BILAL XHAFERRI : BALADE CAME

  • albertinobe
    Message 1 of 7 , Mar 14, 2008
      BILAL XHAFERRI
      BALLADE ÇAME

      Ylberi, si nje pershendetje e perlotur
      lamtumire,
      u zhduk matane largesive,
      mbi kreshtat e flakeve,
      neper shi.
      Matane largesive u zhduk e perflakur
      Çameria
      dhe gjitha rruget tona shpien ne veri.
      Ulerin era e Mesdheut mbi trojet e
      lashta epirote,
      mbi te shtrenjtat troje tona
      stergjyshore.
      Ne kullotat e braktisura kullosin rrufete.
      Ullishtet e pavjelura gjemojne si dallge
      neper bregore.
      Dhe kudo toka çame
      mbuluar nga rete,
      renkon e mbytur ne gjak e lot,
      e mbetur shkrete,
      pa zot.
      Na e tregojne drejtimin plumbat,
      na e ndriçojne rrugen flake, qe gjithe
      token kane perpire.

      Pas shpinave tona perplas tufani
      dyert e shkallmuara te shtepive.
      Dhe rruget zgjaten e zgjaten ne veri.
      Ne, popull muhaxhir, ecim neper shi...
      Lamtumire, Çameri!
    • albertinobe
      Message 2 of 7 , Mar 14, 2008
        Natë Çame

        Ndali çapin kopeja e ulqve
        Në errësirën e thinjur me flokë bore.
        Ndali çapin pranë staneve të heshtura
        Kopeja e egër e pyjeve çame.
        S'dëgjohen të lehura, s'dëgjohen blegërima,
        Nuk duken më zjarret ku dremitin çobenët.
        Vetëm deti rreh bregdetin me dallgë pa pushuar,
        Vetëm hëna porsi dele e ndarë nga kopeja
        Nëpër shtigjet e reve baret e vetmuar.
        Ndali çapin kopeja e ulqve
        Dhe përgjon e uritur në errësirën thinjoshe.

        Ku ini ju çobenë me gunat e bardha?
        Ku i kini delet që blegërinin kullotave?
        Ku i kini qiprat, ku këmborët si këmbana?
        Ku i kini qent e staneve që ulurinin si luanë?
        Murrot, balot, gudot – armiqtë tanë të vjetër?
        Ku janë që t'u tregojnë me çatallet e hekurt
        Se si në shesh të luftës luftohet për jetën?

        Hesht në errësirë Çamëria shkretëtirë,
        vetëm dallga rreh parreshtur shkëmbenjtë kryeulur
        Dhe jehona e saj e gjerë nëpër natën joniane
        Përzihet me ulurimen e ulqve të uritur.

