Hoxhë Tahsini-Dijetarë Gjenial

  • albertinobe
    Message 1 of 5 , May 4, 2008
      Hoxhë Tahsini-Dijetarë Gjenial

      Nga Yllka Iliazi (Bejko)

      S'ka shumë kohë që lexuesi ka marrë në dorë një libër shumë të
      vlefshëm për fillimet e studimeve shkencore në lëmë të psikologjisë,
      dhe po kaq të vlefshëm për çfarëdo lloj lexuesi që kërkon të pasurojë
      kulturën e tij në lidhje me njohjen e personaliteteve të rilindjes
      sonë Kombëtare.Psikologjia e Hasan Tahsinit, i ofrohet lexuesit me
      shumë kulturë e stil prej Prof. Dr Nuri Abdiut. E veçantë në llojin e
      saj, jo vetëm se nxjerr në dritë një vepër të panjohur të rilindasit
      të madh, por ia sjell atij në formë bindëse, shkencore e tepër
      korrekte nga ana gjuhësore.Më bindës bëhet pohimi i mësipërm kur
      mëson se këtë vepër e ka sjellë në gjuhën shqipe përkthyesi i shquar
      Vexhi Buharaja, qysh në qershor të vitit 1979.Veç kësaj, autori i
      studimit, në vijimësi të korrektesës së tij shkencore, krahas
      përkthimit në gjuhën shqipe ka sjellë edhe veprën origjinale, ashtu
      siç është botuar në Stamboll, më 1894, në gjuhën osmane.Botuesi i
      saj, Nadiri Fevzi, ndihet i nderuar që i jepet mundësia të botojë një
      vepër të tillë të një shkencëtari të shquar të kohës së vet, gjë që
      nuk e fsheh në parathënien që shkroi vetë. Këtu po botoj veprën
      Psikologjia , d. m. th veprën plot vlera që ka shkruar mbi proçeset
      dhe gjendjet shpirtërore të njeriut , profesori i pashoq i filizave
      të letërsisë dhe të filozofisë që janë rritur në lulishten e
      kulturës , profesori i cili ka studiuar dhe ka hulumtuar veprat e
      vlefshme të dijetarëve të famshëm të Lindjes e të Perëndimit, të
      cilat mbushin bibliotekat, i ndjeri Hasan Tahsin efendi, i cili ka
      qenë njëri nga filozofët e shquar të shek të XIX( XII allaturka).Këtë
      po e bëj që fletët si smeraldi të kësaj vepre të mos zhduken nga era
      e rrëmbyeshme e vjeshtës..... Gjer tani nuk qe botuar ndonjë vepër
      mbi shkencën e psikologjisë. Prandaj këtë boshllëk e plotësoi i
      ndjeri i sipërpërmendur. .....Për të gjitha këto arsye, duke u
      rekomanduar këtë vepër të re , atyre që kanë pasion për shkencat e
      diturinë, i jap ngazëllimin e shpirtit të mësuesit tim të nderuar.
      Suksesi dhe mbarësia vjen nga zoti. Robi i përvuajtur Nadiri
      Fevzi.Hasan Tahsini që na dhuron "smeraldë"Po kush ishte Hasan
      Tahsini që na dhuron "smeraldë" me veprën e tij që është bërë objekt
      studimi i disa brezave të dijetarëve? Veç kësaj, ajo është bërë burim
      i pashtershëm pikëpamjesh të ndryshme shkencore, sociologjike,
      filozofike e psikologjike. Hasan Tahsini,( Hasan Osman Rushiti) lindi
      në fshatin Ninat të Konispolit më 7 prill të vitit 1811. Osman
      efendiu, i ati i Tahsinit, ishte njeri i arsimuar, me kulturë të
      gjerë , njohës i mirë i filozofisë dhe i letërsisë islame. Ai ishte
      një mësues i nderuar dhe i kërkuar. Mësimet e para të birit ia dha në
      medresenë më të mirë të zonës, në atë të fshatit Pandalejmon dhe më
      pas në medresenë e Mustafa Pashë Bushatlliut në Shkodër ( 1822-
      1830 ). Shkollën qytetëse dhe atë fetare e vazhdoi në Janinë, dhe më
      pas, vazhdoi e përfundoi me sukses studimet në Medresen " Fatih", një
      ndër më të njohurat e Stambollit. Përveç vlerësimit "shkëlqyeshëm" që
      mori në këtë shkollë, atij iu atribua edhe epiteti "tahsin" prej
      dijetarit të njohur, mësuesit të tij, Mustafa efendi Vidini, që në
      gjuhën shqipe përkthehet , I nderuar, I fisnikëruar, etj. Pikërisht
      kjo fjalë u shdërrua në mbiemrin e tij.Në vitin 1857, me dekret të
      Sulltanit, së bashku me disa dijetarë të tjerë të zotë të kohës së
      tij, dërgohet në Paris, në Universitetin prestigjoz të Sorbonës për
      të studiuar në fakultetin e shkencave të natyrës dhe më pas të
      shkencave shoqërore.Sipas Dervish Himës , Hasan Tahsini "…për 16 vjet
      shërbeu si imam në ambasadën osmane në Paris.Gjatë kësaj kohe ai
      studioi me seriozitet të madh shkencat dhe filozofinë e
      Perëndimit."Hasan Tahsini dinte bashkë me shqipen 11 gjuhë. Tre gjuhë
      të lindjes: arabisht,persisht, osmanisht; greqishten e re, greqishten
      e vjetër e latinishten I përvetësoi në Sorbonë; frëngjishten e
      italishten dhe sipas të dhënave më të fundit, mendohet të ketë ditur
      dhe anglishten e gjermanishten. Dëshmia më e mirë për këtë janë
      veprat " Shkrimet e Popujve" dhe Alfabeti origjinal i tij për gjuhën
      shqipe. Në vitin 1869 kthehet në Stamboll dhe u emërua rektor i
      Universitetit , inagurimi i të cilit u bë në fillim të vitit 1870.
