Kërkesa e çamëve për bashkimin me Shqipërinë

  • albertinobe
    Message 1 of 6 , May 4, 2008
      Kërkesa e çamëve për bashkimin me Shqipërinë

      Kërkesa e çamëve për bashkimin me Shqipërinë
      Nisur nga rrethanat gjeo-historike, përballja me asimilimin e
      dhunshëm deri në masakra makabre, për popullsinë çame, dashuria deri
      në vetëmohim për vendlindjen
      Shekulli
      Pre, 11 Jan 2008 11:06:00
      Ankesa çame në Lidhjen e Kombeve
      Shpërngulen 5000 çamë, në vend të tyre 5000 grekë

      Një marrëveshje mes qeverive greke e turke, lajmëron nisjen e dëbimit
      të dhunshëm të 5000 çamëve nga trojet e pasuria e tyre, për t'u
      sistemuar në vend të tyre 5000 grekë që do të silleshin nga Turqia.
      Ky fakt i dhimbshëm sjell alarmimin e qarqeve intelektuale e
      popullsisë çame, por zëri i tyre, fatkeqësisht, neglizhohet nga
      Komuniteti Ndërkombëtar. Ja dëshmi të arkivave të kohës për këtë
      fakt: "Qeveria Greke, në marrëveshje me Qeverinë Turke, ka vendosur
      shkëmbimin e 5000 çamëve , të cilët do të dërgohen në Turqi dhe në
      vend të tyre, në Çamëri do të instalohen 5000 grekë të ardhur nga
      Turqia.
      Qeveria, duke parë alarmimin e popullit dhe veprën e qeverisë greke,
      që ashtë kryekëput kundra zotimeve për të drejtën e minoritetit
      shqiptar, menjëherë iu drejtua ligës, prej së cilës kërkoi
      respektimin e të drejtave të minoritetit të racës shqiptare dhe mos
      shkëmbimin e çamëve me asnjë mënyrë. Ashtu, kërkoi nga Lidhja e
      Kombeve që çështja e Çamërisë të vihet në rendin e ditës të Këshillës
      që do të mblidhet në Dhetuër.
      Masa e qeverisë greke ka tronditur opinionin publik, i cili është i
      alarmuar për së tepri dhe pret prej qeverisë masa efikase e të
      shpejta", (ASH, Dosja "Vuajtjet e çamëve", 4 nëntor 1925).
      Me gjithë zvarritjet e qeverisë shqiptare të kohës, shqetësimi çam
      është përcjellë në Lidhjen e Kombeve dhe që andej vjen dhe
      reagimi: "Lidhja e Kombeve, në përgjigjen e qëndrimeve të Qeverisë
      Shqiptare, telegrafisht njofton se ka demarshuar për mbrojtjen e
      minoriteteve shqiptare në Greqi dhe ka lajmëruar Komisionin Mikst në
      Stamboll dhe anëtarët e Lidhjes së Kombeve. Çështja e Çamërisë u
      shënua në rendin e ditës së mbledhjes së dhjetorit sipas kërkimit
      shqiptar, (ASH, "Dajti", Nr.106, 20 nëntor 1925).
      Kujtim Boriçi
      Pukëvil / Nga arkivat
      Dashuria e çamëve për vendlindjen
      "Çamët, vendin e tyre e duan me entuziazëm. Kur flasin për të, e vënë
      mbi vendet e tjera. Vështrimi i tyre vete kurdoherë mbi malet e
      Epirit".
      ...Kombësia i bashkon shqiptarët shumë më tepër se ndjenja fetare.
      (Pukëvil, në "Voyage", vëll.I, Kap.29)
      Kërkesa e çamëve për bashkimin me Shqipërinë
      Nga Hajredin Isufi
      (Vijon nga numri i kaluar)
      Nisur nga rrethanat gjeo-historike, përballja me asimilimin e
      dhunshëm deri në masakra makabre, për popullsinë çame, dashuria deri
      në vetëmohim për vendlindjen ka qenë gjithmonë evidente. Këtë e
      dëshmojnë qartë arkivat e kohës dhe dëshmi të shumta. Ndërsa për
      studiues e shkencëtarë të huaj, mënyra e ndërlidhjes çamë-vendlindje,
      është ndër më të veçantat në Ballkan dhe Europë.
      Të huajt për dashurinë e çamëve për vendlindjen
      Të huajt, kanë vërejtur te çamët një veçori esenciale: dashurinë për
      vendin e tyre. Lidhur me këtë, Pukëvili thotë: "Çamët, vendin e tyre
      e duan me entuziazëm. Kur flasin për të, e vënë mbi vendet e tjera.
      Vështrimi i tyre vete kurdoherë mbi malet e Epirit",
      (Pouqueville, "Voyage", Vëll.I, Kap.29, vep.e përm., Vëll.III).
      Ndërsa Bartholdy, që ka qëndruar pranë çamëve në ditë të vështira,
      tregon se "...çamët nuk ishin nënshtruar kurrë nga Turqia e në çdo
      kohë në Paramithi e rrethinat e saj mund të dilnin 2000 luftëtarë", (
      Bartholdy, "Voyage en Grece", (1803-1804), vëll.II, f.243).
      Ka shumë shembuj e vlerësime që shprehin lidhjet e shqiptarëve çamë
      me fatet e vendit të tyre, pa marrë parasysh vështirësitë dhe
      rreziqet, vendet ku ndodhen dhe funksionet që kryejnë. Le të kujtojmë
      se shqiptarët e Çamërisë, të emigruar pas pushtimit të vendit të tyre
      nga qeveria greke (1912-1913), nisen të zhvillojnë një veprimtari të
      dendur patriotike e politike, për të sensibilizuar diplomacinë e
      Fuqive të Mëdha për çështjen e Çamërisë. Kjo kërkonte një organizim
      të ri dhe një strategji të qartë politike, madje dhe gjetje të
      figurave më të spikatura e më të përkushtuara të politikës e të
      çështjes çame.
      Viti 1918. Organizimi i parë i Çamërisë
      Hapin e parë drejt një organizimi të ri, çamët e hodhën në Ëorçester
      Mass të SHBA, në fillim të vitit 1918, duke formuar
      Shoqërinë "Çamëria" dhe u inkuadruan në Partinë Politikeose siç quhej
      ndryshe, Partia Kombëtare Shqiptare. Në krye të Shoqërisë "Çamëria" u
      zgjodhën patriotë me zë të Ëorçesterit, si Haxhi Murat Çami, nga
      Spatari i Filatit, Mesut Çami, Beqo Kushi (Izeti) nga Spatari, Jasin
      Isufi nga Filati, nipi i Haxhi Muratit, Mit`hat Margëlliçi, Malo Çeço
      nga Filati etj. Degë simotra të saj u krijuan nga çamët, brenda një
      kohe të shkurtër, edhe në qytete të tjera të Amerikës,
      (gazeta "Albania", Ëorçester Mass, dt.18 shkurt 1918).
      Hapjen e Konferencës së Paqes në Paris (janar 1919) Partia Politike
      dhe Shoqëria e Çamërisë në SHBA e shihte si një moment të favorshëm
      për të sensibilizuar administratën amerikane dhe për të influencuar
      në qëndrimet që do të merrte ajo në Konferencën e ardhshme të Paqes,
      në favor të zhdukjes së padrejtësive të bëra në kurriz të popujve që
      ajo kishte marrë përsipër mbrojtjen e tyre...
      Ndërkohë, drejtuesit e Shoqërisë së Çamërisë në SHBA i drejtuan një
      notë presidentit Uillson, ambasadorëve të Anglisë, Francës e Italisë
      në Uashington, në të cilën u bëhej prezent situata e rëndë që
      përjetonin çamët shqiptarë nga dhuna që ushtronte qeveria greke dhe u
      kërkonin të ndërhyhej për çlirimin e tyre, (ASH, gazeta "Albania",
      Ëorçester Mass, dt.18 shkurt 1918).
      Kërkesa çame Uillsonit: "Çamëria të bashkohet me Shqipërinë"
