Trecere de la TVA lunar la trimestrial

  • Maria Alexandra Baches
    Message 1 of 7 , Jan 18, 2012
      Buna ziua,

      Ma poate ajuta si pe mine cineva cu o lamurire?

      UN PFA infiintat in 2010. A optat pentru decont trimestrial.

      Pana la sfarsit an 2010, a depasit plafonul de 100.000 eur si a trecut la lunar. In momentul de fata este cu TVA lunar.

      Pentru anul 2012 se estimeaza o valoare mai mica de 100.000 euro. Trebuie sa se faca trecere iarasi la plata TVA trimestrial cu declaratia 070?

      Merci
      Alexandra
    • zmtotal
      Message 2 of 7 , Jan 18, 2012
        Nu asa se face calculul. Daca in anul 2011 nu a depasit 100000euro atunci da,trebuie sa intocmeasca 070 si sa ceara trecerea la trimestru. Nu conteaza "preconizarea".

        --- In consultant_fiscal@yahoogroups.com, Maria Alexandra Baches <alexa405@...> wrote:

> [...]
        >
        > Pentru anul 2012 se estimeaza o valoare mai mica de 100.000 euro. Trebuie sa se faca trecere iarasi la plata TVA trimestrial cu declaratia 070?

      • BUZATU LILI-MARILENA
        Message 3 of 7 , Jan 18, 2012
          o data trecut, asa ramane.

          Message 4 of 7 , Jan 18, 2012
            citeste OUG 125/2011 in acest sens,,,,

            Message 5 of 7 , Jan 20, 2012
              Oare de unde ai scos asta "odata trecut asa ramane"?
              Unde ai citit asta? ?..
              --- In consultant_fiscal@yahoogroups.com, BUZATU LILI-MARILENA <lili_marilena@...> wrote:

              > o data trecut, asa ramane.

            • zmtotal
              Message 6 of 7 , Jan 22, 2012
                Da , in codul fiscal nu scrie nicaieri ca "o data trecut, asa ramane", sau poate nu am inteles eu ce vrei sa spui prin asta.
                Am inserat totusi aici prevederea din codul fiscal la care m-am referitatunci cand am spus ca daca in 2011 nu are 100000euro cifra de afaceri poate sa treaca la trimestru.

                Art. 1561. - (1) Perioada fiscalã este luna calendaristicã.
                (2) Prin excepþie de la prevederile alin. (1), perioada fiscalã este trimestrul calendaristic pentru persoana impozabilã care în cursul anului calendaristic precedent a realizat o cifrã de afaceri din operaþiuni taxabile ºi/sau scutite cu drept de deducere ºi/sau neimpozabile în România conform art. 132 ºi 133, dar care dau drept de deducere conform art. 145 alin. (2) lit. b), care nu a depãºit plafonul de 100.000 euro al cãrui echivalent în lei se calculeazã conform normelor, cu excepþia situaþiei în care persoana impozabilã a efectuat în cursul anului calendaristic precedent una sau mai multe achiziþii intracomunitare de bunuri.
                ___________
                Alineatul (2) a fost modificat prin punctul 139. din Ordonanþã de urgenþã nr. 109/2009 începând cu 01.01.2010.

                (3) Persoana impozabilã care se înregistreazã în cursul anului trebuie sã declare, cu ocazia înregistrãrii conform art. 153, cifra de afaceri pe care preconizeazã sã o realizeze în perioada rãmasã pânã la sfârºitul anului calendaristic. Dacã cifra de afaceri estimatã nu depãºeºte plafonul prevãzut la alin. (2), recalculat corespunzãtor numãrului de luni rãmase pânã la sfârºitul anului calendaristic, persoana impozabilã va depune deconturi trimestriale în anul înregistrãrii.
                (4) Întreprinderile mici care se înregistreazã în scopuri de TVA, conform art. 153, în cursul anului, trebuie sã declare cu ocazia înregistrãrii cifra de afaceri obþinutã, recalculatã în baza activitãþii corespunzãtoare unui an calendaristic întreg. Dacã aceastã cifrã de afaceri recalculatã depãºeºte plafonul prevãzut la alin. (2), în anul respectiv perioada fiscalã va fi luna calendaristicã, conform alin. (1). Dacã aceastã cifrã de afaceri recalculatã nu depãºeºte plafonul prevãzut la alin. (2), persoana impozabilã va utiliza trimestrul calendaristic ca perioadã fiscalã, cu excepþia situaþiei în care a efectuat în cursul anului calendaristic respectiv una sau mai multe achiziþii intracomunitare de bunuri înainte de înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 153.
                ___________
                Alineatul (4) a fost modificat prin punctul 139. din Ordonanþã de urgenþã nr. 109/2009 începând cu 01.01.2010.

                (5) Dacã cifra de afaceri efectiv obþinutã în anul înregistrãrii, recalculatã în baza activitãþii corespunzãtoare unui an calendaristic întreg, depãºeºte plafonul prevãzut la alin. (2), în anul urmãtor perioada fiscalã va fi luna calendaristicã, conform alin. (1). Dacã aceastã cifrã de afaceri efectivã nu depãºeºte plafonul prevãzut la alin. (2), persoana impozabilã va utiliza trimestrul calendaristic ca perioadã fiscalã cu excepþia situaþiei în care persoana impozabilã a efectuat în cursul anului calendaristic precedent una sau mai multe achiziþii intracomunitare de bunuri.
                ___________
                Alineatul (5) a fost modificat prin punctul 139. din Ordonanþã de urgenþã nr. 109/2009 începând cu 01.01.2010.

                (6) Persoana impozabilã care, potrivit alin. (2) ºi (5), are obligaþia depunerii deconturilor trimestriale trebuie sã depunã la organele fiscale competente, pânã la data de 25 ianuarie inclusiv, o declaraþie de menþiuni în care sã înscrie cifra de afaceri din anul precedent, obþinutã sau, dupã caz, recalculatã, ºi o menþiune referitoare la faptul cã nu a efectuat achiziþii intracomunitare de bunuri în anul precedent. Fac excepþie de la prevederile prezentului alineat persoanele impozabile care, în conformitate cu prevederile art. 152 alin. (7), solicitã scoaterea din evidenþa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, conform art. 153, în vederea aplicãrii regimului special de scutire.
                ___________
                Alineatul (6) a fost modificat prin punctul 80. din Ordonanþã de urgenþã nr. 117/2010 începând cu 01.01.2011.

                --- In consultant_fiscal@yahoogroups.com, CIUREA ASPAZIA <aspa_ant@...> wrote:

                > citeste OUG 125/2011 in acest sens,,,,

              • Lavinia Dodoiu
                Message 7 of 7 , Jan 25, 2012

                  Buna ziua,

                  Va rog frumos, daca se poate, sa ma ajutati cu o problema ...
                  Vreau sa fac un curs cu o firma din UK, pentru care firma respectiva imi va emite factura. Daca aceasta factura este emisa pe firma la care lucrez, datorita reglementarilor intra-comunitare, TVA-ul este zero.
                  Insa daca eu platesc inapoi Terapiei acesti bani, Terapia trebuie sa imi emita factura cu TVA 24%.

                  Exista vre-o varianta prin care eu as putea sa platesc Terapiei contravaloarea acestui curs fara sa platesc TVA?

                  Multumiri,
                  L. Dodoiu