      Por në fund të po këtij viti e shkarkojnë sepse ai paraqiti në
      Universitet disa kumtesa publike nga fushat e astronomisë e të
      filozofisë, në të cilat flitej mbi hapësirën e pafund të botës së
      madhe dhe mbi "botën e vogël " siç quante veprimtarimë psikike të
      njeriut, gjë që shkaktoi reagime të ashpra tek krerët fetarë të
      Stambollit. Më vonë jep mësime në një shkollë private. Biografët
      pohojnë se shtëpia e tij në Stamboll u shndërrua në një universitet
      të mirëfilltë, ku zhvillonte leksione mbi shkencat e
      natyrës,psikologjinë , filozofinë, mbi historinë , letërsinë, etj. (
      Sipas Sejdi Kondit, Ylli i çamërisë Hasan Tahsini Tiranë 1998.) Në
      historinë e kulturës shqiptare të Rilindjes sonë Kombëtare, Hasan
      Tahsini ka hyrë si një nga figurat më të shquara të shekullit të XIX,
      kurse në historinë e shkencës turke, si më i larti ndër të lartët
      dhe, në historinë e arsimit të lartë të Turqisë, si Rektori i parë i
      Universitetit të Stambollit, si ligjëruesi i parë në shkencat sociale
      e ato natyrore. Tahsini punoi për alfabetin shqip dhe donte ta kishte
      të ndryshëm nga alfabetet e gjuhëve të tjera për të treguar
      personalitetin e popullit të tij. Tahsini qe mësues i Abdylit, Naimit
      e Samiut, Vaso Pashës, Jani Vretos, Ismail Qemalit e Daniel
      Oparakut.Ai ka qenë mësues shtëpie i historianit zyrtar të famshëm
      osman, Hajrullah Efendi, i ati i dramaturgut e poetit me famë osmane,
      Abdulhak Hamit. Në Enciklopedinë turke , Hasan Tahsini cilësohet si
      njeriu që futi dijet e reja të Perëndimit në Perandorinë Osmane, pra
      edhe në Ballkan e në Shqipëri. Ai ndërroi jetë më 4 korrik 1881.
      Trupi i tij u vendos në varrezat e lagjes Eren Qoj në Ysqydar, në të
      njëjtat varreza ku do të varroseshin edhe dhe tre vëllezrit Frashëri.
