Sala ocupatiilor / pentru stefan si ramona

  • ioana
    Message 1 of 2 , Dec 2, 2009
      Piesele pentru sala ocupatiilor au fost impartite in functie de principalele activitati, dar nu am gasit o formula pentru expunerea lor coerenta. De aceea, aveti libertatea sa permutati piesele sau sa eliminati din ele. De exemplu, piesele rezultate in urma prelucrarii silexului si pietrei sunt cele cu care se prelucreaza lemnul samd si probabil ar fi bine ca aceste activitati sa nu fie prezentate diferentiat prin piese, ci prin alte mijloace.
      O idee ar fi ca toate ocupatiile sa fie reprezentate/incadrate intr-un peisaj (fotografie 360 grade): un camp pentru cultivarea si recoltarea plantelor, un rau/balta pentru pescuit, o padure in care se taie lemnele, o casa care ar putea iesi putin in relief cu o vatra in interior pentru prepararea mancarii, cu un fus si un razboi de tesut reconstituite, ateliere de prelucrare a silexului, pietrei, osului,lemnului, metalului si pentru ceramica pe langa casa, un cuptor de ars ceramica la o oarecare departare de casa samd.
      Acolo unde este cazul(adica pentru constructia casei, tehnologia obtinerii materialului litic, a ceramici) sa poata fi montate ecrane lcd mici cu fotografii sau filmulete din timpul proiectelor de arheologie experimentala.
      Rog colegii sa aduca completari/modificari.
    • Stefan
      Message 2 of 2 , Dec 7, 2009
        --- In cucuteni2@yahoogroups.com, "ioana" <ioana_robu@...> wrote:

> [...]
        > Rog colegii sa aduca completari/modificari.

        In grup la sectiunea "photos" am postat cateva imagini cu propunerea mea pentru sala Ocupatiilor.
        In centru se afla un cilindru putin deformat si pozitionat pe diagonala ( atasat o sa vedeti si un plan in care este schitat corpul. Pe acest cilindru se afla pictat/desenat un peisaj ( alb/negru ) sau sepia.
        Acest cilindru este inconjurat de 3 straturi de stiplex ( material transparent ce imita sticla , dar cu alte proprietati fizice). Cele 3 straturi se afla la o distanta de aproximativ 20 cm unul de altul.
        Pe aceste straturi de stiplex sunt prinsi suportii obiectelor expuse. Obiectele se expun in spatiu pe una din cele trei straturi ca sa dinamizeze expunerea, sa-i dea elementul de surpiza si sa permita privitorului sa isi selecteze pozitia din care priveste obiecvtul in concordanta cu peisajul din spate.