Die reg tot wetgewing

  • Nico van der Dussen
    Message 1 of 15 , Dec 31, 2001
      Op die lys is daar nogal uiteenlopende menings oor die Reg van die
      Owerheid om wette te maak al dan nie.

      'n Eenvoudige vraag:

      Wie het die reg om te bepaal of mens aan die linker of regterkant van
      die pad moet ry?

      Ek is oortuig dat die Bybel hom nie direk hieroor uitlaat nie.

      Verder is ek oortuig dat geen private instansie sodanige reëling met
      gesag kan afdwing nie.

      Ek is van oordeel dat dit die Owerheid se plig - en geen ander
      instansie se plig nie - om ordenende wetgewing uit te vaardig om die
      daaglikse lewe ordelik te reël sodat daar vir almal lewensruimte
      geskep word solank hulle goed doen.

      Broedergroete

      Nico
    • Nico van der Dussen
      Message 2 of 15 , Dec 31, 2001
        > M.i. kan 'n regstelsel uit die Skrif afgelei word. Dit hou in, die
        > toepassing van die wette wat in die Skrif is. Die skryf van wette, soos wat
        > die parlement tans doen, is egter ongeoorloof, aangesien ons reeds 'n
        > wetboek in die Skrif het.
        >
        > Die taak van die polisie is om misdadigers te vang, kan nie uit die Skrif
        > afgelei word nie, en kan ook beter deur die privaatsektor gedoen word. Dis
        > waarom Suid-Afrika tans meer privaatpolisiemanne het, as staatspolisiemanne.

        Romeine 13 gee juis aan die owerheid die opdrag om kwaaddoenners
        te straf. Ek het selfs gehoor dat die Afrikaanse vertalings moontlik die
        Grieks swak vertaal het en dat "tereur voer teen die wat kwaad doen"
        beter uitdrukking sou gee aan die oorspronklike Grieks (Kan die
        Grieksgeleerdes dalk help?)

        Wat vir my duidelik is, is dat juis die opspoor, verhoor en
        skuldigbevinding van misdadigers Bybels deel van die Owerheid se
        taak is, en dat privaat instansies wat vir winsbejag die Owerheid se
        taak uitvoer on-Bybels is.

        Die feit dat ons nie-owerheidspolisie vandag volop in die wêreld het, is
        'n aanklag teen die owerhede dat hulle nie hulle werk doen nie.

        Broedergroete

        Nico
        Wat vir my hier duidelik is dat daar juis in die
      • J H Stander
        Message 3 of 15 , Jan 1, 2002
          Jan Stander :-

          Nico, ek is nou nie Griekskundig nie, maar ek het Romeine 13:4 gaan
          vergelyk in 'n hele aantal verskillende vertalings van die Bybel.

          Die Nuwe Afrikaanse Vertaling is een van die min vertalings waarin
          die owerheid nie as 'n wreker van die kwaad voorgehou word nie.
          Vergelyk bv die volgende :-

          Nuwe Afrikaanse Vertaling : 4want die owerheid is 'n dienaar van
          God tot jou beswil. Maar as jy kwaad doen, het jy rede om bang te
          wees, want die owerheid het nie verniet die reg om te straf nie. Hy is
          immers ook hierin die dienaar van God dat hy die kwaaddoener moet
          straf.

          Ou Afrikaanse Vertaling : 4 want hy is 'n dienaar van God, jou ten
          goede. Maar as jy kwaad doen, vrees dan; want hy dra die swaard
          nie verniet nie, want hy is 'n dienaar van God, 'n wreker om die een
          wat kwaad doen, te straf.

          Revised English Bible 4for they are God's agents working for your
          good. But if you are doing wrong, then you will have cause to fear
          them; it is not for nothing that they hold the power of the sword, for
          they are God's agents of punishment, for bringing retribution on the
          offender.

          New International Version : 4For he is God's servant to do you good.
          But if you do wrong, be afraid, for he does not bear the sword for
          nothing. He is God's servant, an agent of wrath to bring punishment on
          the wrongdoer.

          Douay Version : 4For he is God's minister to thee, for good. But, if
          thou do that which is evil, fear; for he beareth not the sword in vain.
          For he is God's minister; an avenger to execute wrath upon him that
          doth evil.

          Dit lyk my asof Paulus se oorspronklike skrywe die owerheid se
          wraakfunksie in so 'n mate voorgehou het dat die meeste
          Bybelvertalers dit so in hul vertalings oorgebring het. Om die een of
          ander rede het die vertalers van die Nuwe Afrikaanse Vertaling besluit
          om die idee van 'n wreker weg te laat, 'n idee wat juis in die Ou
          Vertaling voorkom.

          Hoe dit ook al sy, Romeine 13 stel dit duidelik dat die owerheid deur
          God daar gestel is, onder andere om kwaaddoeners te straf.
          Indien die owerheid die reg het om te straf het die owerheid
          sekerlik ook die plig om seker te maak dat sy onderdane duidelikheid
          het oor wat reg en wat verkeerd is, en ek dink dat dit dus die
          owerheid se plig is om duidelike wette te maak wat sy onderdane
          moet gehoorsaam.

