Re: [absolventi_Balcescu-CNC] precizari si actualizari

  • Gabriel Gruionu
    Message 1 of 20 , Jun 17, 2007
      Draga domnule profesor (sau draga Liviu pentru ca fiind in aceeasi categorie de absolventi e mai bine sa ne tutuim ca sa nu creem distantze intre generatii prea mari),

      Eu m-am intors acum in State. Sunt in Flagstaff, AZ si de maine ma duc iar la servici. Deci "the honeymoon is over". Ma grabesc sa raspund la acest mesaj cu multumiri pentru ca stiu cat timp ti-a luat ca sa il scrii. Vreau sa spun ca este excelent si avem foarte multa nevoie de asemenea mesaje. Reflecta pasiunea ta pentru liceu si, pentru restrul grupului, daca nu il stiti pe Liviu, pot eu sa va spun ca de-a lungul celor 12 ani de cand am plecat din Romania, Liviu a aratat constant aceeasi pasiune pentru soarta liceului. Felicitari si pentru stilul clar de scris. Cred ca ai castigat pe deplin dreptul de a scrie un editorial lunar (macar!) pe acest grup despre liceu. Pentru cine este interesat de alte mesaje ale lui Liviu va pot trimite niste descrieri excelente ale excursiilor facute pe munti cu elevii. Te fac sa vrei sa mergi pe munte imediat dupa ce ai citit povestea.

      Deci asa cum ziceam, avem nevoie de informatie clara despre ce se intampla in liceu. Vreau sa sintetizez cateve informatii din mesajul trimis de Liviu cu comentarii:

      - La adunarea de ziua liceului din mai 2006, d-nul Mironov a declarat ca liceul nostru a devenit pe merit, scoala UNESCO.Nici azi scoala nu a primit un accept oficial sau o diploma care sa certifice aceasta afirmatie si nici nu figureaza pe lista oficiala a scolilor UNESCO de pe site-ul UNESCO Romania. ...d-nul Mironov mi-a spus ca se va rezolva daca ii mai dam citeva telefoane,prin care sa-i amintim.

      Liviu, crezi ca fostul absolvent Catalin Matei, actual deputat de Olt ar putea ajuta cu contactarea dlui Mironov ? Ca o atitudine generala, eu sugerez sa acordam la orice absolvent circumstante atenuante. Sunt asa de putini cei care participa la ajutorul liceului asa incat orice ajutor chiar incomplet e bine venit. Si se pare ca totusi dl Mironov a facut mult mai mult decat majoritatea vasta a absolventilor si anume a mai dat pe la liceu. Chiar daca a avut si interese personale, a fost acolo. Despre primarul Solomon, ii acord si lui circumstante atenuante, poate ce a zis a fost interpretat gresit. A creat totusi o imagine a centrului orasului mai placuta si este interesat de schimbarea imaginii in general a orasului. Poate ca ne va putea ajuta cumva in viitor. Asta nu inseamna sa ne ducem maine la el, but you never know.

      - Fundatia Colegiului Carol I :sprijinire financiara pt editarea cartilor scrise de d-nul prof. Nicolae Andrei si dedicate istoriei liceului ori a invatamintului in Oltenia. Cartile d-nului prof Andrei vor ramine mult timp carti de referinta, ale istoriei liceului, iar pt asta merita stima multor promotii de absolventi....

      Nu stiam de aceste carti, ar fi interesant sa avem titlulurile si cum puteam avea access la ele. Poate cineva pune pe pagina web a liceului aceasta informatie cu un extras din carte.

      - Fundatia cultural stiintifica "Nicolae Vasilescu-Karpen" care a desfasurat si desfasoara actiuni subsumate ideilor si evenimentelor UNESCO, ori programelor Comenius....ne straduim sa gasim sponsori pt a moderniza pe cit posibil laboratoarele si in general activitatea din scoala

      Modernizarea laboratoarelor este o idee buna in care ne putem implica si noi. Aveti un plan de actiune pentru modernizarea laboratoarelor? Se poate face public pe acest grup? Ma refer la o lista de echipamente si o descriere a activitatilor majore care se vor petrece in laborator. Cu cat mai detaliata informatia despre echipament cu atat mai probabil o sa gasiti sponsori.

      - Eu am incercat sa popularizez cit am putut, ideea fundatiei absolventilor, inca de la inceputurile ideii, initiate de catre Gabi Gruionu.

      Iti multumesc pentru popularizare, avem nevoie de asa ceva. Avem peste 40 de membri pe acest grup deci lumea a aflat despre el. Proabil ca atunci cand vom avea mai multe rezultate vor fi si mai multi membri. Deocamdata iti multumesc ca ai anuntzat. Nu e in zadar chiar daca nu ai vazut rezultate directe.

