Publicisti Grek Teloglu: Dëbimi i Çamëve ishte spastrim etnik

  • albertinobe
    Message 1 of 6 , May 4, 2008
      Publicisti Grek Teloglu: Dëbimi i Çamëve ishte spastrim etnik

      Teloglu, është zëri më realist grek i kumtuar ndonjëherë në mjediset
      publike shqiptare: ai konsideron spastrim etnik largimin e çamëve,
      pranon ekzistencën e minoriteteve në Greqi, sigurisht edhe pse nuk ka
      përgjegjësi politike, jep ide për zgjidhjen e çështjes çame,
      konsideron largimin e Papuliasit si të sforcuar.Bisedoi Mentor
      Nazarko Thotë se Berisha kishte të drejtë për disa gjëra në vitet e
      qeverisjes në marrëdhëniet me grekët dhe incidentin e Peshkëpisë.
      Thotë se Nano ishte një figurë e parespektuar në Greqi, për shkak se
      nuk çmohej në planin njerëzor. Dhe pranon për ABC-në, në një
      intervistë që do të vijojë dhe në numrin e ardhshëm, se Greqia na ka
      shumë borxhe, por ne nuk kemi ditur t'ia marrim. Flet për rolin e
      Greqisë në ngjarjet e vitit 1997, "po ka pasur disa profesionistë që
      janë marrë dhe me to", për paratë e ngrëna të piramidave nga
      mashtrues grekë që sot janë drejtorë bankash, etj. Tasos Teloglu
      është një nga gazetarët investigativë më të njohur në Greqi. 43 vjeç,
      ai ka prejardhjen nga familjet e grekëve të shpërngulur nga Turqia,
      kështu që do të dukej se ishte më mirëkuptues ndaj problemeve të të
      shpërngulurve të mëdhenj të Luftës së Dytë nga Greqia, siç ishin
      çamët. Mund të ndodhte dhe e kundërta, pasi grekët e ardhur
      konsiderohen nga njohësit e Greqisë si pjesë ekstremiste e shoqërisë,
      por jo. Në fakt Tasos Teloglu (mbiemri i tij ka ndikime turke) është
      një njohës i shkëlqyer i marrëdhënieve shqiptaro-greke, madje ai ka
      hyrë në vende dhe anë të këtyre marrëdhënieve ku nuk duhet të ketë
      hyrë njeri. Si reporter investigative, siç e quan ai veten
      modestisht, në fakt ai është kryeredaktori i njërit nga emisionet më
      të suksesshme të televizionit privat MEGA, ai ka hetuar shumë
      çështje, mes të cilave ajo e piramidave shqiptare ( u nisa në
      Shqipëri për 3 ditë në shkurt `97 dhe ndenja 7 muaj, tha ai). Por ai
      ka hetuar dhe për veprimtarinë e supozuar terroriste të Ushtrisë
      Çlirimtare të Çamërisë në krahinat ku çamët duhet të ishin, duhet të
      banonin dhe ku banojnë vetëm familje çamësh të krishterë. Në këtë
      lloj gazetarie ai ka pasur kontakte me segmente të shërbimeve
      sekrete, të policisë, të rangjeve të caktuara të politikës. Për shkak
      të eksperiencës së lartë, në Shqipëri, reporteri Teloglu fare mirë,
      mund të konsiderohej një nga gazetarët më të mirë të vendit, pse jo
      dhe analist. Njohës i mirë i disa gjuhëve, Teloglu ka hetuar dhe për
      organizatën terroriste "17 Nëntori", për të cilën shkroi dhe një
      libër, dhe për të cilin mori peshqesh një atentat prej tyre.Gjendet
      në Shqipëri për të realizuar një reportazh mbi të
      ashtuquajturën "çështja çame". U përgjigj pyetjeve të mia, por si
      kolegë, i dhamë seance njeri-tjetrit që të bënim një intervistë me dy
      duar. Kështu që dhe ai më pyeti. Në intervistë janë të dy palët e
      pyetjeve. I nderuar koleg, marrëdhëniet shqiptaro-greke u duk se
      patën një lloj ndalimi me rastin e vizitës së munguar të presidentit
      Papulias në Shqipëri. Cila është pikëpamja juaj rreth rrugës që mori
      kjo histori, ku Papulias ndërpreu vizitën duke mos realizuar vizitën
      me kolegun e tij, Moisiu. Si ju duket juve ky veprim? Shumë kolegë në
      Greqi shprehën kënaqësinë që presidenti e ndërpreu këtë vizitë, por
      kishin edhe nga ata që ishin më realistë dhe shprehën shqetësimin e
      tyre në lidhje me këtë. Mendimi im është se zoti Papulias mbajti një
      qëndrim pak të sforcuar për një problem të vogël, mikroproblem. Në
      shikimin tuaj nuk ekzistonte rreziku për incidente të provokuara nga
      protestuesit çamë? Vendi në fakt nuk ishte më i miri ku do të
      realizohej takimi, por edhe aty, nëse do të ishin marrë masa më
      specifike, nuk do të kishte asnjë problem në marrëdhëniet midis dy
      vendeve. Nuk mendoj se ky anulim nuk do të ketë ndonjë pasojë për