      Në vijim të kësaj letre, disa nga drejtuesit e Shoqërisë "Çamëria",
      Beqo Kushi (Izeti) nga Spatari, Isuf Hyseni nga Gumenica, Omer Bako
      nga Paramithia, Refo Çapari nga Luarati, Gazali Dino nga Preveza, në
      emër të popullsisë çame, me 24 janar 1919, i drejtuan një letër
      presidentit Uillson, kryetarit të delegacionit japonez, Aojanit,
      Kryetarit të Konferencës së Paqes, Klemansonit dhe kryeministrit
      anglez, Lloyd Xhorxhit, me anën e të cilës shprehnin dëshirën e
      popullsisë çame që "Çamëria të bashkohej me Shqipërinë", (ASH,
      gazeta "Albania", Ëorçester Mass, dt.18 shkurt 1918).
      Të njëjtën përmbajtje kishte edhe një parashtresë tjetër, që u hartua
      nga një përfaqësi çame: Asaf Çami, Ahmet Çamëria, Qamil Preveza dhe
      A.Ajdonati, drejtuar Kryetarit të Konferencës së Paqes, (AQSH, Fondi
      251, viti 1919, Dos.14, fl.42. Një kopje e kësaj letre iu dërgua
      presidentit Uillson dhe kryeministrit anglez, Lloyd Xhorxh).
      Shqiptarët çamë, tërë shpresat e tyre në mbrojtje të çështjes çame i
      kishin varur tek presidentit amerikan, Uillson. Në kohën kur kishte
      filluar Konferenca e Paqes në Paris, Shoqëria Çame, nëpërmjet
      kryetarit të saj, Beqo Kushi (Izeti) i dërgoi një letër të gjatë
      presidentit të SHBA, Uillson, në Paris, ku ndër të tjera i lutej që
      të përdorte tërë autoritetin e Shkëlqesisë së Tij mbi bazën e
      parimeve të shenjta të kombësisë dhe të vetëvendosjes, që të
      korrigjoheshin vendimet e padrejta të Konferencës së Londrës. Në
      vijim, Beqo Kushi i bënte të njohur Presidentit amerikan se krahina e
      Çamërisë banohej prej një popullsie që ishte me autoktoni shqiptare
      dhe së fundi, i lutej z.Uillson që kjo popullsi të çlirohej nga
      zgjedha greke dhe të bashkohej me shtetin amë. Beqo Kushi e
      përfundonte letrën, duke i vënë në dukje Presidentit amerikan
      domosdoshmërinë e zgjidhjes së problemit të Çamërisë, se "nëse për
      një arsye apo një tjetër kërkesat e drejta të përfaqësuesve të
      Çamërisë. nuk do të merren parasysh dhe Çamëria do të mbetej nën
      zgjedhën greke, nuk do të kishte kurrë paqe në Ballkan derisa të
      rrojë edhe shqiptari i fundit", (AQSH, Fondi 251, viti 1919, Dos.14,
      fl.42)…
      Gjithashtu, në të njëjtën kohë, iu dërgua edhe një telegram tjetër
      nga shqiptarët e Amerikës përfaqësuesve të Treshes më të madhe në
      Paris . Ndërkohë edhe Haxhi Murat Çami, duke shfrytëzuar lidhjet e
      tij miqësore me një mik të presidentit Uillson, i cili ato ditë do të
      nisej për në Paris, i dërgoi një letër në emër të çamëve të emigruar
      në SHBA, ku kërkonte mbrojtjen e çështjes çame, (po aty…).
      Gratë çame, letër bashkëshortes së presidentit Uillson
      Lejla Dino, e bija e Rasih Dinos, që në atë kohë ishte Kryetare e
      Grave Shqiptare Jashtë Vendit, duke shfrytëzuar njohjen personale me
      zonjën e presidentit Uillson, i drejtoi një letër gjatë qëndrimit të
      çiftit presidencial në Paris. Lejla Dino, e para grua çame që njohim
      deri sot u drejtohet figurave më në zë të politikës botërore, për
      mbrojtjen e çështjes shqiptare në përgjithësi e të asaj të Kosovës e
      të Çamërisë në veçanti. Bija e Çamërisë, në atë letër, ndër të tjera
      shkruante: "...Hidhërimet e tmerrshme dhe mizoria që nënat shqiptare,
      gratë dhe bijat duruan duke parë gjakun e të dhimshurve të tyre të
      rrekullohet nën zgjedhën e shtypësve të huaj, kanë natyrisht për të
      tronditur ndjenjat tuaja të larta njerëzore dhe do t'na ndihmoni për
      të fituar lirinë tonë të dashur. Në këto çaste, shtetet fqinje të
      Shqipërisë duan t'i aneksojnë vende të tokës sonë të dashur ose që të
      marrin prej nesh indipendencën tonë politike, por jemi të sigurt se
      lavdia e ndjenjave të larta dhe njerëzore të shoqit tuaj, dhe me
      ndihmën tuaj, këto gjëra nuk do të bëhen dot dhe se do të kemi për së
      afërmi Indipendencën tonë, me anën e së cilës do të marrin fund
      vuajtjet tona". Dhe më tej, vazhdonte: "Qindra-mijëra prej punëtorëve
      shqiptarë, të cilët u shtrënguan të lenë shtëpitë e tyre dhe të
      refugohen në Amerikën tuaj të lirë, shpresojmë nxehtësisht se atdheu
      i parë i tyre, provinca e Kosovës dhe e Çamërisë, të cilat u ndanë
      padrejtësisht nga Shqipëria, më 1913... do të lirohen..., (ASH,
      Publikuar në "Albania", 1 janar 1919).
      Ide të njëjta si ato të letrës së Lejla Dinos, përcillte edhe një
      memorandum i hartuar nga figurat më të spikatura të mbrojtjes së
      çështjes çame, që iu dërgua Konferencës së Paqes në Paris, ministrave
      të Punëve të Jashtme të të katër fuqive fituese: SHBA, Anglisë,
      Francës dhe Italisë.
      E veçanta e këtij memorandumi, ishte se ai bënte edhe një histori të
      shkurtër të Çamërisë: shtrirjen, kufijtë, si dhe popullsinë autoktone
      të asaj krahine shqiptare. Memorandumi nënshkruhej nga Dr.Asaf Çami,
      Mazar Dino nga Paramithia, Rexhep Plaku dhe Aqif Plaku nga Konispoli,
      Muharrem Rushiti nga Koska e Filatit, Mehmet Sejko dhe Hamid Braho
      nga Filati. Ky memorandum u përcoll më 25 tetor 1919, (po aty).
      Shpërngulja e myslimanëve, forcon lidhjet e komunitetit çam
      Një ndjenjë e fuqishme e lidhjeve të çamëve me fatet e Çamërisë dhe
      të vëllezërve të tyre çamë, u shpreh fuqishëm në vitet '20-'30 të
      shekullit të kaluar. Qeveria greke, pas Traktatit të Lozanës (janar
      1923), përhapi lajme se do të dëbonte nga krahina e Prevezës dhe e
      Janinës aq myslimanë, sa i nevojiteshin për të sistemuar refugjatët
      grekë që vazhdonin të vinin nga Azia e Vogël. Në këtë kuadër qeveria
      greke planifikoi me anën e Ministrisë së Punëve të Jashtme
      shpërnguljen, fillimisht të dhjetëra-mijëra myslimanëve shqiptarë
      çamë, dhe në shtëpitë e tyre do të vendoseshin po aq refugjatë grekë.
      Ndërkohë nga ana e autoriteteve lokale greke kishte filluar një
      fushatë propagandistike, veçanërisht në kazatë e Paramithisë,
      Margëlliçit, Filatit e Gumenicës, për t'i detyruar myslimanët
      shqiptarë të linin trojet e tyre dhe të shkonin në stepat e thata të
      Anadollit...
      (Vijon nesër)