          Hierdie wette is egter steeds ondergeskik aan God se wette - 'n
          Christen het nie nodig om 'n landswet wat in stryd met God se wette
          is te gehoorsaam nie. Ek sou sê dat dit die Christen se plig is om so 'n
          wet te verontagsaam.

          'n Goeie voorbeeld hiervan is Suid-Afrika se aborsiewetgewing. Ek
          sou sê dat dit 'n dokter wat hom/haarself 'n Christen wil noem se
          Christelike plig is om "abortion on demand" te weier, selfs al laat die
          wet dit toe.

          Jan

          http://docs.yahoo.com/info/terms/

          Jan H Stander
          Mondeor JHB RSA
          jannas@...
          jannas@...
        • vrystaat32
          Message 4 of 15 , Jan 4, 2002
            Daar is meer as 170 000 geregistreerde privaat sekuriteitsbeamptes in
            SA teenoor die 105 000 amptelike SAPD lede. Weëns die verkleining van
            die oneffektiewe staat en die besnoeiing op staatsuitgawes,omdat
            groot owerheidsbegrotingstekorte deur globale markte gestraf word, is
            hierdie neiging tot die privatisering van sekuriteitsdienste
            wêreldwyd. In SA, waar die vraag die aanbod na amptelike
            staatssekuriteitsdienste ver oorskry, lei dit ook blykbaar tot groter
            produktiwiteit.

            Die groot behoefte na sekuriteitsdienste in SA kan waarskynlik o.a.
            aan die volgende redes toegeskryf word:
            Die parlement (net soos die meeste parlemente van vandag) het 'n mark
            geword waar wette verhandel word, i.p.v. dat gesonde Woordgebaseerde
            wetgewing gehandhaaf word. God het Israel 'n goeie grondwet gegee,
            maar weëns sonde, hardkoppigheid en misleiding moes hulle ook die
            gevolge (en koste) van swak en/of volksvreemde owerheid dra. Per slot
            van sake was die volk se grootste soewerein die God van Israel self,
            en wanneer dit nie meer in ons land geld nie, sal ons ook nie van die
            gevolge ontkom nie. As 'n owerheid nie die God van Israel as hemelse
            Soewerein op aarde, en Sy wet en Woord as hoogste gesag wil erken
            nie, loop die pad selfs vir 'n historiese Christenvolk soos die Boere-
            Afrikaners maar afdraande na dood en vernietiging.

            Moontlik is die oplossing en redding vir al die volkere en nasies op
            aarde weer 'n aparte "Israelvolk" wat die seën en die vrug van die
            koninkryk van God (hemelse heerskappy gebasseer op die Woord) op
            aarde kan demonstreer? Met Jesus wat die wet nou op die tafels van Sy
            volk se harte geskryf het, i.p.v. op klip, behoort Sy historiese
            genadeplan om bv die ou antieke Israel as aparte voorbeeldsdiensvolk
            te gebruik tot redding en seën vir (al) die nasies van die aarde, nou
            in moderne tye tog te kan werk? Ander oplossings?

            Groete
            Jacob
          • Carsten Linke
            Message 5 of 15 , Jan 4, 2002
              Ek sou voorstel om terug te keer na die standpunt dat die redding vir
              die volkere en nasies alleen in die grondelose barmhartigheid te vinde
              is dat Jesus Christus op Golgota sy bloed vir ons sondes vergiet het.

              Groete
              Carsten
              Carsten Linke - cl@... - http://www.carstenlinke.de

              Message 6 of 15 , Jan 7, 2002
                --- In calvyn@y..., "Carsten Linke" <cl@c...> wrote:
> [...]
                vinde
                > is dat Jesus Christus op Golgota sy bloed vir ons sondes vergiet

                Ja, danksy die geloof van Gesalfde Jesus word uiteindelik alles weer
                met God versoen, en word die skepping herstel met die wederoprigting
                van die Koninkryk van God op aarde?

                Israel moes aparte priestervolk wees, juis tot voordeel en seën vir
                die nie-Israelvolkere en nasies. Die uitverkorenes tot redding vir
                die nie-uitverkorenes, aldus drs Keizer (Israel, de kerk en de
                volkeren: hoe de dochmatiek zich vastloopt) en Van der Graaff (De
                Verborgendheid van Jezus) van onderskeidelik die (vrygemaakte?)
                Gereformeerde en Hervormde Kerk in Nederland.

                Hulle reken dis nog steeds die antieke Israeliete se roeping om as
                *aparte* volk onder die nuwe verbond regering van bo (Koninkryk van
                die hemele) aan heidense volkere en nasies tot seën en vrug te
                demonstreer. Dan sou juis die heidennasies ook die God van Israel kon
                erken, en Sy Gesalfde Koning wat op Golgota gesterf het vir die
                sondes van sy volk.

                Groete
                Jacob