Nova artikolo

  • Miguel
    Message 1 of 6 , Jan 6, 2007
      Sercxante la nomojn de la planedoj kaj ties lunoj, mi konstatis ke
      mankas iu tre grava: Cereso (angle=Ceres)

      La artikolo povus esti:
      Cereso:
      1. Nanplanedo kiu trovigxas en la asteroida zono inter la orbitoj de
      Marso kaj Jupitero.
      2. Antikve asteroido 1.

      Kion vi opinias?
    • Donald J. HARLOW
      Message 2 of 6 , Jan 6, 2007
        Je 03.46 ptm 2007.01.06, Miguel skribis

> [...]
        >
        >La artikolo povus esti:
        >Cereso:
        >1. Nanplanedo kiu trovigxas en la asteroida zono inter la orbitoj de

        Tiu duobla difino (priskribo) sxajnas al mi efektive bona.

        -- Don HARLOW
        http://www.webcom.com/~donh/don/don.html
        Opinions (in English): http://www.harlows.org/don/opinions/
        Esperanto (in English): http://www.harlows.org/don/esperanto/
        Literaturo (Esperante): http://donh.best.vwh.net/Esperanto/Literaturo
      • "Lars Sözüer"
        Message 3 of 6 , Jan 8, 2007
          Miguel skribis:

          Don respondis:

          > Tiu duobla difino (priskribo) sxajnas al mi efektive bona.

          Mi ne konsentas.

          1. La aperigo de du difinoj supozigas, ke la vorto havas du sencojn.
          Sed tiel ja ne estas: la vorto estas nomo de konkreta objekto,
          kaj en ambaux kazoj temas pri tute la sama objekto.

          2. La vortigo de la dua difino supozigas, ke oni ne plu klasifikas
          Cereson asteroido. Se mi ne miskomprenis la lastatempan decidon de
          IAU, la enkonduko de nova klaso 'nanplanedo' tamen ne ekskludas
          la koncernajn objektojn el la klasoj al kiuj ili jam apartenis
          (ekz. Plutono estis kaj plu estas objekto de la Zono de Kuiper),
          kun la escepto ke Plutono ne plu estas konsiderata planedo.

          Mi petas vin korekti min per fonto, se mi eraras.

          Amike
          Lars
        • Miguel Hernandez des
          Message 4 of 6 , Jan 8, 2007
            "Lars Sözüer" <lars.duisburg@...> escribió: Miguel skribis:

> [...]

            Don respondis:

            --

            Vere mi ne scias kion decidis la IAU, sed nun Plutono estas nanplanedo kaj ne planedo, sed li trovigxas en la sama loko.
            Same por Cereso, gxi estas nun nanplanedo, ne asteroido, sed trovigxas en la asteroida zono.

            Cxu iu astro povas esti samtempe asteroido kaj nanplanedo?

            Dankon por la respondoj
          • "Lars Sözüer"
            Message 5 of 6 , Jan 8, 2007
              Miguel skribis:

> [...]
              > en la asteroida zono.
              >
              > Cxu iu astro povas esti samtempe asteroido kaj nanplanedo?

              Mi vizitis la TTTejon de IAU por trovi la respondon.
              La vortigo ne estas tute klara, tamen sxajnas ke vi pravas:

              http://www.iau.org/Q_A2.415.0.html
              (traduko malsupre)

              Q: What is Ceres?
              A: Ceres is (or now we can say it was) the largest asteroid, about 1000 km across, orbiting in the asteroid belt between Mars and Jupiter. Ceres now qualifies as a dwarf planet because it is now known to be large enough (massive enough) to have self-gravity pulling itself into a nearly round shape. [Published reference for shape of Ceres: P. Thomas et al. (2005), Nature 437, 224-227. Dr. Peter Thomas is at Cornell University.] Ceres orbits within the asteroid belt and is an example of a case of an object that does not orbit in a clear path. There are many other asteroids that can cross the orbital path of Ceres.

              Q: Didn’t Ceres used to be called an asteroid or minor planet?
              A: Historically, Ceres was called a “planet” when it was first discovered (in 1801) orbiting in what is known as the asteroid belt between Mars and Jupiter. Because 19 th century astronomers could not resolve the size and shape of Ceres, and because numerous other bodies were discovered in the same region, Ceres lost its planetary status. For more than a century, Ceres has been referred to as an asteroid or minor planet.

              Message 6 of 6 , Jan 9, 2007
> [...]
                > Same por Cereso, gxi estas nun nanplanedo, ne
                > asteroido, sed trovigxas en la asteroida zono.
                >
                > Cxu iu astro povas esti samtempe asteroido kaj

                Cerezo estas kaj nanplanedo kaj asteroido. Plutono
                estas kaj nanplanedo kaj kuiperzona asteroido.
                Nanplanedo estas fusxa klasifiko de IAU. Gxi estis
                proponita kiel interkonsenta klasifiko inter la
                prononoj por malplanedigi Plutonon kaj tiu por
                planedigi Cerezo, Erizo, Hxarono ktp.

                Kore

                Helio

                http://mail.yahoo.com