EVZ - Scandal in lumea consilierilor juridici

  • Ion Georgescu
    Message 1 of 5 , Apr 5 11:51 PM
      Scandal in lumea consilierilor juridici
      <http://www.expres.ro/images/layout/site/dot_clear.gif>

      Dragos Bardosi
      Marti, 06 Aprilie 2004

      In Mures, in ultima vreme au fost infiintate o serie de asociatii
      profesionale ale consilierilor juridici, care activeaza conform unei
      legi aprobate anul trecut. Potrivit Legii 514/2003, consilierii juridici
      "se pot asocia in structuri judetene, pe ramuri sau domenii de
      activitate, cu respectarea legii privind asociatiile si fundatiile".

      Este important de retinut ca juristii "se pot asocia", pentru ca
      intr-unul din cotidienele locale muresene, apare un anunt al "Colegiului
      Consilierilor Juridici Mures" care suna asa: "Consilierii juridici care
      nu sint membrii Colegiului, dar care exercita sau doresc sa exercite
      profesia de consilieri juridic, sint obligati sa se inscrie in Colegiul
      Consilierilor Juridici Mures". Taxa de inscriere in colegiu este de 120
      de euro, adica injur de 5 milioane de lei.
      In Tirgu-Mures mai functioneaza insa o asociatie profesionala a
      consilierilor juridici, "LEX 2004", unde taxa este de doar 500.000 de
      lei, iar anuntul care apare in ziar precizeaza "posibilitatea inscrierii
      in asociatie" si nu obligativitatea.

      Doamna Manolache

      "Colegiului Consilierilor Juridici Mures" este condus de Vladimir Nasca,
      vicepresedinte al Camerei de Comert si Industrie, unde de altfel are si
      sediul aceasta asociatie. De problemele administrative se ocupa doamna
      Manolache. Sunam la doamna Manolache: "Am auzit ca mai exista si alta
      asociatie unde taxa de inscriere este doar 500.000 de lei. Unde trebuie
      sa ma inscriu ca sa pot profesa. La dumneavoastra? - Da la noi! Stiti,
      mai sint si altii, concurenta... dar nu stiu.... - Smecheri din
      acestia... - Da, da smecheri. Pai in ziar scrie ca, daca vreau sa mai
      profesez, trebuie sa ma inscriu obligatoriu la dumneavoastra. Eu nu
      vreau sa am probleme. - Pai asa e cum scrie in ziar". Doamna Manolache a
      sugerat, clar, ca aceasta este asociatia in care juristii trebuie sa se
      inscrie.
      Vladimir Nasca a declarat pentru Evenimentul zilei ca asociatia pe care
      o conduce este inscrisa in Uniunea Colegiilor Consilierilor Juridici din
      Romania si ca nu are cunostinta de existenta altei asociatii in judetul
      Mures. "Aud de la dumneavoastra de existenta celeilalte asociatii.
      Treaba lor, pe mine nu ma afecteaza. Din moment de au primit avizul
      Ministerului Justitiei inseamna ca este legal constituita si poate
      functiona", spune decanul acestui colegiu. D

      <http://www.expres.ro/images/layout/site/dot_clear.gif>

      Copyright C 1996-2004 Evenimentul Zilei Online.
      <http://www.expres.ro/images/layout/site/dot_clear.gif>

    • kiva berbeci
      Message 2 of 5 , Apr 6 3:26 AM
        Imi spune si mie cineva cum sa ma inscriu in Colegiul Consilierilor Juridici din Bucuresti?

      • Dj Cris
        Message 3 of 5 , Apr 6 9:49 PM
          kiva wrote: Imi spune si mie cineva cum sa ma inscriu in Colegiul Consilierilor Juridici din Bucuresti?

          Simplu: citeste intai statutul lor si apoi inscrie-te in alta parte!

          This is a � 2003 CRIS concept. All rights reserved. No part of this concept can't be copied,recorded or distributed without the written permision of CRIS.

        • Adrian Morar
          Message 4 of 5 , Apr 7 2:28 AM
            Ieri am vazut o invitatie nostima foc de la CCJ pentru departamantul
            juridic al vamii, semanat de secretar (in drepata jos) si de
            presedinte(in stanga jos pe acelasi nivel).

            Imi pare rau ca nu pot sa o redau mot a mot, ca sa ne distram copios.

            Cert este ca se insinueaza pe diferite canale ca e ceva in neregula
            cu cei care nu "adera" de buna voie si nesiliti de nimeni la Colegii,
            mai ceva ca la cooperativizarea din '48. Mare lucru daca n-o fi
            infiltrati si niste guru MISA printre colegisti...

            Message 5 of 5 , Apr 7 11:08 PM
              acceseaza www.ccj.ro
              --- kiva berbeci <di20025@...> wrote:
              > Imi spune si mie cineva cum sa ma inscriu in
              > Colegiul Consilierilor Juridici din Bucuresti?

              > removed]

              =====

              Yahoo! Small Business $15K Web Design Giveaway
              http://promotions.yahoo.com/design_giveaway/