Cele 7 proiecte

  • Alex Popovici
    Message 1 of 20 , Jun 19, 2007
      Salut Liviu, Gabi, all,

      Ne-a luat la toti cred ceva timp sa citim mesajele detaliate si scrise clar cu pasiune. Eu unul le-am printat, highlighted, underlined...:) Mi-a facut placere sa le citesc pana la capat si voi incepe cu concluzia lui Gabi: "avem o baza pt discutii nu doar speculatii".

      Dupa alinierea de idei si opinii impartasite, there is a call for action pt urmatoarele 7 proiecte:
       - modernizarea laboratoarelor, cu lista de echipamente, plan de actiune de la liceu si cautare de sponsori - the counterpart la liceu ar fi Fundatia Karpen si Liviu ca vicele ei.

      - activitati pt atragerea profilor de calitate - to be discussed further on this group.

      - Website:
      i. modernizarea paginii actuale
      ii. creearea unui forum separat
      iii. folosirea accesului la web ca educational tool

      - aparat foto de achizitionat pt liceu;

      - plagiat: actiuni directe pt promovarea unui pozitii puternice anti-plagiat in scoala

      - multimedia in predare: CDs, DVDs, educational software.

      - premierea profilor cu rezultate deosebite la nationale.

      Pt cei dintre noi care-si primesc cecurile la fiecare 2 sapt si isi fac bugetul pt donatii pe 2007/08, ne e clar ca cei 100$-200$ pe care i-am putea dona nu vor i) schimba problemele sist de invatamant romanesc ii) moderniza baza materiala a liceului in mod semnificativ sau iii) schimba imediat mentalitatea unei generatii de elevi si profesori.

      Ce vom putea face insa e sa i) set an example for action expecting no immediate benefit, ii) take initiative on specific, focused projects, maximizing the impact of our actions; iii) double up on the financial involvement with time in sharing ideas and advice with the current students; such ideas and guidance may value more than the 100$ donated.

      Pt asta avem nevoie sa adoptam proiectele noastre, preferabil din lista de 7 de mai sus, sa ne grupam in functie de cele in care interesul si needul este mai mare si sa actionam. Avem nevoie de promovare in scoala (clase, cancelarie), 1 contact intre profi/directiune + 1 contact intre elevi (optional), timelines and clear commitments intre noi.

      Asta am avut de spus la modul general. Concret, pe mine ma intereseaza the website project.
      De asemenea, crearea unei burse originale pt elevi fara legatura cu olimpiadele - essay/research based on social/political/economic topics, cum a fost sugerat anul trecut de Cristian Jitianu mi se pare f interesant, si ar merge mana-n mana cu proiectul anti-plagiat (deci un al 8-lea proiect). Imi voi da cu parerea si sustine planificarea altor proiecte as well, dar voi incerca tot posibilul in promovarea acestor 2.

      M-ar ajuta mult sa stiu cine ar mai dori sa se concentreze pe asta.  De asemenea, cum putem separa discutia generala vs. pe proiecte in cadrul acestui forum? Shall we just take it outside on personal emails & chat sau sa cream un thread separat?

      Multam si pe curand,
      Alex Popovici

      promotia 99D
    • Gabriel Gruionu
      Message 2 of 20 , Jun 19, 2007
        Mersi Alex pentru email. Ma bucur ca ai sistematizat ideile si mai mult. Eu am scris mai mult si ca sa ii raspund lui Liviu. Stiu cum este cu cei 100 de dolari ca nici eu nu ii am. Dar pe masura ce proiectele se vor mai detalia, poate ajungem la items la nivel de zeci de dolari. Cred ca este foarte important sa facem proiecte "digerabile" pentru indivizi pentru ca pana strangi un grup trebuie sa strangi mai intai indivizi motivati sa ajute.

