ZGJOHUNI PER CAMERINE

  • albertinobe
    Message 1 of 2 , Apr 16, 2008
      ZGJOHUNI PER CAMERINE

      SHKRUAN : ABEDIN RAKIPI

      I prete pemet e lirise o te pabese
      por rrenjet e tyre jane te ngulura thelle ne token çame.
      Erdhet si gjembaçi qe kerkon pak vend ,
      qe te mbijetoje ne nje kopsht trendafilash
      dhe pastaj u zgjeruat dhe i thate trendafilave :
      Ikni qe ketej se ska me vend per ju
      se ndryshe do ju mbysim nje nga nje me gjembat tane.
      Greket si gjembaç i eger ne Cameri
      ndersa ne si trendafila,
      atehere pse fleme kur themelet e te vertetes
      i kemi ne duart tona?
      Pse ju ze gjumi kur keni te shtruar para jush
      rrugen e pafajesise ?
      Pse kur afshin e fresket te burimit e keni para jush
      humbni ne shkretetire?
      Pse kaq padije kur e dime qe veç portat e dijes
      na zgjidhin nga zinxhiret e roberise?
      Zgjohuni vellezer se erdh sabahu per lufte
      hapni syte edhe shikoni Camerine ta shpetoni.
      Folu bijve te Prevezes ,
      te marrin fjale e te mos lekunden
      se vet Zoti e mbolli faren tone ne Cameri.
      Si nje ze nga Kallamata qe ngjall varre e çon shpata,
      vjen kushtrimi nga Janina ,
      çohet ne kembe gjithe Gumenica,
      vrapojne djem pleq nga Filati,
      ndizet zjarr e flake Kosturi.
      O Meçove, Meçova e vjeter
      sa çame solle me vete
      derdhet populli ne mejdan
      amanet Camerine e kane.
      Del ne bedena Ali Pasha ,
      vijne kuaj te bardhe nga Parga ,
      Ej o nene Paramithia po buçet sot me ezan
      po lidh besen Cameria te luftojme per vatan,
      lidhur zemrat thone se bashku:
      Cameri te qofshim fale.
      Margelliç o gur e shkemb
      gjithe keta burra ngrite ne kembe,
      del me valle Osman Taka
      vijne flamure e trima nga Arta ,
      lufton me krajlat Hasan Tahsini
      i thote Europes jam Cameri,
      godet me pene Faik Konica
      pabesite e barbareve nga Atika.
      Kaleron Abedin Dino
      Shqipetar Abedin Cami,
      na çe kemi Follorine, ljufte e gjak per Camerine
      sihni si ist dheu sot , vllastimi te mblidhesine,
      to benje vllezre ljuft per tat dhe per Shqiperine.
      Vjen nje ere nga Ajdonati
      dhe s'leshon flamur nga dora
      bini trima mbi kaurre ,dushmani na zu vatane
      bini per nenen Cameri se neve na erdhi ora.
      Na morri lumi vellezer,
      prihni shpate e fustanelle
      zgjohuni nga gjumi se vdiqem,
      se po tretemi si qiriri qe ne fund shuhet ne erresire
      zgjohuni sa s'eshte vone
      zgjohuni per Camerine.

      --- In cameria@yahoogroups.com, hamdi nuhiju <hamdinuhiju@...> wrote:

      > ....All-llahu i do ata që mbajnë drejtësinë. (60:8)
      http://drejtesia.blogspot.com/2008/04/formimi-i-nj-demokracie-
      islame.html

      > Formimi i një Demokracie Islame Posted by Muhammed at 7:57
      AM remplaza_fecha('Apr 13, 2008'); Apr13,