      ( Sipas Laurant Bicës, Revista Pedagogjike, nr 2 , fq 119, 1983 )
      Autori ,Prof.Dr. Nuri Abdiu, me humanizmin që e karakterizon, krejt
      studimin e tij, një vend të posaçëm u ka rezervuar vlerësimeve të
      disa studiuesve, shqiptarë e të huaj, për personalitetin e Hasan
      Tahsinit. Po citojmë disa prej tyre: Sami Frashëri në veprën e tij
      Shqipëria ç'ka qenë, ç'është dhe ç'do të bëhet, duke folur për
      shqiptarët , për inteligjencën, mençurinë e veçoritë
      etnopsikologjiketë tyre , ndër të tjera ka shkruar: " Prej këtij
      populli kanë dalë shumë dijetarë, shumica e tyre janë konsideruar se
      u takojnë popujve të tjerëqë flasin gjuhët në të cilat ata kanë
      mësuar e shkruar. Shumë shqiptarë, si ali Efendi gjakova e Hasan
      Tahsini ...janë dalluar në mes të dijetarëve, për dijet dhe
      mendjemprehtë sinë e tyre."Në artikullin e revistës Hafta ( Java) ,
      kushtuar ish mësuesit të tij Hasan Tahsini, ka shkruar; " nuk është
      një vlerësim i tepruar që të thuashse midis nesh ai ishte me të
      vërtetë një erudit, ishte më i larti ndër të lartët..." Jani Vretoja,
      duke folur për nevojën e hartimit dhe të përdorimit të një alfabeti
      të vetëm të përbashkët të gjuhës shqipe ëhtë shprehur se këtë nevojë
      e ndjenë në vitin 1867 njerëz të shquar të kombit tonë si Mustafa
      Pasha.....Sulejman Pasha e Seit Beu ...Rustem Pasha.....Kristaq
      Efendiu..Pashko Vasa ...si dhe ligjëruesi Hasan Tahsini prej Filati,
      njeri me kulturë arabe, persiane, turke dhe franceze dhe Konstadin
      Kristoforidhi. ."Sipas Dr . Ramiz Zeka, në librin e tij Hoxhë Hasan
      Tahsini – Reformator i madh islamik " Hasan Tahsini ishte filozof ,
      enciklopedist i madh i shekullit XIX dhe kishte një kulturë aq të
      gjerë , saqë studionte me kompetencë në fusha të ndryshme, që nga
      logaritmet e deri tek astronomia. Ai njihte thellë filozofinë e
      iluministëve francezë, zotëronte teorinë e Dekartit etj , prandaj
      Sami Frashëri, me të drejtë e quante Ibni Sina i shekullit të XIX"
      Turkologu i shquar rus i fundit të shekullit të XIX, V.D. Smirnov, që
      pati bërë një vizitë në Stamboll, më 1875, në njërën nga veprat e tij
      titulluar " Oçerk istorii tureckoj literaturi" ( Vështrim i historisë
      së literaturës turke) botuar në Petrograd më 1891, ka shkruar dhe për
      dijetarin tonë. Ai e ka vlerësuar Tahsinin si shkencëtar të madh,
      madje duke e quajtur" Lomonosovi i Turqisë", duke e krahasuar kështu
      me shkencëtarin enciklopedist rus me famë botërore, emrin e të cilit
      mban Universiteti Shtetëror i Moskës, i themeluar në vitin 1775.Ende
      pa u shkarkuar nga posti i Rektorit të Universitetit të Stambollit,
      shteti francez i propozoi postin e Rektorit të Universitetit të
      Bordosë. Hasan Tahsini këtij propozimi i dha një përgjigje
      dinjitoze " ...Mua më ka dërguar për studime shteti osman dhe unë kam
      detyrime ndaj tij, prandaj do t'i shërbej atij deri në fund..."
      Tahsini kaloi një pjesë të jetës në perëndimdhe e përfundoi të në
      lindje, në Stamboll. Ky botim ka shumë vlera, jo vetëm shkencore por
      edhe njohëse , e mbi të gjitha është modeli i studimit serioz,
      jovetëm nga prurjet , por edhe nga struktura e organizimit të tij, që
      i ngjan një arkitekture solide që koha nuk do ta vjetërojë. Pjesë e
      dobisë së këtij botimi bëhen edhe dy shkrimet shoqëruese; njëri në
      vend të parathënies,prej Prof. Dr. Vehbi Hotit,ndërsa tjetri një
      pasthënie elegante e Dr. Laurant Bica, një tahsinian pasionant.Sipas
      të parit: " Monografia përfaqëson një studim serioz, të thelluar e
      tërësortë Psikogjisë së Hasan Tahsinit dhe përbën një ndihmesë të
      shquar, vetiake të autorit në studimet tona historiko- psikologjike.