        Pe de alta parte, ai dreptate contributia noastra va fi valoroasa si prin gasirea de solutii ingenioase dar mai intai trebuie sa stim problemele. De exemplu chat-ul nu este o problema Alex. Cu cine faci chat? Cu mine? Pai ne descurcam foarte bine pe email. O putem da pe skype oricand e nevoie de discutie in direct. Id-ul meu este ggruionu dar good luck sa ma gasesti sa sunt super ocupat. Dar o pot face daca este o nevoie urgenta. In rest, daca vin oamenii buluc peste tine sa faceti chat, chiar si pe grupul de pe yahoo se poate face chat. La fel si cu pagina web, nu e nevoie de rebuilding, macar sa ajungem noi sa punem niste poze cu liceul si informatii despre acest grup si eu as fi super-incantat. Si asta va dura un an de zile.  Flashneta se misca foarte greu in Romania. Ce dureaza in State 2 ore in Romania dureaza 1 an.No kidding.

        In legatura cu elevii, il avem pe Andrei Cristea pe grup care de abia a terminat anul trecut. Stiu ca acum este in State si nu mai intelege ce se intampla in Romania (asta este atitudinea fatza de romanii plecati, no matter what) dar totusi cred ca nu s-a schimbat prea mult liceul de anul trecut. Si cica era si prin sindicat chiar bulibasha sindicatului elevilor sau asa ceva, asa e Andrei? Stie Andrei toate durerile elevilor, sunt convins. Cred ca de fapt nu prea ii doare pe elevi prea multe ca nu aud nici un vaiet sau tipat. Daca i-ar durea ar tipa de durere.La fel si cu profesorii.

        Din nou, good job. Toate ideile sunt grozave. Putem detalia proiectele pe masura ce oamenii sunt interesati. Pentru Carol trebuie proiecte semnificative, Carol trebuie sa fie leader in liceele din Romania. Prin existentza acestui grup de discutii macar, Carol este dupa cate stiu eu, primul liceu din Romania care are un grup al absolventilor. Sa continuam cu proiecte First in Romania. Apropo de nu stiu ce, stiti ca este si o fundatie Carol legata de regele Carol. Poate ar fi bine sa ii contactam sa le spunem ca existam. La urma urmei nu eu am facut liceul.

        Proiectul 9.Nu uitati de proiectul Romanian tips sau mai bine zis Survival Tips in Craiova si in Romania. Ma intereseaza experientzele voastre in Craiova/Romania, astia plecatii care nu mai inteleg nimic din ce se intampla. Uite dau eu inca un tip, se mananca papanasi buni la restaurantul El Greco pe langa liceul Buzesti dar sa vedeti inainte care este raportul chelneri clienti ca noi am asteptat 2 ore dupa papanasi. Hai mai dati si voi tips acum ca eu am divulgat sursa mea de papanasi.

        Inchei aici.Pe curand.
        Gabi

      • Cristina Popescu
        Message 3 of 20 , Jun 19, 2007
          Buna ziua!

          Ma numesc Popescu Cristina, am absolvit si eu anul
          trecut Colegiul Carol. In prezent sunt studenta la
          Finante Banci la ASE. Deocamdata nu ma aflu in
          pozitia de a putea ajuta scoala din punct de vedere
          financiar pentru ca si eu am banii numarati traind in
          alt oras decat parintii mei dar cred ca as putea ajuta
          intr-un fel aceste proiecte. Dintre toate cred ca as
          putea sa ma axez pe cel cu plagiatul in scoala
          deoarece coincidenta face ca anul acesta sa fi abordat
          aceasta problema la seminariile de pedagogie si chiar
          sa fi redactat un mic eseu pe aceasta tema. Cu aceasta
          ocazie am cautat tot felul de posibile solutii pentru
          rezolvarea acestei probleme, solutii care variaza de
          la aproape 0 costuri la cateva mii de $. Important
          este ca elevii sa constientizeze faptul ca furtul
          intelectual este un furt ca oricare altul, chiar daca
          nu pare asa iar profesorii sa isi adapteze cerintele
          de referate astfel incat acestea sa poata sa fie
          realmente redactate de elevi. M-am gandit la cateva
          modalitati prin care am putea implementa proiectul,
          pornind de la cele mai putin costisitoare din toate
          punctele de vedere.

