Calculatorul - mijloc de compensare a complexelor de personalitate

  • Bogdan Grigore
    Message 1 of 7 , Jul 1, 2006
      Articol reprezentand rezumatul lucrarii de licenta unei absolvente a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei

      Autoarea : Psiholog (Absolvent) - Claudia-Cornelia Ghibuş

      Calculatorul a devenit în ultimii ani o prezenţă incontestabilă în viaţa oamenilor. Este de domeniul evidenţei că în ziua de azi, absolut în orice domeniu, de la cele mai practice până la cele mai teoretice, calculatorul a devenit indispensabil dintr-un singur motiv: eficienţă. Este adevărat că multe activităţi pot fi realizate şi acum fără ajutorul calculatorului, dar nu cu aceeaşi eficienţă. Rapiditatea cu care se desfăşoară evenimentele din mediul înconjurător determină oamenii, oricât de reticenţi ar fi faţă de utilizarea calculatorului, să apeleze la acesta pentru a se adapta schimbărilor.

      Studiile realizate în ultimii ani arată că persoanele care petrec foarte mult timp în faţa calculatorului ajung în scurt timp să aibă diverse probleme. Limitarea utilizării nu este mereu posibilă, deoarece pentru foarte mulţi, acesta este un instrument de lucru. În această categorie se includ în special persoanele adulte. Însă pentru copii şi adolescenţi, calculatorul reprezintă în principal un mijloc recreere şi, de multe ori, el acaparează în întregime timpul liber al acestora.

      Într-adevăr, beneficiile aduse de calculator în viaţa de zi cu zi nu pot fi puse la îndoială, însă din ce în ce mai mulţi oameni, în special copii şi adolescenţi tind să utilizeze calculatorul dincolo de obţinerea acestor beneficiii: eficienţa şi adaptabilitatea. Apare riscul utilizării în execes al calculatorului, ce are consecinţe grave asupra sănătăţii fizice şi psihice ale persoanei utilizatoare. Problemele apar începând cu utilizarea neadecvată a calculatorului. Utilizarea calculatorului mai mult de 3-4 ore pe zi poate duce la efecte ca: miopie temporară, dureri de cap, vedere înceţoşată, ochi iritaţi sau uscaţi, creşterea sensibilitaţii la lumină, imagine dublă, dar si dureri de spate sau de gât,
      dureri ale încheieturilor mâinilor. Pe de altă parte, din punct de vedere psihic, se poate ajunge chiar la dependenţă.

    • Benedek Kaplar Renata
      Message 2 of 7 , Jul 1, 2006
        incercati o editare mai aerisita a textului... k mi-au aparut si mie simptomele lea fizice de utilizarea excesiva a computerului!!!! in rest... FOARTE TAREEEEEEEEEE INITIATIVA ASTA!!! uh!!!! luv it!!!! right on!!!
        AWESOME!!!!!

        Bogdan Grigore <bogdan82@...> wrote:
        Articol reprezentand rezumatul lucrarii de licenta unei absolvente a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei

        Autoarea : Psiholog (Absolvent) - Claudia-Cornelia Ghibuº

        Calculatorul a devenit în ultimii ani o prezenþã incontestabilã în viaþa oamenilor. Este de domeniul evidenþei cã în ziua de azi, absolut în orice domeniu, de la cele mai practice pânã la cele mai teoretice, calculatorul a devenit indispensabil dintr-un singur motiv: eficienþã. Este adevãrat cã multe activitãþi pot fi realizate ºi acum fãrã ajutorul calculatorului, dar nu cu aceeaºi eficienþã. Rapiditatea cu care se desfãºoarã evenimentele din mediul înconjurãtor determinã oamenii, oricât de reticenþi ar fi faþã de utilizarea calculatorului, sã apeleze la acesta pentru a se adapta schimbãrilor.

        Studiile realizate în ultimii ani aratã cã persoanele care petrec foarte mult timp în faþa calculatorului ajung în scurt timp sã aibã diverse probleme. Limitarea utilizãrii nu este mereu posibilã, deoarece pentru foarte mulþi, acesta este un instrument de lucru. În aceastã categorie se includ în special persoanele adulte. Însã pentru copii ºi adolescenþi, calculatorul reprezintã în principal un mijloc recreere ºi, de multe ori, el acapareazã în întregime timpul liber al acestora.