        U botua në revistën "Krahu i shqiponjës"
        nr.2, 1997 me pseudonimin Kiman Halil Çami
      • albertinobe
        Message 3 of 7 , Mar 14, 2008
          Nëse poetet shqiptarë nuk kanë patur dhe aq fat, poezia shqipe s'ka
          qenë e tillë, përkundrazi, ajo i ka dhënë zë historisë së kombit dhe
          çdo trevë e jona ka patur, si të thuash rapsodin e vet, rob dhe të
          vërbër, prej të cilit ne kemi parë muzgjet e humbjeve krenare apo
          agullimin e fitoreve të trishta.
          Shkrimtari Bilal Xhaferri është dhe këngëtar i dhembjes çame, i saj
          pjese që ka munguar, por që s'ka reshtur së prodhuari trishtim e
          tragjedi.
          Ky shkrimtar i asaj treve rikrijoi brengën kolektive në kohën kur
          atdheu ishte më pak atdhe, por i pushtuar nga diktatura vendase, fill
          mbas Luftës II Botërore, kur pushtuesit e huaj u larguan.
          Sundimtarët e rinj mbi gërmadha po hidhnin dhe kufomat e të
          pushkatuarve, mes të cilëve ishte dhe babai i shkrimtarit të
          ardhshëm, Bilal Xhaferrit. Skuadra komuniste e pushkatimit e vrau si
          nacionalist.
          Bilali 9 vjeçar ahere mbeti kështu jetim për jetë. I përkiste fisit
          të shquar të Hasan Tahsimit nga Konispoli.
          Largohet nga vendlindja duke besuar se do t'i shpëtonte, sadopak,
          përndjekjeve. Punon si korier në Sarandë. Kryen një shkollë teknike
          dhe punon në Rruga – ura në Veri. Por e internojnë baltrave të
          Durrësit.
          Arriti të botojë librin e shkëlqyer me tregime "Njerëz të rinj, tokë
          e lashtë", por përmbledhja me poezi "Lirishta e kuqe" u ndalua dhe u
          çua fabrika të letrës për t'u ribërë letër sterile.
          romani "Krastakraus" mbeti në dorëshkrim.
          Që t'i shpëtonte arrestimit dhe burgut, Bilal Xhaferri arratiset më
          gusht të 1969 në Greqi për të ikur në SHBA.
          Dy vjet punon në gazetën "Dielli" të shqiptarëve të Amerikës. Në
          Çikago themeloi gazetan e Lidhjes Çame "Krahu i shqiponjës".
          Njerëz të panjohur e sulmojnë me thikë në Nju Jork. Sigurimi i
          shtetit komunist shqiptar kërkonte vdekjen e tij dhe të veprave. I
          digjet shtëpia dhe gjithë dorëshkrimet. Vdes në rrethana të dyshimta,
          pas një operacioni në kokë me 1987 në Çikago.
          Ndërsa këtu kompllotohej me heshtje ose kujtohej vetëm për t'u sharë
          (ose për t'u rivrarë), të burgosurit politikë në Spaç, Qafë – Bari,
          Burrel, nëpërmjet atyre që e kishin njohur, kujtonin dhe mësonin
          përmendësh vargje të Bilal Xhaferrit.
          U desh të binte diktatura e kuqe që shqiptarët në vitet e lirisë, kur
          qe vendosur shteti demokratik, të sillnin eshtrat e Bilal Xhaferrit
          në atdhe që balta e tij të prehej përgjithmonë e përzjerë me baltën e
          vendlindjes.
          Poezitë e Bilal Xhaferrit për Çamërinë janë antologjike për nga
          bukuria dhe dhimbja. Ndërkohë, për sa i përket përmbajtjes, janë të
          vetmet në të gjithë poezinë mbarëkombëtare që mbartin dramën e
          Çamërisë, dëbimin e hershëm, lotët, dergjen e krahinës epirionte,
          zbrazëtirën e madhe si një zgavër tronditëse në kohë. E gjitha sikur
          parandjell drejtësinë, më fuqishëm se çdo UÇÇ e mundëshme.
        • albertinobe
          Message 4 of 7 , May 4, 2008
            BILAL XHAFERRI

            Ditëlindja:
            1935
            Vëndi i lindjes:
            Ninat, Konispol
            Vdekur më:
            1986
            Vëndi i vdekjes:
            ShBA
            Aktiviteti:
            shkrimtar, publicist , botues, patriot AktivitetiTjetër = aktivsit çam
            Nënshtetësia:
            shqiptar
            Vëndi i rrjetit
            Bilal Xhaferri lindi në fshatin Ninat të Konispolit në vitin 1935 dhe
            vdiq në vitin 1986 në ShBA, ishte shkrimtar i shquar shqiptar.
            Tabela e përmbajtjeve[fshih]
            1 Biografia
            2 Tituj të veprave
            3 Te tjera
            4 Burimi i të dhënave
            5 Lidhje të jashtme
            //