      Ajo mbart vlera të shumanshme.. ....përbën një apel për intelektualët
      shqiptarë, për rininë tonë që të rendin pas dijes, pas shkencës, pas
      së vërtetës, me guxim e vetëmohim, për t'i vënë ato në shërbim të
      atdheut, të shoqërisë, synimeve e përpjekjevepër demokratizimin dhe
      europianizimin e Shqipërisë. "Sipas Dr. Laurant Bicës, kjo vepër
      është shenjë e respektit të tij( Prof. Dr. Nuri Abdiut) për këtë
      figurë të ndritur të kombit tonë....Ashtu si etnografi Prof. Dr. Mark
      Tirta e konsideron Hasan Tahsinin si " i pari që flet për mbledhjen e
      objekteveetnografik e e krijimin e muzeut antropologjik ( etnografik)
      shqiptar" apo si "babain"e etnografisë shqiptare edhe Prof. Nuri
      Abdiu e vlerëson po lart Hasan Tahsinin me Psikologjinë e tij si
      personaliteti me të cilin ze fill psikologjia e historia e
      psikologjisë shqiptare, bashkë me të dhe historia e psikologjisë
      turkoane, në gjysmën e dytë të shekullit të XIX.Me krenarinë dhe
      optimizmin që na mbush vepra e Hasan Tahsinit, do të preferoja ta
      mbyllja këtë shkrim me krahasimin e merituar që i është bërë prej
      studiuesve të tij: Hasan Tahsini është një Sokrat shqiptar. Në dallim
      nga Sokrati grek I lashtësisë, që nuk la asnjë vepër, Tahsini ynë na
      la disa vepra. Ai na la dy nxënës "të hajrit" Naim e Sami Frashërin,
      që nën shembullin e tij u bënë maja të Rilindjes Shqiptare dhe një
      Namik Qemal e të tjerë, që u bënë maja të Rilindjes Osmane.

      --- In cameria@yahoogroups.com, Agim Xhemali <xhemaliagim@...> wrote:

> [...]
      > Që kurrë s'e harrojnë në Shijak.
      >
      > Kur vete me pushime në Sarandë,
      > Nëna ime e vjetër, tri gjëra më kërkon mua:
      > Pak bukë misire,
      > Ca ullinj,
      > Pak mish të hollë mbledhur në kartë
      > Me aromë Çamërie.
      >
      > Kur vete me pushime në Sarandë,
      > Si nuse me tel, prapa maleve,
      > Më shfaqet Çamëria.
      > Zgjohem e mundohem ta prek pak,
      > Por ajo ikën, ikën… me ëndrrat e mia…
      >
      > Eh, sa herë në Sarandë vete me pushime!…
      >
      > ---------------------------------
      > Tante idee per la salvaguardia del pianeta su

    • albertinobe
      Message 2 of 5 , May 4, 2008
        CAMI QE DENONCOI GREQINE NE STRASBURG

        I dënuar 5 vjeç si bashkëpunëtor i fashizmit nga gjykatat greke,
        Mehmet Dalipi, qytetar çam nga Paramithia ndërron emrin në Mihal dhe
        nis betejën e vet me shtetin grek. Prindërit e tij kanë mijëra
        hektarë prona në zonën e Gumenicës; ai nis një ngjitje si ajo e
        Sizifit nëpër labirintet e drejtësisë greke deri në Strasburg,
        ndoshta i vetmi çam që arriti deri aty. Por dhe aty i doli para një
        grek që e pengoi! Rrëfimi i personazhit të ABC-së, Mehmet Dalipi,
        alias Mihal DalipiMentor NazarkoJu thatë se keni lindur në Paramithi
        të Greqisë. Z. Dalipi, sigurisht ju keni ikur nga Greqia në një
        moment kur keni qenë i vetëdijshëm sa një fëmijë, çfarë mbani mend?
        Dihet se kurbani i luftës u bë Parimithia, me ikjen e ushtrisë
        gjermane ne na mbajtën për 6 muaj në Paramithi, forcat anglo-
        amerikane, të cilat na mbajtën në kazermat e Paramithisë dhe në
        shtëpinë e Sali Efendiut, deri në shkurt të 1945. Në mars të 1945,
        flota anglo-amerikane na solli në Konispol me 3 anije me refugjat
        çamë për të zbarkuar në brigjet shqiptare. Por shteti shqiptar nuk i
        lejoi luftanijet të zbarkonin; la vetëm anijet me refugjatë, kështu
        që ne erdhëm me forcë nga Greqia për të na mbrojtur.Prej atëherë zë