      --- In cameria@yahoogroups.com, "albertinobe" <albertinobe@...> wrote:

> [...]

      > Por jam i gatshem per lufte kunder grekeve, nese keta te fundit
      > kerkojne cenimin e tokave shqiptare!
      >

      > menaxherat
      >
      > 2007-03-04 10:39:38
      >
      > greket dhe serbet jane te njejt, e shihni se si perfundoj serbia me
      > rastine luftrave ne ish-Jugosllavi, keshtu do te pson edhe greqia,
      > hiq mos te ja u nin o vellezer shqiptar, por kjo puna e
      nacionalizmit
      > grek ne ushtrin e tyre eshte vetem fallco
      >
      > me rrespekt per velllerzeri dhe motrat tona qe jetojn ne kete vend
      > racist e inshallah sa me shpejt do ta kuptojn se nuk ka vlere te

      Mobile.
> [...]

      > kafaz hekuri? Po kjo nuk i prishi asnjë punë poetit, që akademikët
      > dhe lexuesit ta respektonin dhe ta adhuronin si më parë. Më falni

      > po zgjatem, po nuk mund të lë pa përmendur rastin e Dario Fo,
      > komediografit të madh italian. Ai po kthehej nga një mbledhje me
      > punëtorët, se është komunist dhe i pëlqen roli i agjitatorit, kur
      > dikush në rrugë i thotë: "Dario, sapo dëgjova në radio se ke marrë
      > çmimin `Nobel'". Kështu, pra, miqtë e mi seriozë dhe kaq të
      përkorë,
      > bota s'e çaka kokën për këto punë. Dhe sindroma Kadare vazhdon...
      Por
      > lufta nuk na u nda. Nxjerrin tym gazetat e Tiranës.
      Kadaresë,
> [...]

      > para se të shpërndaheshin kalonin te zyra e kontrollit. Atje,
      > personaliteteve më të mëdhenj të botës, që kritikoheshin nga
      partia,
      > u prisnin kokën, u grisnin artikujt, një pjesë të madhe të librave
      > hidhnin në kosh. "E more pjesën e dytë?" - më pyeti Kadareja. "Sot

      > mbrëmje do të shkoj". "Do të ketë koka". Nuk e harroj kurrë as atë
      > ditë kur e gjora grua (Elena) mbante radhë për një
      > shitësja, me lëkurën që i shkëlqente dhe ton autoritar, i thotë se
      > çfarë halli kishte që nuk po fliste. "Nuk më del një racion mish.
      Ka
> [...]
      > ana ime". Asnjë nuk foli. Shitësit kishin rëndësinë e sekretarit të
      > parë. Ajo nuk e bëri se ia dinte vërtet vlerën Kadaresë, po që të
      > tregonte se ishte mbi Kadarenë. Ç'hoqi Kadareja i shkretë nga
      > racioni. Kinezëritë që përshkruante ai në romane u panë si
      kinezëritë
      > shqiptare. Thanas Leci, drejtori i shtëpisë botuese "Naim Frashëri"
      > ia nxiu jetën. Relacion pa fund në Komitetin Qendror, akuza,
      kërkesa
      > për ndëshkim e kërcënime. Anëtari i Komitetit Qendror, Anastas
      Kondo,
> [...]
      > të marrë Nobelin, dezertori, e morët vesh?" -tha jashtëqitja e
      kombit
      > për emigrantët. Të gjitha shpifje. Të gjitha të këqijat vinin nga
      > Kadareja. Ai ishte armiku. Ta harrojmë
      > brodueisët e brezit të tretë mendonim se Kadareja i hapi ambasadat,
      > shpejtoi pluralizmin, ia nxori mirë bojën komunizmit. Ikja e tij
      > ishte sfida, "me ju s'jetohet". Ç'fat i madh! E bëri para nesh,
      > brodueistëve. Të lumtë Kadare. Një ditë, një mik më tha: "Vetëm dy
      > gjëra mund të eksportojë Shqipëria: bashkëjetesën fetare dhe
      Kadarenë.

      Mobile.
      > Try it now.

    • albertinobe
      Message 2 of 6 , May 4, 2008
        Publicisti Grek Teloglu: Dëbimi i Çamëve ishte spastrim etnik

