Fritidspedagog från Ö sterlen Månadens Skald

  • ALIDA BOK
    Message 1 of 1 , Jun 3, 2007
      Hanna Svensson från Gärsnäs utanför Simrishamn på Österlen i Skåne har
      utsetts till juni månads skald av förlaget Alida Bok i Uppsala. Hennes dikt
      Vaxduken ger uttryck för kärv humor och trotsig livsglädje. Dikten kan läsas
      på förlagets hemsida http://alidabok.net
      Hanna Svensson är 23 år och arbetar som fritidspedagog på Ungdomens Hus i
      Simrishamn. På fritiden spelar hon folkmusik, läser, skriver och odlar
      grönsaker.
      -Jag är övertygad feminist och när jag började på Ungdomens Hus så var det
      med en stark vilja att arbeta med ett feministiskt synsätt, säger Hanna
      Svensson.
      -Hittills har det blivit kurser i feminism och feministiskt självförsvar. Vi
      har jobbat mycket för att få tjejerna att bli mer självsäkra och ta mer
      plats. Det har varit väldigt tacksamt och roligt.
      -Det känns jätteroligt att nu bli publicerad på ett feministiskt forum,
      tycker Hanna Svensson.

      Med vänlig hälsning

      ALIDA BOK
      http://alidabok.net