      marrëdhëniet shqiptaro-greke, pasi nuk janë në fund të fundit
      presidentët e të dy vendeve që përcaktojnë këto marrëdhënie, por
      faktorë të tjerë më të rëndësishëm si, për shembull, prezenca e 600
      mijë shqiptarëve që ndodhen në shtëpitë tona, pa të cilët ekonomia
      greke nuk mund të avancojë, ashtu sikurse janë edhe prezenca e qindra
      kompanive greke në Shqipëri, pa të cilat gjithashtu edhe ekonomia
      shqiptare nuk mund të ecë përpara. Pikërisht këta dy faktorë
      përcaktojnë marrëdhëniet tona. Atëherë pse ndodhi kjo ndërprerje e
      vizitës? A ishin faktorë pjesë të kancelarisë greke që i imponuan
      zotit Papulias që të linte vizitën? Në përfytyrimin shqiptar z.
      Papulias është cilësuar si një figurë e respektuar që ushqen ndjenja
      miqësie për popullin shqiptar dhe në veçanti për popullin çam, për
      banorë të veçantë të kësaj popullsie me të cilët ka patur të lidhur
      fëmijërinë e vet. Unë nuk mendoj se tek z. Papulias, që ka qenë edhe
      ministër i Jashtëm, të jetë ndikuar nga dikush tjetër për të marrë
      këtë vendim. Kam përshtypjen se z. Papulias e mori vetë këtë vendim
      në ato momente. Për mendimin tim, ishte një moment fatkeq që e
      detyroi këtë të merrte këtë vendim dhe ndoshta një frikë e disa
      segmenteve në Greqi dhe reagimi që do të shkaktonte në ekranet
      televizive nëse do ta bënte këtë takim.Pra, edhe sipas edhe komenteve
      më autoritare të shtypit shqiptar, z. Papulias i trembej
      ndërkombëtarizimit apo rihapjes publike të bujshme të çështjes çame?
      Një ndërkombëtarizim i kësaj çështjeje, apo rihapje e saj, është e
      vështirë që të ndodhi sot, sepse është një tren që Shqipëria e humbi
      që para 97'-ës. Por mund të bëhet një ndërkombëtarizim juridik i
      çështjes dhe këtë nuk mund ta pengojë as z. Papulias as z. Moisiu,
      nëse do të vepronin ata të cilët janë të interesuar për këtë çështje.
      Subjektivisht ndoshta mund të ketë patur frikë këtë që juve thoni.
      Është më e thjeshtë ndërkombëtarizimi juridik se sa ndërkombëtarizimi
      politik, dhe pikërisht z. Papulias është trembur për një gjë kaq të
      vogël. Pra ju jeni në sintoni me ato zëra në shtypin grek, të cilat
      realisht panë tek z. Papulias, tek reaksioni që krijoi në qarqe
      politike frikën se Greqia filloi të armiqësohej me të gjithë vendet e
      rajonit në një moment kur ajo duhej të tregohej më me autoritet? Mund
      ta bëni më konkrete pyetjen?Unë kam lexuar për komente të shtypit
      grek të "Ta Neas" apo të "Elefterotipias" në të cilat zëra autoritarë
      të shtypit grek panë tek ky veprim i sforcuar hapjen e një kapitulli
      jo interesant për politikën greke, pra të një kapitulli të
      armiqësimit, të krijimit të problemeve me Shqipërinë, me Maqedoninë,
      me Turqinë, pra pati zëra që ftuan për të frenuar këtë prirje
      armiqësuese me vendet e rajonit. Më lejo të nis me diçka tjetër.
      Është e vërtetë se pas 1913-ës ka patur probleme në disa prefektura
      që kufizohen me zonën veriore të vendit tonë dhe nga kjo pikëpamje
      çështja e çamëve nuk është vetëm ajo e pasurive. Qeveritë e mëparshme
      dhe sidomos ajo e z. Simitis e vinte theksin për ta zgjidhur
      problemin në bazë të standardeve ndërkombëtare, të konventave. Nuk
      është në fakt shumë evropiane të deklarosh se nuk ekziston një
      problem, ndërsa pikërisht në zemër të problemit ka njerëz që e
      deklarojnë që: Po, ekzistojnë probleme. Na flisni pak, kur keni
      shkruar ju për herë të parë për çështjen çame apo kur keni rënë ju në
      kontakt me këtë problem? Për herë të parë me këtë çështje unë jam
      njohur gjatë `97'ës, kur ranë firmat piramidale dhe gjatë kohës së
      trazirave, ku unë takova njerëz të këtij komuniteti në Sarandë, të
      cilët flisnin me shumë pasion, por aspak me sens praktik. Le të
      flasim pak për backgroundin historik të kësaj çështjeje, veçanërisht
      të viteve të para pas Luftës së Dytë botërore. Ju më treguat një
      histori shumë interesante të një gruaje çamë të martuar me
      përdhunuesin e vet. Duke respektuar privatësinë e asaj gruaje, pra
      emrin, mbiemrin, apo ndonjë koordinatë tjetër identifikuese të saj, a