        Teloglu, është zëri më realist grek i kumtuar ndonjëherë në mjediset
        publike shqiptare: ai konsideron spastrim etnik largimin e çamëve,
        pranon ekzistencën e minoriteteve në Greqi, sigurisht edhe pse nuk ka
        përgjegjësi politike, jep ide për zgjidhjen e çështjes çame,
        konsideron largimin e Papuliasit si të sforcuar.Bisedoi Mentor
        Nazarko Thotë se Berisha kishte të drejtë për disa gjëra në vitet e
        qeverisjes në marrëdhëniet me grekët dhe incidentin e Peshkëpisë.
        Thotë se Nano ishte një figurë e parespektuar në Greqi, për shkak se
        nuk çmohej në planin njerëzor. Dhe pranon për ABC-në, në një
        intervistë që do të vijojë dhe në numrin e ardhshëm, se Greqia na ka
        shumë borxhe, por ne nuk kemi ditur t'ia marrim. Flet për rolin e
        Greqisë në ngjarjet e vitit 1997, "po ka pasur disa profesionistë që
        janë marrë dhe me to", për paratë e ngrëna të piramidave nga
        mashtrues grekë që sot janë drejtorë bankash, etj. Tasos Teloglu
        është një nga gazetarët investigativë më të njohur në Greqi. 43 vjeç,
        ai ka prejardhjen nga familjet e grekëve të shpërngulur nga Turqia,
        kështu që do të dukej se ishte më mirëkuptues ndaj problemeve të të
        shpërngulurve të mëdhenj të Luftës së Dytë nga Greqia, siç ishin
        çamët. Mund të ndodhte dhe e kundërta, pasi grekët e ardhur
        konsiderohen nga njohësit e Greqisë si pjesë ekstremiste e shoqërisë,
        por jo. Në fakt Tasos Teloglu (mbiemri i tij ka ndikime turke) është
        një njohës i shkëlqyer i marrëdhënieve shqiptaro-greke, madje ai ka
        hyrë në vende dhe anë të këtyre marrëdhënieve ku nuk duhet të ketë
        hyrë njeri. Si reporter investigative, siç e quan ai veten
        modestisht, në fakt ai është kryeredaktori i njërit nga emisionet më
        të suksesshme të televizionit privat MEGA, ai ka hetuar shumë
        çështje, mes të cilave ajo e piramidave shqiptare ( u nisa në
        Shqipëri për 3 ditë në shkurt `97 dhe ndenja 7 muaj, tha ai). Por ai
        ka hetuar dhe për veprimtarinë e supozuar terroriste të Ushtrisë
        Çlirimtare të Çamërisë në krahinat ku çamët duhet të ishin, duhet të
        banonin dhe ku banojnë vetëm familje çamësh të krishterë. Në këtë
        lloj gazetarie ai ka pasur kontakte me segmente të shërbimeve
        sekrete, të policisë, të rangjeve të caktuara të politikës. Për shkak
        të eksperiencës së lartë, në Shqipëri, reporteri Teloglu fare mirë,
        mund të konsiderohej një nga gazetarët më të mirë të vendit, pse jo
        dhe analist. Njohës i mirë i disa gjuhëve, Teloglu ka hetuar dhe për
        organizatën terroriste "17 Nëntori", për të cilën shkroi dhe një
        libër, dhe për të cilin mori peshqesh një atentat prej tyre.Gjendet
        në Shqipëri për të realizuar një reportazh mbi të
        ashtuquajturën "çështja çame". U përgjigj pyetjeve të mia, por si
        kolegë, i dhamë seance njeri-tjetrit që të bënim një intervistë me dy
        duar. Kështu që dhe ai më pyeti. Në intervistë janë të dy palët e
        pyetjeve. I nderuar koleg, marrëdhëniet shqiptaro-greke u duk se
        patën një lloj ndalimi me rastin e vizitës së munguar të presidentit
        Papulias në Shqipëri. Cila është pikëpamja juaj rreth rrugës që mori
        kjo histori, ku Papulias ndërpreu vizitën duke mos realizuar vizitën
        me kolegun e tij, Moisiu. Si ju duket juve ky veprim? Shumë kolegë në
        Greqi shprehën kënaqësinë që presidenti e ndërpreu këtë vizitë, por
        kishin edhe nga ata që ishin më realistë dhe shprehën shqetësimin e
        tyre në lidhje me këtë. Mendimi im është se zoti Papulias mbajti një
        qëndrim pak të sforcuar për një problem të vogël, mikroproblem. Në
        shikimin tuaj nuk ekzistonte rreziku për incidente të provokuara nga
        protestuesit çamë? Vendi në fakt nuk ishte më i miri ku do të
        realizohej takimi, por edhe aty, nëse do të ishin marrë masa më
        specifike, nuk do të kishte asnjë problem në marrëdhëniet midis dy
        vendeve. Nuk mendoj se ky anulim nuk do të ketë ndonjë pasojë për
        marrëdhëniet shqiptaro-greke, pasi nuk janë në fund të fundit
        presidentët e të dy vendeve që përcaktojnë këto marrëdhënie, por
        faktorë të tjerë më të rëndësishëm si, për shembull, prezenca e 600
        mijë shqiptarëve që ndodhen në shtëpitë tona, pa të cilët ekonomia
        greke nuk mund të avancojë, ashtu sikurse janë edhe prezenca e qindra
        kompanive greke në Shqipëri, pa të cilat gjithashtu edhe ekonomia
        shqiptare nuk mund të ecë përpara. Pikërisht këta dy faktorë
        përcaktojnë marrëdhëniet tona. Atëherë pse ndodhi kjo ndërprerje e
        vizitës? A ishin faktorë pjesë të kancelarisë greke që i imponuan
        zotit Papulias që të linte vizitën? Në përfytyrimin shqiptar z.
        Papulias është cilësuar si një figurë e respektuar që ushqen ndjenja
        miqësie për popullin shqiptar dhe në veçanti për popullin çam, për
        banorë të veçantë të kësaj popullsie me të cilët ka patur të lidhur
        fëmijërinë e vet. Unë nuk mendoj se tek z. Papulias, që ka qenë edhe
        ministër i Jashtëm, të jetë ndikuar nga dikush tjetër për të marrë
        këtë vendim. Kam përshtypjen se z. Papulias e mori vetë këtë vendim
        në ato momente. Për mendimin tim, ishte një moment fatkeq që e
        detyroi këtë të merrte këtë vendim dhe ndoshta një frikë e disa
        segmenteve në Greqi dhe reagimi që do të shkaktonte në ekranet
        televizive nëse do ta bënte këtë takim.Pra, edhe sipas edhe komenteve
        më autoritare të shtypit shqiptar, z. Papulias i trembej
        ndërkombëtarizimit apo rihapjes publike të bujshme të çështjes çame?
        Një ndërkombëtarizim i kësaj çështjeje, apo rihapje e saj, është e
        vështirë që të ndodhi sot, sepse është një tren që Shqipëria e humbi
        që para 97'-ës. Por mund të bëhet një ndërkombëtarizim juridik i
        çështjes dhe këtë nuk mund ta pengojë as z. Papulias as z. Moisiu,
        nëse do të vepronin ata të cilët janë të interesuar për këtë çështje.
        Subjektivisht ndoshta mund të ketë patur frikë këtë që juve thoni.
        Është më e thjeshtë ndërkombëtarizimi juridik se sa ndërkombëtarizimi
        politik, dhe pikërisht z. Papulias është trembur për një gjë kaq të
        vogël. Pra ju jeni në sintoni me ato zëra në shtypin grek, të cilat
        realisht panë tek z. Papulias, tek reaksioni që krijoi në qarqe
        politike frikën se Greqia filloi të armiqësohej me të gjithë vendet e
        rajonit në një moment kur ajo duhej të tregohej më me autoritet? Mund
        ta bëni më konkrete pyetjen?Unë kam lexuar për komente të shtypit
        grek të "Ta Neas" apo të "Elefterotipias" në të cilat zëra autoritarë
        të shtypit grek panë tek ky veprim i sforcuar hapjen e një kapitulli
        jo interesant për politikën greke, pra të një kapitulli të
        armiqësimit, të krijimit të problemeve me Shqipërinë, me Maqedoninë,
        me Turqinë, pra pati zëra që ftuan për të frenuar këtë prirje
        armiqësuese me vendet e rajonit. Më lejo të nis me diçka tjetër.