          Cu bine,
          Cristina

          Looking for a deal? Find great prices on flights and hotels with Yahoo! FareChase.
          http://farechase.yahoo.com/
        • Gabriel Gruionu

            Message 5 of 20 , Jun 20, 2007
              Nu cred ca este vorba de o complicitate tacita la
              copiat ca si politica ci mai de graba utilizarea celei
              mai comode solutii. Cu alte cuvinte nu le place nici
              lor ce se intampla dar e cel mai comod sa nu faca
              nimic. Ceea ce vreau sa subliniez este ca mi se pare
              mai usor sa "atacam" problema referatelor, atat in
              ceea ce ii priveste pe profesori cat si pe elevi decat
              cea a copiatului la lucrari. Ca justificare am sa spun
              ca cel din urma tip de copiat are niste cauze reale
              care ne cam depasesc, adica tin de intregul sistem de
              invatamant din Romania. Pe cand referatele sunt ceva
              mult mai liber, e mult mai la indemana profesorului sa
              ceara lucruri care se pot realiza in mod original
              decat sa incerce sa isi adapteze intreg mecanismul de
              predare-evaluare astfel incat sa nu se mai copieze la
              lucrari. Ma gandeam ca o mini conferinta la care sa
              fie invitati profesorii si elevii liceului, in care sa
              se prezinte pe scurt problema, eventual sa chemam pe
              cinvea din domeniul juridic ce ar putea sa vorbeasca
              mai multe despre furtul intelectual si sa incercam sa
              propunem niste solutii concrete ar putea avea succes.

              Survival tip pt Bucuresti:

              La Carul cu Bere se mananca foarte bine, personal nu
              am testat papanasii, atmosfera e foarte placuta iar
              preturile rezonabile. Se afla in zona Lipscani, pe
              langa BNR.
              Si inca ceva: atentie la statiile de metrou fara
              placute care sa indice clar directia, mai bine
              intrebati personalul la ce peron trebuie sa mergeti.

              Cristina

              --- Gabriel Gruionu <gruionu@...> wrote:

> [...]
              > Oricum Cristina, regula noua, cine posteaza pe grup
              > trebuie sa dea si un
              > survival tip. Care este sfatul tau pentru Bucuresti?

              The fish are biting.
              Get more visitors on your site using Yahoo! Search Marketing.
              http://searchmarketing.yahoo.com/arp/sponsoredsearch_v2.php
            • farcasanu@yahoo.com
              Message 6 of 20 , Jun 20, 2007
                Cred ca nu vom gasi o solutie pt problema copiatului atata timp cat "piata" nu o considera o problema.

                Piata muncii in Romania nu ofera prea multe stimulente pentru cei care invata.

                Aici putem interveni cu o bursa de merit, de exemplu.

                Sau ce ziceti de un premiu pentru delatiune anti copiat: "da-i in gat pe colegii care copiaza, elevul cu cele mai multe denunturi primeste premiul."

                Asta a fost in gluma.

                Propun sa stabilim o data - 1 Iulie - la care incheiem faza de discutii, punem pe masa cele 8 proiecte sau cate vor fi si vedem cine/cati/cum doreste sa se implice.

                Pa,
                Octav

                Sent via BlackBerry from Cingular Wireless

                --- Gabriel Gruionu <gruionu@gmail. <mailto:gruionu%40gmail.com> com> wrote:

> [...]
                > and hotels with Yahoo!

                The fish are biting.
                Get more visitors on your site using Yahoo! Search Marketing.
                http://searchmarket <http://searchmarketing.yahoo.com/arp/sponsoredsearch_v2.php> ing.yahoo.com/arp/sponsoredsearch_v2.php
              • Mihai Anitescu
                Message 7 of 20 , Jun 20, 2007
                  Octav, (si ceilalti)

                  Si mie mi se pare o idee buna sa punem un "sunset" pe discutii. 1 Iulie e rezonabil, din punctul meu de vedere, dar sunt de acord si sa o impingem cateva saptamani mai incolo daca mai mult colegi considera ca e putin cam aproape (caci multa lume poate fi in vacanta cu acces sporadic la email).

