Re: [calvyn] Re: Sabbat en Sondag

  • B Wesseloo
    Message 1 of 12 , Nov 26, 2006
      Jammer dan sou al die vorige Christenne gestraf word daarvoor, die dissipels inkluis. Hulle het die Saterdag wat die Jode se Sabbatdag was Sinigoge toe gegaan en die woord verkondig. En Sondag wat 'n gewone werksdag was saam gekom. So ook die Christene na hulle.

      As ons soos Bouwe begin redineer oor die Sabbatdag dan is ons besig om in dieselfde slaggat te trap as wat die Jode gedoen het, deur eendag uit die sewe bo die ander ses te hef. Dit maak dus nie saak wat ek op die ander dae doen nie, solank ek "Heilig lewe " op die Sabbatdag. Ons moet ook besef die Sabbatdag bestaan nie meer nie dit is nou 'n Sondag. Die Sabbatdag is soos al die ander wette deur Christus vervul.

      Die skrywer moet hoop dat hy 'n genadige God aanbid, want die omstandighede kan in RSA so verander dat hy heel moontlik in die toekoms die Here op 'n ander dag sal moet dien of na hy van die werk af terugkom. My GOd het my verlos van al die moets en moenies, Hy wil hê ek moet hom elkedag 7dae per week dien.

      Barend

      Message 2 of 12 , Dec 2, 2006
        Vorige skrywer skryf:

        My GOd het my verlos van al die moets en moenies...

        [Hannes] Is dit waar? Moet mens nie liewer sê God het my verlos van die vereiste om aan sy wette te voldoen om verlos te word nie? Dan volg die moets en moenies as riglyn vir dankbaarheid...

        Natuurlik nie as 'n reeks menslik uitgedinkte reels nie. Maar wat is die tien gebooie anders as 10 moenies wat 'n klomp moets impliseer?

        Of die opsomming: Jy MOET die Here jou God liefhê met jou hele hart, siel en al jou verstand en jou naaste soos jouself. Het God ons van hierdie moet (en geïmpliseerde moenies) ook verlos?

        Groete

        Hannes

      • Coen de Beer
        Message 3 of 12 , Dec 2, 2006
          Die sabbatdag moet gedenk/onderhou en geheilig word (Ex 20:8; Deut
          5:12; Ex 16:23, 25, 26; 31:16; 35:2, 3; Lev 26:2; Eseg 20:12,16,20;
          Jes 58:13;).

          Die sewende dag is die sabbat van God (Ex 20:10).

          God het die sabbatdag geseën en dit geheilig nie `n ander dag nie
          (Ex 20:11).

          In Deut 5:14 beveel God ons om die sabbatdag te hou.

          God het nog nooit hierdie bevel opgehef nie!

          Almal weet tog Sondag is die eerste dag van die week.

          Almal wat God op hulle eie manier of met mensgemaakte godsdiens wil
          dien,
          bedryf eiewillige godsdiens.

          (Sien ook: Neh 10:31; 13:15-20; Amos 8:5; Jer 17:21, 22, 27)

          Liefdegroete in Christus

          Coen de Beer

          --- In calvyn@yahoogroups.com, "B Wesseloo" <wesrek@...> wrote:

> [...]
          af terugkom. My GOd het my verlos van al die moets en moenies, Hy
          wil hê ek moet hom elkedag 7dae per week dien.

        • Slabbert Le Cornu
          Message 4 of 12 , Dec 2, 2006
            "My GOd het my verlos van al die moets en moenies..."

            As julle My liefhet, bewaar my gebooie. - Joh.14:15

            Maak ons dan die wet tot niet deur die geloof? Nee, stellig nie! Inteendeel,
            ons bevestig die wet." - Rom.3:31

            Hieraan weet ons dat ons die kinders van God liefhet: wanneer ons God
            liefhet en sy gebooie bewaar. - 1 Joh.5:2

            En die draak was vertoornd op die vrou, en hy het weggegaan om oorlog te
            voer teen haar ander nakomelinge wat die gebooie van God bewaar en die
            getuienis van Jesus Christus hou. - Op.17:12
            Soos ons in die HK bely, is ons as gelowiges se goeie werke volgens God se
            wet maar altyd onvolkome en gebrekkig in hierdie lewe, maar dit moet ons nie
            verhoed om tog deur die genade van God in Christus 'n ernstige voorneme te
            he om 'volgens al die gebooie van God te lewe nie' (v/a 60, 62, 114). ... en
            een van daardie gebooie is die vierde gebod.

            Dit is een ding om te worstel met ons gehoorsaamheid aan God se wette ons
            hele lewe lank, maar 'n heel ander ding as ons God se wette probeer verander
            vanuit ons pragmatiese situasie of vanuit die etiek van die 'kerktradisie'.
            Eersgenoemde is reformasie en voortgaande bekering, laasgenoemde is
            rewolusie en opstand.

            Ons omgaan met die vierde gebod bepaal nie ons stand voor God nie
            (verlossing), maar wel ons toestand (gehoorsame dankbaarheid, al dan nie)
            voor God.

            Ons moet lidmate wat nie anders kan as om op die sondag te werk nie, in
            liefde help en begelei om vanuit hul moeilike situasie verlos te word, hetsy
            hul werknemer te oortuig van die bybelse standpunt, of 'n ander werk te
            soek.

            Om bloot te berus by die sg. 'sondige werklikheid', is om nog onder die wet
            en nie die genade te leef nie.

            Groete
            Slabbert

            --

            Pro Regno
            Slabbert Le Cornu __________________
          • Maria Jonsson
            Message 5 of 12 , Dec 2, 2006
              Dit is duidelijk dat jy heeltemaal glad niks van die OT wat wys op
              die beloofde Verlosser en van Jesus se werk verstaan het nie.
              Verskoon, ek bedoel natuurlik Jahshua Messias se werk.

              Groete,
              Maria

              -- In calvyn@yahoogroups.com, "Coen de Beer" <boodskapper4@...>
              wrote:

> [...]
              > dien,
              > bedryf eiewillige godsdiens.
              >
              > (Sien ook: Neh 10:31; 13:15-20; Amos 8:5; Jer 17:21, 22, 27)

            • henry jackman
              Message 6 of 12 , Dec 4, 2006
                Geliefdes genade en vrede.
                As die Wet 'moets en moenies' was, dan is God se Wese, Essensie en eienskappe ook n klomp moets in moenies.
                Ek's bevrees dat 'moets en moenies' nog nooit die lewende God in die wet raakgesien het nie.
                Wat sien mens in die Wet raak?
                n Ware uitverkore gelowige sien 'ons' God wat ons in die Wet met jammerte trou en liefde omarm. Om van die Wet te praat sonder om te sien dat dit uit die hart van YAHWEH, die God van jammerte en trou kom, is om van die Sovereine God van die verbond se Wese en van Sy eienskappe en dus van Homself en Sy wette wettisime en n karikatuur te maak. Die valse profete en die kinders van die duiwel, die saad van die slang, kan moets en moenies van hulle eie verdraaide godsdienstige interpretasie van God se wette, wese en eienskappen maak, dis hulle werk waarvoor hulle vir die verdoemenis voorberei word, maar as die afgedwaalde kinders van God die wette van God nie reg interpreteer nie dan word hulle gestraf en getug wat bydra tot hulle redding soos wat so dikwels met Israel gebeur het en selfs dan is dit net die oorblyfsel wat gered word.
                Paulus was die uiterste geval van die oorgelewerde Farrisiestiese moets en moenies wat Jesus en die Christene vurig en moordadig gehaat en vermoor het, wat toe eindelik vir die ware woord van God in Jesus as martelaar gesterf het. Niemand kon die wat onder die wet van oorgelewerde, eiegeregtige hygelaars se moets en moenies geleef het, beter as hy bestraf en aangespreek het nie.

                Die ware moets en moenies Het die lewende, heilige, verterende God van die verbond en van Sinai vir Israel die wette en die land gegee omdat Hy hulle liefhet.
                Ek het nie na Afrikaanse verklarende woordeboek binne my bereik nie. 'Wet' kan nie Etimologies ver van die woord 'weiss,' dus 'wese' af kom. Die Hebreeuse woord 'JaDa' om te ken en die Grieks 'oida,' om te ken en te verstaanis soortgelyk aan 'gignooskoo,' 'om te weet.' In die Griekse, Nomos,' wet, het die gamma van die gnoomos,' weggeval' waarvan die woord Nomos, 'wet' gevorm het. God het Homself deur Sy wette, insettinge en gebooie geopenbaar en geidentifiseer. Hy't Sy wese en kenmenrke, Sy einskappe deur Sy verbond van genade, waarheid, jammerte, heiligheid, Sy geregtigheid en trou bekend gemaak. Hy het Sy wese, Sy heilige teenwoordigheid en eienskappe binne en midde die Wet uitgegiet. Daarom as jy teen die Wet sondig sondig jy teen God, teen Jesus en bedroef die heilge Gees.
                Indien die Grieks, Germaans en Afrikaans van 'gignooskoo,' 'weiss,' en 'weet' en 'wet,' nie sou oortuig nie, dan moet ons kyk na die Anglo-Saksiese Etimologie van 'Law.' 'Law' kom van 'low' af. Ons Soewereine God en die Vader van Jesus Christus, YAHWEH, word net op twee plekke gevind, in die Hemel, ( Sy Naam is hoer as die Hemel) , en terselfdertyd by gebrokenes van hart en gees woon.. 'Die hemel is My troon en die aarde is die voetbank van My voete, maar ek woon ook laag by die wat gebroke van hart en gees is.'

                Ek is die Here jou God. Ek is joune. Indien dit n moet en moenie sou wees, dan is God se liefdsverklaring ook n moet of n moenie. Nee, die Wet is ook koorde van jammerte en trou en liefde waarmee Hy ons aan Hom met tekens en wonders en met strafgerigte aan Hom met onbreekbare kettings aan Hom vasbind. In Sy wet verkondig Hy, doen Hy eksegese van Sy Naam (Grieks.Nomos):
                Ek alleen eis adorasie en aanbidding ( proskunesis). Jy moet jou hart uitstrek en ophef tot My alleen.
                Jy moet heilige, liturgiese diens aan My alleen verrig. Dis my aanspraak en eise van dissipelskap.
                Ek is regverdig en jaloers, daarom straf ek misdaad.
                Ek is jammer vir julle. Ek het julle lief. Dis waartoe my Wet julle opwek!
                Ek bewys jammerte tot in 1000'e geslag van die wat my liefhet.
                As die Wet van God wat Dawid met sy harp agter die skape besing het 'moets en moenies' was, dan was Jesus se verdraaide, vervloekte, liggaam en soenoffer aan die kruis ook 'moets en moenies.'

                Die Wet bring ons laag aan die voete van Jesus wat gese het:
                Kom na My toe, almal wat uitgeput en oorlaai is, en Ek sal julle rus gee.

                Neem my juk op julle en leer van My, want Ek is sagmoedig en nederig van hart, en julle sal rus kry vir julle gemoed.

                Henry Jackman.

                2 Tim.2,1: 'Wees sterk in die genade van God wat daar in Christus Jesus is.

                Message 7 of 12 , Dec 4, 2006
                  Maria

                  God beveel dat die Sabbatdag gedenk/onderhou en geheilig moet word
                  (Ex 20:8; Deut 5:12; Ex 16:23, 25, 26; 31:16; 35:2, 3; Lev 26:2;
                  Eseg 20:12,16,20;
                  Jes 58:13;).

                  God het bepaal dat die sewende dag die Sabbat van God is (Ex 20:10).

                  God het die Sabbatdag geseën en dit geheilig nie `n ander dag nie
                  (Ex 20:11).

                  In Deut 5:14 beveel God ons om die Sabbatdag te hou.

                  God het nog nooit een van hierdie bevele opgehef nie!

                  Luister na God!

                  Die Antichris het hierdie bevele opgehef en die Baälpriesters het
                  dit verkondig en word geglo.

                  Liefdegroete in Jahshua

                  Coen

                  --- In calvyn@yahoogroups.com, "Maria Jonsson" <marjonss@...> wrote:

> [...]
                  > die beloofde Verlosser en van Jesus se werk verstaan het nie.
                  > Verskoon, ek bedoel natuurlik Jahshua Messias se werk.

                • Roets, Nicolaas
                  Message 8 of 12 , Dec 4, 2006
                    Vir die wat belangstel in meer inligting, lees gerus "The Christian Sabbath: Examined, Proved, Applied" deur Brain Schwertley (http://www.reformedonline.com/view/reformedonline/s36p93.htm)

                    The Sabbath Is Binding in the New Covenant Era

                    Although the New Testament clearly teaches that the Sabbath is of perpetual obligation, there are certain things that must be discussed when setting out the biblical case for the Christian sabbath.

                    The first is that in the new covenant dispensation the observance of the weekly sabbath has been changed by Jesus Christ to the first day of the week. Therefore, proving that there is biblical warrant for the change of the day from the seventh to the first day of the week is necessary and interrelated to proving the perpetuity of the weekly sabbath itself.

                    Second, the argument for the change of the day from the seventh to the first day of the week is not based on a direct divine command but is deduced from biblical theology, analogy and historical example. Those who reject the Christian sabbath have used the fact that there is no direct command to deceive those who are untrained in theology. [30] Although there is no direct command or statement regarding the change of the day, that does not mean that there is not sufficient biblical warrant to observe the first day of the week; there is abundant evidence. Note that there are several crucial Christian doctrines that are based not on one direct statement but on a careful study of Scripture and deduction [31]: the trinity, the hypostatic union of the two natures of Christ, infant baptism, etc. Therefore, a doctrine that is "deduced by good and necessary consequence" from Scripture is no less true or important than a direct statement from Scripture. [32]

                    In die res van die artikel word teologiese en historiese grondslae gegee met verwysings.

                    Christos Kurios: Christus is Here

                    Niclaas Roets

                    ________________________________

                    --- In calvyn@yahoogroups.com <mailto:calvyn%40yahoogroups.com> , "Maria Jonsson" <marjonss@...> wrote:

> [...]
                    > die beloofde Verlosser en van Jesus se werk verstaan het nie.
                    > Verskoon, ek bedoel natuurlik Jahshua Messias se werk.

                    This email is intended only for the use of the individual or entity
                    named above and may contain information that is confidential and
                    privileged. If you are not the intended recipient, you are hereby
                    notified that any dissemination, distribution or copying of this email
                    is strictly prohibited. Opinions, conclusions and other information in
                    this message that do not relate to the official business of our firm
                    shall be understood as neither given nor endorsed by it.