        Është e vërtetë se pas 1913-ës ka patur probleme në disa prefektura
        që kufizohen me zonën veriore të vendit tonë dhe nga kjo pikëpamje
        çështja e çamëve nuk është vetëm ajo e pasurive. Qeveritë e mëparshme
        dhe sidomos ajo e z. Simitis e vinte theksin për ta zgjidhur
        problemin në bazë të standardeve ndërkombëtare, të konventave. Nuk
        është në fakt shumë evropiane të deklarosh se nuk ekziston një
        problem, ndërsa pikërisht në zemër të problemit ka njerëz që e
        deklarojnë që: Po, ekzistojnë probleme. Na flisni pak, kur keni
        shkruar ju për herë të parë për çështjen çame apo kur keni rënë ju në
        kontakt me këtë problem? Për herë të parë me këtë çështje unë jam
        njohur gjatë `97'ës, kur ranë firmat piramidale dhe gjatë kohës së
        trazirave, ku unë takova njerëz të këtij komuniteti në Sarandë, të
        cilët flisnin me shumë pasion, por aspak me sens praktik. Le të
        flasim pak për backgroundin historik të kësaj çështjeje, veçanërisht
        të viteve të para pas Luftës së Dytë botërore. Ju më treguat një
        histori shumë interesante të një gruaje çamë të martuar me
        përdhunuesin e vet. Duke respektuar privatësinë e asaj gruaje, pra
        emrin, mbiemrin, apo ndonjë koordinatë tjetër identifikuese të saj, a
        mund ta tregonit këtë histori dhe si ju ratë në kontakt me të? Kur
        unë fillova të shkruaja shkrimin të cilin edhe ju e keni botuar në
        gazetën ABC takova shumë njerëz, të cilët kishin frikë të flisnin në
        emrin e tyre dhe këta njerëz ishin nga të dyja krahët në fakt, edhe
        grekë por edhe çamë të vjetër. Në atë kohë në zonën e Pargës mua m'u
        dha rasti që të takoja një grua të vjetër të cilën bashkëshorti i saj
        i mëvonshëm e kishte njohur kur ai ishte në grupet e andartëve të
        kolonelit Zerva. Sepse zona e Epirit ishte zona që kontrollohej
        absolutisht nga andartët e Zervës. të cilët kishin bashkëpunuar edhe
        me gjermanët gjatë Luftë së Dytë Botërore apo jo, sepse ka historianë
        anglezë në fakt që flasin për një bashkëpunim të Zervës me ushtarë
        gjermanë gjatë Luftës së Dytë edhe për të spastruar çamët. Njerëzit e
        Zervës për shkak se luftonin kundër këtyre të ELAS-it, sigurisht që
        kishin kontakte dhe kishin bashkëpunime me gjermanët, por edhe nga
        ana tjetër ndodhte e njëjta gjë se edhe çamët antifashistë ishin
        persona të amnistuar nga "ELAMI", organizata kundërshtare dhe pastaj
        shkonin andej nga anonte balanca e forcës. Duke iu rikthyer edhe
        njëherë historisë që sapo nisa: kur trupat e Zervës hynë në këtë
        zonë, në këtë fshat gjetën një vajzë shumë të bukur shqiptare, të
        cilën e përdhunuan. Njeri prej krerëve të trupave të Zervës më pas e
        vendosi përballë dilemës, më saktë trilemës, ose do të duhej të
        shpërngulej bashkë me të tjerët, por nuk dihej nëse do të shpëtonte
        gjallë, ose do ta vriste menjëherë, ose do të martohej me të. Dhe ajo
        vendosi që do të martohej; dhe jeton akoma me të. Në këtë zonë
        bujqësore ndodhi që ajo filloi ta dashuronte dhe të kishte më pas
        edhe një fëmijë me të. Kjo është diçka sinjifikative në këtë zonë të
        botës. Unë në fakt në gazetën "To Vima" nuk e vendosa këtë pjesë të
        historisë sepse nuk dija a duhet ta kujtojmë këtë histori apo ta
        harrojmë? Kjo ishte një çame e krishterë apo myslimane dhe si e
        shikonte ajo çështjen çame? Në fakt ajo mbeti, por shumë bashkëkombas
        ikën, u larguan u vranë dhe nuk patën fatin e saj Mendimi i saj ishte
        që kjo çështje të harrohej. Për Pargën kjo çështje duhej të harrohej
        edhe për faktin se një pjesë shumë e madhe e bashkëpatriotëve të saj
        ishin bashkuar me Mazar Dinon dhe bashkëpunonin me ata me të cilët
        kishin pushtuar vendin. A mund të na shpjegoni, duke iu referuar edhe
        autorëve realistë grekë, cilat ishin përmasat e bashkëpunimit të
        çamëve me gjermanët me fashistët? Kjo çështje nuk është aq e thjeshtë
        sa të japësh një përgjigje të thjesht se në atë kohë nuk kishte
        shoqëri civile, por bëhej fjalë për komunitete, të cilat
        komandoheshin nga njerëz të caktuar me pushtet ekonomik. Familja Dino
        nuk ishte një familje e zakonshme, por shume e fuqishme dhe ju kujtoj
        se një nga anëtarët e kësaj familjeje ka qenë edhe deputet, dhe kjo
        familje ndikoi në aktivizimin e çamëve, qoftë edhe me forcë dhe
        rreshtimin e tyre përbri gjermanëve, një gjë që u njoh më vonë edhe
        në shtetin shqiptar. Madje në këtë libër (libri i një profesori grek
        me titull " Çamët myslimanë të Epirit", por edhe në librin tjetër të
        prof. Margariti ka dorëshkrime ku i kërkohej autoriteteve lokale nga
        Mazar Dinoja që të largohej prefekti i Igumenicës në `42-43 dhe të
        vendosej prefekt Mazar Dinoja. Këtu ka përgjegjësi pa dyshim, por kjo
        përgjegjësi nuk mund t'i atribuohet gjithë mazhorancës së popullsisë
        çame. Një lloj shikimi krahasues. Në çdo vend ka patur kuislingë,
        bashkëpunëtorë të pushtuesve. Përqindja e atyre që bashkëpunuan me
        gjermanët ishte më e lartë se sa përqindja e grekëve që bashkëpunuan
        me gjermanët? A kishte përqindje më të lartë të bashkëpunimit në
        rastin e çamëve dhe ku ishte më e shprehur, te çamët e krishterë apo
        myslimanë? Është e vështirë që të përgjigjemi me fakte konkrete, por
        sot kemi disa dëshmi, indikacione. Komuniteti mysliman ishte më
        hierarkik, sepse ishte më e rëndësishme se çdo të thoshte ai sipër
        dhe si do të zbatohej nga ai poshtë. Në qytetet e mëdha kishte një
        mundësi që çamët të ishin pak më të lirë ndaj vendimeve që merrte ai
        që ishte në krye. Por kishte edhe zona që u bënë shumë gjëra të
        këqija dhe u futën në një cikël vicioz. Kur shikoj Paramithinë, për
        shembull, është e vështirë që të përcaktoj se cilët filluan të parët
        dhe kush furnizoi njërin apo tjetrin reagim. Por unë mendoj që në
        Paramithi një përqindje shumë të lartë të përgjegjësisë e kanë çamët,
        ndërsa kur shikoj Filatin gjërat janë krejt ndryshe, sepse atje çamët
        në `45 u përzunë 3-5 mijë persona. Dhe erdhën njerëzit e Edhesit dhe
        i përzunë. Sa janë krimet e kryera nga çamët gjatë Luftës së Dytë
        Botërore? Për këtë nuk mund të japësh një përgjigje të saktë, sepse
        as Gjykata Ushtarake e Janinës nuk e dha një përgjigje të saktë për
        këtë. Dimë që ndodhi krimi i Paramithisë, dimë që kanë ndodhur edhe
        krime të tjera që s'kishin lidhje me çështjet nacionale, por kishin
        lidhje me çështje pronash, çështje nderi. Janë sigurisht me dhjetëra,
        dhe këto edhe referohen tek policia e asaj kohe. Unë nuk besoj se
        këto kishin karakter politik në këtë shoqëri rurale. Është ajo që në
        konceptimin e sotëm e quajmë krime penale dhe të njëjtën gjë mund të
        themi edhe për ato të Zervës. Madje ka të dhëna që në grupet e Zervës
