La "luno" de Pluto

  • garyletc@AOL.COM
    Message 1 of 8 , Oct 12, 2004
      Mi ne estas sciencisto, sed guxas cxi tion grupon, cxar mi cxiam
      havis intereson pri scienco.
      Mi havas demandon al la anoj de cxi tiu listo:
      Kial dirigxas, ke Pluto havas lunon? Charon (angla formo---mi ne
      scias la Esperantan formon) lau mia opinio, ne estas luno de Pluto.
      Jen mia kialo, por diri tion: Luno, estas io, ke
      orbitas planedon, au iun malstelan cxielan korpon. Sed, Charon
      ne orbitas Pluton! Charon kaj Pluto ambau orbitas punkton en
      spaco, kiu ne apartenas al Pluto au Charon. Tiu punkto ne estas
      ero de Pluto au Charon, ecx kiam ili havas la plejan atmosferon, kiu
      ili havas je iu ajn tempo. Tiu punkto cxiam estas ekster ech la
      atmosfero de ambau Pluto kaj Charon. Do, Charon ne orbitas Pluton,
      kaj ne eblas, do, ke gxi estas luno de Pluto. Cxu ne?
      Gary
    • garyletc@AOL.COM
      Message 2 of 8 , Oct 12, 2004
        In a message dated 10/12/04 10:43:56 PM Central Daylight Time,
        garyletc@... writes:

        << Do, Charon ne orbitas Pluton,
        kaj ne eblas, do, ke gxi estas luno de Pluto. Cxu ne?
        Gary >>

        Aligo: Do, Pluto kaj Charon estas duobla planedo, kiel iu
        steloj estas duobla stelo?
      • Marcio Malacarne
        Message 3 of 8 , Oct 13, 2004
          Saluton Gary,

          Lau miaj kono, vi estas certa. Sed, lau la tradicio, kaj IAU, Pluto planedo,
          kaj Karono (ankau mi ne scias vian eo-nomon) estas luno.

          Delonge estas ega debato pri chi tio temo, sed, sen solvo!

          amike k @[]s,
          marcio

          to:http://groups.yahoo.com/group/aeko/
          to:aeko-unsubscribe@yahoogroups.com

        • garyletc@AOL.COM
          Message 4 of 8 , Oct 13, 2004
            In a message dated 10/13/04 1:25:09 PM Central Daylight Time,
            malacarne@... writes:

[...]

            Mi sciis, ke estas longtempa debato, pri cxu Pluto estas
            planedo, au enkaptita glaci-asteroido (kiel one diras anglan "comet",
            Esperante?) sed ne sciis pri la alia. Dankon. Gary
          • Marcio Malacarne
            Message 5 of 8 , Oct 13, 2004
              garyletc@... skribis:

> [...]
              > planedo, au enkaptita glaci-asteroido (kiel one diras anglan "comet",
              > Esperante?) sed ne sciis pri la alia. Dankon. Gary

              Gary, vere, nek pluto nek karono devus esti planedo. La grava demando
              estas, longtempo, kio karakterizas la planedon?
              La maso? la grandeco?
              Mi, kaj IAU, pensas ke estas la tradicio kiu diras kio estas planedo.
              Do, kialo de tradicio, nur la nau planedoj ricevis la titolon planedon.
              Mi pensas ke la situacio dauros kiel estas! Nek pli, nek malpli planedo!

              Amike,
              marcio
            • garyletc@AOL.COM
              Message 6 of 8 , Oct 13, 2004
                In a message dated 10/13/04 2:19:01 PM Central Daylight Time,
                malacarne@... writes:

                << Mi pensas ke la situacio dauros kiel estas! Nek pli, nek malpli planedo! >>

                Mi pensas, ke vi rajtas. Sed, mia vera demando estas: Se Pluto
                konsiderigxas kiel planedo, cxu Pluto kaj Karono devus esti
                konsiderata duobla planedo, kaj ne planedo kun luno?
                Gary
              • Marcio Malacarne
                Message 7 of 8 , Oct 13, 2004
                  garyletc@... skribis:

> [...]
                  > konsiderigxas kiel planedo, cxu Pluto kaj Karono devus esti
                  > konsiderata duobla planedo, kaj ne planedo kun luno?

                  Resaluton Gary,

                  Lau mi diris, char la tradicio. Pluto estis malkashita antau karono (mi
                  pensas chi tio kun preskau certa), do, la astronomoj ne volas shanghi
                  vian titolon: se duobla planedo, se asteroido, ktp. Ili ne volas char
                  chi tio kialo ne estas vere prava! Mi akordas!
                  Oni pensas tutan asteoidon, krom la pluta orbita, kiu postulus esti
                  planedo?!!!

                  Amike,
                  marcio

                • garyletc@AOL.COM
                  Message 8 of 8 , Oct 13, 2004
                    In a message dated 10/13/04 4:17:45 PM Central Daylight Time,
                    malacarne@... writes:

                    << Pluto estis malkashita antau karono (mi
                    pensas chi tio kun preskau certa), do, la astronomoj ne volas shanghi
                    vian titolon: se duobla planedo, se asteroido, ktp. >>

                    Mi komprenas. Ne mi volas sxangxi la titolon. Sole volis scii,
                    kio gxi *vere* estas. :)
                    Gary