiasi.
        Salia manes buvo ir zmogus is apskrities administracijos, kuris labai
        dziaugesi tuo, kad cia, salia valdzios langu, kur figuruoja pinigai ir tik
        pinigai, uzsiziebe kulturos zibureliai, silumos simboliai sieloms, kurios
        seniai palikusios musu pasauli. Tas kontrastiskumas, kuris toje vietoje augo
        ir augo su kiekviena akimirka, dar labiau sustiprino renginio ispudi. Ne
        vien dalyviu manau, bet ir ziurovu. Labai patiko pagal sutartines sokami
        rateliai, tik kiek suprantu, senimas atbukes iki tokio lygio, kad
        susimaisydavo, vienas kitas pasikeiksnodami ir ant kulnu lipdami dare kazka,
        ka ju samone turbut nesupras ne penktame gyvenime, man tai primeni amerikos
        lietuvius, kurie dar dabar tikisi smetona pamatyt prezidento poste. Labai
        patiko sutartiniu sokimas, labai ir tas ugnies ikomponavimas i sokius. Ir
        tas ispudingas vaizdas po to, kai zmoniu nera, visi tiesiog kazkur isnyke, o
        girdeti tik vejas, kuris glosto tas liepsnas. Miestas mieste. Dar stovejom
        ilgokai ir ziurejom i tas liepsnas, vienas jaunuolis priejes paklause: ar
        zinote, kas cia vyko, nes man labai patiko ... Sakom: ilges, baltiskos
        ilges, veliu minejimas. Jo veidas svieste sviete, tarsi butu ejes pro sali
        ir pamates tai, apie ka visa gyvenima svajojo, toksai soko busenoje ;) Buvo
        ir kitokiu jaunimo atstovu, kurie zirgliodami buduliskais zingsniais su
        paskutines laidos batais be pado su sagtimis ir ka tik nuvalytais sugebejo
        rukydami tarti: ale ka jie cia bl.... galvoja, eik tu na.... kokie kiauri,
        nu na....... Supraskit kaip norit ka jie norejo pasakyti. Norejosi juos
        nuzudyti, ale zudynes vardan tevynes ar proteviu sielu kol kas prilyginamos
        zudynems vardan pinigu, deja .... Siandien jau gavau aplink dar keleta
        atsiliepimu, kurie buvo irgi palankus, tiesiog visuose skambejo viena gaida:
        daugiau dvasingu viesu renginiu. Be turgaus, be jarmorkos, be saldainiuku ir
        metomu alaus buteliu i galvas, be dozes i vena ir arielkos iki nukritimo. Su
        dvasingomis giesmemis, su gyvu dainavimu lauke, su ramybe ir susikaupimu. Su
        etnogrupemis, su tomis paciomis ugnimis, su valdzios ir tautos pakvietimais
        isjudinti kultura. Tik be dideles kritikos, tik su padejimais ir
        prisidejimais nors kuo, kad tokiu renginiu sielai butu daugiau, ne vien mums
        nuo to geriau, proteviams geriau, jie nejaucia nepagarbos, kai sokamas
        ratelis su ugnelemis, tai tik dalis to, ka jie noretu matyti, o jie patartu
        neliudeti ir linksmintis, minetu dievus ir protevius, sokti ratelius,
        giedoti giesmes, sutartines, vaisintis ir neliudeti, jus matytumet ka daro
        zmones per velines pas gudus, ten paprotys islikes ant kapu staltiese
        tiestis ir vaisintis ir vaisinti, nupilant ir paliekant proteviu sieloms.
        Dievobaimingom sielom kaip tik reik primint, kad ne viena diena is pareigos
        zvakele (kitoj pusej ant etiketes lenkiskai parasyta) uzdegta yra svari
        siela, o kiekviena diena bociu minejimas yra baltiskos pagarbos atidavimas.
        Ir dar prasymas zmonems. Uztenka vaidint esa kazkas, darykim darbus, nemokat
        dainuot, tai pieskit, nemokat piest, tai murykit, bet visi darykim gera,
        toki, ka puikiai pamateme ta veliu vakara. Ir eidami pro Santakos Aukura ne
        meskit siuksle i ja, o padekit sutvarkyt, nes ne zodziais, o darbais mes
        tevyne mylim !

        Giedrius aka DJALEX
        +370 699 40690
        giedrius@...