Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.

30Apologetics Index news alert: Scientology

Expand Messages
  • Anton Hein
    Jan 16, 2001
      You receive this Apologetics Index update because you signed up for it at:


      :===Begin Quote===
      In a libel lawsuit, the Church of Scientology failed to show actual malice by a
      writer for Time magazine, which published an exposé of the organization in 1991,
      the U.S. Court of Appeals for the Second Circuit has held.

      The appeals court, in a suit filed over the Time cover story ''Scientology: The
      Cult of Greed,'' also said that no reasonable jury could find that reporter
      Richard Behar published allegations about a stock scam and murder-suicide
      involving members of the church ''with purposeful avoidance of the truth.''
      - New York Law Journal, Jan. 16, 2001
      :===End Quote===

      The Scientology organization has issued a statement about this case. I
      responded to that statement in a message posted to the AR-talk mailing list.
      That response, which provides background to the above news item, is now posted
      at the Apologetics Index website:


      It includes links to the original TIME story and other documentation.

      Anton (Amsterdam, Netherlands)
      Apologetics Index: http://www.apologeticsindex.org/ / http://www.countercult.com
      1170+ pages of apologetics and countercult information about cults, sects, and
      alternative religious movements.