      -Profesori valorosi si daruiti meseriei, ca cei pe care eu si multi dintre voi, i-au avut la clasa, azi sunt pensionari ori au trecut in nefiinta, iar locul lor nu a fost ocupat intotdeauna de profesori la fel de valorosi....si de
      atasati scolii.

      Care ar fi niste activitati pentru atragerea profesorilor de calitate la Carol? De ce ar veni absolventii buni de la facultati sa fie profesori la Carol? Subiectul este deschis la toti membrii grupului.

      -Colegul meu prof. Cernauteanu poseda parola site-ului

      Cu cine altcineva trebuie vorbit la liceul pentru a ne implica in modernizarea paginii liceului? Puteti va rog sa ii spuneti si dlui Barbu despre intentia noastra de a colabora cu liceul pentru pagina web? Ma gandesc ca un comitet format din tine Liviu si cu Adi din partea liceului si unul, doi din absolventi care se pricep la pagini web sa se ocupe de reactualizarea paginii. O sa imi dau si eu cu parerea despre continutul paginilor web nu design-ul in special.

      -ideea de a transforma pagina oficiala a scolii intr-un forum nu mi se pare o solutie fericita si pot sa anticipez de pe acum, ca nu va fi acceptata nici de conducerea scolii.

      Sunt de acord si eu. Cred ca era vorba de un link la un forum de la pagina web nu gazduit neparat de server-ul de la Carol.

      -Pt alt calculator mai bun nu sunt bani,....

      Dintre absolventi exista cineva care sa sponsorizeze un nou server performant pentru pagina liceului?

      - Nici pt un aparat performant de fotografiat, care sa poata imortaliza momente importante din
      activitatea si istoria recenta a scolii.

      Am mai zis de chestia asta. Nu promit dar o sa incerc sa rezolv chestia asta pana la anul cand vin din nou in tara. Pana atunci insa am eu destule poze digitale de la liceu care se pot pune pe pagina web. Am facut poze la biblioteca, in laboratore, antreul liceului cu expozitiile de acolo, baza sportiva, salile de sport.

      -In directia acesta,…a solidaritatii de grup, a adeziunii la o idee, a voluntariatului, elevii de azi ca si majoritatea rominilor ramasi acasa,…..stau inca destul de prost. Trebuie luptat pentru a le schimba mentalitatea,… si in directia aceasta, mai ales voi cei plecati din Romania, care traiti in alt tip de societate, ati putea avea un cuvint
      de spus elevilor….si ceva de facut !

      Pentru a schimba aceasta atitudine (care vezi ca este si la absolventi nu doar la elevi) am creeat acest grup si Clubul Muntistilor. Clubul muntistilor in special a fost creat ca un club al elevilor condus de elevi. Cred ca macat Andrei Cristea a invatat ceva legat de ideeile de care amintesti. Si activitatea lui in club a fost mentionata la aplicatia pentru Harvard si cred ca i-a prins bine.
      Pe de alta parte, cred ca avem timp ca pana la anul sa organizam o intalnire a absolventilor cu actualii elevi. Cred ca mai eficient insa este sa implicam elevii sa lucreze cu noi in actiunile pe care noi ne desfasuram. Doar din vorbe nu vom schimba o atitudine.

      -In loc sa presteze o munca proprie depunind efort, prefera mai curind sa copieze, adica sa-si insuseasca munca altuia.

      Am zis-o de multe ori si continui sa zic, copiatul este o problema majora in scoli in Romania. Sunt foarte pasionat de ideea asta. Pentru cine nu intelege ganditi-va la cum se conduce in Romania si cum fiecare vrea sa o ia inaintea celuilalt pe strada chiar daca conduce ilegal si chiar daca nu ajunge mai repede acolo unde vrea sa ajunga. Pentru mine este o reflexie a unei societati in care fiecare vrea sa fure un pic de la celalalat si aceasta atitudine incepe cu copiatul din scoli prin care elevul intelege ca este OK sa furi. As dori ca liceul Carol sa fie lider intr-o campanie nationala impotriva copiatului. Numai asa se poate face reforma adevarata in invatamant in Romania. Copiatul mascheaza toate problemele actuale din invatamant. Rezultatele la orice teste nu reflecta absolut nimic mai multe decat viteza la copiat a elevului. Probabil ca ia nota mai mare cel care a copiat mai repede. Ma opresc aici dar daca mai imparte cineva aceleasi convingeri as vrea sa discutam.

      -Nu stiu deocamdata exact care vor fi scopurile urmarite prin demersurile voastre. Tot ce v-as putea spune, este ca ar fi destul de trist, daca ati urmari doar racolarea pt Canada si USA, a celor mai buni absolventi ai nostri, de azi. Eu m-as gindi in primul rind la ridicarea calitatii – sub aspectul pregatirii profesionale dar si al atitudinii, mentalitatilor si comportamentelor – elevilor de azi, absolventi de maine, care vor ramine in Romania.