            [redaktoni] Biografia
            Bilal Xhaferi (nip i dijetarit të shquar Hasan Tahsini) u rrit jetim
            pa nënë e pa babë.
            Ja disa nga datat kryesore të jetës dhe veprimtarisë së tij:
            1935, 2 nëntor u lind në fshatin Ninat (Ninati) të Konispolit, në
            krahinën e Çamërisë.
            1943, i vdes e ëma.
            1945, i pushkatohet i ati nacionalist antikomunist.
            1948, largohet prej vendlindjes.
            1948-1952 jeton dhe punon në Sarandë, punëtor krahu, korier poste,
            etj.
            1954-1955 ndjek shkollën shtatëvjeçare natën në fshatin Sukth të
            Durrësit.
            1962-1963 boton poezitë dhe tregimet e para në gazetat "Zëri i
            Rinisë", "Drita", në revistat "Nëntori", Ylli", etj.
            1966 i botohet vëllimi me tregime "Njerëz të rinj, tokë e lashtë" që
            pati një sukses jo të zakonshëm.
            1967 i botohet vëllimi me poezi "Lirishta e kuqe", i cili ndalohet
            nga censura komuniste.
            1967 shkruan romanin "Krastakraus" që u botua më 1993, pas vdekjes.
            1968 shkruan skenarin për film artistik "Era shtyn mjegullat".
            1968 i hiqet e drejta e botimit, i ndalohen veprat e botuara,
            internohet në fshatin Hamalle të Durrësit, pasi ishte përjashtuar nga
            LSHA e Shqipërisë, me preteskin e kritikës që i bëri romanit "Dasma"
            të I. Kadaresë, u detyrua të arratisej për në SHBA.
            1969, 30 gusht, arratiset fshehtazi prej Shqipërisë në Greqi, sepse
            nga Sigurimi i Shetit i ishte përgatitur dosja për arrestimin dhe
            burgosjen e tij.
            1970, shkon në SHBA, në Boston.
            1970-1972 punon në gazetën "Dielli" në Boston, në SHBA.
            1972 nga Bostoni dërgon për botim në Ndërmarrjen Botuese "Rilindja",
            në Prishtinë, romanin "Ra Berati".
            1974, në tetor, në Çikago të SHBA themelon revistën "Krahu i
            shqiponjës", botim i Lidhjes Çame.
            1974-1986 drejton, boton dhe redakton revistën "Krahu i shqiponjës",
            ku botoi shumë artikuj publicistikë, poezi, tregime, romane, skeçe,
            vizatime, karikatura, foto artistike, etj. Kjo revistë ishte tribunë
            e mendimit të lirë që trajtonte vazhdimisht temat e problematikat e
            çështjes çame, çështjes kombëtare shqiptare, temat rreth diktaturës
            në Shqipëri e, mbas vitit 1981, më dendur problemet lidhur me
            Kosovën. Në faqet e revistës Bilali botonte, përveç krijimeve të tij
            letrare, edhe krijimtari letrare e përkthime të autorëve të tjerë
            shqiptarë e të huaj. Ai arriti të nxirrte 39 numra të kësaj reviste,
            në dy gjuhë, ship e anglisht, deri sa vdiq në rrethana të panjohura
            në 14 tetor të vitit 1986
            1975 boton fragmente të romanit "Trotuare të kundërta" në
            revistën "Krahu i shqiponjës".
            1977 boton fragmente të romanit "Hëna e kantjereve" në
            revistën "Krahu i shqiponjës".
            1978 e plagosin disa njerëz të panjohur.
            1981 digjet redaksia e revistës "Krahu i shqiponjës" ku kishte
            dorëshkrimet e veprave letrare, studime, kërkime shkencore,
            përkthime, shënime politike, letra, piktura, fotografi, etj.
            1986 sëmuret dhe operohet prej tumorit.
            1986, 14 tetor, vdes në spital në Çikago në rrethana të panjohura.
            1995, 3 maj, Presidenti i Republikës e dekoroi me medaljen "Martir i
            demokracisë" (Dekreti 1089) me motivacionin "Për përkushtim si
            publicist e politikan disident në luftën kundër komunizmit e
            diktaturës, për aspiratat e tij thellësisht kombëtare e demokratike".
            1995, 6 maj, shkrimtari Shefki Hysa drejtues i Shoqatës
            Kulturore "Bilal Xhaferri", në bashkëpunim me Qeverinë shqiptare
            inicoi dhe organizoi ceremonialin e rikthimit në Atdhe të eshtrave të
            poetit, prozatorit dhe publicistit të shquar disident Bilal Xhaferri
            që tanimë prehet në vendlindje, në Sarandë.
            Bilal Xhaferri ishte një shkrimtar i rrënjëve të etnisë në vitet
            gjashtëdhjetë, kur letërsia shqipe ose lavdëronte idetë e
            socializmit, ose fitoren në Luftën e Dytë, duke e thjeshtësuar këtë
            në absolutin ideologjik të përparimit. Në këtë aspekt, Xhaferri duket
            i vetmuar për kohën, duket i lidhur me letërsinë e paraluftës; po ky
            tashti të kaluarën nuk e shikon në stilin e himnizimit e të lavdit,
            si mbështetje për problemet aktuale, po pikërisht duke marrë një
            qëndrim kërkues e kritik për të kapur esencat krahas situatës
            kalimtare. Në këtë vështrim, kërkimi letrar i Bilal Xhaferrit në të
            shkuarën, në rrënjët etnike, nuk bëhet si shpalim dhe fascinim me të
            kaluarën, po pikërisht si kërkim për të bërë ndërkomunikime të
            kohëve. (Sabri Hamiti) në "Poeti i nemun: Bilal Xhaferri"