      mund ta tregonit këtë histori dhe si ju ratë në kontakt me të? Kur
      unë fillova të shkruaja shkrimin të cilin edhe ju e keni botuar në
      gazetën ABC takova shumë njerëz, të cilët kishin frikë të flisnin në
      emrin e tyre dhe këta njerëz ishin nga të dyja krahët në fakt, edhe
      grekë por edhe çamë të vjetër. Në atë kohë në zonën e Pargës mua m'u
      dha rasti që të takoja një grua të vjetër të cilën bashkëshorti i saj
      i mëvonshëm e kishte njohur kur ai ishte në grupet e andartëve të
      kolonelit Zerva. Sepse zona e Epirit ishte zona që kontrollohej
      absolutisht nga andartët e Zervës. të cilët kishin bashkëpunuar edhe
      me gjermanët gjatë Luftë së Dytë Botërore apo jo, sepse ka historianë
      anglezë në fakt që flasin për një bashkëpunim të Zervës me ushtarë
      gjermanë gjatë Luftës së Dytë edhe për të spastruar çamët. Njerëzit e
      Zervës për shkak se luftonin kundër këtyre të ELAS-it, sigurisht që
      kishin kontakte dhe kishin bashkëpunime me gjermanët, por edhe nga
      ana tjetër ndodhte e njëjta gjë se edhe çamët antifashistë ishin
      persona të amnistuar nga "ELAMI", organizata kundërshtare dhe pastaj
      shkonin andej nga anonte balanca e forcës. Duke iu rikthyer edhe
      njëherë historisë që sapo nisa: kur trupat e Zervës hynë në këtë
      zonë, në këtë fshat gjetën një vajzë shumë të bukur shqiptare, të
      cilën e përdhunuan. Njeri prej krerëve të trupave të Zervës më pas e
      vendosi përballë dilemës, më saktë trilemës, ose do të duhej të
      shpërngulej bashkë me të tjerët, por nuk dihej nëse do të shpëtonte
      gjallë, ose do ta vriste menjëherë, ose do të martohej me të. Dhe ajo
      vendosi që do të martohej; dhe jeton akoma me të. Në këtë zonë
      bujqësore ndodhi që ajo filloi ta dashuronte dhe të kishte më pas
      edhe një fëmijë me të. Kjo është diçka sinjifikative në këtë zonë të
      botës. Unë në fakt në gazetën "To Vima" nuk e vendosa këtë pjesë të
      historisë sepse nuk dija a duhet ta kujtojmë këtë histori apo ta
      harrojmë? Kjo ishte një çame e krishterë apo myslimane dhe si e
      shikonte ajo çështjen çame? Në fakt ajo mbeti, por shumë bashkëkombas
      ikën, u larguan u vranë dhe nuk patën fatin e saj Mendimi i saj ishte
      që kjo çështje të harrohej. Për Pargën kjo çështje duhej të harrohej
      edhe për faktin se një pjesë shumë e madhe e bashkëpatriotëve të saj
      ishin bashkuar me Mazar Dinon dhe bashkëpunonin me ata me të cilët
      kishin pushtuar vendin. A mund të na shpjegoni, duke iu referuar edhe
      autorëve realistë grekë, cilat ishin përmasat e bashkëpunimit të
      çamëve me gjermanët me fashistët? Kjo çështje nuk është aq e thjeshtë
      sa të japësh një përgjigje të thjesht se në atë kohë nuk kishte
      shoqëri civile, por bëhej fjalë për komunitete, të cilat
      komandoheshin nga njerëz të caktuar me pushtet ekonomik. Familja Dino
      nuk ishte një familje e zakonshme, por shume e fuqishme dhe ju kujtoj
      se një nga anëtarët e kësaj familjeje ka qenë edhe deputet, dhe kjo
      familje ndikoi në aktivizimin e çamëve, qoftë edhe me forcë dhe
      rreshtimin e tyre përbri gjermanëve, një gjë që u njoh më vonë edhe
      në shtetin shqiptar. Madje në këtë libër (libri i një profesori grek
      me titull " Çamët myslimanë të Epirit", por edhe në librin tjetër të
      prof. Margariti ka dorëshkrime ku i kërkohej autoriteteve lokale nga
      Mazar Dinoja që të largohej prefekti i Igumenicës në `42-43 dhe të
      vendosej prefekt Mazar Dinoja. Këtu ka përgjegjësi pa dyshim, por kjo
      përgjegjësi nuk mund t'i atribuohet gjithë mazhorancës së popullsisë
      çame. Një lloj shikimi krahasues. Në çdo vend ka patur kuislingë,
      bashkëpunëtorë të pushtuesve. Përqindja e atyre që bashkëpunuan me
      gjermanët ishte më e lartë se sa përqindja e grekëve që bashkëpunuan
      me gjermanët? A kishte përqindje më të lartë të bashkëpunimit në
      rastin e çamëve dhe ku ishte më e shprehur, te çamët e krishterë apo
      myslimanë? Është e vështirë që të përgjigjemi me fakte konkrete, por
      sot kemi disa dëshmi, indikacione. Komuniteti mysliman ishte më