        Într-adevãr, beneficiile aduse de calculator în viaþa de zi cu zi nu pot fi puse la îndoialã, însã din ce în ce mai mulþi oameni, în special copii ºi adolescenþi tind sã utilizeze calculatorul dincolo de obþinerea acestor beneficiii: eficienþa ºi adaptabilitatea. Apare riscul utilizãrii în execes al calculatorului, ce are consecinþe grave asupra sãnãtãþii fizice ºi psihice ale persoanei utilizatoare. Problemele apar începând cu utilizarea neadecvatã a calculatorului. Utilizarea calculatorului mai mult de 3-4 ore pe zi poate duce la efecte ca: miopie temporarã, dureri de cap, vedere înceþoºatã, ochi iritaþi sau uscaþi, creºterea sensibilitaþii la luminã, imagine dublã, dar si dureri de spate sau de gât,
        dureri ale încheieturilor mâinilor. Pe de altã parte, din punct de vedere psihic, se poate ajunge chiar la dependenþã.

        Clar!

        Do you Yahoo!?
        Next-gen email? Have it all with the all-new Yahoo! Mail Beta.

      • Marin Ioana
        Message 3 of 7 , Jul 1, 2006
          salutare:)
          m a incantat f mult acest subiect, mai ales ca si eu
          mi=am facut lucrarea de licenta cam pe aceeasi tema,
          dar pe vremea mea profii de la psiho nu prea stiau ce
          e ala internet, ce sa mai spun de comunicare mediata
          de calculator si altele, asa ca tema mea nu a fost f
          bagata in seama. Sincer, ma bucur ca cineva se mai
          preocupa si de problema dependentei de internet si ce
          inseamna internetul pentru unii tineri si chiar
          adulti, iar psihologii trebuie sa se ocupe si de
          aceste probleme care sunt reale si foarte prezente
          astazi (ca sa poti trata trebuie sa cercetezi si
          cunosti).
          Ipotezele sunt adevarate si sunt de acord cu ele:) eu
          inca am ramas pasionata de aceasta tema dar nu am
          reusit sa continui, asa ca multa bafta si spor in
          continuare !

          ioana

          http://mail.yahoo.com
        • draguta paula
          Message 4 of 7 , Jul 1, 2006
            BUNA! imi pare bine de cunostinta sa sti ca eu sunt anul trei la socio-psiho maine am ultimul ex din aceasta sesiune si lucrez ca as med la un cab de familie unde imi vin ff multi parinti disperati ca au probleme cu copii lor,copii premianti, care fregventeaza acest pericol ,netul,caci este un pericol ,daca nu sti sa il asezi in viata ta pe lista de prioritati,mai ales cand pesonalitatea iti este in formare.Acesti copii nu numai ca lipsesc de la scoala dar lipsesc si de acasa,de ce ? ca sa stea in fata netu-lui.Am reusit sa ii facem pe multi din acesti copii sa isi de seama de ce este cel mai important pt viitorul lor,sa mearga la scoala si sa intre la facultatiile cele mai bune la care au aspirat.Cu bine Paula

            Marin Ioana <marinioana@...> wrote:

[...]

            Do You Yahoo!?
            http://mail. yahoo.com

            Want to be your own boss? Learn how on Yahoo! Small Business.

          • costel rusu
            Message 5 of 7 , Jul 2, 2006
              Nu prea sunt argumente valide pentru acesti copii! Indiferent ce argument rational invoci, dupa un timp intervine acomodarea psihica la acesta si nu mai are influenta. In esenta este aceeasi problema ca si la adulti. Cum poti trata infidelitatea? dar alcoolismul cronic? Argumentele rationale, teoretice sufera in timp un proces de uzura care le anihileaza. Ce anihileaza teoria? Simplu: practica. De ce? Deoarece aparent creaza senzatii mai tari.
              Putini stiu ce senzatii poate provoca trairea profunda unei idei.
              Societatea nu incurajeaza practici care ar putea creste abilitatile psihice ale indivizilor.
              Cu bine,
              Costel

            • Radu Gheorghe
              Message 6 of 7 , Jul 3, 2006
                Nu e obligatoriu sa fie o chestie ireversibila. Poate fi doar o faza. De exemplu am un coleg la serviciu (firma de calculatoare) care mi-a placut foarte mult tocmai prin faptul ca parea total diferit de genul calculatorist-incuiat. Tipul pasionat de masini, canta intr-o formatie, are turnee.. baiat de treaba. Am aflat ulterior ca la 18-20 de ani participa la concursuri de Counter-Strike si alte chestii d-astea si se "antrena" la calculator cam 8 ore pe zi. 2 ani de zile!!