        fill jeta juaj në Shqipëri?Po, erdhëm nga Saranda në Fier.Nuk patët
        ndonjë të vrarë nga familja juaj?Jo nga familja jonë, por nga fisi
        po.Z. Dalipi, Paramithia është i njohur në historinë moderne të
        çamërisë si një vend ku janë bërë masakra nga bashkëpunimi i
        shqiptarëve me gjermanët kundër këshilltarëve grekë të komunës apo të
        prefekturës. Të paktën Greqia e kujton një ditë të tillë.Në çdo luftë
        ka elementë pozitivë edhe negativë.Nuk na interesojnë teoritë e
        mëdha, është e vërtetë apo jo?Këta kanë marrë pjesë dhe kanë bërë
        vrasje duke djegur Frarin.Kush këta?Një pjesë e çamëve, që ishin nën
        influencën e gjermanëve.Dhe janë vrarë disa këshilltarë komunalë apo
        të prefekturës?Po, nga frariotët që ishin shqiptarë arvanitas por
        edhe ortodoksë për ambicie, çështje pasurore.Pra nuk ishin
        kontradikta etnike, ishin pasurore. Po nga farefisi juaj ka pasur të
        tillë që janë përzierë me gjermanët?Të largët, por ka pasur.E
        vlerësoj sinqeritetin tuaj. Por nuk do të merremi me hollësira, pasi
        na intereson më shumë historia juaj, e cila është i veçantë, sepse
        keni arritur të kapërceni i vetëm, fillikat tri shkallët e Gjykatës
        Greke, madje deri në Gjykatën e Strasburgut për pronat tuaja. Unë po
        i marr në mënyrë të përshpejtuar etapat që keni ndjekur. Në Shqipëri
        keni ndërtuar jetën tuaj, jeni arsimuar, keni punuar si ekonomist apo
        jo?Po, si ekonomist, në tregti dhe në komunale.Papritmas ju ndërroni
        mbiemrin, nga Mehmet në Mihal, është një veprim që nuk shihet me sy
        të mirë nga komuniteti çam apo jo?Pa u nisur nga ana fetaristë, unë e
        kam kthyer emrin se mua më dënuan babanë si bashkëpunëtor të kaurëve
        në kohën e luftës.Nuk ka akuzë në kohën e komunizmit: bashkëpunim me
        kaurët. Po gënjeni më duket...Po, ka pasur; unë kam dokumentet që e
        vërtetojnë këtë, madje ka pasur edhe dëshmitarë që kanë dalë në gjyq,
        ku u dënua edhe babai im 85 vjeç në Fier dhe vdiq në burg me akuzën
        se ka sabotuar luftën dhe ka bashkëpunuar me kaurët. I thanë, ti do
        të vdesësh në burg, madje edhe dëshmitarët ishin çamë. Dhe unë
        vendosa se, në qoftë se ju dënoni babanë tim, unë do të ndryshoj
        emrin në kaur, për mua nuk ka rëndësi feja, por emri im si njeri.
        Bëra kërkesën time në komitetin ekzekutiv të qytetit dhe më aprovuan
        kërkesën në 1991, kështu që e ktheva emrin.Në 1991 kishte shumë
        mundësi që të ndryshoje emrin, por ju jeni nisur nga fakti për të
        lehtësuar situatën si çdo shqiptar tjetër në vitet e para të
        demokracisë që kishte filluar qarkullimi i lirë, relativisht i lirë
        midis dy shteteve. Pra të të pranonin në Greqi si ortodoks...Jo, në
        asnjë mënyrë arsyet e mia kanë qenë ato që përmenda më sipër.Ju keni
        ikur në vitin 1991, në ç'mënyrë keni ikur në Greqi, me dokumente apo
        klandestine?Kam ikur në mënyrë klandestine.çfarë bëtë atje?Atje më
        ndihmuan miqtë e mi të në Janinë, mora familjen time dhe më vonë u
        nisa në Athinë nga frika ime se mos kishte ndonjë kërcënim.çfarë pune
        keni bërë atje?çdo lloj pune, nga hamall dhe çdo punë tjetër.Gjithë
        betejat tuaja juridike kanë nisur pas 1996-ës, për derisa nuk kishit
        leje për të bërë ankesat?Po, sepse në 1996 kisha leje qëndrimi vetëm
        për një vit. Kur shkova t'i ripërsëris, më thanë se nuk të takon leje
        qëndrimi më pasi ti je shtetas grek dhe duhet të kesh nënshtetësinë
        greke nëpërmjet Ministrisë së Brendshme.Përse ishit shtetas grek?
