1698Ny sæson - info - 2

  • dkcct
    Oct 5, 2010
      De 11 stat-kategorier:

      Forwards/Defensemen Stat Categories (7 kategorier): Goals (G), Assists (A), Plus/Minus (+/-), Penalty Minutes (PIM), Powerplay Points (PPP), Shots on Goal (SOG), Hits (HIT)

      Goaltenders Stat Categories (4 kategorier): Wins (W), Goals Against Average (GAA), Save Percentage (SV%), Shutouts (SHO)

      Hvis man vinder "kampen/uge-dysten" mod sin direkte modstander får man en sejr. Pointforskellen er ikke så vigtig (det er først og fremmest sejren der er vigtig) men i tilfælde af lighed, kan det til sidst udgøre en tie-breaker. Dvs. det er mindre vigtigt om man vinder 11-0 eller 6-5 – bare sørg for at vinde. Lighed i stat-kategorier medfører at disse udgår. Det er altså teoretisk muligt at vinde 1-0 (hvis man står lige i de øvrige 10 stat-kategorier).

      Positioner (23 stk.):
      C, C, C, LW, LW, RW, RW, W, W, D, D, D, D, D, D, G, G, BN, BN, BN, BN, BN, BN, (IR)

      Vist ganske ligetil. De to W er valgfrie Wings, så man i princippet kan spille med 4 LW og 2 RW (eller omvendt) men man kan også vælge tre af hver. BN er Bench-players. Disse er helt valgfrie, og kan skiftes ind i lineup efter behag. Det er vigtigt at forstå at ALLE spillere regelmæssigt kommer på bænken. Selv hvis jeg får Ovechkin på mit hold, så ryger han også på bænken de dage hvor han ikke spiller, så jeg kan få aktive spillere på isen som kan score til mit hold.

      Det er en vigtig pointe: HUSK AT INDSKIFTE DE SPILLERE SOM SKAL I KAMP! En spiller som ikke skal i kamp kan naturligvis ikke score til dit hold (uanset hvad han hedder). Sørg derfor for at have flest muligt spillere i lineup som skal i kamp. Det er røv-surt at have spillere på bænken, som går amok og scorer et hattrick eller en shutout. Det får du intet ud af.

      Det giver mening at vælge lidt blandet til bænken. Det gælder jo om at score til "statistik-tavlen" og det nytter ikke at have 8 Centers når kun 3 kan komme på banen samtidig, for det vil medføre at Center-pladserne altid er fyldt mere end op, mens der er ledige positioner andre steder på banen.

      IR er lidt speciel, da det er en potentiel ekstra-position. Hvis én af dine spillere bliver skadet (og dermed bliver placeret på virkelighedens Injured Reserve), så kan man benytte denne position, så han ikke "fylder" på bænken, og man kan bringe en ekstra spiller til holdet. Jeg ville f.eks. ikke droppe Ovechkin selv om han blev skadet, for så ville én af jer andre jo snuppe ham, når han bliver klar igen. Hvis man kommer i den situation, vil man opdage at det er en meget nyttig ekstra-position.