MANFAATKAN PENGGUNAAN MAYBANK ANDA..LIHAT ATTACHMENT!!!

  • am zari
    Message 1 of 1 , Mar 1 12:06 AM
      TAMBAH WANG MELAUI MAYBANK SAHAJA….

      USAHA JADI KAYA...GANDAKAN DUIT ANDA !!!!
      Assalamualaikum dan salam sejahtera semua....
      Selamat berkenalan. Saya ada sesuatu nak kongsi dengan anda
      semua, seikhlas hati saya. Saya minta anda baca keratan berikut
      dengan sabar dan teliti... Sepertimana saya telah buat sebelum
      ini.

      $$DARI RM 2 ANDA BOLEH MENJADI JUTAWAN SENYAP$$
      JIKA KITA SAMA-SAMA JUJUR DAN IKHLAS, IANYA TIDAK
      MUSTAHIL. INSYAALLAH...

      Assalamualaikum dan salam sejahtera
      Saudara/saudari, muslimin/muslimat,
      Anda yang budiman, sebelum anda menganggap surat ini tidak
      munasabah, saya cadangkan supaya anda membacanya terlebih
      dahulu. Selamat datang ke laman informasi kewangan rakyat
      Malaysia & luar negara di seluruh dunia dgn bermodalkan RM10
      sahaja. Tidak kira apa status, keturunan, umur & warganegara,
      anda berpeluang merebut pendapatan yang lumayan ini. Wang
      akan mengalir masuk walaupun anda sedang tidur!

      Percayalah. Sebulan yang lalu, saya sedang melayari news
      groups seperti anda sekarang ini & menjumpai artikel seperti ini
      yang mengajak saya melabur RM10 utk mendapatkan pulangan
      beribu ringgit!! Mula2 saya tidak percaya. Ini tak lain tak bukan
      mesti bertujuan hendak ngenakan orang sahaja....!! Tetapi
      seperti kebanyakan orang, saya tertanya2, jadi saya terus
      membaca artikel itu. Artikel itu menyatakan bahawa hantar RM2
      kpd 5 nama & alamat yg disertakan di dalam artikel tersebut.
      Anda kemudian diminta meletakkan nama & alamat anda pd
      tempat Peserta 5 & membuang nama Peserta 1, & kemudian post
      artikel itu ke sekurang2nya 200 newsgroup (terdapat beribu2
      newsgroup di internet jika anda rajin surfing).

      Selepas saya meminta pandangan beberapa orang rakan &
      memikirkan semula risiko yg ada, saya membuat keputusan
      untuk mencubanya. Tiada apa yg merugikan saya kecuali RM10
      & 5 nombor akaun, kan? WELL GUESS WHAT!!! Dlm
      tempoh 7 hari, akaun saya mula dipenuhi WANG!!! Saya
      betul-betul terkejut. Saya ingat ia akan berhenti masuk pada
      bila2 masa sahaja tetapi wang itu tetap datang. Saya
      memperolehi RM240,226.00 dalam tempoh 35 hari shj!!! Sangat
      berbaloi! Dengan hanya pelaburan sebanyak RM10 !! WANG DATANG SENDIRI KE DALAM AKAUN BANK SAYA!!!

      Saya akan terangkan macam mana ia berfungsi & yang lebih
      penting kenapa ia berfungsi sebegitu. Yang penting, anda cetak
      artikel ini SEKARANG utk memudahkan anda mendapatkan
      semua langkah2 yg diperlukan.Saya pasti, jika anda mengikuti
      langkah2 yang telah diatur dalam artikel ini, anda akan mula
      membuat duit sblm habis penghujung minggu ini. Anggaplah
      program ini sebagai 1 peluang keemasan yang meningkatkan
      taraf ekonomi anda. Tahukah anda bahawa cara ini telah
      dipraktikkan oleh berjuta2 orang di seluruh dunia bagi
      memungut derma & mengumpul modal perniagaan. Percayalah?
      dalam masa 40-50 hari anda akan memperolehi sbnyk
      RM1,627,230.00 tanpa penat. Kalau tidak percaya, apa kata anda
      mencubanya dahulu!