        Sepse në pasaportën time shqiptare thuhet vendlindja ime është
        Paramithia, që është pjesë e Greqisë.Dhe ju atëherë nisët betejën
        tuaj për të marrë nënshtetësinë greke?Duhet të merrja një dokument
        origjinal në bashki për t'u bërë shtetas grek. Bëra kërkesë, më
        kthyen përgjigje se dokumentet që e vërtetojnë këtë nuk ekzistonin,
        sepse kishte kaluar një kohë e gjatë dhe janë dëmtuar. Unë i gjeta
        këto dokumente në gjendjen civile në 1999, në kadastër.Ju nuk i
        gjetët, por ua dhanë, paguat para?Kam paguar sipas ligjit, rreth 13
        mijë dhrahmi.çfarë vërtetojnë këto dokumente?Këto dokumente
        vërtetojnë pasurinë e babait tim.Sa është pasuria e babait tuaj?Jo
        shumë, por 6 mijë dynym i kam, ndërsa 12 mijë dynym, që është toka e
        madhe, nuk m'i dhanë, i kanë mbajtur të rezervuara, i kam të tëra
        pronat me dokumente. Në protokollin e marrjes nga bashkia të pronave
        çamëve shkruhej qëllimisht se, meqenëse janë larguar nga Greqia, edhe
        pse nuk janë dënuar, këto prona kalojnë nën administrimin e shtetit
        grek.Kush i ka pronat tuaja?Bashkia pasi i ka marrë këto prona, i
        lëshon me qira.Kështu ka ndodhur me të gjitha pronat çame?Në
        përgjithësi tokat e çamëve administrohen nga tri njësi: nga bashkia,
        që i jep me qera; seksioni i bujqësisë si dhe nga Qendra e Llogarisë
        Ekonomike Greke, këta të tre organe administrojnë prona të
        ndryshme.Me këto dokumente që siguruat nga bashkia, ju mund të
        vërtetoni që në 1945 keni pasur këto prona, por ju me këto nuk mund
        të ishit automatikisht pronar i pronave tuaja dhe t'i vinit në
        përdorim ato.Po, përveç kësaj duhej edhe një vërtetim tjetër që isha
        shtetas grek.Megjithë këto dokumente, përse shkuat të ankoheshit në
        gjykatë?Sepse, të bëhesh nënshtetas grek, duhet që të kesh vendim të
        regjistrit bashkiak. Bashkia nuk ma jepte këtë vërtetim që kam qenë
        qytetar i saj. Për këtë arsye u detyrova të shkoja në Gjykatën e
        Shkallës së Parë, e cila më dha të drejtën e regjistrimit të njohjes
        së emrit të babait tim, duke u mbështetur edhe në dëshmitarë, të
        cilët dëshmuan se babai im ka qenë pjesë e kësaj bashkie.çfarë ishin
        këta dëshmitarë ?Ata ishin dëshmitar çamë edhe grekë.Nuk kishin frikë
        këta?Jo, përkundrazi.Nuk kishin ndonjë problem ata të dëshmonin,
        përderisa ata përdorin aktualisht edhe pronat tuaja dhe me vendimin e
        fundit të qeverisë ata mund t'i përvetësojnë ato?Jo, asnjë vendas nuk
        i merr dot pronat tona. Dhe ata thoshin të përmalluar se ne ju
        presim! Edhe pse sigurova këtë vendim nga Gjykata e Shkallës së Parë,
        prokurori i këtij qyteti kërkoi të anulohet ky vendim si i pabazuar.
        Dhe se ekzistonin mundësi ligjore që të mund të vërtetonin nëse është
        i regjistruar apo jo babai im si shtetas grek.Pra, prokurori vendosi
        se dëshmitarët dhe dokumentet ishin të pasaktë...Po. Pas kësaj më
        thirrën në Gjykatën Politike të Korfuzit, që hodhi poshtëë vendimin e
        prokurorit si të papranueshme. Sepse vendime të tilla ishin
        kompetencë e Gjykatës së Korfuzit, e cila më pas më siguroi
        dokumente, të cilat vërtetonin të drejtat e mia për nënshtetësinë
        greke.Pra fitove edhe një shkallë tjetër, si ecët më tej?Përpjekjet e
        mia të mëtejshme pengohen sërish nga një vërtetim i Ministrisë së
        Brendshme, që më dënonte mua edhe fëmijët mi si bashkëpunëtorë me
        gjermanët në Luftën e Dytë Botërore, e shpallur në gazetën zyrtare në
        vitin 2000. Bëj kërkesën në arkiv për në kohën e mbretit te Ministria
        e Mbrojtjes në lidhje me vendimin që është marrë ndaj meje, por ky
        institucion më kthen përgjigjen brenda tri ditëve, duke më bërë të
        ditur se nuk ekzistonte asnjë vendim që më shpallte të dënuar në
        gjykatat e asaj kohe.Na thuaj se si vazhdoi, çfarë bëtë më tej?Në
        2003 i drejtohem Avokatit të Popullit për ndihmë, ai i bën ankesë
        qeverisë se Ministria e Brendshme ka marrë një vendim në kundërshtim
        me ligjet dhe Kushtetutën dhe se cënonte të drejtat e njeriut. Vetë
        Presidenti i Greqisë më dërgon një letër keqardhje dhe shprehej se
        kjo çështje do të rikthehej në Ministrinë e Brendshme për rishqyrtim.