      > Sohaib Sultan
      >
      > Nga gjuha Angleze: Dritan SKENDERI
      >

      > Para se të shqyrtojmë lidhjen ndërmjet Islamit dhe demokracisë,
      është me rëndësi të kuptojmë se çka në të vërtetë determinon ideja e
      demokracisë sepse shpeshherë nocioni i demokracisë ngatërrohet me
      kulturën dhe shoqërinë Perëndimore. Kështu, analistët shpeshherë nuk
      pranojnë që ta shqyrtojnë kopmpatibilitetin e Islamit me demokracinë,
      duke argumentuar se Islami dhe sekularizmi jane forca opozitare, se
      rregullat e Zotit nuk janë kompatibile me rregullat e njeriut, dhe se
      kulturës Muslimane i mungon një qëndrim I nevojshëm liberal social,
      që të ekzistojë një shoqëri e lirë demokratike.
      > Argumentet që e mohojnë nocionin e demokracisë Islame presupozojnë
      se demokracia është një sistem i paqëndrueshëm i cili përfshin vetëm
      lloje të veçanta të pamjeve sociale dhe kulturore. Sidoqoftë,
      demokracia, ashtu si Islami, është një system i qëndrueshëm që ka
      mundësi të adaptohet në kultura dhe shoqëri të ndryshme sepse është I
      ndërtuar mbi ide universale të sigurta e të pranueshme.
      > Pra, ç'është demokracia? Në definicionin e saj, demokracia është
      qeveri apo qeverisje e popullit që ushtrohet nga secili apo nga
      përfaqësuesit e zgjedhur. Kështu, të zgjedhurit që i rregullojnë
      ligjërisht kërkesat, lirinë e mobilizimit politik e social, dhe
      barazinë e të gjithë qytetarëvë, bëhen komponentë esencial për
      funksionimin e një demokracie të shëndoshë.
      > Ata që sjellin argumente kunder kompatibilitetit të demokracisë dhe
      Islamit zakonisht fillojnë duke thënë se në demokraci sovraniteti apo
      pushteti i takon njerëzve, ndërsa në Islam sovraniteti apo pushteti i
      takojnë Zotit, gjë që do ta pamundësonte një qeveri a qeverisje nga
      njerëzit. Me fjalë të tjera, këta skeptik mendojnë se sa i përket
      sistemit politik religjioz, teokracisë, patjetër të jetë opozitë e
      demokracisë, që nënkupton zbatimin e Ligjit të Zotit në Tokë nga ana
      e klasava apo autoriteteve religjioze. Sidoqoftë, ky argument
      presupozon se ekziston vetëm një klasë apo autoritet religjioz
      përbrenda traditës Islame i cili ka akces special në Vullnetin e
      Zotit dhe për këtë edhe ka të drejtë dhe fuqi që të vë Vullnetin
      Hyjnor në Tokë. Mu këtu bie argumenti në lidhje me Islamin, sepse në
      traditën Islame, të paktën në shumicën e mësimeve Sunite, nuk
      pranohet një klerik-personalitet, as që predikohet për ndonjë
      institucion të një klase religjioze që ka akces special në
      > Vullnetin Hyjnor.
      > Në fakt, është e kundërta, kjo mund të argumentohet me atë se
      Kur'ani na këshillon kundër institucioneve nga një klasë religjioze.
      Kur'ani thot se popujt e mëparshëm religjioz udhëheqësit e tyre
      fetarë i llogaritnin të Shenjtë [pas Zotit] (Et-Teube 9:31) dhe shumë
      nga klasat religjioze Jehudite dhe të Krishtere i akuzon për vjedhjen
      e pasurisë së njerëzve dhe largimin e tyre [nga rruga e Zotit] (Et-
      Teube 9:34). Për më tepër, Muslimanët besojnë se përvec profetit
      Muhammed (a.s) nuk ka asnjë njeri që ka lidhje apo akces direkt në
      Vullnetin e Zotit, dhe kështu pra asnjë përson apo grup nuk ka
      legjitimitet apo autoritet që kërkojë a pretendojë një status klerik
      në shoqërinë Muslimane. Si i tillë, sistemi politik Islam nuk është
      teokraci.
      > Nuk ka dyshim se një system politik Islam do të ishte i lidhur për
      ligjet, principet dhe frymën e Kur'anit dhe Sunnetit, i cili do të
      shërbente si burim i nënshtruar i një kushtetute të një shteti Islam.
      Aq më pak, në një system politik Islam, nuk do të ishte e tolerushme
      manipulimi apo shkelja direkte e mësimeve të shenjta Islame,
      përndryshe kjo do të ishte antikushtetuese. Pra, në ktë sens, Zoti
      është shpirtëdhënës i ligjit.
      > Sidoqoftë, të implementuarit e Ligjit të Zotit, në bazë të Kur'anit
      dhe Sunnetit, kërkon funksionin apo rolin e njeriut të cilit i është
      dhënë pozita e zëvendësit të Zotit apo përfaqësuesit të Tij në Tokë
      (El-Bekare 2:30) për shkak të intelektit të tij superior, aftësisë
      për të fituar dije dhe aftësisë për të shprehur vullnetin e lirë. Të
      gjitha këto dhunti nga Zoti jo vetëm që i mundësojnë njeriut që të
      implementojë Ligjin e Shenjtë, por gjithashtu edhe të interpretojë
      ligjet e shenjta, të përfitojë nga burimet e shenjta urtësinë e
      principeve që formojnë bazën ligjeve të reja të nevojshme për të
      gjitha kohërat dhe ndryshimet botërore me kompleksitetet e reja etike
      dhe morale.
      > Pra, sistemi politik Islam nuk nxitë luftë apo kompeticion për
      pushtet a fuqi ndërmjet Zotit dhe njeriut. Më sakt, Zoti dhe njeriu
      funsionojnë me një qëllim të unifikuar që ti sjellin botës civilizim
      dhe beneficione sociale duke i shtuar ligjet. Thjesht, Zoti që vetëm
      Atij i takon autoriteti, i jep ligjet, ndërsa njeriu si një trup
      kolektiv, si përfaqësues i Zotit në Tokë, i interpreton dhe
      implementon këto ligje. Kështu pra, ideali demokratik për
      një "qeverisje nga njerëzit" është kompatibil me kuptimet Kur'anore
      për rolin e njeriut në Tokë, dhe si pasojë kompatibil me idenë e një
      Demokracie Islame. Është me rëndësi të mos harrojmë se, megjithatë,
      në një demokraci sekulare kompetencat e njeriut për të qeverisur janë
      të përcaktuara dhe të kufizuara me kushtetutë, përbrenda Demokracisë
      Islame kompetencat njerëzore të qeverisjes I përcaktojnë dhe
      përkufizojnë burimet e shenjta të Islamit.