                  Despre plagiat, e imposibil de facut ceva de la distanta in opinia mea, desi inteleg de ce subiectul "arde" pe cei care au terminat recent sau vor termina in curand. O solutie ar fi sa sponsorizam un premiu pentru "cel mai corect" student, care trebuie insa ales de colegii lui de generatie, caci input de la distanta nu pare o solutie. Asta e inspirat din voturile "most likely to succeed" din liceele americane. E cam cheesy si presupune colaborarea cu o organizatie a elevilor (sindicat?), daca ea exista. Grea problema.

                  Despre un premiu pentru " essay/research based on social/political/ economic topics" mi se pare o idee absolut exceptionala. Daca absolventi (i.e membri acestui grup) sunt si ei implicati in judecarea eseurilor (nu neaparat cu vot decisiv) asta ar crea o legatura creatoare intre absolventi, profesori si elevii de acum si cred ca pe termen lung ar avea un efect excelent asupra spiritului liceului, in randurile elevilor ca si ale corpului profesoral. Si al nostru.

                  Survival tip: Merdenele la patiseria de pe Lipscani, de la capatul de langa Victoriei. Inca mai costa cam 50 de centi americani -- cel mult $1.

                  Mihai

> [...]

                  > Oricum Cristina, regula noua, cine posteaza pe grup
                  > trebuie sa dea si un
                  > survival tip. Care este sfatul tau pentru Bucuresti?

                  We won't tell. Get more on shows you hate to love
                  (and love to hate): Yahoo! TV's Guilty Pleasures list.
                  http://tv.yahoo.com/collections/265
                • Gabriel Gruionu

> [...]

                    > Oricum Cristina, regula noua, cine posteaza pe grup
                    > trebuie sa dea si un
                    > survival tip. Care este sfatul tau pentru Bucuresti?

                    <*> Your email settings:
                       Individual Email | Traditional

                    <*> To change settings online go to:
                       (Yahoo! ID required)

                    <*> To change settings via email:
                       mailto: absolventi_Balcescu-CNC-digest@yahoogroups.com
                       mailto:absolventi_Balcescu-CNC-fullfeatured@yahoogroups.com

                       http://docs.yahoo.com/info/terms/

                  • Gabriel Gruionu
                    Message 9 of 20 , Jun 20, 2007
                      Octav si Mihai, ar fi bine sa tacem din gura si sa trecem la treaba.  Teoretic. Totusi nu am stabilit nici un detaliu inca despre proiecte inafara de titlu. Discutiile daca sunt la obiect sunt importante. Sunt discutii unice pentru Romania si trebuie facute. Numai sa fie orientate pe clarificarea problemelor reale nu pe chestii care credem noi ca suna bine si trebuie facute.

                      Inca trebuie sa analizam foarte atent daca proiectele noastre sunt necesare pentru liceu, vreau sa vad ceva feedback de la liceu ca suntem pe drumul cel bun. Oricat de bine ar suna dpdv al nostru, eu nu sustin un proiect care nu a fost validat ca foarte important de catre liceu, fie de elevi fie de profesori si de ce nu chiar si de comitetul de parinti al liceului. Pun pariu ca multi parinti sunt absolventi de la Carol care vor intelege eforturile noastre si poate chiar ne vor sustine. Este foarte important ce va scriu pentru ca am trecut prin o gramada de dissapointment cu cele mai bune idei din lume de care nu le-a pasat la nimeni.

