Benim Cumhurbaşkanımda Yapmazdı

  • Erdal Koc
    Message 1 of 1 , Nov 12, 2007
      Bekir COŞKUN
      bcoskun@...

      Benim cumhurbaşkanım olsaydı...

      BEN böyle "devlet adamı" görmedim. Sen kalk git kaldığı otele, Kral'ın
      dibine otur.

      Öbürü de öte yanında...

      Kral ortada.

      İki gündür bekliyorum:

      9 uçak, iki bin bavul, üç yüz gardırop ve altın tahtı ile gelen (iyi ki
      petrol kuyularını getirmedi) Kral'ın oteline giden ve sağına-soluna oturan
      Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı ve Başbakanı size "gurur" mu verdi, yoksa
      "hüzün" mü?

      O zaman ben "Benim cumhurbaşkanım olamaz" dediğimde niye kızdınız?

      *

      "Benim cumhurbaşkanım" olsaydı; Anıtkabir'i ziyareti reddeden, bu ülkeyi
      kuran insana saygı göstermeyi kabul etmeyen bir Kral'a "Devlet Şeref
      madalyası" vermezdi.

      Hem de 10 Kasım günü...

      Mustafa Kemal; son yüzyılda, İslam áleminin Batı emperyalizmine karşı tek
      onurlu ve şanlı zaferini kazanmış komutandır.

      Kral ise; Körfez savaşları boyunca, kendi topraklarını korumak için kutsal
      mekanların savunmasını dahi elinde bira kutusu olan Amerikalı askerlere
      bırakmış birisidir.

      "Benim cumhurbaşkanım" olsaydı....

      Kimin koltuğunda oturduğunu bilir, en şerefli savaşın kahramanına saygı
      göstermeyen, kutsal toprakları ABD deniz piyadelerine bekleten bir Kral'ın
      oteline koşmazdı.

      Kral, görüşme salonuna Atatürk'ün resimlerinin asılmasını da kabul etmedi,
      kendi fotoğrafını astırmış, onun altına oturdular.

      10 Kasım nedeniyle tüm bayraklar yarıya indirilirken, Suudi Arabistan
      bayrağının yarıya indirilmesini de reddetti Kral.

      Ama bizim "devlet adamları" doğru otele.

      Biri sağında, biri solunda.

      Ortada Kral...

      Tepelerinde de, kendisi yetmiyormuş gibi fotoğrafı.

      Ben ise televizyonda şeriat bayrağının altındaki öpücükleri sayıyorum; işte
      sırayla ve hasretle yumuluyorlar... Sağ yanak bir, sol yanak iki, sağ yanak
      bir kez daha, etti üç...

      *

      Ne yapacaksınız?

      Abdullah Gül "Benim Cumhurbaşkanım" olsaydı böyle yapmazdı.

      Ben böyle "başbakan" ya da böyle "cumhurbaşkanı" istemem.

      Benim de; en yüce değerlerimizi ayaklar altında paspas yapanları "reddetme"
      hakkım vardır.

      Böyle yapmazdı "Benim Cumhurbaşkanım" olsaydı.