Romanii si Psihologia

  • postu pompiliu
    Message 1 of 1 , Aug 23, 2004
      Romanii in '89 au privit, dupa 50 de ani de comunism,
      cu mari
      sperante spre viitor. Dar decat am asteptat. Am
      asteptat intodeauna
      pe cineva care sa ne ofere pe tava ceea ce ne dorim.
      Ne-am facut
      atatea sperante incat am mai uitat sa actionam. De
      multe ori nici nu
      am stiut cum sa o facem. Si e firesc, ca fara actiune
      sa castigam
      ceva, oricate sperante am avea. Mi-a placut foarte
      mult un banc.
      Poate el exprima cel mai bine mentalitatea nostra a
      romanilor. Un
      credincios se trezeste de dimineata si aude la radio
      stirea "azi vor
      fi inundatii iar orasul va fi evacuat. va rugam sa
      parasiti orasul".
      Familia ii spune sa meraga. El credincios fiind
      gandeste: "nu merg,
      sunt credincios si Dumnezeu ma va salva". Isi lasa
      familia sa plece,
      el se suie in masina, sa se indrepte spre servici. Pe
      drum
      politiistii ii face semne sa se intoarca din drum dar
      el cu credinta
      merge mai departe. Ajunge pe un pod si in acel moment
      podul se rupe
      iar el este prins in mijlocul unui torent de ape. O
      echipa de
      salvare vine spre el. Dar refuza ajuotrul acestora.
      "sunt credincios
      si Dumnezeu o sa ma salveze". Nu a mai durat mult si
      un val de apa l-
      a luat si s-a incecat. Ajunge in Rai la Dumnezeu. El
      nedumerit il
      intreaba pe Dumnezeu "Doamne, am fost credincios, de
      ce nu m-ai
      salvat?" Iar Dumenezeu i-a spus "Te-am anuntat la
      radio, i-am pus pe
      politisti sa te avertizeze, ti-am trimis echipa de
      salvare, ce mai
      vroia sa fac?" Poate ca ascest banc e doar o
      interpretare a
      credintei populare "Dumnezeu iti da, dar nu iti baga
      in traista".
      Poate ar fi cazul sa invatam ca avem dar ca ceea ce
      intalnim nu ne
      baga nimeni in traista. Vorba americanului "Decat sa
      astepti sa se
      intample, mai bine faci sa se intample". E vremea sa
      facem ceva
      pentru a implini ceea ce visam. E vremea sa profitam
      de resursele pe
      care le avem la dispozitie. Pentru asta trebuie sa ne
      schimbam
      mentalitatea, personalitatea. Si daca psihologia nu
      este un aliat in
      aceasta lupta pentru schimbarea de sine, atunci ce ne
      poate ajuta sa
      ne schimbam?

      =====
      Cu stima,