RE: [calvyn] Waarom daal die lidmaatgetalle in die susterskerke ? < Pro Regno

  • Pieter van der Dussen
    Message 1 of 31 , May 20, 2011
      Barend,

      Ek dink dat hierdie ongelukkig die wese van die saak is: Kerke het onbedoeld ontwikkel tot selfdienende institute wat nie werklik na die geloofslewe (wat gemeenskapslewe insluit) van lidmate omsien nie. Daar word dus gespeel op die kognitiewe deel van geloof (kennis) om 'n soort tronk van skuldgevoelens te skep in die naam van suiwer leer ensovoorts terwyl die emosionele deel van die geloof (vertroue = kinderlikheid) verwaarloos word. Ek is van mening dat predikante maar soms 'n "swak" preek mag lewer wat bloot net die gemeente herinner dat ons gered is! Die predikant is tog *herder* en leraar en hoef nie net te leer vanaf die preekstoel nie?

      Baie mense verlaat die tradisionele kerke en sluit by ander aan waar die emosionele aard dalk weer oorspeel word, maar hy 'n geloofstuiste vind. Gaan die tradisionele kerke hierdie verskuiwing kan hanteer en hand in eie boesem kan steek hieroor?

      Dus, as ek jou vraag uit my perspektief kan antwoord: Ek ken persoonlik baie wat die "kerk" verlaat het maar nie die geloof nie. Hulle verlang selfs terug na die suiwer leer, maar kan hulle nie meer op 'n gemeenskapsvlak met die "kerk" vereenselwig nie.

      Laastens miskien 'n stoute opmerking: Dit wil my voorkom of Afrikaners baie meer emosioneel as die streng beredeneerde Nederlanders optree - ook wat kerklike sake betref. Die nederlandse tradisie van discuseren (ek hoop dis die spelling :)) werk dus nie lekker in Afrikaanse kerke nie - ook nie tydens preke nie. Is dit verkeerd van Afrikaners om so te wees? Ek glo nie... Ek glo ook nogal dat ons weersomstandighede baie met die verskil te make het.

      Groete
      Pieter (jnr)

      Message 31 of 31 , Jun 23, 2011
        "Ek wil net graag van die geleentheid gebriuk om die nuutste skinderstorie rondom ons die nek in te slaan. Want dit wil voorkom asof ons die nuuste sepie in die Moot klassis geword het. Net jammer almal praat van ons maar niemand doen die moeite, behalwe een, om self met my te kom praat nie."

        Beste Barend,

        Ek weet glad nie wat met jou gebeur het in die Moot nie, en het ook nog nooit met jou daaroor gepraat nie. Ter wille van die gesprek, kan jy asb vir my jou objektiewe redes gee waarom jy besluit het om jou plaaslike gereformeerde gemeente te verlaat. As daar persoonlike sake was, los dit maar uit, net die Skriftuurlike redes waarom jy dit gedoen het, asook hoekom jy jou nie kan voeg by 'n ander gereformeerde gemeente nie.

        Dankie.

        Groete
        Slabbert Le Cornu
        http://proregno.wordpress.com/