        Edhe kryeministri grek, z. Karamalis më kthen përgjigje, gjithashtu
        kryetari i Parlamentit se kjo çështje do të rishikohet dhe do të
        veprohet në bazë të ligjit. Unë vazhdova proceset gjyqësore.Kundër
        kujt?Ministrisë së Brendshme, në vitin 2003 në Gjykatën e Shkallës së
        Parë, por kjo shkallë e la në vend vendimin.Me çfarë argumenti?Në
        bazë të disa ligjeve.Shkove në Gjykatën e Shkallës së dytë?Gjykata e
        shkallës së dytë, në bazë të kërkesës që bën avokati i Ministrisë së
        Brendshme, në të cilën thoshte se kjo çështje duhet të lihet mënjanë,
        pasi në qoftë se z. Dalipi kërkon dëmshpërblim, do të kemi dëme për
        ekonominë kombëtare. Dhe Shkalla e Dytë e la në fuqi vendimin e
        mëparshëm.Dhe sa ishte ky dëmshpërblim që të takonte?Rreth 18 milionë
        dhrahmi.Por kjo nuk është asgjë për ekonominë greke?Po, por kjo ishte
        vetëm për vendime të padrejta. Gjykata e Shkallës së Dytë vendosi t'i
        hiqej e drejta qytetarit z. Dalipi për t'u ankuar ndaj Ministrisë së
        Brendshme.Më pas ku shkove?Më pas shkova në Gjykatën Administrative,
        për të cilën avokatët më këshilluan të mos hapja një proces gjyqësor,
        sepse nuk mund të fitoja.Sa ishte kostoja financiare e gjithë këtyre
        proceseve gjyqësore?Të gjitha proceset gjyqësore, avokatët dhe
        dokumentet më shkuan rreth 22 milionë dhrahmi me faturë. Nga Greqia
        erdha më i varfër se sa isha, vetëm me pensionin shqiptar.Në 2003 ju
        mbyllët kërkimet tuaja në Greqi, më pas ku shkuat?Ju drejtova
        Gjykatës së Strasburgut me të gjithë dokumentacionin e duhur,
        meqenëse nuk kisha fuqinë ekonomike, kërkova të më caktonin një
        avokat francez ose gjerman për çështjen. Ata më caktuan një referent
        grek për të bërë vlerësimin e çështjes sime. Ky i fundit më dërgon
        vendimin që kishte marrë Gjykata e Strasburgut ( në fakt Komisioni që
        shqyrton ankesat si filtër i tyre- shënimi i intervistuesit) se e
        mbyllte çështjen, sepse nuk shikonte shkelje të nenit 33 dhe 34 të
        Konventës, prandaj nuk mund të dërgohet asnjë kërkesë tjetër. Ka
        ngelur vetëm një gjë për të bërë, që të shkojë edhe të marrë një
        avokat dhe të shoh vetë se çfarë është bërë me këtë çështje. Pasi
        mendoj se janë bërë manipulime nga persona dhe institucione të
        ndryshme nga ana e shtetit grek.Mos ka ndodhur sepse nuk keni
        shteruar të gjitha rrugët e drejtësisë në Greqi?Nuk e di. Unë u
        përpoqa të ndjek të gjitha rrugët ligjore për të fituar të drejtat e
        mia si në Greqi ashtu edhe në Gjykatën e Strasburgut.Njihni ju raste
        të tjera të njëjta me rastin tuaj që kanë shkuar në Gjykatën e
        Strasburgut?Po, ka shumë raste të tilla, por që nuk kanë marrë asnjë
        përgjigje. Nuk i pranojnë se prindërit e tyre nuk figurojnë si të
        regjistruar në regjistrin bashkiak, dhe nuk japin të drejtën që u
        takon sipas ligjit. Ka rreth 50 vetë që kanë arritur, më duket.A jeni
        në dijeni për vendimin më të fundit të qeverisë greke për tokat çame,
        si ju duket?Po, gazeta të ndryshme greke kanë shkruar se nuk kemi
        asnjë marrëveshje me shtetin shqiptar për 500 mijë dynym tokë në
        kufijtë me Shqipërinë dhe ky do të jetë problem i madh në të
        ardhmen.Mendoni se do të shiten tokat tuaja?Jo, sepse ne nuk jemi
        shtetas shqiptar, por shtetas grekë, dhe si të tillë ata nuk kanë të
        drejtë të shesin tokat tona.Si ju duken përpjekjet e
        Shoqatës "çamëria" për këtë çështje?Ia kam referuar çështjen time
        kësaj shoqate, por ajo i publikoi dokumentet e mia nëpër gazeta. Më
        vjen keq që kjo shoqatë nuk i di format e duhura për të kërkuar
        pronat. Ata duhet të kërkojnë të drejtën e riatdhesimit.Po në lidhje
        me shtetin tonë, çfarë mendoni? A ju ka ndihmuar ai sa duhet?Shteti