                Ceea ce ar putea sa faca parintii pentru a fi de ajutor este sa le ofere copiilor alternative, fara ca sa-i oblige intr-un fel sa le aleaga, variante gen sport, arta, etc. Si sa aiba incredere in copil/adolescent ca va face el ce ii pica lui bine si va fi in regula (ceea ce mi se pare cel mai dificil pentru parinti). Consider ca in cursul firesc al lucrurilor se mai plictiseste omul de jucat pe calculator si vrea sa descopere altceva. Asta s-a intamplat cu mine si cu o gramada de prieteni. La un moment dat ni s-a luat. Bineinteles ca ne mai vedem sa mai ardem un NFS in retea o data la 2 luni, dar e chiar misto chestia asta.

                Toate bune,
                Radu

                În data de 02.07.2006, costel rusu <cstl_rs@...> a scris:

                Message 7 of 7 , Jul 16, 2006
                  Scuze pentru raspunsul atat de tarziu.
                  Am revenit in tara si am vrut sa vad ce mai este nou.
                  Am vazut ca s-a sinucis un tata a carei fetita a fost ucisa bestial de un criminal cu aspect de copil. Victima a unor autoritati imbuibate si incompetente, creatoare si stimulatoare a complicitatii criminale la nivelul comunitatii, fapt imposibil de incriminat legal. Chiar acum pe ProTv, Cristi Tabara comenteaza o carte despre dezordinea din familia moderna. Un tip de la Accept se joaca cu cuvintele atunci cand vorbeste despre rolul normal simbolic al tatalui in familie si despre egalitatea barbatului cu femeia si cu expresii "savante" ca : familii monoparentale, familii homoparentale etc Pe de alta parte ministrul invatamantului vorbeste despre ipocrizia generalizata in ceea ce priveste atitudinea fata de examenul de bacalaureat, despre oameni care sunt deosebit de virulenti doar pana cand trebuie sa ajunga copiii lor sa dea examene. In acelasi timp, cateva tinere au fost invatate sa cante intr-un concurs melodii cu niste texte absolut incredibile, complet rupte de orice realitate. Nu voi da exemple pentru ca nu a fost alegerea lor. DAR acestea nu sunt informatii cu acelasi impact ca moartea a trei zburatoare de gripa aviara.

                  Care este nivelul minim de inteligenta al unui individ pentru a vedea adevarul?

                  Problema nu este scaderea autoritatii institutiilor statului sau a autoritatii tatalui fata de copil sau a autoritatii sotului fata de sotie, deoarece acestea sunt doar efecte generate de altceva.
                  Cauza comuna este scaderea autoritatii individului fata de el insusi, mai precis a individului neasistat social si fara vizibilitate publica, coloana vertebrala a oricarei natiuni. Nu conteaza ca este barbat sau femeie, nu conteaza ce religie sau ce culoare politica are. Nu conteaza cati bani are.
                  Iar de cazut, nu familia decade, ci natiunea (ma refer la masa de indivizi din etnia majoritara, neasistati social si fara vizibilitate publica).

                  Pentru mine cea mai grea intrebare nu este cum sa oferi un punct de sprijin pentru constiinta individului, suficient de puternic pentru a contrabalansa puterea politica sau religioasa sau sistemul educational, ci cum sa o faci supravietuind dupa aceea reculului din partea celor care paraziteaza individul.
                  Este din ce in ce mai periculos sa gandesti.
                  Cu bine!
                  C.R.

                  Radu Gheorghe <radu0gheorghe@...> wrote:
[...]

                  See the all-new, redesigned Yahoo.com. Check it out.