      Seperti saya, mungkin anda juga ragu2 dengan program
      seumpama ini. Mulalah pelbagai soalan bermain di fikiran;
      Adakah program ini sah di sisi undang2? Soalan seperti ini
      pernah diajukan kepada seorang peguam. Beliau memberitahu
      bahawa program ini menyerupai surat berantai (chain letter)
      tetapi disebabkan setiap risalah dilengkapi dgn maklumat
      terperinci mengenai sistem program tersebut, maka ianya SAH
      di sisi undang2. Yang paling kerap bermain di fikiran saya
      ketika itu ialah; Adakah ia satu penipuan? Jawapannya TIDAK
      SAMA SEKALI kerana ia tidak seperti surat berantai, di mana
      pihak yang menerima seolah2 diugut utk melakukan apa
      yg dikehendaki oleh surat tersebut, program seperti ini tidak
      memaksa / mengugut mana2 pihak malah ia
      memberi pilihan kepada pihak yg menerima untuk mengabaikan
      program ini sama sekali. Di samping itu, dengan segala
      maklumat terperinci yg disertakan ia sekaligus menjadikan
      program ini sebuah perniagaan yang sah & amat
      menguntungkan semua pihak asalkan mereka rajin berusaha.

      Adakah ia baik? Sudah tentu YA. Ini kerana, sesiapa sahaja
      yang rajin menghantar risalah ini,mereka berpeluang besar
      untuk memperolehi hasil yang lumayan. Sangat2 lumayan
      sebenarnya. Apa yg PENTING untuk anda fahami ialah program
      ini bukanlah suatu penipuan & ia tidak menyalahi undang2 & ia
      hampir TIDAK mempunyai sebarang RISIKO!! Sekiranya anda
      JUJUR & RAJIN menyebarkan program ini, anda akan
      memperolehi ganjaran yg amat besar, bersesuaian dgn usaha
      yg anda curahkan, malah tidak mustahil lebih dari itu.Jika anda
      tidak menyertainya, kerugian akan sentiasa berada di pihak
      anda. Firman Allah SWT bermaksud,
      Iblis & syaitan menakutkan manusia dengan kerugian &
      kepapaan supaya jangan menderma utk kebaikan...!!

      Program ini telah dicipta setelah dibuat penelitian & kajian
      terperinci ke atas program2 yang ada di negara2 maju & ianya
      telah diringkaskan seberapa yg boleh bagi memudahkan usaha
      para peserta. Jumlah RM1,627,230 / apapun jumlah yang anda
      inginkan sudah tidak mustahil lagi. Pokok pangkal, anda
      bertindaklan dari SEKARANG & gembelingkan usaha ke
      arahnya dengan penuh keyakinan & kesungguhan. Baca &
      fahamkan arahan sebelum
      menyertainya supaya tidak berlaku penganiayaan kepada
      peserta lain secara tidak sengaja.

      BAGAIMANA CARANYA???.
      Langkah1
      Pertama sekali anda dikehendaki menghulurkan sumbangan
      RM2 shj kpd setiap peserta. Seterusnya, bank-in kpd setiap
      nama & nombor peserta yg terdapat pd Senarai Nama Peserta.

      Langkah2
      Setelah setiap peserta menerima sumbangan drpd anda, maka
      gugurkan nama & nombor akaun Peserta 1 drpd senarai itu.
      Anjakkan nama Peserta 2 ke ruang Peserta 1, Peserta 3 ke ruang
      Peserta 2, Peserta 4 ke ruang Peserta 3, Peserta 5 ke ruang
      Peserta 4 & masukkan nama &nombor akaun anda pada ruang Peserta
      5 yg tlh dikosongkan td. Pastikan senarai nama & alamat baru
      itu berada dlm kedudukan yg betul & pastikan juga alamat itu
      tepat bg memastikan tidak berlaku sbrg penganiayaan kpd
      peserta lain. Anda juga boleh menggunkan nama samaran jika
      tidak mahu dikenali.

      Langkah3
      Kemudian, poskan artikel ini (boleh dibuat pengubahsuaian jika
      perlu) ke sekurang2nya 200 news group yg terdapat di internet
      spt laman-laman web diskusi,forum dan message board.
      Langkah4 Kemudian, tunggulah giliran anda dgn sabar
      (biasanya 40-50 hari utk ganjaran yg lbh besar) utk mencapai
      matlamat ini bilamana wang kiriman drpd peserta2 lain yg
      menyertai program ini akan anda terima. Semakin ramai yg
      menyertai program ini, maka semakin berkembanglah
      kedudukan anda. Sila lihat carta sebagai rujukan (andaian 15
      peserta menyertai setiap peringkat,dan setiap seorang menjana
      15 lagi peserta).

