Windvane

  • Albert Boyce
    Message 1 of 5 , May 2, 1999
      Denece

      Why did you decide to switch from the Autohelm to the Monitor?

      Al Boyce
    • jon.amtrup@stormkommunikasjon.no
      Message 2 of 5 , Jun 14, 2000
        I have just bought a Windpilot Nordsee to my Nicholson 35 and it's
        lying at
        home until I have figured out how I shall put in on my boat. Does
        anyone
        have any tips og experience with that kind of windvane? All advise on
        the
        use of windvanes on Nicholson 35 in general wil be appreciated.

        Keep sailing.

        Kind regard Jon

        Jon Amtrup
        Peldon Rose
        NOR 3824
      • Sten Engelstoft
        Message 3 of 5 , Oct 18, 2000
          Jeg vil forsøge at lave et par små tegninger og finde et billede; det
          er bedre end mange ord. Det bliver imidlertid først i næste uge da
          jeg tager på oktober (sejl) week-end i morgen og ugen ud. Bare for
          at være sikker inden jeg svarer: der er tale om et af windpilots servo-
          pendulum vindror der skal styre via rattet?
          hilsen Sten

          Rosemarie Boeck / Sten Engelstoft
          s/y BLAAMUSLING, Copenhagen (CN35 #112, OU 8028)
          MMSI: 219000628. mobile phone: +45 2147 7031