      hierarkik, sepse ishte më e rëndësishme se çdo të thoshte ai sipër
      dhe si do të zbatohej nga ai poshtë. Në qytetet e mëdha kishte një
      mundësi që çamët të ishin pak më të lirë ndaj vendimeve që merrte ai
      që ishte në krye. Por kishte edhe zona që u bënë shumë gjëra të
      këqija dhe u futën në një cikël vicioz. Kur shikoj Paramithinë, për
      shembull, është e vështirë që të përcaktoj se cilët filluan të parët
      dhe kush furnizoi njërin apo tjetrin reagim. Por unë mendoj që në
      Paramithi një përqindje shumë të lartë të përgjegjësisë e kanë çamët,
      ndërsa kur shikoj Filatin gjërat janë krejt ndryshe, sepse atje çamët
      në `45 u përzunë 3-5 mijë persona. Dhe erdhën njerëzit e Edhesit dhe
      i përzunë. Sa janë krimet e kryera nga çamët gjatë Luftës së Dytë
      Botërore? Për këtë nuk mund të japësh një përgjigje të saktë, sepse
      as Gjykata Ushtarake e Janinës nuk e dha një përgjigje të saktë për
      këtë. Dimë që ndodhi krimi i Paramithisë, dimë që kanë ndodhur edhe
      krime të tjera që s'kishin lidhje me çështjet nacionale, por kishin
      lidhje me çështje pronash, çështje nderi. Janë sigurisht me dhjetëra,
      dhe këto edhe referohen tek policia e asaj kohe. Unë nuk besoj se
      këto kishin karakter politik në këtë shoqëri rurale. Është ajo që në
      konceptimin e sotëm e quajmë krime penale dhe të njëjtën gjë mund të
      themi edhe për ato të Zervës. Madje ka të dhëna që në grupet e Zervës
      ka patur ballistë me origjinë çame, të cilët shkonin thjesht vetëm
      për plaçkë. A mund të themi që e përgjithshmja në marrëdhëniet mes
      shqiptarëve dhe grekëve në zonat e Thesprotisë ishte miqësia dhe
      rastet e dhunës apo konflikteve ishin të veçanta? Duhet të jemi shumë
      të kujdesshëm edhe në këtë pikë ngaqë në fund të luftës u bënë gjëra
      shumë të këqija, por edhe gjatë luftës. Ka një tendencë për rikthimin
      dhe rikujtimin e të shkuarës sepse myslimanët dhe të krishterët
      jetonin përbri, por jo bashkë, nuk martoheshin. Ndërsa kristianët e
      origjinave të ndryshme jetonin edhe bashkë edhe përbri njëri-tjetrit.
      A ishte edhe ky një konflikt social, për shkak se çamët myslimanë
      ishin më të pasur se pjesa tjetër e bashkëqytetarëve të vet?
      Sigurisht që ishte, dhe sidomos në zonën e Thesprotisë nuk ishte
      zgjidhur problemi i pronave dhe pjesë të mëdha tokash morën
      çifligarët e mëdhenj. Ndaj nuk është rastësore pozicioni shoqëror i
      familjes Dino. Të arrijmë tek konkluzioni i luftës. Shumë familje
      çame u përzunë, lufta civile greke ishte gjithashtu një pretekst për
      përzënien e tyre, shumë u vranë. A mund të quhet gjithë ky proces një
      spastrim etnik, i parë edhe në rastet e tjera në Evropë apo edhe në
      Greqi në vitet `20? Me përdorimin e fjalës gjenocid unë do isha shumë
      i kujdesshëm. Nëse shfarosja e hebrenjve mund të quhet gjenocid, kjo
      nuk mund të thuhet për çamët. Ndërsa do të përdornim fjalën spastrim
      etnik, që e mësuam tashmë pas luftërave në Jugosllavi po, mund të
      them se po.Ose spastrim etnofetarKëtë mund ta përdorim, edhe këtë. A
      mund të na thoni sa janë çamët e krishterë aktualisht në Greqi, ka
      ndonjë vlerësim dhe ku jetojnë ata? Nuk ka të tilla statistika, sepse
      ka tre elementë ku mund të bazohemi për të kuptuar: feja, ndërgjegja
      dhe gjuha, të cilat ne nuk i gjejmë aktualisht në këto zona, as veç,
      as bashkë për ta përbërë këtë karakteristikë. Dhe, madje, shumë nga
      dosjet e prefekturave dhe pushtit lokal është po kaq e vështirë sa
      ç'është edhe të hapen librat e Kishës për t'u parë. Pra kjo tregon se
      ekziston një frikë shtetërore për ta trajtuar atë, për të folur për
      ekzistencën e minoritetit çam, ashtu si edhe për minoritetet e tjera
      në Greqi, minoritetin çam apo minoritetin turk. Greqia mendon se e ka
      shumë të thjeshtë për çështjen e çamëve, sepse mendohet që kjo
      çështje u zgjidh në fundin e viteve `40! Ndërsa çështja e maqedonasve
      është më e komplikuar, sepse ata kishin fatkeqësinë që të njësoheshin
      me të humburit e luftës civile. Ndërsa me turqit është më e
      ngatërruar çështja, pasi Greqia pretendon se respekton Marrëveshjen