      > Zgjedhja e Udhëheqësve
      >
      > Tani, nëse një qeveri është nga njerëzit, kjo do të kishte kuptim
      vetëm nëse njerëzit apo populli do ti zgjidhte udhëheqësit e tyre të
      cilët do të qeverisnin në interesa të popullit. A është kompatibil
      ideja e zgjedhjes me mësimet Islame? Përgjigja e kësaj pyetjeje mund
      të gjindet në insistimet Kur'anore për shfytëzimin e Shura-së, apo
      konsultave të përbashkëta, në zgjidhjen e çështjeve shoqërore (Ali
      `Imran 3:159, Esh-Shura 42:38), që do të përfshinte zgjedhjet, apo
      përzgjedhjet, e udhëheqësve që do të përfaqësojnë shoqërinë dhe do të
      qeverisin në interes të saj.
      > Interesante, në historinë Islame ekziston një model për muslimanët,
      për shfrytëzimin e konsultave të përbashkëta si një process për
      zgjedhje të një udhëheqësi të ri. Kur Profeti Muhammed a.s. ishte në
      shtratin e tij të vdekjes, shumë nga Shokët e tij e nxitnin apo
      stimulonin atë që të caktojë një trashëgimtar të tij që do ta
      udhëhiqte shoqërinë, por Profeti e refuzoi një gjë të tillë – një
      shënjë e qartë që ai donte që udhëheqësi I ardhshëm, më mirë të
      zgjedhet me konsultë të përbashkët sesa të caktohej në krye të
      shoqërisë. Kështu pra, kur Profeti ndërroi jetë, çështja më e rëndë
      për shoqërinë ishte që ta zgjedhnin udhëheqësin e tyre të ardhëshëm.
      Të nominuar për postin e Halifes (kalif) ishin tre Shokët e Profetit
      a.s., dhe në fund si udhëheqës i ri i shoqërisë u zgjodh Ebu Bekri,
      shoku më i afërt i Profetit. Ebu Bekri dhe tre pasardhësit e tij të
      cilët së bashku njifen si Katër Halifet e Drejtë, gjithashtu ishin të
      zgjedhur në mënyrë të njejtë që reflektoi në pëlqimin e
      > popullit. Pra ideja e zgjedhjes së një udhëheqësi në pajtim me
      vullnetin e popullit padyshim se nuk ishte një ide e re në traditën
      Islame. Kështu pra, ideja e zgjedhjes është kompatibile me idenë e
      një Demokracie Islame.