      CARA PENGIRAAN
      Peserta 5 (Anda bermula di sini) 15 peserta x RM2 =RM30.00
      Peserta 4
      15 peserta x (15) x RM2 =RM450.00
      Peserta 3
      15 peserta x (15) x (15) x RM2 =RM6,750.00
      Peserta 2
      15 peserta x (15) x (15) x (15) x RM2 =RM101,250.00
      Peserta 1
      15 peserta x (15) x (15) x (15) x (15) x RM2 =RM1,518,750.00
      JUMLAH =RM1,627,230.00

      Jgn cuba menipu, Allah melihat apa yg anda lakukan. Pastikan
      anda mengirimkan RM2 kepada peserta setelah meyertai
      program ini.Sekiranya anda cuba menipu iaitu dengan
      meletakkan nama anda terus ke No.1, anda hanya akan
      menerima wang sebanyak RM30 sahaja. Oleh itu, bersabarlah
      kerana giliran anda akan tiba juga. Anda perlu ingat, bukan
      semua org berfikiran positif seperti kita. Andainya tidak ramai
      yg menyertai program ini, tentu jumlah wang anda
      terima sedikit sahaja kan. Oleh itu anda dinasihatkan supaya
      mengpos sebanyak mungkin artikel tersebut ke internet.
      Walaupun 50% sahaja yang menyertainya, anda masih boleh
      memperolehi sumbangan sebanyak RM406,808. Saya yakin
      artikel2 yg anda kirim itu akan mendapat jawapan (wang) seperti
      apa yg telah saya alami. Sila ikuti arahan yang telah ditetapkan
      & imbuhan lebih RM1,627,230 boleh menjadi milik anda dalam
      tempoh 40 - 50 hari sahaja. Program ini masih kekal bertahan
      atas dasar kejujuran semua pihak. Anda sekarang akan menjadi
      salah seorang pemilik perniagaan melalui surat-menyurat. Di
      dalam perniagaan ini anda tidak menjual barang2 yang dapat
      dilihat tetapi sebaliknya anda menjual perkhidmatan.
      Perkhidmatan ini terjamin
      selamat & dibenarkan!! Simpan salinan langkah2 ini & bila-bila
      masa anda memerlukan duit, anda boleh mencubanya lagi & lagi
      & lagi.

      SILA INGAT bahawa program ini masih terus bertahan kerana
      kejujuran semua peserta yang telah mengikuti langkah2 yang
      telah digariskan dengan sempurna. Cuba anda bayangkan, jika
      anda jujur, program ini akan berterusan & duit yang diterima
      oleh orang2 lain akan sampai juga ke tangan anda.
      Hantarkannya sekarang, masukkan nama anda dalam senarai
      dan anda telah mula berniaga.....!!

      SENARAI NAMA PESERTA
      Peserta 1
      MOHD RUSLI
      G/6767
      Maybank : 102036166748
      (**Anjakan nama & Nombor Akaun Peserta 2 ke sini)

      Peserta 2
      MOHD AZLI
      780724-08-5901
      Maybank : 112362117723
      (**Anjakan nama & Nombor Akaun Peserta 3 ke sini)

      Peserta 3
      MOHD AZZANI
      810203-08-5943
      MAYBANK : 158088145130
      (**Anjakan nama & Nombor Akaun Peserta 4 ke sini)

      Peserta 4
      ABDUL HAMID
      830501-01-6581
      Maybank : 164409562708
      (**Anjakan nama & Nombor Akaun Peserta 5 ke sini)

      Peserta 5
      Anda bermula di sini
      Akaun Anda :
      (*** Tuliskan nama & Nombor Akaun anda disini sebagai
      Peserta 5 -baru)