        nuk e ka bërë, nuk do ta bëjë dhe nuk ka ndërmend ta bëjë, sepse ka
        interesa të ndryshme, të cilat bien ndesh me interesat tona.Keni
        takuar personalitete greke për ndonjë zgjidhje të mundshme të
        çështjes suaj?Po, kam takuar personalitete të shquara greke si
        Presidentin e Greqisë, z. Jorgo Papandreu, z. Eftimiu.Si i keni
        njohur ju ?Nëpërmjet profesionit tim si mjek popullor për shërimin e
        sëmundjes së ekzemës.Përse të gjithë këta kanë qenë të sëmurë nga kjo
        sëmundje?Jo, por nëpërmjet famës sime si mjek popullor, u njoha
        nëpërmjet lidhjeve që krijova, por edhe këta nuk më kanë dhënë ndonjë
        zgjidhje konkrete të problemit tim.Përse nuk u kanë dhënë një
        zgjidhje?Sepse ka shumë probleme Greqia, pasi ka shumë grekë të
        emigruar në vende të ndryshme të botës si Australi, Amerika, Kanada
        etj., të dënuar, të ashtuquajturit komunistë, dhe ata nuk kanë të
        drejtë të rikthehen dhe të marrin pronat e tyre. Ua kanë bllokuar,
        kështu në qoftë se kthehen, do të plasë lufta civile. Përse do të
        fillojë, pasi u bë pajtimi kombëtar i të majtëve me të djathtët në
        Greqi?Sepse nuk jua kanë kthyer pronat. Greqia ka probleme të
        ngjashme me zonat kufitare të saj, edhe me Maqedoninë, por ne flasim
        si çamë dhe kërkojmë zgjidhje prej tyre. Në qoftë se shteti grek
        nxjerr ndonjë vendim për pronat në këtë pjesë, atëherë do të ishte
        fatalitet për politikën dhe shtetin grek, thoshin miqtë e mi
        politikanë. Pra, nëse favorizonin shqiptarët, do të duhen ta bënin
        dhe për ish-komunistët.Së fundi, kujt doni t'i bëni një thirrje për
        zgjidhjen e problemit tuaj?Unë i bëjë thirrje shtetit shqiptar, të
        shohë dhe të përkrahë çështjen çame dhe të mbrojë dinjitetin e tij si
        shtet. Do të dëshiroja që shtetit shqiptar të na ndihmoj më shumë.

      • lym dylyri
        Message 3 of 5 , May 4, 2008
          Turp te keni qe sillni shkrimin e familjes me te madhe spiune dhe familjes me te degjeneruar si ne Paramithi ashtu edhe ne Fier.Une personin  e njoh personalisht dhe po te mos ishte per moshen do tja kisha nxjerr syte ne tavoline.Babai i tij burgun e Paramithise eshte sjelle shume poshtersisht me grate e varfa Came,bile ato kishin me shume frike ate se sa Greket.Kurse Greket Paramithjote thoshin per te ja po na vjen Haleja se hale dhe pusht ishte.Po Allahu e turperoj qe ai te vdes ne burg  e Enverit ne pleqeri si qen. Ai ishte hajdut dhe spiun i Cameve edhe ne Shqiperi.Kurse ky pushti ka nderruar emrin e ka ber Mihali per inat te Shqiptareve dhe Cameve pse disa Cam dolen e than midis te tjerave qe i ati ka qen spiun dhe bashkpuntor i Grekerve.Kurse ky pis nuk i ka len gje mangut te atit.Ku qenka kaq mjek i madh ky pis ? qe njifka politikan Grek.Ky qen hyn e del me dokument special ne kufirin Greko Shqiptar si spiun i Grekerve.Te gjitha levizjet e tij
          jane loje e Spiunazhit grek.Ne do ti arrijme te gjitha le te perpiqen te na pengojne ,por te mos na shtyjne ti felliqim duart me plehrat.sa per pasuri  ne Cameri ai mut le ti thote te tjerve jo Cameve qe njohin mire ate pleh.

> [...]

          > Eh, sa herë në Sarandë vete me pushime!…
          >
          > ------------ --------- --------- ---
          > Tante idee per la salvaguardia del pianeta su

          Yahoo! For Good. Give and get cool things for free, reduce waste and help our planet. Plus find hidden Yahoo! treasure

          http://green.yahoo.com/uk/earth-day/
        • albertinobe
          Message 4 of 5 , May 4, 2008
            Vella LYM me falni gjithashtu edhe ju te tjeret sepse une e solla si
            informacion te pergjithshem dhe nuk e dija qe ky person ishte i
            tille. Ju falenderoj per informacionin dhe korrigjimet qe me dhate
            sepse une si kisha ndaj edhe e solla kete shkrim po tani qe morra
            keto te dhena terhiqem mbrapsht dhe po e fshij fare si shkrim.

            ABEDIN RAKIPI