Re: [engelliogretmenler] engelli öğretmen norm faz lası olursa ne olur?

  • alişen sükun
    Message 1 of 23 , Oct 10, 2012
      Bayram Hocam sizin ifade ettiğiniz bu konular sorunların temelini
      oluşturmaktadır. özellikle norm fazlası olma durumu burada dikkat edilmesi
      gereken ve çözülmesi gereken bir sorun olarak duruyor. siz yeni çıkacak olan
      taslağa göre engelli öğretmenler isterlerse öğrencisi olmayan bir kuruma
      gönderilebilirler demişsiniz. buradan kasıt nedir?
      Message 2 of 23 , Oct 10, 2012
        bu ifade tam olarak benim ifadem değil.

        ocak ayında yönetmeliğin değişeceği söylentisi ortaya atıldı ve taslak
        bir metin sendikalara gönderildi.
        taslak metinde böyle bir ibareye yer vermiş bakanlık...

        öğrencisi olmayan kurum denince de pek akla gelen bir yer de yok
        aslında. rehberlik araştırma merkezlerini bu kapsama alırlar mı
        bilmem. Eğer bu olurrsa bir nebze güzel olabilir. belki o zaman da
        öğretmenin branşı ram da görev yapmasına uygun değil denilebilir. bunu
        da aşmak gerekir.

        Halis hocam sonradan görme yeteneğini kaybedip, aradan yıllar
        geçtikten sonra öğretmenliğe başlayanlar var. mesala ben..
        ünüversite yıllarında görme yeteneğimi kaybettim. aradan yıllar geçti,
        görme engelliliği kabullendik, rehabilite olduk.
        ben mesala sınıf öğretmeniyim ama malum bu branş görme engellilere
        uygun bir branş değil. şimdi engelli öğretmen alımı olurken de bu
        branş bana uygun değil deme lüksüm de yoktu. öncelikle bir iş sahibi
        olmak gerekiyordu. sistemin içine girince bu işler daha kolay çözülür
        dedik ama malesef anladım ki bu milli eğitim bakanlığı olursa çok ama
        çok zormuş.

        halis hocam geri hizmet olursa öğretmen maaşı olması fikriniz güzel.
        aslında öğretmen kadrosu ve hakları olmak üzere geri hizmet hakkı
        tanınırsa bir çok engelli öğretmen bundan da faydalanmak isteyecektir.
        şimdi engelli öğretmenlerin çoğu geri hizmete yani memur kadrosuna
        sınıfının değiştirileceğinden ve hadi bakalım santrale denileceğinden
        korkuyor sanıyorum.

        il müdürlüklerinde veya ilçe müdürlüklerinde öğretmen kadrosuyla
        çalıştırılabilinir mi acaba?

        10 10 2012 tarihinde alişen sükun <alisensukun@...> yazmış:

      • halis kuralay
        Message 3 of 23 , Oct 12, 2012
          İl ilçe müdürlüklerinde çalıştırılmak istenirse bir yöntem bulunur. Fakat
          bağımsız hareketi iyi olmak, bi,lgisayarı iyi kullanmak vs biraz donanımlı
          olmaya ihtiyaç var. Oralar da olsa, görme engelli kendi rüştünü ispat edene
          kadar oralarda da bir süre kabul edilmemeye devam edecektir. Ama şuan görme
          engelli olduğu halde, ilçe milli eğitim müdürlüklerinde özlük gibi çok
          görsel bir işi bile başarıyla yrğtenler var. Selamlar.
          -----Özgün İleti----- From: bayram yilmaz Sent: Thursday, October 11, 2012
          1:15 AM To: engelliogretmenler@yahoogroups.com Subject: Re: