Re: [calvyn] Vrou in die amp

  • Slabbert Le Cornu
    Message 1 of 33 , Apr 2, 2003
      AANGAANDE DIE VROU IN DIE AMP

      Moet ons eerste vraag nie eerder wees: watter nuwe insigte in die Skrif, het
      die sinode daartoe gelei om die vrou in die amp uit te dink nie, nadat die
      GKSA die afgelope 143 jaar deur 47 sinodes dit nie kon vind nie?

      Voordat ons in 'n 'teksie-oorlog' beland, moet ons eers vra: wat is 'n
      gereformeerde skrifbeskouing en hermeneutiek. In afgelope 2 Kerkblaaie
      [Jan & Mrt 2003] wil dit voorkom asof daar sprake is van 2 skrifbeskouings
      of eksegetiese vetrekpunte in die GKSA, nl.:

      1. grammaties-historiese eksegese, wat beweeg van die Bybel na die praktyk.
      2. sosio-historiese eksegese, wat beweeg van die Praktyk na die bybel.

      Eers as ons Skrifbeskouing in plek is, kan ons na die verskillende sake,
      o.a. die vrou in die amp gaan kyk.

      "I myself have watched similar developments in the Christian Reformed Church
      (of the USA). Women deacons in the 1970s; women elders and ministers in the
      1990s; and now the push is underway to ordain practicing homosexuals." - a
      theological professor from the USA, commenting on the developments in the
      GKSA.

      Dankie
      Slabbert Le Cornu
      Esra Instituut: Posbus 19105 Noordbrug 2522
      Selnr. 0825939886 Web: esra-instituut.tripod.com
      Message 33 of 33 , May 7, 2003
        "Stem julle saam dat met 'n argument soos die een agter die vraag hieronder,
        mens ook kan 'bewys' dat geen Koreane of Swartmense etc. etc. ampsdraers kan
        wees nie, aangesien Jesus nie sulke mense gekies het as apostels nie?" [die
        vraag was: 'Hoekom het Jesus dan 12 apostels gekies wat 'mans' was? Of was
        Christus dalk 'n slagoffer van sy tydsgees en hul 'vooropgestelde idees'?]

        ... En al hierdie tyd het ek gedink dat swartmense en Koreane nie net uit
        vrouens nie, maar ook uit 'mans' bestaan .... ?

        "Die feit dat Debora ook as rigter opgetree het weerspreek ook die standpunt
        dat vroulike leierskap (sogenaamde feminisme) onbybels is."

        Ja, en die feit dat Dawid baie vrou gehad het, beteken dat ons vandag ook
        baie vrouens mag hê? Nee, ons moet Skrif met Skrif vergelyk. Debora se
        unieke heilige roeping [asook die ander godsvrugtige susters in die OT/NT
        wat spesifieke profesieë gedoen het en unieke take verrig het] moet in die
        lig van die hele Skrif gesien word. Die onmiddelike konteks van die verhaal
        in Rigters gee self die antwoord:

        "Leiers het ontbreek in Israel, ontbreek; totdat ek, Debóra, opgestaan het,
        ek, 'n moeder in Israel, opgestaan het." - Rig.5:7

        [lees Rig.4, veral verse 4-9 om die gebrek aan bybelse manlike leierskap te
        verstaan in hierdie gebeurtenis. Ek het nog nie hierdie gedeelte in detail
        bestudeer nie, en sal graag gekorrigeer word as ek verkeerd is, maar ek wil
        noem dat ek nie dink Debora het die leierskap hier oorgeneem nie, soos 'n
        hedendaagse feministiese vrouderling dit sou doen nie, maar dit
        eerder versterk en aangemoedig as profetes deur God geroep: sien Rigt.
        4:8,9; 5:15. Volgens laasgenoemde verse lyk dit of sy saam met die 'vorste'
        en 'Barak' gegaan het, nie as die aanvoerder/leier van Israel nie. Netsoos
        in die Bybelse tye, verrig vroue baie kosbare dienswerk vir Kerk en
        Koninkryk wat ons opnuut moet waardeer en bevorder, maar dit beteken nie hul
        neem leierskap oor en 'heers' dus oor mans nie, sien 1 Tim.2:12].

        Dus, juis omdat mans soos ek en jy nie bybels 'manlik' optree nie, d.w.s.
        nie die leierskap aanvaar en daawerklik uitvoer in 'n gees van liefde en
        diensbaarheid teenoor God en mannin nie, daarom moet vroue ingryp en soms
        vergryp. Die uitsonderings moet egter nie die reël vernietig nie. Daarom,
        bybelse advies aan al ons mans wat in diens van Christus staan, juis teenoor
        ons chauvinistiese en veral feministiese tydsgees:

        "Waak, staan in die geloof, wees manlik, wees sterk." - 1 Kor.16:13

        Slabbert Le Cornu
        Esra Instituut: Posbus 19105 Noordbrug 2522 Suid-Afrika
        Web: esra-instituut.tripod.com E-pos: esra@...