                      Referitor la copiat si ce am putea face de la distantza in numele grupului absolventilor am putea redacta o scrisoare deschisa la care sa aderam toti (sau majoritatea) si care sa arate opinia noastra in legatura cu copiatul. (Si in general acum fiind 47 de membri putem sa exprimam si alte opinii si incep sa aiba o greutate.) Asta ar marca inceputul unui proiect cu liceul. Sunt de acord cu ce a zis Cristina ca sa punem o intalnire la cale cu liceul prin care sa dezbatem problema copiatului. Intalnirea asta ar avea ca rezultat din nou o rezolutie, o atitudine publica a liceului fatza de copiat deci ar creea precedentul de lider ar liceului pe plan national impotriva copiatului. Doar incurajand elevii sa fie "informatori" nu rezolvam nimic decat poate ceva beating din partea celorlalti elevi. Reforma impotriva plagiatului trebuie insotzita de anumite schimbari la nivel de sistem de predare asa cum a zis si Cristina, nu poate sa fie izolata si nici impusa peste noapte. Primul rezultat al incetatului brusc al copiatului ar fi rezultate dezastruoase la toate testele incluzand bacalaureatul. din nou ii dau dreptate Cristinei ca daca incepem cu plagiatul la eseuri, macar elevul are sansa si timpul ca acasa sa incerce sa face singur research si sa nu fure eseuri. Good job Cristina. Se vede ca te-ai mai gandit la chestiile astea. Din nou, poti te rog sa postezi pe acest grup eseul tau despre plagiat? Este foarte semnificativ cu atat mai mult cu cat vine de la un absolvent de numai 1 an de zile al liceului.

                      Ideea de premiere de eseuri, sigur ca da pentru ca in felul asta avem posibiltatea sa implicam elevii in teme serioase pe care le pot dezbate. Urmarea ar fi publicarea acestui eseu in reviste de specialitate. Cel putin putem sustine publicarea eseului in revista electronica Ad Astra despre care cred ca multi din voi stiti. Pentru cei care nu stiti este a asociatiei Ad Astra a oamenilor de stiinta romani din tara si strainatate. Cred ca are cateva sute de membri daca nu mii toti oameni de stiinta de mare valoare.

                       Multumesc pentru tips. Un alt tip foarte tare, au aparut si in Romania si chiar in Craiova ceeace se numeste in Brazilia (tzara zisa cu cea mai mare birocratie din lume, discutabil!) despashante (spelling) si anume persoane care stau pentru tine la coada. Stiu de o asemenea persoana in Craiova care cere o suma rezonabila ca sa stea la coada pentru diferite acte de exemplu pentru inregistrarea unei masini. Chiar frate-meu care este in Craiova l-a folosit pe tipul asta si a platit echiventul a 15 dolari pentru inregistrarea masinii care i-a salvat cam 2 zile de stat la cozi ca trebuie sa te duci la 4 birouri diferite pentru inscriere. Poate fi foarte important pentru noi plecatii cand venim in Romania numai pentru o saptamana sau doua. De exemplu eu mi-am luat buletinul nou numai cu 2 zile inainte de a pleca inapoi in State. Tipul ne-a fost recomandat si noua de altcineva dar dupa ce am stat eu la coada 3 ore pentru depunerea actelor de buletin.

                      Cam atat acum.
                      Gabi

                    • gradinaru magdalena
                      Message 10 of 20 , Jun 21, 2007
                        Buna. Dupa cum promisesem, am trecut luni pe la Carol, cu 2 obiective: sa-l caut pe dl director Barbu in legatura cu postarea acelui link pe pagina liceului si sa iau legatura cu dl prof. Liviu Ionescu. Actiune reusita pe jumatate: n-am dat de dl director, dar mi-a facut mare placere sa stau de vorba cu dl prof. Ionescu, pe care pana acum il stiam doar ca fiind seful de catedra la fizica si cu care nu mai vorbisem niciodata. Nu stiu daca am atins si subiectul plagiatului, dar am vorbit printre altele si despre neglijenta de care dau dovada elevii (si nu numai), aruncand hartii si alte resturi in clasa in care tot ei stau 6 ore, sau pe strada. Din punctul meu de vedere si acest tip de comportament are legatura cu plagiatul. De ce? Pentru ca pune in evidenta un anumit fel de gandire: nu ne pasa ca murdarim, nu ne pasa ca furam, nu mai avem simtul apartenentei la ceva de valoare, nu mai incercam sa ne implicam in nimic etc. E intr-adevar trist, si cred ca e f important sa incercam sa schimbam ceva, desi pare destul de dificil. Cristina da un exemplu f bun, sa speram ca o vor urma si altii dintre proaspetii absolventi.

