Waarneeminkje 31 mei

  • Os, Daniel van
    Message 1 of 9 , May 31, 2001
      Gisteravond toen ik de bieslook water gaf zag ik dat er redelijk wat open
      plekken zaten in de bewolking. Ik heb toen een paar minuten staan kijken.

      Het zichtsveld vanaf mijn balkon in Almelo is te beperkt om serieus waar te
      nemen, maar ik heb toch nog 1 zwak meteoortje gezien, vanuit Hercules naar
      beneden, rechts langs de Lier.

      Dat was 31 mei 22:25 UT, ik schat een helderheid van 4.

      Ik heb zin om weer eens echt te gaan waarnemen :)

      Daniel
    • sterrenkids
      Message 2 of 9 , Jun 1, 2001
        Bieslook water geven!!!!
        Burgerlijk!

        Groet
        Arnold

[...]

      • Rita Verhoef
        Message 3 of 9 , Jun 2, 2001
          Hoezo burgerlijk?
          Die jongen toont dat hij hart heeft voor planten.

          Als ik eerlijk ben vond ik het geen aardige reactie.

          Groeten,

          Rita
> [...]
          > beneden, rechts langs de Lier.
          >
          > Dat was 31 mei 22:25 UT, ik schat een helderheid van 4.
          >
          > Ik heb zin om weer eens echt te gaan waarnemen :)

        • sterrenkids
          Message 4 of 9 , Jun 4, 2001
            Zie jij nu nergens de humor van in!
            Dan zou ik maar oppassen want via de email krijg je regelmatig dit soort
            opmerkingen binnen, en echt niet alleen van mij!

            Arnold

          • sterrenkids
            Message 5 of 9 , Jun 4, 2001
              Dezelfde mail, maar dan nog een keer!

              Het probleem is dat ik zelf ook regelmatig met mijn kop in allerlei plantjes
              vertoef om ze bijvoorbeeld water te geven.
              Dus ook ik ben burgerlijk, en zo was het ook bedoeld!

              Zo zie je dus dat je op een mail verschillend kunt reageren, het ligt er
              maar net aan wat er in je op komt.
              Maar het is waar Rita dat je/we regelmatig via de amail allerlei leuk
              bedoelde opmerkingen over je heen krijgt. En dat is nu ook meteen het
              probleem van email, iedereen kan schrijven wat ie wil, en da's niet altijd
              goed. En ik maak mij daar wel eens schuldig aan...... met nog een heleboel
              emailers.

              Groeten

            • Casper ter Kuile
              Message 6 of 9 , Jun 4, 2001
                At 12:02 04-06-2001 , you wrote:
> [...]
                >goed. En ik maak mij daar wel eens schuldig aan...... met nog een heleboel

                Hallo Arnold en Rita (en anderen),

                Sommigen beweren dat ik een groot mailer ben....
                Kan zo zijn, soms wil ik wel eens flink te keer gaan.
                Maar inmiddels is het mij opgevallen dat ook anderen stevig kunnen mailen,
                ik noem geen namen....

                Bij e-mail heb je het probleem dat je de intonatie en gelaatsuitdrukking
                (de mimiek) van de persoon die iets beweerd, mist.
                Daardoor is het moeilijker te achterhalen hoe de afzender een bepaalde
                opmerking bedoeld heeft.
                En dat kan tot niet verwachte reacties aanleiding geven.

                Daarom probeer ik goed op te letten wat ik mail en hoe het over kan komen.
                En dat lukt ook mij zeker nier altijd! Ben ook maar een mens en dus
                feilbaar....
                Toch blijf ik e-mail een zeer fraai medium vinden want je hebt hier wel het
                voordeel dat je eerst na kunt denken alvorens iets op te schrijven.
                Dat aspect mis je weer tijdens een "face to face" gesprek omdat er vrijwel
                continue "interrupties" plaatsvinden over en weer.

                Mocht de andere kant een niet zo bedoelde "ongelukkige" tekst hebben
                rondgemaild dan loont het de moeite om via een vraag en antwoord spelletje
                uit te zoeken wat de andere kant werkelijk bedoeld heeft. Soms is het ook
                beter even niet gelijk in een eerste opwelling te antwoorden maar zo'n
                mailtje even een dag te laten rusten. Na een nachtrust en een daarop
                volgende werkdag kijk je er de volgende avond vaak heel anders tegenaan.
                Althans zo werkt het bij mij wel vaak.

                O ja: deze wil nog wel eens helpen om de andere kant duidelijk te maken dat
                je een bepaalde opmerking grappig bedoeld: :-)
                Dat is een zogenaamde "smiley face". Oogjes, neus en grijns om de mondhoeken.

                Groetjes en nog heel veel mailplezier!

                Casper.

                >Hoezo burgerlijk?
                >Die jongen toont dat hij hart heeft voor planten.
                >
                >Als ik eerlijk ben vond ik het geen aardige reactie.
                >
                >Groeten,
                >
                >Rita

                Casper ter Kuile, Dutch Meteor Society (DMS)
                Akker 145, NL-3732 XD, De Bilt, The Netherlands
                Tel. +(31)-30-2203170, Fax. +(31)-30-2202695, XOIP: +(31)-84-8699068
                GSM-BEN: +(31)-6-24242445, GSM-KPN: +(31)-6-20247982
                E-mail_1: casper.ter.kuile@...
                E-mail_2: casper.ter.kuile@...
                E-mail_3: webmaster@...
                DMS website: http://www.dmsweb.org
                Mirrorsite: http://home.wanadoo.nl/dms
              • Rita Verhoef
                Message 7 of 9 , Jun 5, 2001
                  Casper, dank voor deze wijze woorden. Je hebt helemaal gelijk. Direct na het verzenden van mijn mail begonnen de twijfels of het goed was wat ik deed al toe te slaan. Ik zal voortaan meer nadenken.

                  Hartelijke groeten,

                  Rita

                  Message 8 of 9 , Jun 5, 2001
                    In elk geval bedankt dat je het voor mij en mijn plantjes opgenomen had! Ik
                    had ze gepland/geplanned om verse kruiden te hebben bij de BBQ van Sietse
                    8*)

                    Wat betreft het oproepje van Carl voor 15/16 juni: ik kan 15 juni
                    waarschijnlijk wel.

                    Daniel

                    Message 9 of 9 , Jun 6, 2001
                      Goedendag,

                      volgende week zaterdag ben ik er niet.
                      Dan zit ik met de Drive Inn in het land en plaatjes draaien!

                      Helaas Pindakaas.

                      Groeten
                      Arnold