Precizare intarziata

  • Constantin Butiuc
    Message 1 of 3 , Sep 1, 2005
      Scuze pentru interventia mea, cu multa intarziere, la replica Dvs din 19 August.
      Atunci va exprimati mirarea pentru atitudinea francezilor fata de romani.
      Am avut cateva ocazii sa constat atitudinea unor ingineri francezi cu care trebuia sa colaboram: nu le convenea deloc faptul ca inginerii romani erau bine pregatiti si puteau sa-i concureze in meseria lor. Aceasta se intamplat cu mult timp in urma, dar si mai recent. Este o poveste similara cu "meseriasul polonez" relatata de ziare. Adevarul este ca vesticii, o buna parte din ei, s-au lenevit dar pretind salarii mari. Daca constata ca esticii se multumesc cu salariile existente in vest si mai si muncesc bine - nu le convine. Acesta este motivul pentru care unele firme din vest se muta in est (ofera muncitorilor estici salarii mai mici ca in vest, dar oricum mai mari decat se practica in est).
      Un caz simplu: patroana unui mic hotel din Germania a fost foarte incantata ca niste romani au schimbat o garnitura la robinetul de la chiuveta, pentru ca daca chema un instalator german - acesta venea cand vroia el (nu cand era nevoie), cerea un pret nejustificat si mai cerea si o lada de bere pentru el. Cazul este real, li s-a intamplat unor colegi de-ai mei de serviciu.
      Pe de alta parte, pe plan european, se constata o "delasare" a oamenilor, un slab interes pentru scolarizare sau pentru imbunatatirea calitatilor profesionale, dar si pentru munci de genul: meseriasi, hotelieri, infirmieri, zidari,muncitori cu ziua. Acesta este motivul pentru care aceste meserii sunt cerute de ei si in Romania. Daca unora le convine sa angajeze "straini", la nivel oficial
      nu le convine sa recunoasca ca cetatenii lor sunt lenesi sau slab calificati - ca nu au cu cine sa lucreze.
      Exista, actualmente, si un pericol local. Exemple sunt destule. Iata trei:

      1. In 1994, am avut nevoie de o radiografie la Policlinica Marcoci din Bucuresti. Atunci tocmai incepuse o demonstratie a Sindicatelor din Sanatate. Cereau salarii mai mari.
      Eu am asteptat la coada ca cabinetul radiologic de la ora 8 la ora 13. In aceasta perioada au intrat doar 3 persoane in cabinet. Restul au intrat prin spate. Cand am pretins explicatii, mi s-a spus ca "sunt obraznic".Atunci m-am adresat directorului Policlinicii, care era interesat doar de rezultatul actiunii sindicatelor.La insistentele mele de a fi consultat la radiografie, a transmis doctoritei respective ca"o roaga" sa ma consulte - si nu a cerut explicatii pentru modul in care a procedat.

      2. Recenta greva de la CFR,inceputa de mecanicii de locomotiva. Cand presa a scos la iveala ca au salarii mari, mult peste media din economie, si deci nu au motive sa ceara mariri de salarii, au scos in fata muncitorii de categorie inferioara, care au spus ca ei au salarii mici (desi nu erau participanti la greva!).In acest timp CFR a pierdut 500 miliarde de lei si a fost nevoie sa se mareasca pretul biletelor.

      3. Acum cativa ani, a fost o greva la RATB. N-au cerut nimic precis - doar au intrat in greva. La pranz au tras un chef mostru, iar a doua zi au reluat lucrul ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. Punct.!

      Concluzia: lumea nu mai vrea sa munceasca, nu ca vrea sa munceasca pe bani mai multi.
      Din pacate, la noi in tara, Sindicatele sunt cele care indeamna oamenii sa nu mai munceasca.

      N.C.Butiuc
    • george
      Message 2 of 3 , Sep 8, 2005
        Precizare intarziata

        Domnule Constantin Butuc, ceeace spuneti dv. despre meseriasii in Germania nu corespunde nici pe departe cu realitatea. Eu traiesc in Germania de 36 de ani, am muncit aici 25 de ani si cunosc foarte bine situatia. Este adevarat ca mana de lucru este sumpa, dar munca este si corespunzatoare. Daca chemi un meserias el vine,, dar iti cere si transportul cu masina si ora de lucru, insa iri da chitanta pentru munc executata. ca sunt si unele oi negre este adevarat, dar destul de putini si legile sunt destul de aspre. Nimeni nu spune ca romanii nu sunt buni meseriasi, sunt, dar de parea cealalta cauta sa ocoleasca statul, adica legea, ceeace inseamna ca nu poti sa-l trafgi la raspundere in caz de munca proasta, pe cand pe cei ce dau chitante pot fi trasi la raspundere.
        GGane
      • Vasile Bouleanu
        Message 3 of 3 , Sep 8, 2005
          Stimate domnule  Constantin Butiuc,
          De foarte multi ani  ,inca din 1972 NU mai cred in miscarile de mase si posibila lor eficienta (!)
          Prostii care se lasa trasi in actiuni de masa organizate sau "sugerate" de interese de clasa sau de  prostie isi merita soarta.
          Folosirea creerului ca muschi ignorand  functiunile intelectuale  este un pret prea mare pana si in "spatiul mioritic"

          Vasile Bouleanu   .