Re: [calvyn] Lee OZ -- ou S.A. vlae

  • Francois van Deventer
    Message 1 of 3 , Apr 3, 2000
      Dr Lee,

      om weer terug te kom oor die vlag kwessie en of ons die ou-RSA vlag onder
      aan ons e-mails moet sit. Wel,
      soos ek reeds vermeld het is die ouRSA vlag nie werklik die simbool van
      Afrikaners nie. Ek stem met u saam
      dat die vierkleur nie die vrystaters en die ouens in natal verteenwoordig
      nie. Dus moet mens dalk na iets anders
      kyk. Ek hou van u voorstel om na die voortrekkervlag te kyk, of miskien moet
      mens self 'n kombinasie maak tussen
      die vrystaatse en ZAR en natal vlae. Ek weet dat die vrystaters en die ZAR's
      onder die strydvlag saam geveg het.
      Die strydvlag was 'n vierkleur met die verskil dat die rooi baan vervang is
      met 'n oranje baan.

      Hoe voel u oor hierdie voorstelle?

      O'ja ek kon nie 'n link na die voortrekkervlag oopgemaak kry nie.

      Groete
      Francois

      Oorspronklike boodskap van francois:

      Dr Lee,

      Persoonlik is ek liewer vir die ou ZAR vlag. Die hele kwessie van die
      Suid-Afrikaanse situasie is geweldig kompleks.
      Aan die een kant stem ek saam dat daar eenheid is tussen alle gelowiges.
      Maar daar is ook verskeidenheid. Dus is
      dit waar dat mens Amerikaanse (Suid-Amerkinakers / Dixies) kry, Australiers
      en Engelse ens ens. Maar in 1910 toe
      Suid-Afrika 'n Unie geword het, het die Afrikaners se land(e) ophou bestaan.
      Vanaf 1910 tot 1994 het Suid-Afrika
      bestaan as 'n land wat semmi-christelik was. In 1948 het die nasionale party
      oorgeneem en gepoog om suid-afrika
      baie meer christelik te maak (u sal u herinner dat in 1948 die bybel vir die
      eerste keer in engelse staatsskole ingebring is).
      Verder het afrikaners ook probeer om state tot stand te bring vir die
      verskillende volkgroepe in suid-afrika en die
      koloniale grense wat getrek is ongedaan te maak. Ongelukkig is ook foute
      gemaak waarvan ek dink een van die ernstigstes
      was dat sosialistiese idees aangehang is. Die vraag is as die Afrikaners nou
      regtig sinvol die stryd wil stry op staatkundige gebied,
      moet die afrikaner dit doen as 'n minderheidsgroep in Suid-Afrika, of moet
      hy se^ dat hy 'n volksgroep op sy eie is en
      geregtig is op 'n eie land netsoos die Russe, of Engelse of Taiwanese, of
      Japanese of Duitsers. Indien mens op hierdie
      vraag sou antwoord dat die Afrikaner as minderheidgroep in SA dit moet doen,
      dan kan mens ook se^ dat grense soos
      ons dit vandag ken tussen verskillende lande, slegs kunsmatig is en dat mens
      dan maklik die hele asie" in een land kan saamgooi,
      of die hele europa of die hele twee Amerikas. Hierdie is baie moeilike vrae
      wat een of ander tyd wel beantwoord sal moet word.

      Om terug te kom na die vlagkwessie. Dus sal ek dan eerder vir Afrikaners wou
      voorstel dat mens die ou ZAR vlag gebruik. Verder
      moet mens dalk ook dink itv om alle gelowiges saam te bind in die hele
      wereld onder 'n ander vlag. In hierdie verband hou ek
      nogal van die Christen vlag ('n wit vlag met 'n pers blok in die linker
      boonste hoek met 'n rooi kruis.) Ek sluit dit in ter illustrasie.

      Hoe dink u oor die kwessie van die eenheid en verskeidenheid tussen
      verskillende Christenvolke en hoe moet mens hierdie hele
      storie sien met die kolonies (Brittanje, Frankryk, Italike, Duitsland ens)
      wat willekeurig grense vasgestel het?. So kry mens bv. dat
      die Owamboes in drie verskillende lande woon nl Angola, Namibie" en
      Botswana. Dieselfde geld vir die Koerde (Irak, Iran, en Turkey - dink ek).

      Moet Chrsitenvolke eendag probeer om hierdie willekeurige grensvassteller
      ongedaan maak? Hoe moet mens die verhoudings tussen
      verskillende volke sien? Hier kom dan die kwessie van immigrasie ook in,
      want 'n volk sal nie graag wil toe laat dat hy verswelg word deur
      'n klomp mense wat na jou land toe wil kom slegs omdat jy 'n produktiewe
      land is nie. (Dit sal dan neerkom op 'n parasietiese verhouding)

      Ek sal graag wil hoor hoe u oor hierdie sake dink.

      groete
      francois

      Message 2 of 3 , Apr 3, 2000
        Geagte lede

        Ek wou nie eintlik by 'n debat oor vlae op hierdie poslys betrokke geraak het
        nie, maar wil tog vinnig iets bydra ten einde misverstand te probeer voorkom.

        Die Strydvlag van ouds is die genoemde Vierkleur met 'n *bykomende* oranje
        baan *onder* die Vierkleur. Dis hoekom dié vlag tydens die oorlog ook as
        "Vijfkleur" bekend gestaan het.

        Die Vierkleur waarop die rooi baan met 'n oranje een *vervang* is, behoort 'n
        nuwe model uit die ons tyd te wees. 'n Paar jaar gelede is daar op 'n
        vlaeposlys inligting versprei, waarvolgens hierdie vlag deur die intussen
        verdwene AVF by die SA Heraldiese Instituut as sogenaamde "Vryheidsvlag"
        geregistreer is.

        Groete
        Carsten
        Carsten Linke - cl@... - http://www.carstenlinke.de

        >>> "bouwe.vandereems@..." 03.04.00 16.27 >>>
        Op grond van die lg. opmerkings ondersteun ek Francois se voorstel vir die
        vierkleur met 'n oranje baan, aangesien dit 'n uitdrukking is van die
        Afrikaner se vryheidsstrewe sowel as hy Calvinistiese geloof, onder die
        voorwaarde dat die Afrikaner se vryheidsstrewe 'n uitvloeisel is van sy
        Calvinistiese geloof, aangesien ons vrygekoop is deur Christus is en daarom
        ook vry wil wees van heidense onderdrukkers, sodat ons God reg kan dien.

        - Bouwe van der Eems

        Message 3 of 3 , Apr 3, 2000
          Dankie vir die opheldering. Daar is 'n illustrasie in kleur op 'n baie
          ou boek wat in (dink ek) my pa se besit is - ek wil nou graag gaan
          seker maak hoe daardie vlag lyk, want dit het beslis die groen
          vertikale en minstens een oranje baan. My geheue moes my begewe
          het, want dit is die een waarvan ek onthou asof die rooi deur die
          oranje vervang is.

          Hoe dit ook al sy, ek stem vir die vyfkleur, veral in die lig van
          afgelope jare in SA waar dit nodig geword het om die oranje baan
          by die Afrikanerstrewe te bring om aan te dui dat ons nie van die
          verlooptes se woeste vryheidsdrange praat nie, maar van die
          protestantse roepingbewuste vryheidsdrang.

          Groete
          Leonard

          To: calvyn@egroups.com
          Date sent: Mon, 3 Apr 2000 17:49:16 +0200