Re: [aeko] Komentoj pri "akvo sur Marso"

  • David Galadí-Enríquez
    Message 1 of 5 , Sep 2, 2001
      Kiel vi scias, me ne havas multe da tempo por partopreni chi tiun
      diskuton nun. Nur kelkaj komentoj:

      "Donald J. HARLOW" wrote:

      > Je 05:56 ptm 8/30/01 -0700, vi skribis

      > Fakte, "orbitosondilo" preskaux certe estus pli bona esprimo cxi tie.
      > Sxajnas al mi, ke orbitosondilo estas speco de kosmosondilo, sed ne
      > inverse; do "Pioneer" kaj "Vojager" estus kosmosondiloj sed ne orbitosondiloj.

      La komentoj de Donald shajnas pravaj al mi. Tamen, mi ne sentas fortan
      bezonon distingi kosmosondilojn (ghenerale) disde orbitsondiloj.

      > Aux ... cxu "kosmosondilo" estas pli bona termino por io, kio sondas la
      > kosmon sen ligo al iu ajn difinita astro, dum "orbitosondilo" pli bone
      > esprimas ilon, kiu studas planedon aux lunon el orbito?

      > Laux mia kompreno, ne temas pri la sama afero; la sondilo estas Marsa
      > Tutmonda Esplorilo, sed Marsa Orbitsondila Fotilo estas instrumento en la
      > MGS / MTE. En la originalo: "More analysis of this area is continuing with
      > the MGS Mars Orbiter Camera data." MGS = Mars Global Surveyor, kiun mi
      > supre tradukis kiel Marsa Tutmonda Esplorilo.

      Miaopinie, la sugestoj de Donald estas taugaj.

      > Eble pli bona estus "antauxeroziaj diametroj" (por sxteli vian adjektivon)
      > se tiu fakte estas gxusta traduko de la angla: "The tip-off is smaller than
      > average onset-diameters for single-layer craters, ..." Cxu iu volas
      > konfirmi tion? ("onset" signifas pli-malpli "komenco", sed certe tio ne
      > _klarigas_ al la leganto, kion fakte signifas la termino.)

      Kratero havas originan diametron: tiun ,kiun rezultas rekte post la
      meteorfalo. Poste, erozio povas igi la diametron shanghi. "antauerozia
      diametro" shajnas sufiche klara esprimo por chi tiu koncepto.

      > Supozeble, li ankaux povas meti ligojn al la fotajxoj cxe la TTTejo
      > menciita en la artikolo: http://www.news.ucf.edu/FY2001-02/010821a.html
      > (kie cetere trovigxas suficxe bela fotajxo de la tuta planedo).

> [...]

      # David Galadí-Enríquez # Centro de Astrobiología (CSIC-INTA) #
      # dgaladi@... # INTA, edificio S-18 #
      # galadied@... # Carretera de Ajalvir, km 4 #
      # tlf./fax: (+34) 915 201 074 # E-28850-Torrejón de Ardoz (España) #
    • Donald J. HARLOW
      Message 2 of 5 , Sep 3, 2001
        Je 06:36 atm 9/3/01 +0200, David Galadí-Enríquez skribis

        > Kratero havas originan diametron: tiun ,kiun rezultas rekte post la
        >meteorfalo. Poste, erozio povas igi la diametron shanghi. "antauerozia
        >diametro" shajnas sufiche klara esprimo por chi tiu koncepto.

        Multe pli klara, laux mi, ol "onset-diameter" (*) en la angla. Dankon pro
        la subteno je la sugesto de Helio!

        ---

        (*) "Onset" ja signifas "komenco", sed laux mia kompreno pli ofte temas pri
        ada komenco ol pri eka komenco, kiu lasta multe pli tauxgas por meteoritaj
        krateroj.

        -- Don HARLOW
        http://www.webcom.com/~donh/don/don.html

        Branæetoj nudaj