                        Revenind la ideea de forum si imbunatatirea paginii liceului, stiu ca dl profesor a luat legatura cu cei care au mai lucrat la pagina liceului, iar sotul meu poate lucra la un forum, doar ca trebuie sa hotaram noi cam ce am vrea sa cuprinda si cam cum sa fie. Eu nu ma pricep absolut deloc, dar stiu ca el a mai facut asa ceva. E pacat ca un liceu cum e Carol nu are si o pagina pe masura, dar din cate am inteles, in afara dlui prof. Ionescu nu prea se implica nimeni. Ceea ce e trist, insa nu putem sa-i condamnam, pentru ca vad ca si noi, absolventii, desi terminam cateva sute pe an, ne-am inscris pe grup doar 40. De aceea propun ca  cei care suntem in tara si ne mai intalnim cu prieteni si colegi sa-i mai tragem un pic de maneca sa se inscrie macar aici, iar dupa acest prim pas poate ca vor urma si altii.

                        Numai bine tuturor,
                        Magda

                      • gradinaru magdalena
                        Message 11 of 20 , Jun 21, 2007
                          Oops, am uitat sa dau un pont :). Ma conformez acum:
                          Putin mai jos de Carol, chiar inainte de Eugenia, s-a deschis un fast food sarbesc. Cred ca merita incercat, mie mi-a placut.

                          We won't tell. Get more on shows you hate to love
                          (and love to hate): Yahoo! TV's Guilty Pleasures list.
                        • Andreea
                          Message 12 of 20 , Jun 21, 2007
                            Buna,

                            Am intrat de curand in grup, deci nu prea ma pot pronunta deocamdata asupra ideilor voastre, dar pot sa continui traditia tips-urilor:
                            Despre resaturantele din Criova nu pot spune prea multe, dar in rest..
                            Bucuresti: placinta de mere cu inghetata la Irish Pub (sunt 3 in Bucuresti, dintre care unul la Piata Unirii), tortul de ciocolata de la Amsterdam Cafe (zona Lipscani), papanasi buni de la Casa Romana. Dar cei mai buni papanasi se gasesc in Predeal la vila Roua, unde de altfel se si mananca f bine.

                            Daca ajungeti prin Brasov, trebuie sa mancati la Bella Musica, atmosfera e fff frumoasa.
                            In Constanta, desi toata lumea recomanda Scoica, eu va recomand tot Irish Pub (nu are legatura cu cel din Bucuresti) si in special pui cu bambus si tagliatele urmate de budinca de ciocolata fierbinte cu inghetata! Mai puteti incerca si La Dolce Vita.
                            In Pitesti, va recomand salatele de la Matteo (e chiar in centru), iar in Ploiesti London House, unde au o ciorba de burta foarte buna.

                            Daca trecem putin in afara, in Barcelona in nici un caz sa nu va opriti pe Ramblas, trebuie sa mergeti putin mai departe pana la El Rey del Gambas,unde preturile sunt mult mai mici si au fructe de mare fff bune la preturi super ok. Iar la Roma, cea mai buna inghetata este langa Fontana di Trevi (a si luat de cativa ani incoace numai premiul intai la diverse concursuri de acest gen).

                            A+!