        ka patur ballistë me origjinë çame, të cilët shkonin thjesht vetëm
        për plaçkë. A mund të themi që e përgjithshmja në marrëdhëniet mes
        shqiptarëve dhe grekëve në zonat e Thesprotisë ishte miqësia dhe
        rastet e dhunës apo konflikteve ishin të veçanta? Duhet të jemi shumë
        të kujdesshëm edhe në këtë pikë ngaqë në fund të luftës u bënë gjëra
        shumë të këqija, por edhe gjatë luftës. Ka një tendencë për rikthimin
        dhe rikujtimin e të shkuarës sepse myslimanët dhe të krishterët
        jetonin përbri, por jo bashkë, nuk martoheshin. Ndërsa kristianët e
        origjinave të ndryshme jetonin edhe bashkë edhe përbri njëri-tjetrit.
        A ishte edhe ky një konflikt social, për shkak se çamët myslimanë
        ishin më të pasur se pjesa tjetër e bashkëqytetarëve të vet?
        Sigurisht që ishte, dhe sidomos në zonën e Thesprotisë nuk ishte
        zgjidhur problemi i pronave dhe pjesë të mëdha tokash morën
        çifligarët e mëdhenj. Ndaj nuk është rastësore pozicioni shoqëror i
        familjes Dino. Të arrijmë tek konkluzioni i luftës. Shumë familje
        çame u përzunë, lufta civile greke ishte gjithashtu një pretekst për
        përzënien e tyre, shumë u vranë. A mund të quhet gjithë ky proces një
        spastrim etnik, i parë edhe në rastet e tjera në Evropë apo edhe në
        Greqi në vitet `20? Me përdorimin e fjalës gjenocid unë do isha shumë
        i kujdesshëm. Nëse shfarosja e hebrenjve mund të quhet gjenocid, kjo
        nuk mund të thuhet për çamët. Ndërsa do të përdornim fjalën spastrim
        etnik, që e mësuam tashmë pas luftërave në Jugosllavi po, mund të
        them se po.Ose spastrim etnofetarKëtë mund ta përdorim, edhe këtë. A
        mund të na thoni sa janë çamët e krishterë aktualisht në Greqi, ka
        ndonjë vlerësim dhe ku jetojnë ata? Nuk ka të tilla statistika, sepse
        ka tre elementë ku mund të bazohemi për të kuptuar: feja, ndërgjegja
        dhe gjuha, të cilat ne nuk i gjejmë aktualisht në këto zona, as veç,
        as bashkë për ta përbërë këtë karakteristikë. Dhe, madje, shumë nga
        dosjet e prefekturave dhe pushtit lokal është po kaq e vështirë sa
        ç'është edhe të hapen librat e Kishës për t'u parë. Pra kjo tregon se
        ekziston një frikë shtetërore për ta trajtuar atë, për të folur për
        ekzistencën e minoritetit çam, ashtu si edhe për minoritetet e tjera
        në Greqi, minoritetin çam apo minoritetin turk. Greqia mendon se e ka
        shumë të thjeshtë për çështjen e çamëve, sepse mendohet që kjo
        çështje u zgjidh në fundin e viteve `40! Ndërsa çështja e maqedonasve
        është më e komplikuar, sepse ata kishin fatkeqësinë që të njësoheshin
        me të humburit e luftës civile. Ndërsa me turqit është më e
        ngatërruar çështja, pasi Greqia pretendon se respekton Marrëveshjen
        së Lozanës. Gjithësesi a mund të quhet realizëm kjo, që Greqia nuk
        pranon ekzistencën e minoriteteve në truallin e vet, ndërkohë që e
        kërkon këtë me zë të fortë tek vendet fqinj. Për sa i përket çështjes
        çame, unë mendoj se nuk ka ndonjë qëndrim jorealist, sepse në Greqi
        nuk ka një bërthamë popullsie me këtë emër. Nuk mund të
        ndërkombëtarizohet dhe mbështetet një çështje kur nuk ka mbështetjen
        e brendshme të një bërthame njerëzish që lëviz në këtë drejtim dhe
        vetë. Ndërsa problemi me sllavo-maqedonasit dhe me turqit është krejt
        ndryshe. Besoj se në këto dy rastet e fundit nuk është realist
        qëndrimi i qeverisë greke. Po mirë, po a ka ndodhur një humbje e
        identitetit të çamëve të krishterë apo të arvanitasve për shkak të
        forcës, presionit asimilues që ka ushtruar Greqia gjatë këtyre 50
        viteve apo edhe më parë, apo edhe të mungesës së krenarisë së tyre
        për Shqipërinë e sotme? Sigurisht, çështja është e ngatërruar, por
        janë edhe këto që thoni ju. Çamët janë një popullsi otomane në thelb.
        Nuk është shqiptare në thelbin e vet. Një ndërgjegje shqiptare fillon
        ta ketë pas 1913-ës, madje shumë prej tyre shkuan në Greqi dhe
        populli grek e shikonte me shumë seriozitet për t'i inkuadruar në
        çështjet e konvertimit. Madje edhe sot e kësaj dite andartët e Zervës
        i cilësojnë si turko-shqiptarë dhe kur mbas `13-ës perandoria otomane
        u shpërbë, ata diku duhet të mbroheshin në një komunitet. Kjo në fakt
        e përshpejtoi shqiptarizimin e tyre. Asnjë identitet në Ballkan nuk
        është i përhershëm. Përfshirë edhe atë grek apo jo? Të gjitha.Por a
        nuk ju duket se reflektoni nga pak mendimin e qarqeve greke të
        fillimshekullit të 20-të, të cilët nuk pranonin ekzistencën e
        shqiptarëve, duke thënë se myslimanët shqiptarë janë o turq, ose grek
        ortodoksë? Shteti shqiptar i viteve `20 ka protestuar për shkëmbimin
        e sforcuar të bashkëkombasve të vet në drejtim të Turqisë, ka
        dokumente për këtë ashtu siç ka edhe dokumente që vërtetojnë se
        shqiptarët kanë patur një rol të rëndësishëm në kryengritjen greke të
        pavarësisëNuk ka asnjë dyshim, por çështja është se, kur u formuan
        shtetet etnike në Ballkan, një nga karakteristikat e identitetit
        kombëtar ishte feja që ndërtoi mekanizmin e shtetit. Ishte dhe
        gjuha... Dhe kjo që përshkruani ju është fiziologjike, krejt normale.
        Të gjithë hapin shkolla që të vënë gjuhën sipër fesë, të gjithë e
        bëjnë këtë. Kjo ka ndodhur për grekët veçanërisht, grekët e ndërtuan
        identitetin fetar mbi bazën e fesë.Por nuk mjaftonte vetëm feja,
        duhej edhe shkolla, gjuha. Duhet të paktën dy nga tre karakteristika
        që të krijohen shtetet etnike.megjithatë këtu qarkullojnë dy mite. E
        para që në debatin e parlamentit të parë grek mbi gjuhën zyrtare
        shqipja humbi vetëm me një votë dhe se Suli ishte një krahinë e
        banuar nga shqiptarë të krishterë që do të thotë që shqiptarët në
        përfytyrimin tonë kanë patur rol të rëndësishëm në pavarësinë e
        Greqisë, por duke ruajtur edhe identitetin kombëtar të tyre. Kujtojmë
        këtu Ali Pashë Tepelenën.E para, për gjuhën nuk është e vërtetë sepse
        përpjekjet për të vendosur gjuhën pas fesë janë bërë shumë kohë më
        përpara se të bëhej pavarësia. Të gjitha tekstet para revolucionit
        grek janë në greqisht. Por që flisnin gjuhën arvanitase, kjo nuk
        diskutohet, sepse shumë nga luftëtarët ishin arvanitas dhe ç' ishte
        pjesa humoristike e kësaj çështjeje? Arvanitasit luftonin kundër
        arvanitasve dhe nëse u rrezikua ndonjëherë revolucioni grek, u
        rrezikua për shkak të një djali të një arvanitasit që erdhi nga
        Egjipti dhe krijues i Egjiptit të ri ishte një arvanitas. Edhe një
        çështje të fundit që lidhet me historinë e afërt në marrëdhëniet mes
        dy vendeve: Gjendja e Luftës. Nga gëzimi i të drejtave të pronësisë
        në Greqi nuk janë përjashtuar vetëm çamët por janë përjashtuar edhe
        shqiptarë të tjerë që kanë jetuar kryesisht në zonën afër Kolonjës
        apo Korçës. Nuk jam marrë me të, kështu që nuk mund të them ndonjë
        gjë të saktë.