      LAKUKAN DENGAN PENUH IKHLAS! DERMA & SUMBANGLAH
      KPD PESERTA TERSEBUT NESCAYA ANDA JUGA AKAN
      MENERIMA DERMA & SUMBANGAN SEUMPAMANYA. INSYA
      ALLAH...
      Bagaimana Untuk Mengiklankan Ke News Group?
      Melalui newsgroup iaitu laman2 web yang mengandungi
      diskusi, forum / message board, anda boleh mendapat
      keuntungan tanpa mengenali / mengetahui siapa yang telah
      membaca risalah anda. Walaupun ia tidak selamat dari segi
      security kerana anda tidak mampu mengawal orang bawahan
      anda, tetapi anda boleh menyebarkan risalah anda kepada lebih
      daripada 5000 orang dalam satu masa. Cuba anda lihat fakta ini,
      di seluruh dunia ada terdapat lebih daripada 32,000 laman web
      bercorak diskusi & pada satu2 hari, lebih daripada 5,000 orang
      melawat laman web seperti berikut. Di dalam dunia terdapat
      lebih kurang 2 BILLION pengguna internet yang berdaftar &
      pada diri, bayangkan setiap hari dianggarkan lebih daripada
      50,000 pengguna baru mendaftarkan berapa ramai orang yang
      bakal menyebarkan risalah yang mengandungi nama & alamat
      anda, & setiap orang yang menyalin risalah anda akan
      menghantar anda sebanyak RM2. Sekiranya dalam masa 2 bulan
      50000 orang menghantar anda RM2, anda akan memperolehi
      RM100,000!!! Banyak tu.

      Langkah 1
      Anda tidak perlu menaip semula risalah ini, anda hanya perlu
      pilih menu EDIT-SELECT ALL utk memilih seluruh risalah &
      kemudian pilih menu EDIT-Copy utk menyalin risalah anda.

      Langkah 2
      Buka aplikasi 'notepad'(Start-Programs-Accessories-Notepad) &
      pilih menu EDIT-PASTE utk memaparkan risalah anda & setelah
      membuat perubahan yang diterangkan di atas, pilih menu
      FILE-SAVE untuk menyimpan risalah baru anda seboleh2nya
      dalam bentuk *.txt (biasanya ia automatik).