      së Lozanës. Gjithësesi a mund të quhet realizëm kjo, që Greqia nuk
      pranon ekzistencën e minoriteteve në truallin e vet, ndërkohë që e
      kërkon këtë me zë të fortë tek vendet fqinj. Për sa i përket çështjes
      çame, unë mendoj se nuk ka ndonjë qëndrim jorealist, sepse në Greqi
      nuk ka një bërthamë popullsie me këtë emër. Nuk mund të
      ndërkombëtarizohet dhe mbështetet një çështje kur nuk ka mbështetjen
      e brendshme të një bërthame njerëzish që lëviz në këtë drejtim dhe
      vetë. Ndërsa problemi me sllavo-maqedonasit dhe me turqit është krejt
      ndryshe. Besoj se në këto dy rastet e fundit nuk është realist
      qëndrimi i qeverisë greke. Po mirë, po a ka ndodhur një humbje e
      identitetit të çamëve të krishterë apo të arvanitasve për shkak të
      forcës, presionit asimilues që ka ushtruar Greqia gjatë këtyre 50
      viteve apo edhe më parë, apo edhe të mungesës së krenarisë së tyre
      për Shqipërinë e sotme? Sigurisht, çështja është e ngatërruar, por
      janë edhe këto që thoni ju. Çamët janë një popullsi otomane në thelb.
      Nuk është shqiptare në thelbin e vet. Një ndërgjegje shqiptare fillon
      ta ketë pas 1913-ës, madje shumë prej tyre shkuan në Greqi dhe
      populli grek e shikonte me shumë seriozitet për t'i inkuadruar në
      çështjet e konvertimit. Madje edhe sot e kësaj dite andartët e Zervës
      i cilësojnë si turko-shqiptarë dhe kur mbas `13-ës perandoria otomane
      u shpërbë, ata diku duhet të mbroheshin në një komunitet. Kjo në fakt
      e përshpejtoi shqiptarizimin e tyre. Asnjë identitet në Ballkan nuk
      është i përhershëm. Përfshirë edhe atë grek apo jo? Të gjitha.Por a
      nuk ju duket se reflektoni nga pak mendimin e qarqeve greke të
      fillimshekullit të 20-të, të cilët nuk pranonin ekzistencën e
      shqiptarëve, duke thënë se myslimanët shqiptarë janë o turq, ose grek
      ortodoksë? Shteti shqiptar i viteve `20 ka protestuar për shkëmbimin
      e sforcuar të bashkëkombasve të vet në drejtim të Turqisë, ka
      dokumente për këtë ashtu siç ka edhe dokumente që vërtetojnë se
      shqiptarët kanë patur një rol të rëndësishëm në kryengritjen greke të
      pavarësisëNuk ka asnjë dyshim, por çështja është se, kur u formuan
      shtetet etnike në Ballkan, një nga karakteristikat e identitetit
      kombëtar ishte feja që ndërtoi mekanizmin e shtetit. Ishte dhe
      gjuha... Dhe kjo që përshkruani ju është fiziologjike, krejt normale.
      Të gjithë hapin shkolla që të vënë gjuhën sipër fesë, të gjithë e
      bëjnë këtë. Kjo ka ndodhur për grekët veçanërisht, grekët e ndërtuan
      identitetin fetar mbi bazën e fesë.Por nuk mjaftonte vetëm feja,
      duhej edhe shkolla, gjuha. Duhet të paktën dy nga tre karakteristika
      që të krijohen shtetet etnike.megjithatë këtu qarkullojnë dy mite. E
      para që në debatin e parlamentit të parë grek mbi gjuhën zyrtare
      shqipja humbi vetëm me një votë dhe se Suli ishte një krahinë e
      banuar nga shqiptarë të krishterë që do të thotë që shqiptarët në
      përfytyrimin tonë kanë patur rol të rëndësishëm në pavarësinë e
      Greqisë, por duke ruajtur edhe identitetin kombëtar të tyre. Kujtojmë
      këtu Ali Pashë Tepelenën.E para, për gjuhën nuk është e vërtetë sepse
      përpjekjet për të vendosur gjuhën pas fesë janë bërë shumë kohë më
      përpara se të bëhej pavarësia. Të gjitha tekstet para revolucionit
      grek janë në greqisht. Por që flisnin gjuhën arvanitase, kjo nuk
      diskutohet, sepse shumë nga luftëtarët ishin arvanitas dhe ç' ishte
      pjesa humoristike e kësaj çështjeje? Arvanitasit luftonin kundër
      arvanitasve dhe nëse u rrezikua ndonjëherë revolucioni grek, u
      rrezikua për shkak të një djali të një arvanitasit që erdhi nga
      Egjipti dhe krijues i Egjiptit të ri ishte një arvanitas. Edhe një
      çështje të fundit që lidhet me historinë e afërt në marrëdhëniet mes
      dy vendeve: Gjendja e Luftës. Nga gëzimi i të drejtave të pronësisë
      në Greqi nuk janë përjashtuar vetëm çamët por janë përjashtuar edhe
      shqiptarë të tjerë që kanë jetuar kryesisht në zonën afër Kolonjës
      apo Korçës. Nuk jam marrë me të, kështu që nuk mund të them ndonjë
      gjë të saktë.