            [redaktoni] Tituj të veprave
            "Njerëz të rinj, tokë e lashtë" - tregime (1966)
            "Lirishta e kuqe" - poezi (1967) [1]
            "Dashuri e përgjakur" - romancë (1992)
            "Krastakraus" - roman (1967), (botimi pas vdekjes 1993) [1],
            "Eja trishtim" - poezi (1995)
            "Ra Berati" - roman, botim - Prishtina 1995 ISBN 99943-904-5-7
            "Përtej largësive" - prozë e publicistikë (1996}

            [redaktoni] Te tjera
            Themelues dhe drejtues i revistes Krahu i shqiponjës [1]

            [redaktoni] Burimi i të dhënave
            ^ a b c Gjovalin Shkurtaj dhe Enver Hysa : Gjuha Shqipe për të huajt
            dhe shqiptarët jashtë atdheut

            [redaktoni] Lidhje të jashtme
            Amëza : Ditari Krahu i shqiponjës me verzionet në Anglisht
            FrengjishtGjermanishtItalisht
            Dissident Editions anglisht - shqip
            "Bilali rron në shpirtin tim" - nga Antika Myrtaj
            "Punoi me shpirt për Atdheun" - nga Aqif Dino
            "Bilal Xhaferri: E dashura ime e vetme - Shqipëria" - nga Elez Bardhi
            "Do të them ato që di" - nga Genc Sejko
            "Jam krenare për tim vëlla" - nga Jete Hoxha
            "Dritëro Agolli në një dritë të re" (Mbresa të shkrimtarit Dritëro
            Agolli për Bilal Xhaferrin dhe Çamërinë
            Fati i poemës "Mjegulla" - nga Namik Mane
            "Të kam falur" - nga Namik Mane
            "Miku i të gjithëve" - nga Namik Mane
            "Bilali - me trup në Amerikë e shpirt në Shqipëri" - nga Selfo Hoxha
            Spirit of Albania
            "Ishte më i madh se koha dhe se njerëzit" - nga Skënder Xhelo
            Fakte për disidencën e Bilal Xhaferrit
            "I njohuri i panjohur - Bilal Xhaferri" - nga Shefki Hysa
            "U këput një yll" - nga Shefki Hysa
            "I madh Bilal Xhaferri, po ne nuk e kuptuam" - nga Rexhep Hoxha
            Marrë nga "http://sq.wikipedia.org/wiki/Bilal_Xhaferri"