      • albertinobe
        Message 3 of 6 , May 4, 2008
          Korça dhe masakrat greke
          Shqiptarët kërkojnë sundimin e gjysëm hënës dhe jo të kryqit
          Manastir, 11 dhjetor 1913
          Raport nga konsullit britanik në Manastir C. A. Greig
          Marrë nga O.J., arkivat e Foreign Office, Londër

          Ndodhemi akoma ne Manastir duke pritur me padurim të kthehemi në
          Korçë. Shpesh kam dashur tju shkruaj por sherbimet postare kane qene
          te zena, megjithese nga ana tjeter nuk kam dashur te bej publike ato
          çfare me kane pare syte kete fund viti.
          Ka kaluar një vit qe kur forcat turke hynë në Korçe pas disfatës së
          tyre ne Manastir. Ajo çka na befasoi ishte se, edhe pse te uritur ata
          nuk moren asgje me force por vetem kerkuan lëmoshe nga vendasit.
          Korçarët ju ofruan ushqim por shume prej tyre nuk arritën të gjenin
          ushqim dhe hanin bar dhe rrënjë bimësh. Ishte e pa imagjinueshme që
          nje ushtri kaq e uritur të ruante akoma rregullat dhe
          gjakftohtesinë . Autoritetet e ushtrisë turke morrën nën kontroll dhe
          shfrytëzuan vetem ndertesat publike, ndersa banesat dhe objektet
          private nuk u prekën. Ushtaret turq flinin si qentë, në terren te
          hapur edhe kur bënte kohë e keqe. Te vetmen strehë ata kishin
          shpellat dhe për dysheke kishin baltën e madhe. Te gjithë ishin në
          ankth se ç'do të ndodhte në të ardhmen. Ishin perhapur zera të
          ndryshëm por asgje nuk ishte e sigurtë. Populli korçar priste te
          çlirohej, por nga kush?
          Një natë u zgjuam papritur nga disa të shtëna armësh qe zgjaten rreth
          5-6 ore, menduam se po zhvilloheshin luftime diku ne afërsi të
          Korçës. Xhavit Pasha, komandanti i ushtrise turke kishte hapur zjarr
          mbi municjonet që ndodheshin në periferi të qytetit, ndërsa numri i
          vogël i ushtarëve që bënin rojë luftuan heroikisht me avangardën e
          ushtrisë greke. Shumica e tyre u vranë gjate luftimeve. Një djalë i
          ri musliman shqiptar luftoi heroikisht nga një minare, në fshatin
          Plasë, 2 kilometra në veri të Korçës, deri sa i mbaruan municionet.
          Pasi u kap rob, në vend që të mbahej në burg, trupi i tij u copëtua
          dhe ju dha qenve per ushqim. Më pas i gjithe fshati Plasë u dogj. Ja
          se si mund të veprojë një shtet i krishterë në shekullin e XX.
          Po atë natë, gratë, pleqtë dhe femijët muslimanë nga fshati Dishnicë,
          nje fshat i vogel në veri të Korçës, erdhen të strehoheshin në
          qytetin tonë. Ishin të tmerruar dhe të zbathur sepse ishin ngritur
          nga gjumi për të ju shpëtuar militantëve grekë që sapo kishin
          plaçkitur fshatin afër tyre me një mizori te pa përshkrueshme, kishin
          plaçkitur shtëpitë dhe shumicën e tyre i kishin djegur. Për orë të
          tëra muslimanë shqiptarë, vinin turma turma në qytet. Ishin pamjet më
          të tmerrshme që kam parë ndonjëherë. Askush nuk mund ta besoj atë
          realitet pa e pare me sytë e tij.
          Kur ushtria e pushtuesve hyri ne qytet, u mirëprit nga populli i
          Korçës, i cili shpresonte se mbartësit e kryqit do i sillnin paqe dhe
          lumturi shtetit te tyre. Por ndodhi qe ata nuk sollen atë që pritej,
          por mizori dhe shkatërrim, sidomos për popullin muhamedan shqiptar.
          Na tërhoqi vëmendjen vjedhja që kishin bërë pushtuesit grekë në shumë
          fshtara, pasi i kishin djegur dhe shkatërruar. Harmonia dhe respekti
          që kishin shijuar vendasit gjatë qendrimit të turqve ishte tejkaluar
          nga pushtuesit kristjanë. Gjëja e parë që bën grekërit ishte
          shkatërrimi i asaj që ata e quanin "propagandë shqiptare dhe tradhëti
          ndaj shtetit të tyre" . Ata filluan te persekutonin, burgosin dhe
          perzënë të gjithë ata që nuk pranonin se janë greke. Meqënëse
          ndërtesat publike nuk ishin të mjaftueshme për ta, grekët hyne nëpër
          shtëpitë private, me apo pa pëlqimin e pronarëve të tyre. Ata
          plaçkisnin çdo gjë që mundnin derisa nuk ngeli asnjë musliman
          shqiptar pa u plaçkitur. Pasi ushtria u stabilizua në qytet, urdhëra
          u dhanë që popullsia duhet të flasë greqisht pasi "Korça është një
          qytet i pastër helen". Më pas u bë çdo gjë në mënyrë të atillë, që ti
          tregohej Europes se kjo ishte e vërtetë. Kështu ata po mashtronin jo
          vetem fuqitë evropjane por dhe veten e tyre. Me anë të dhunës dhe
          përdorimit të bajonetave u organizuan takime te mëdha ku u mblodhën
          firma për ti dërguar në Londër që të vërtetonin se Korça, qendra
          edukative dhe politike shqiptare, ishte qytet helen. Pena nuk mund të
          përshkruaj mjerimin dhe pakënaqesinë e madhe që mbizotëron mbi këtë
          popull të varfër. Rasti më kritik për ne ishte se (shkolla shqiptare)
          ishte në Pashken e parë pas përzënjes së zotit Kenedi (nje misjonar
          amerikan, i cili u perzu me një mandat 24 orësh pasi kishte lidhje me
          shkollën shqiptare) nga qyteti. Trupat greke rrethuan shkollën në të
          cilën ne ishim strehuar. Kjo zgjati për tre netë ndërsa miqtë tanë
          prisnin me ankth që të vinin në ndihmën tonë, pasi fjalë u hapën që
          do të na djegin të gjallë.
          Incidenti i mësipërm është një rast qesharak, në krahasim me ato që
          kanë ndodhur por që pena ime nuk i shkruan dot kurrë. Bota duhet të
          mahnitet nga fakti që shtete që e quajnë veten kristjane, ushtrojnë
          barbarizma të këtilla ndaj vëllezerve të tyre. Ajo çfarë ne prisnim
          nga turqit e morrëm shumëfish nga të krishterët. Në vend të
          biblotekave dhe paqes për të cilat rezistuam kaq vjetë (shkolla
          shqiptare u mbajt e hapur për 20 vjetë në kundërshtim me deshirën e
          qeverise turke) ata sollën gjithë ndytësinë e "civilizimit" te tyre;
          ndërsa me një pasion dhe uri të shfrenuar treguan se janë një
          katastrofë per tokat tona të pushtuara.
          Është e vërtetë se aleatët luftuan për shkatërrimin dhe shfarrosjen e
          kombit tonë. Por është befasuese kur shikon të vërtetën e thjeshtë të
          këtij populli i cili tashmë që ndodhet nën regjimin grek dhe serb,
          kërkon sundimin e gjysëm hënës dhe jo të kryqit.