      --- In cameria@yahoogroups.com, "albertinobe" <albertinobe@...> wrote:

> [...]

      > Por jam i gatshem per lufte kunder grekeve, nese keta te fundit
      > kerkojne cenimin e tokave shqiptare!
      >

      > menaxherat
      >
      > 2007-03-04 10:39:38
      >
      > greket dhe serbet jane te njejt, e shihni se si perfundoj serbia me
      > rastine luftrave ne ish-Jugosllavi, keshtu do te pson edhe greqia,
      > hiq mos te ja u nin o vellezer shqiptar, por kjo puna e
      nacionalizmit
      > grek ne ushtrin e tyre eshte vetem fallco
      >
      > me rrespekt per velllerzeri dhe motrat tona qe jetojn ne kete vend
      > racist e inshallah sa me shpejt do ta kuptojn se nuk ka vlere te

      Mobile.
> [...]

      > kafaz hekuri? Po kjo nuk i prishi asnjë punë poetit, që akademikët
      > dhe lexuesit ta respektonin dhe ta adhuronin si më parë. Më falni

      > po zgjatem, po nuk mund të lë pa përmendur rastin e Dario Fo,
      > komediografit të madh italian. Ai po kthehej nga një mbledhje me
      > punëtorët, se është komunist dhe i pëlqen roli i agjitatorit, kur
      > dikush në rrugë i thotë: "Dario, sapo dëgjova në radio se ke marrë
      > çmimin `Nobel'". Kështu, pra, miqtë e mi seriozë dhe kaq të
      përkorë,
      > bota s'e çaka kokën për këto punë. Dhe sindroma Kadare vazhdon...
      Por
      > lufta nuk na u nda. Nxjerrin tym gazetat e Tiranës.
      Kadaresë,
> [...]

      > para se të shpërndaheshin kalonin te zyra e kontrollit. Atje,
      > personaliteteve më të mëdhenj të botës, që kritikoheshin nga
      partia,
      > u prisnin kokën, u grisnin artikujt, një pjesë të madhe të librave
      > hidhnin në kosh. "E more pjesën e dytë?" - më pyeti Kadareja. "Sot

      > mbrëmje do të shkoj". "Do të ketë koka". Nuk e harroj kurrë as atë
      > ditë kur e gjora grua (Elena) mbante radhë për një
      > shitësja, me lëkurën që i shkëlqente dhe ton autoritar, i thotë se
      > çfarë halli kishte që nuk po fliste. "Nuk më del një racion mish.
      Ka
> [...]
      > ana ime". Asnjë nuk foli. Shitësit kishin rëndësinë e sekretarit të
      > parë. Ajo nuk e bëri se ia dinte vërtet vlerën Kadaresë, po që të
      > tregonte se ishte mbi Kadarenë. Ç'hoqi Kadareja i shkretë nga
      > racioni. Kinezëritë që përshkruante ai në romane u panë si
      kinezëritë
      > shqiptare. Thanas Leci, drejtori i shtëpisë botuese "Naim Frashëri"
      > ia nxiu jetën. Relacion pa fund në Komitetin Qendror, akuza,
      kërkesa
      > për ndëshkim e kërcënime. Anëtari i Komitetit Qendror, Anastas
      Kondo,
> [...]
      > të marrë Nobelin, dezertori, e morët vesh?" -tha jashtëqitja e
      kombit
      > për emigrantët. Të gjitha shpifje. Të gjitha të këqijat vinin nga
      > Kadareja. Ai ishte armiku. Ta harrojmë
      > brodueisët e brezit të tretë mendonim se Kadareja i hapi ambasadat,
      > shpejtoi pluralizmin, ia nxori mirë bojën komunizmit. Ikja e tij
      > ishte sfida, "me ju s'jetohet". Ç'fat i madh! E bëri para nesh,
      > brodueistëve. Të lumtë Kadare. Një ditë, një mik më tha: "Vetëm dy
      > gjëra mund të eksportojë Shqipëria: bashkëjetesën fetare dhe
      Kadarenë.

      Mobile.
      > Try it now.

    • albertinobe
      Message 2 of 6 , May 4, 2008
        Korça dhe masakrat greke
        Shqiptarët kërkojnë sundimin e gjysëm hënës dhe jo të kryqit
        Manastir, 11 dhjetor 1913
        Raport nga konsullit britanik në Manastir C. A. Greig
        Marrë nga O.J., arkivat e Foreign Office, Londër