      > Përgjegjësia e Qeverisë
      >
      > Megjithatë, nuk mjafton vetëm zgjedhja e udhëheqësve për të
      qeverisur. Marrja në përgjegjësi e atyre që qeverisin gjithashtu
      është një princip esencial i demokracisë që të funksionojë qeverisja
      nga njerëzit. E para, mësimet Kur'anore për konsultë të përbashkët
      nuk përfundojnë në zgjedhjen e udhëheqësve por qeverisjes i japin një
      rol thelbësor në të cilën udhëheqësit patjetër ti drejtojnë punët e
      tyre në një mënyrë jo diktatoriale. E dyta, udhëheqësve nuk u lejohet
      të qeverisin në bazë të tekave dhe dëshirave të tyre; më saktë,
      qeverisja e tyre patjetër të jetë në pajtim me mësimet Kur'anore dhe
      me Sunnetin (En-Nisaa' 4:59), gjë që jep kushtetutën e Shtetit Islam.
      E treta, Kur'ani urdhëron që udhëheqësit ti paguajnë të besuarit e
      tyre të emëruar (En-Nisaa' 4:58), që do të thotë se udhëheqësit janë
      përgjegjës për qytetarët e shtetit.
      > Që të dy, Ebu Bekri dhe Ummer ibn Hattabi, kalifi i dytë i
      Muslimanëve, idenë e përgjegjësisë e shfaqën në adresë të tyre që në
      momentin e emërimit duke iu drejtuar popullit me fjalët: "Nëse unë e
      ndjek rrugën e drejtë, më ndiqni. Nëse unë devijoj nga rruga e
      drejtë, më korrigjoni dhe kështu nuk do të jemi të humbur." Pra
      padyshim që roli dhe përgjegjësia e popullit përbrenda shoqërisë
      zgjat apo vazhdon edhe më tutje për zgjedhjen e një udhëheqësi
      përbrenda sistemit politik Islam.

      > Barazia dhe Liria
      >
      > Dy pjesët e fundit të enigmës së formimit të një demokracie
      funksionale janë idetë thelbësore të barazisë dhe lirisëe në shoqëri,
      pa të cilat një popull realisht nuk do të mund të qeveriste veten.
      > Kur'ani na thotë [O ju njerëz, vërtetë Ne ju krijuam ju prej një
      mashkulli dhe një femre, ju bëmë popuj e fise që të njiheni ndërmjet
      vete] (El-Huxhurat 49:13). Në një ajet tjetër, Kur'ani na thotë [Nga
      argumentet e Tij është … ndryshimi i gjuhëve tuaja dhe i ngjyrave
      tuaja.] (Ar-Rum 30:22). Këto ajete dhe shumë të tjera e bëjnë njeriun
      të barabartë në shoqëri dhe përpara Zotit, mësime thelbësore
      Kur'anore një karakteristikë bërthamore e tipareve dominuese të
      Islamit. Kështu pra, çdo system politik Islam do të duhet të
      respektojë barazinë dhe diversitetin e të gjithë meshkujve dhe
      femrave.
      > Net ë gjithë kemi lindur të lirë, gjë që e destinon lirinë tonë. Ky
      është një reflektim i fortë në mësimet Kur'anore për vullnetin e lirë
      të njeriut, gjë që e dallon njeriun nga krijesat e tjera të Zotit.
      Idesë së vullnetit të lirë i duhet liria e zgjedhjes, dhe kjo është
      se pse Kur'ani shpall prerazi [Në fe nuk ka dhunë.] (El-Bekare
      2:256). Kur'ani gjithashtu inkurajon formimin dhe mobilizimin e
      grupeve sociale dhe politike kur thotë [Nga ju le të jetë grup që
      thërret në atë që është e dobishme, urdhëron për punë të mbara dhe
      ndalon nga e keqja.] (Ali `Imran 3:104).
      > Pa dyshim se liria, ashtu si edh në të gjitha shoqëritë tjera
      funksionale, nuk është absolute. Ka sugjestione apo udhëzime morale,
      etike e shpirtërore se çka një shoqëri mund ta tolerojë ose jo si
      pjesë e lirisë. Islami na mëson një moral konservativ shumë të mirë
      për shumë çështje dukë filluar nga ligjet e zakonshme e te ligjet
      transaksionale biznesore, në veçanti me trendet kulturore
      Perëndimore. Por nëse universaliteti dhe qëndrueshmëria e demokracisë
      janë të vërteta, atëherë patjetër të ketë mundësi që të përfshijë
      vlerat e sistemit Islam, të cilat në vete janë të bazuara në fakte
      univerzale dhe beneficione sociale për shoqërinë.