      Langkah3
      Buka Netscape / Internet Explorer & pergi ke laman web pencari
      spt Yahoo! utk mencari laman2 web
      diskusi,forum & message board. Antaranya saya sertakan
      disini.
      1. usahawan_cyberia@yahoogroups.com
      2. pemuda-keadilan@yahoogroups.com
      3. bicara_melayu_semasa@yahoogroups.com
      4. mlm_melayu@yahoogroups.com
      5. keluarga_melayu@yahoogroups.com
      6. melayu_bestari@yahoogroups.com
      7. melayumalaysia@yahoogroups.com
      8. iklanbebasku@yahoogroups.com
      9. uitm-melaka@egroups.com
      10. 05e_dagang@yahoogroups.com
      11. melayu2@yahoogroups.com
      12. usahawan_melayu@yahoogroups.com
      13. jenaka@yahoogroups.com
      14. kmu-net@yahoogroups.com
      15. idealis_mahasiswa@yahoogroups.com
      16. induksiaudit2003@yahoogroups.com
      17. forum-bisnis-muslim@yahoogroups.com,
      18. surirumah@yahoogroups.com,
      19. malaysia_friends@yahoogroups.com,
      20. kelabbisnesonline@yahoogroups.com,
      21. sehatbersama@yahoogroups.com,
      22. on_line_associates_group@yahoogroups.com,
      23. extramoney_fromhome@yahoogroups.com,
      24. Ads4YourHomeBiz@yahoogroups.com,
      25. Wilber_Malaysia@yahoogroups.com,
      26. kelakar@yahoogroups.com,
      27. pas-network@yahoogroups.com,
      28. perniagaan_melayu@yahoogroups.com,
      29. ruang_iklan_percuma@yahoogroups.com,
      30. qualityproducts@yahoogroups.com,
      31. hidayahnet@yahoogroups.com,
      32. Masyarakat_Melayu@yahoogroups.com,
      33. keadilan_eberita@yahoogroups.com,
      34. itjobs_malaysia@yahoogroups.com,
      35. supremeringgit@yahoogroups.com,
      36. myniaga2u@yahoogroups.com,
      37. Usahawan_Melayu@yahoogroups.com,
      38. melayuhebat@yahoogroups.com,
      39. mind_A@yahoogroups.com,
      40. infoniaga@yahoogroups.com,
      41. Menganggur@yahoogroups.com
      42. cari_duit_group@yahoogroups.com,
      43. melayucyber@yahoogroups.com,
      44. melayu_bestari@yahoogroups.com,
      45. perniagaan_melayu@yahoogroups.com,
      46. Masyarakat_Melayu@yahoogroups.com,
      47. usahawan_cyberia@yahoogroups.com,
      48. malaysia_friends@yahoogroups.com,
      49. bisnes@yahoogroups.com,
      50. buatduit@yahoogroups.com,
      51. duit_sampingan@yahoogroups.com,
      52. ezbiznes@yahoogroups.com,
      53. help2uatm@yahoogroups.com,
      54. Janapendapatan@yahoogroups.com,
      55. janawang@yahoogroups.com,
      56. jom_iklan@yahoogroups.com,
      57. jutawan2002@yahoogroups.com,
      58. malaysia_duit_mlm@yahoogroups.com,
      59. maricariduit@yahoogroups.com,
      60. masyarakat_melayu@yahoogroups.com,
      61. melayucyberer@yahoogroups.com,
      62. moneyx2003@yahoogroups.com,
      63. MyNiaga2U@yahoogroups.com,
      64. ringgitmatrix@yahoogroups.com,
      65. side_income@yahoogroups.com,
      66. tunai4u@yahoogroups.com,
      67. uptrendnet@yahoogroups.com,
      68. wang_dari_komputer@yahoogroups.com,
      69. iklan-groups@yahoogroups.com,
      70. iklan-mlm@yahoogroups.com,
      71. iklan-mudah@yahoogroups.com,
      73. iklan-niaga@yahoogroups.com,
      74. iklan-utama@yahoogroups.com,
      75. iklan_percuma_online@yahoogroups.com,
      76. iklanboard@yahoogroups.com,
      77. iklanduit@yahoogroups.com,
      78. islamcarahidupku@yahoogroups.com,
      79. keusahawanan@yahoogroups.com,
      80. dewanperniagaanbumiputrammu@yahoogroups.com,
      81. duit_online@yahoogroups.com,
      82. duit_semata@yahoogroups.com,
      83. e-perniagaan@egroups.com,
      84. e-perniagaan@yahoogroups.com

      Langkah 4
      Pergi ke laman2 web tersebut & pilih diskusi, forum /
      sebagainya & hantar risalah anda. Anda perlu mengisi ruangan
      SUBJECT sebagai tajuk anda & pergi ke risalah anda tadi, pilih
      menu EDIT- COPY untuk menyalin & klik pada ruang untuk
      mengisi risalah anda pada laman web tersebut & pilih menu
      EDIT- PASTE pada Netscape / Internet Explorer anda. (Anda juga
      mungkin dikehendaki untuk mendaftar diri pada laman web
      tersebut, tidak mengapa kerana anda hanya mahu menyebarkan
      kepada mereka yang ingin mencari sumber kewangan yang sah
      & anda hanya menjalankan tugas anda. Jadi, daftarkan sahaja
      setelah memastikan yang program
      tersebut PERCUMA)

      Tahniah... ITU SAHAJA! Apa yang perlu anda lakukan sekarang
      ialah pergi ke message board seterusnya & ulangi langkah2 di
      atas. Setiap message yang dihantar akan mengambil masa kira2
      30 saat untuk muncul di skrin anda.Ingat? lebih banyak anda
      iklankan (message board dsb) lebih banyak duit yang akan anda
      dapat!! Mudah kan? Selepas ini anda akan mula menerima wang
      tersebut sebelum anda sempat mengiranya! Malah, anda
      mungkin perlu menyewa Peti Surat kerana jumlah kiriman wang
      yang anda akan terima terlalu banyak sekali. Anda juga boleh
      menggunkan nickname jika tidak mahu dikenali tetapi pastikan
      alamat yang disertakan adalah
      tepat agar surat tersebut boleh sampai ke tangan yang hak!
      Terima Kasih.

      SELAMAT MENCUBA & GUNAKANLAH DUIT TERSEBUT KE
      JALAN KEBAJIKAN.....!!
      Bantulah Mereka Yg Memerlukan.
      Wassalam.
      Hamba Allah