            Message 5 of 7 , May 4, 2008
              DJALLEZIA E GREKEVE TE RINJ

              Me duket fare e qarte djallezia greke. Ju duhet te dini se ne
              shekullin e tetembedhjete ishin historianet gjermane qe i dhane
              drejtim te njeanshem historise se vjeter te europes. Ata e krasiten
              nga popujt e tjere dhe lane vetem ate greke dhe latine. Ndoshta ishte
              nje gabim i bere pa dashur, duke marre parasysh influencen e
              rilindjes europiane qe vazhdoi disa shekuj, ose ndoshta ishte nje
              gabim i bere nga injoranca, ose ndoshta ishte nje gabim i bere me
              qellim. Ciladoqofte natyra e gabimit kjo demtoi historine e popullit
              tone.Tashme ka kohe qe nga studiuesit e huaj ne veçanti, sepse ata
              shqiptare duket se ende kane frike ti futen ketij argumenti i cili
              eshte ne anen e tyre, pra studiues te huaj, kane pohuar dhe pohojne
              ku direkt dhe ku indirekt, vjetersine e gjuhes shqipe.Me ka rastisur
              te shoh nje ballafaqim midis nje profesori te arkeologjise, amerikan
              dhe nje arkeologu grek, ky i fundit u mundua ta nxjerre qyteterimin e
              kretes grek, prof. amerikan ia hodhi posht direkt me fakte dhe me i
              rendesishmi prej tyre mbetet ai i autoktonise. Greket dhe kjo eshte e
              provuar dhe e shkruajtur ne tekstet e historise se shumices se botes,
              pra greket dihet qe jane te ardhur ne mijevjeçarin e dyte p.e.s.
              Thuajse ne te njejten kohe me latinet, qe pasi kaluan alpet e zvicres
              u ngulen ne lacium. Me kete rast lind pyetja: pse greket duan ta
              lidhin prejardhjen e tyre me pellazget? Fare e thjeshte pergjigja:
              sepse pellazget jane autoktone dhe tashme qe historia po rishkruhet
              ata humbasin primatin e tyre, "meriten" e tyre, ose te qenet populli
              me i vjeter dhe me i "ditur". Gustav Majer, mbetet nje albanolog i
              madh. Mundohu ta marresh ne kah te kundert pohimin e tij. Pra: pse
              gjenden fjale te shqipes ne te gjitha gjuhet e europes, duke filluar
              qe nga sllavet dhe ato gjermaniket? A nuk eshte me logjike kjo se sa
              fakti qe shqipja eshte krijuar nga gjuhet e tjera te cilat i kane
              dhene hua kush njemije e kush dy mije etj, fjale te tyre? Une them se
              pikerisht ky eshte nje nga pohimet me te qarta qe tregon se shqipja
              eshte trungu i te tjerave. As logjikisht, as shkencerisht as
              historikisht nuk mund te ndertohet nje gjuhe duke marre hua fjale te
              gjuheve te tjera, sepse duhet te marresh ne te njejten kohe miliona
              njerez te cilet te jene tabula rasa dhe t'u mesosh kete gjuhe dhe t'i
              vendosesh ne nje territor te caktuar. Absolutisht e pamundur. Marrim
              nje fakt te koheve te sotme. Linguistet kane krijuar ne menyre
              artificiale nje gjuhe qe quhet Esperanto. Natyrisht qe ka shume
              njerez te cilet e dine kete gjuhe e cila ishte dhe mbetet brenda nje
              rrethi te caktuar studiuesish, por qe s'mund te dale kurre ne
              hapesiren planetare me pretendimet e nje gjuhe te vertete si prone e
              nje populli dhe e historise se tij. Pra kjo gje hedh posht
              automatikisht pretendimin qe shqipja ka ne shumice fjale te huaja,
              jane gjuhet e huaja qe kane fjale te shqipes dhe kjo tregon se cila
              eshte gjuha trung. - Sot pranohet nga shumica prejardhja e shqipes,
              ose trekendeshi Iliro- Trako -Shqip. E dini cilet ishin trakasit?
              populli me i madh nga numri ne europe dhe te dytet ne boten e
              atehereshme, per aq sa njihej, pas indianeve. Me thoni sa eshte
              studiuar historia e tyre. Eshte lene ne heshtje te plote. Kam ne
              biblioteken time nje liber te botuar nga instituti i trakologjise ne
              Bullgari nga dy profesore dhe nese lexoni faktet qe trajtohen aty,