        Ndodhemi akoma ne Manastir duke pritur me padurim të kthehemi në
        Korçë. Shpesh kam dashur tju shkruaj por sherbimet postare kane qene
        te zena, megjithese nga ana tjeter nuk kam dashur te bej publike ato
        çfare me kane pare syte kete fund viti.
        Ka kaluar një vit qe kur forcat turke hynë në Korçe pas disfatës së
        tyre ne Manastir. Ajo çka na befasoi ishte se, edhe pse te uritur ata
        nuk moren asgje me force por vetem kerkuan lëmoshe nga vendasit.
        Korçarët ju ofruan ushqim por shume prej tyre nuk arritën të gjenin
        ushqim dhe hanin bar dhe rrënjë bimësh. Ishte e pa imagjinueshme që
        nje ushtri kaq e uritur të ruante akoma rregullat dhe
        gjakftohtesinë . Autoritetet e ushtrisë turke morrën nën kontroll dhe
        shfrytëzuan vetem ndertesat publike, ndersa banesat dhe objektet
        private nuk u prekën. Ushtaret turq flinin si qentë, në terren te
        hapur edhe kur bënte kohë e keqe. Te vetmen strehë ata kishin
        shpellat dhe për dysheke kishin baltën e madhe. Te gjithë ishin në
        ankth se ç'do të ndodhte në të ardhmen. Ishin perhapur zera të
        ndryshëm por asgje nuk ishte e sigurtë. Populli korçar priste te
        çlirohej, por nga kush?
        Një natë u zgjuam papritur nga disa të shtëna armësh qe zgjaten rreth
        5-6 ore, menduam se po zhvilloheshin luftime diku ne afërsi të
        Korçës. Xhavit Pasha, komandanti i ushtrise turke kishte hapur zjarr
        mbi municjonet që ndodheshin në periferi të qytetit, ndërsa numri i
        vogël i ushtarëve që bënin rojë luftuan heroikisht me avangardën e
        ushtrisë greke. Shumica e tyre u vranë gjate luftimeve. Një djalë i
        ri musliman shqiptar luftoi heroikisht nga një minare, në fshatin
        Plasë, 2 kilometra në veri të Korçës, deri sa i mbaruan municionet.
        Pasi u kap rob, në vend që të mbahej në burg, trupi i tij u copëtua
        dhe ju dha qenve per ushqim. Më pas i gjithe fshati Plasë u dogj. Ja
        se si mund të veprojë një shtet i krishterë në shekullin e XX.
        Po atë natë, gratë, pleqtë dhe femijët muslimanë nga fshati Dishnicë,
        nje fshat i vogel në veri të Korçës, erdhen të strehoheshin në
        qytetin tonë. Ishin të tmerruar dhe të zbathur sepse ishin ngritur
        nga gjumi për të ju shpëtuar militantëve grekë që sapo kishin
        plaçkitur fshatin afër tyre me një mizori te pa përshkrueshme, kishin
        plaçkitur shtëpitë dhe shumicën e tyre i kishin djegur. Për orë të
        tëra muslimanë shqiptarë, vinin turma turma në qytet. Ishin pamjet më
        të tmerrshme që kam parë ndonjëherë. Askush nuk mund ta besoj atë
        realitet pa e pare me sytë e tij.
        Kur ushtria e pushtuesve hyri ne qytet, u mirëprit nga populli i
        Korçës, i cili shpresonte se mbartësit e kryqit do i sillnin paqe dhe
        lumturi shtetit te tyre. Por ndodhi qe ata nuk sollen atë që pritej,
        por mizori dhe shkatërrim, sidomos për popullin muhamedan shqiptar.
        Na tërhoqi vëmendjen vjedhja që kishin bërë pushtuesit grekë në shumë
        fshtara, pasi i kishin djegur dhe shkatërruar. Harmonia dhe respekti
        që kishin shijuar vendasit gjatë qendrimit të turqve ishte tejkaluar
        nga pushtuesit kristjanë. Gjëja e parë që bën grekërit ishte
        shkatërrimi i asaj që ata e quanin "propagandë shqiptare dhe tradhëti
        ndaj shtetit të tyre" . Ata filluan te persekutonin, burgosin dhe
        perzënë të gjithë ata që nuk pranonin se janë greke. Meqënëse
        ndërtesat publike nuk ishin të mjaftueshme për ta, grekët hyne nëpër
        shtëpitë private, me apo pa pëlqimin e pronarëve të tyre. Ata
        plaçkisnin çdo gjë që mundnin derisa nuk ngeli asnjë musliman
        shqiptar pa u plaçkitur. Pasi ushtria u stabilizua në qytet, urdhëra
        u dhanë që popullsia duhet të flasë greqisht pasi "Korça është një
        qytet i pastër helen". Më pas u bë çdo gjë në mënyrë të atillë, që ti
        tregohej Europes se kjo ishte e vërtetë. Kështu ata po mashtronin jo
        vetem fuqitë evropjane por dhe veten e tyre. Me anë të dhunës dhe
        përdorimit të bajonetave u organizuan takime te mëdha ku u mblodhën
        firma për ti dërguar në Londër që të vërtetonin se Korça, qendra
        edukative dhe politike shqiptare, ishte qytet helen. Pena nuk mund të
        përshkruaj mjerimin dhe pakënaqesinë e madhe që mbizotëron mbi këtë
        popull të varfër. Rasti më kritik për ne ishte se (shkolla shqiptare)
        ishte në Pashken e parë pas përzënjes së zotit Kenedi (nje misjonar
        amerikan, i cili u perzu me një mandat 24 orësh pasi kishte lidhje me
        shkollën shqiptare) nga qyteti. Trupat greke rrethuan shkollën në të
        cilën ne ishim strehuar. Kjo zgjati për tre netë ndërsa miqtë tanë
        prisnin me ankth që të vinin në ndihmën tonë, pasi fjalë u hapën që
        do të na djegin të gjallë.
        Incidenti i mësipërm është një rast qesharak, në krahasim me ato që
        kanë ndodhur por që pena ime nuk i shkruan dot kurrë. Bota duhet të
        mahnitet nga fakti që shtete që e quajnë veten kristjane, ushtrojnë
        barbarizma të këtilla ndaj vëllezerve të tyre. Ajo çfarë ne prisnim
        nga turqit e morrëm shumëfish nga të krishterët. Në vend të
        biblotekave dhe paqes për të cilat rezistuam kaq vjetë (shkolla
        shqiptare u mbajt e hapur për 20 vjetë në kundërshtim me deshirën e
        qeverise turke) ata sollën gjithë ndytësinë e "civilizimit" te tyre;
        ndërsa me një pasion dhe uri të shfrenuar treguan se janë një
        katastrofë per tokat tona të pushtuara.
        Është e vërtetë se aleatët luftuan për shkatërrimin dhe shfarrosjen e
        kombit tonë. Por është befasuese kur shikon të vërtetën e thjeshtë të
        këtij populli i cili tashmë që ndodhet nën regjimin grek dhe serb,
        kërkon sundimin e gjysëm hënës dhe jo të kryqit.