                            TV dinner still cooling?
                            Check out "Tonight's Picks" on Yahoo! TV.
                          • Gabriel Gruionu

                              Message 14 of 20 , Jun 21, 2007
                                Mersi Magda,

                                E grozav ca l-ai intalnit pe Liviu. Ca s-o fi saturat sa ma vada numai pe mine. Probabil ca Liviu poate sa duca informatia mai departe la dl Barbu. Cu toate ca Liviu este absolvent al liceului este important ca sa fie si cineva dinafara liceului care sa faca legatura cu liceul in numele nostru asa cum ai facut-o tu Magda. Mersi. Si nu trebuie sa mergi acolo tot timpul. Cand apare o problema care credem ca trebuie tratata sau mai multe atunci te duci direct. Altfel banuiesc ca in mare stiu ce se intampla cu noi. Pot chiar si sa citeasca mesajele noastre, nu tinem nimic ascuns.

                                Ai dreptate cu comportamentul. Pe vremea noastra ne era frica la toti de director, dl Andrei si nu faceam mizerie. Poate despre asta ar trebui vorbit cu comitetul de parinti. Stie cineva cine este presedintele comitetului parintilor si daca este cumva absolvent?

                                Cu pagina liceului, eu am scopuri foarte modeste. Nu cred ca este cazul sa ne apucam sa o refacem. Arata OK cum este. Asa cum am zis este vorba de a adauga informatii relevante la pagina, text, nu neaparat nu stiu ce features. Sa vedem daca reusim in primul pas sa adaugam o propozitie despre acest grup. Este o descriere sumara pe acest grup definita de mine. Cred ca este suficient pentru acum.

                                Apropo de organizarea acestui grup stiu ca la un moment dat va trebui a facem si o constitutie, etc deocamdata ne focalizam pe comunicare intre membri, sa ne cunoastem, sa stim cam cum gandim fiecare. Avem pana acum cam 6-7 participanti la discutii. Este cam putin si totusi este comform cu regula de 10%, din orice organizatie trebuie sa te astepti sa participe efectiv numai 10% din membri.

                                Octav si Mihai, am impresia ca am fost cam abrupt cu voi. Imi cer scuze si sper ca nu v-a deranjat prea tare. Avem neaparat nevoie de contributia voastra.

                                Cam atat acum.

                                Message 15 of 20 , Jun 22, 2007
                                  Buna,

                                  Revin cu idei mai practice.
                                  Nu stiu exact daca aceasta asociatie e ceva mai mult decat un grup de discutii pe yahoo. Problema principala a liceului (si a ideilor noastre) este lipsa fondurilor. Tind sa fiu optimista si sa cred ce se pot obtine fonduri (ar trebui sa vedeti cum arata clasele din scoala mica- scaune ergonomice, termopane, usi metalice si astea toate facute de parintii copiilor, pentru ca sunt interesati ca cei mici sa aiba conditii bune la scoala).
                                  Dar problema este urmatoarea: nimeni nu va da bani sau orice altceva unui grup de discutii. Ce statut juridic avem? Si daca nu avem, ar trebui sa capatam, adica sa facem o asociatie in sensul „legal” al cuvantului. Pt asta, bineinteles ca ar trebui sa se ocupe cineva din Craiova.Apoi cred ca am putea stabili sediul undeva intr-o „camaruta” in liceu. Pt asta, trebuie sustinere din liceu si implicarea elevilor. Eu cred ca s-ar implica, avand in vedere ca la facultate multi se indreapta spre AIESEC, AEJ, etc, de ce nu ar incepe mai devreme?

                                  Concret:
                                  1)      KPMG Romania doneaza in fiecare an laptopurile mai vechi de 3 ani: noi le consideram „obsolete”, dar sunt convinsa ca pt liceu 10, 20 de laptopuri de acest fel ar fi ceva. Ar trebui sa le atragem spre Carol, nu?
                                  2)      Fundatia Soros acorda sponsorizari pentru diverse activitati. Eu cred ca ar acorda o sponsorizare pentru un server nou, dar asta trebuie sa vina din partea liceului, trebuie depusa o anume documentatie pentru obtinerea fondurilor. Daca cineva vrea si poate sa se ocupe, va pot da adresa fundatiei din Bucuresti de unde se pot obtine informatii suplimentare.