              terrakotat, stolite, etj referte arkeologjike do te shikoni se sa
              kane vjedhur greket nga ai popull qe nuk eshte gje tjeter, sipas
              studimeve, veç nje dege e trungut protoilir, ose pellazg. Dhe ky nuk
              eshte thjesht nje pohim imi, por i studiuesve bullgare. Pohim qe sot
              mbeshtetet nga shume studiues serioze te vendeve te tjera. Kishim nje
              gjuhe, te njejtat perendi, te njejten menyre veshjeje, tradita,
              kulte.-Persa i perket gjuhes. Mund te shikoni qe fenikasit ndodheshin
              te rrethuar vetem nga qyteterimi ilir, qyteterim qe shtrihej deri ne
              vendet e azise se aferme, ku Troja me vone do te shndrohej ne
              metropolin e dardaneve. Dhe se ngushtica nuk ka veç emrin e tyre. Ku
              fisi ilir i Brigjeve ne azine e vogel do te merrte emrin e Frigjeve,
              ku fisi ilir i Mesiajve ne azine e vogel do te merrte emrin Misia,
              ndersa ne brigjet e detit te zi, aty ku arrinin thrakasit do te quhej
              thjesht Mesia, ku Placenta e lombardise do te shndrohej ne Plakia e
              azise se vogel. Mund te rendit shume konkordanca te tjera, te dashur
              dashamires te historise dhe kjo gje nuk e besoj se quhet nje rastesi.
              (te dhenat jane nga Atlas antiquus)Ku filistenjte e azise se vogel
              nuk ishin gje tjeter veç fis ilir, emri i sotem i palestines,
              natyrisht nuk ka asnje lidhje me popullin arab te palestines. Dhe
              duhet te dini qe ne egjiptin e vjeter ka pasur shume qeveritare me
              prejardhje ilire, gje qe vertetohet nga emri. -Me 1941 Françesko
              Ribeko shkruan: "Tanime dihet me siguri qe ne kolonizimin e Apulise,
              rreth vitit 1000 p. e. s. muaren pjese, me gjithe anomastiken e tyre,
              jo vetem Japiget, Dardanet, Modanet, Kalabret, Daunianet, dhe
              Peucenianet iliro-ballkanike, por edhe Kaonet, grevitet, peonet dhe
              dardanet Iliro-epirote. Te krijohet pershtypja sikur ne nje epoke te
              dhene parahistorike, regjistri i gjendjes civile, emrat e fiseve dhe
              etnografia e bregdetit ilir te Shqiperise mbarten nga krahu
              ballkanik, ne krahun italik. Ne te vertete kjo eshte me teper se nje
              pershtypje e thjeshte, sepse nder italiket e pare gjejme jo vetem
              traditen e mbartjes se ilireve ne itali, por edhe gjuha Japigo-
              mesapike na paraqitet, me sistemin e saj vokalik dhe ekuivalencave
              gramatikore e leksikore, si gjuhe ballkanike"Nuk e di sa vlen ky
              pohim per ju, por mendoni se eshte bere ne kohen kur "lavdia" romane
              kerkonte te riperterihej nen Duçen.- Sefundi po e perseris sepse
              ndoshta ka kaluar pa u vene re kur e kam shkruajtur edhe here tjeter.
              Historiani latin PLINIO il Vecchio ka shkruajtur tekstualisht dy mije
              vjet me pare qe: - qe latinet e moren shkrimin nga iliret.Kush merret
              me keto studime dhe nuk eshte amator, mjafton te kerkoje dhe do te
              gjeje nje miniere floriri qe verteton prejardhjen tone, vjetersine e
              gjuhes dhe shume e shume me teper.- V:O: shkrimet e mia nuk jane per
              kukullat e KONKUBINES, qe nuk lene rast pa shkruajtur duke dashur te
              me kundervihen me perpjekjet e tyre "titanike". Me kete rast u kujtoj
              se nuk bejne gje tjeter veç vertetojne se jane ca gjynahqare qe
              megjithate meritojne meshire.

            • lym dylyri
              Message 6 of 7 , Aug 4, 2008
                Mendoj se ne duhet me te gjitha menyrat qe nga websitet tona duhet te shfaqim demonizimin e figures se Zerves dhe Venizellos qe shteti Grek "demokratik" i mban si heronj edhe sot e kesaj dite.Sa per Suliotet dihet qe ata vajten ne te semes me vone edhe nga vet Greket.Ata jane asimiluar si shume pakica te tjera ne emer te kishes.Dhe te gjiha keto dihen,por renja ne kurthin e  Edlira xhemos nuk i sherben Ceshtjes sone,prandaj duhet me pjekuri .