      • albertinobe
        Message 3 of 6 , May 4, 2008
          CHAMERIA WHERE WE STAND IN 2002
          The Albanian National Question(Chameria)

          CHAMERIA: WHERE WE STAND IN 2002

          Chameria, which is home to approximately 80,000 Albanians, 50,000 of
          which are Orthodox Christian and 30,000 Muslim, was annexed to Greece
          in 1913 after the Balkan Wars that ended five hundred years of
          Ottoman Turkish rule. The new border, drawn up at the 1912 Conference
          of Ambassadors in London, when the socalled Great Powers decided to
          support the creation of Albania as a new republic, left only seven
          Cham villages inside Albania in the vicinity of the town of Konispol.
          Known as "Chams," this ethnic Albanian population suffered successive
          waves of expulsion and ethnic cleansing, culminating in the massacre
          of more than 5,000 men, women, and children, the forcible expulsion
          to Albania and Turkey of 35,000 more, the confiscation of thousands
          of acres of Cham-owned land, and the looting and burning of 68
          Albanian villages and towns and a hundred mosques from June 1944 to
          March 1945. Most of the Chams who were brutally evicted from their
          homes and forced off their land fled to Albania. For decades the
          survivors and their descendants have petitioned the Greek government
          unsuccessfully to recognize their right to return to their land and
          to receive recompense for their destroyed and stolen assets,
          involving approximately 150,000 people and property valued at more
          than two billion dollars in today's market. The Greek government,
          which condoned the seizure of Cham property in law at the end of
          World War II, has denied the survivors and their descendants even the
          right to visit their ancestral lands.

          In spite of the fact that Greece is a member of NATO and the European
          Union and has signed all international covenants on human rights, the
          Greek government officially denies the existence of Chamerians and
          all other ethnic minorities in Greece. It is illustrative that Greece
          has not yet ratified the Council of Europe's Framework Convention for
          the Protection of National Minorities. Greek citizens of Albanian,
          Turkish, Macedonian, Vlach, and Roma descent do not enjoy fair and
          equitable treatment under the law and face enormous obstacles in
          preserving their culture and exercising their right to freedom of
          expression and freedom of religion. The Albanians of Chameria, as
          well as the approximately 500,000 Albanians living in Greece today as
          temporary workers, seek equal protection under the law, freedom from
          forced assimilation and governmental repression, and opportunities
          for public employment and education in their own language. The
          Chamerians are not requesting autonomy for their territory, but
          simply recognition of their ethnicity, the restoration of their human
          and civil rights, the right to use the Albanian language, the
          restitution of their assets, and the right of return.

          They seek the same rights that the Greek minority enjoys in Albania.
          Given the West's insistence on establishing multicultural societies
          in the Balkans, the inattention to the denial of minority rights in
          Greece, as well as Greece's history of mass expulsion and
          extermination of the Chams, is a glaring contradiction. The Albanian
          American Civic League is committed to confronting the Bush
          administration about this contradiction in the near future. But this
          will be only a first step in an inevitably lengthy process that
          Albanians must be prepared to undertake. To successfully resolve the
          Cham problem, Albanians, especially in the U.S. and European
          diasporas, need to educate the West about Chameria and to create a
          strategy for "internationalizing" the Cham problem. This will not be
          easy, because the Greek lobby is one of the largest contributors to
          House and Senate reelection races in the United States, and Western
          Europe is reluctant to take on any issue that can potentially
          destabilize its neighbors to the south. But the diplomatic path must
          be taken and played out in 21st century terms if justice, so long
          denied to Chameria, is finally to be achieved.