                                  Tips: La Cluj intr-adevar e foarte relaxant, mai racoare decat in Craiova. Se mananca f bine la restaurantul italian din Floresti (10 km de Cluj, nu mai stiu cum se numeste, dar e singurul, asa ca nu e greu de gasit). Iar la Bella Musica in Brasov am uitat sa va spun sa gustati ciorba de fasole in coaja de paine.

                                  99 D

                                • Gabriel Gruionu
                                  Message 16 of 20 , Jun 23, 2007
                                    Andreea,

                                    Am mai fost in situatia asta ca sa creez legal societati non-profit. Pana acum insa nu este o nevoie reala de asemenea organizatie. Cand incepem sa vehiculam zeci de mii de dolari atunci facem organizatie. pentru sute si chiar mii de dolari nu are rost.

                                    De fapt chiar nu in mesaj ai aratat cum putem ajuta liceul chiar fara bani. Ai aratat oportunitatile pentru computere. Sa vedem daca cineva va vrea sa scrie o aplicatie pentru Soros sau pentru alta organizatie. Ce putem face noi este sa aducem la cunostiinta liceului de asemenea oportunitati si sa ii ajutam sa scrie aplicatia pentru grant. Asta este un ajutor enorm. Mai important decat am putea ajuta cu bani efectiva.

                                    Mersi de comentarii. Te rog continua.
                                    Poate trecem si la alfel de tip mai importante decat mancarea (nu de alta dar mi se face foame) legate de doctori buni in Cv si in Bucuresti. la urma urmei parintii nostrii nu intineresc si ne trebuie asistenta medicala sooner or later. Un chirurg general bun in Cv este Surlin Valeriu la spitalul 1, absolvent de Carol promotia 1990 ca si mine.

                                    Message 17 of 20 , Jun 23, 2007
                                      Ok, hai ca acum nu te mai inteleg.
                                      Nu stiu ce ai inteles tu, dar computerele erau gratuite, sunt gratuite, mai exact donate. Deci fara bani. Unul din proiecte se referea la asta, nu? Domnul Ionescu vorbea de lipsa dotarilor din scoala, eu am adus o solutie...fara bani!
                                      Nu inteleg ce anume vrei tu sa faci, dar ma rog...

                                      Iar dc vrei doctori..ok.
                                      Ortoped: Dr Mercut, spitalul nr 1
                                      Oftalmolog: Dr Mercut (ea), la spitalul militar, am inteles ca are anumite aparate care sunt unice in tara.
                                      Cardiolog: Dr Ionescu, seful clinicii de cardiologie de la spitalul 1, a venit din Bucuresi si a pus sectia pe picioare.
                                      Policlinica Helios, din cate stiu eu una din cele mai scumpe din Craiova, dar si cea mai bine dotata si cu doctorii cei mai buni, pentru ca sunt bine platiti.

                                      On 6/22/07, Andreea <rada_andreea@ yahoo.com> wrote:
[...]

                                      Shape Yahoo! in your own image. Join our Network Research Panel today!

                                    • Gabriel Gruionu
                                      Message 18 of 20 , Jun 23, 2007
                                        Andreea,

                                        Asta vroiam sa zic si eu cum ai zis si tu ca putem ajuta foarte mult liceul prin gasirea de solutii destepte nu neaparat cu cash. Societare non-profit are rost sa facem atunci cand vehiculam sume mari de bani. Donatiile se dau direct la liceu nu prin grupul nostru. Mi-ar place sa cred ca nu suntem numai un grup de discutii ci si de actiune.

                                        L-am cunoscut personal pe Dr. Mercut acum cand am fost in Romania. La fel si pe dna Mercutz. I-am intalnit in Real. Fratele meu ii cunoaste mai bine.
                                        Pe Dr. Ionescu si policlinica Helios nu ii stiu dar o sa tin minte.
                                        Andreea pot sa te intreb tu unde locuiesti si cu ce te ocupi? E clar ca ai calatorit mult prin Romania.