        • albertinobe
          Message 4 of 6 , May 4, 2008
            CHAMERIA WHERE WE STAND IN 2002
            The Albanian National Question(Chameria)

            CHAMERIA: WHERE WE STAND IN 2002

            Chameria, which is home to approximately 80,000 Albanians, 50,000 of
            which are Orthodox Christian and 30,000 Muslim, was annexed to Greece
            in 1913 after the Balkan Wars that ended five hundred years of
            Ottoman Turkish rule. The new border, drawn up at the 1912 Conference
            of Ambassadors in London, when the socalled Great Powers decided to
            support the creation of Albania as a new republic, left only seven
            Cham villages inside Albania in the vicinity of the town of Konispol.
            Known as "Chams," this ethnic Albanian population suffered successive
            waves of expulsion and ethnic cleansing, culminating in the massacre
            of more than 5,000 men, women, and children, the forcible expulsion
            to Albania and Turkey of 35,000 more, the confiscation of thousands
            of acres of Cham-owned land, and the looting and burning of 68
            Albanian villages and towns and a hundred mosques from June 1944 to
            March 1945. Most of the Chams who were brutally evicted from their
            homes and forced off their land fled to Albania. For decades the
            survivors and their descendants have petitioned the Greek government
            unsuccessfully to recognize their right to return to their land and
            to receive recompense for their destroyed and stolen assets,
            involving approximately 150,000 people and property valued at more
            than two billion dollars in today's market. The Greek government,
            which condoned the seizure of Cham property in law at the end of
            World War II, has denied the survivors and their descendants even the
            right to visit their ancestral lands.

            In spite of the fact that Greece is a member of NATO and the European
            Union and has signed all international covenants on human rights, the
            Greek government officially denies the existence of Chamerians and
            all other ethnic minorities in Greece. It is illustrative that Greece
            has not yet ratified the Council of Europe's Framework Convention for
            the Protection of National Minorities. Greek citizens of Albanian,
            Turkish, Macedonian, Vlach, and Roma descent do not enjoy fair and
            equitable treatment under the law and face enormous obstacles in
            preserving their culture and exercising their right to freedom of
            expression and freedom of religion. The Albanians of Chameria, as
            well as the approximately 500,000 Albanians living in Greece today as
            temporary workers, seek equal protection under the law, freedom from
            forced assimilation and governmental repression, and opportunities
            for public employment and education in their own language. The
            Chamerians are not requesting autonomy for their territory, but
            simply recognition of their ethnicity, the restoration of their human
            and civil rights, the right to use the Albanian language, the
            restitution of their assets, and the right of return.

            They seek the same rights that the Greek minority enjoys in Albania.
            Given the West's insistence on establishing multicultural societies
            in the Balkans, the inattention to the denial of minority rights in
            Greece, as well as Greece's history of mass expulsion and
            extermination of the Chams, is a glaring contradiction. The Albanian
            American Civic League is committed to confronting the Bush
            administration about this contradiction in the near future. But this
            will be only a first step in an inevitably lengthy process that
            Albanians must be prepared to undertake. To successfully resolve the
            Cham problem, Albanians, especially in the U.S. and European
            diasporas, need to educate the West about Chameria and to create a
            strategy for "internationalizing" the Cham problem. This will not be
            easy, because the Greek lobby is one of the largest contributors to
            House and Senate reelection races in the United States, and Western
            Europe is reluctant to take on any issue that can potentially
            destabilize its neighbors to the south. But the diplomatic path must
            be taken and played out in 21st century terms if justice, so long
            denied to Chameria, is finally to be achieved.