      Sunt de acord Liviu, scopul grupului nu este racolarea de elevi in strainatate. Dimpotriva, mesajul nostru este cresterea calitatii invatamantului in Romania. De aceea eu am propus sprijinirea profesorilor nu a elevilor care vin si pleaca. Pe de alta parte, informatii despre burse precum si despre cum e viata in diaspora pot fi folositoare pentru ca o parte din elevi vor pleca cu burse in strainatate orice am face noi.

      - Simtim inca destul de acut insuficienta dotare cu mijloace multimedia, inexistenta Cd-urilor, DVD –urilor casetelor video VHS, cu caracter didactic, care pot fi folosite la ore ca auxiliare didactice foarte utile, la atitea..... discipline.

      Cred ca merita detaliata ideea asta de multimedia in predare. Ca sa fim la obiect, pentru fizica ce ai in vedere Liviu? Poti sa ne trimiti niste link-uri la asemnea materiale de unde vedem si cat costa? In general multimedia in predare suna bine si modern dar cateodata tabla si creta sunt metode mai eficiente pentru anumite materii. Deci cred ca o combinatie de metode traditionale si moderne este de preferat. As vrea mai multe detalii.

      -De multe ori am simtit frustrarea ca efortul meu ca profesor nu a fost rasplatit (sau daca a fost, era vorba doar de un  carton colorat....!) nici material si nici prin recunostinta ulterioara a elevilor pe care i-am ajutat sa–si puna bazele solide, ale unui viitor propriu.

      Din pacate Liviu cam asta face parte din meseria de profesor. Si aici in State profesorii ar vrea mai multa recunostiinta de la elevi. Parerea mea personala este ca elevii isi amintesc de profesori si sunt recunoscatori chiar daca nu o spun direct ori de cate ori isi aduc aminte ca au invatat una si alta la clasa de fizica de exemplu. Tocmai asta este ratiunea Asociatiilor Absolventilor ca sa le dea posibilitatea fostilor elevi sa isi arate recunostiinta intr-un mod eficient si unitar.

      -In acest an, pt prima data, elevii premianti la fazele nationale ale olimpiadelor, impreuna cu profesorii lor, au primit o recompensa materiala... Aceste recompense materiale, denumite generic, burse Olympia, au fost sponsorizate de o firma privata, de succes, denumita "Casa noastra" si condusa de unul din absolventii nostri, totodata si parinte al unui elev actual..

      Felicitari pentru asemenea actiune. Este posibil sa stim numele si informatia de contactare ale firmei "Casa noastra"? As vrea sa felicit personal pe cei responsabili si sa ii invit sa fie membri in Grupul Absolventilor. Suna ca ceeace am propus si eu pentru revitalizare: cineva pune mana si face concret ceva de unul singur fara sa implice o armata de oameni. Putem avea mai multe detalii despre premiati? Cati au fost, cat au fost premiile, la ce materii? Este o sursa de inspiratie si pentru noi.

      - Totusi mi se pare destul de greu de facut cite un clasament anual al profesorilor, mai ales de stabilt criteriile,......

      Sunt de acord, dar totusi ceva trebuie facut chiar daca nu este perfect din prima. Vezi actiunea "Casa noastra". Sunt convins ca sunt oameni care critica criteriile dupa care ei au dat bursele dar totusi au facut-o si poate la anul o fac mai bine.

      -Din acest motiv, eu subscriu ideii de premiere a profesorilor dedicati activitatii de performanta, ori care au contribuit prin diverse modalitati la cresterea prestigiului scolii noastre, ca un premiu acordat o singura data in viata, ..pentru toata activitatea, asemanator premiului Oscar.

      Mersi de sustinere Liviu. Avem nevoie de o lista a profesorilor cu premii la olimpiade. O lista a elevilor premiate la olimpiada si profesorii lor se afla deja pe pagina liceului. Este completa aceasta lista? Ar fi nevoie ca cineva sa extraga clasamentul profesorilor din acea lista.

      -Ideea cu acordarea unei burse - echivalente veniturilor obtinute prin meditarea unui elev – este si ea discutabila.

      Ideea era sa incurajam pregatirea elevilor pentru olimpiade. Cum stabilim suma pentru profesori ramane sa stabilim de comun acord. Sunt convins ca orice ar ajuta. Un profesor bun ar vrea sa pregateasca pentru olimpiada si un ajutor financiar l-ar ajuta sa ia decizia asta chiar daca stie ca ar castiga mai mult cu meditatiile. In prezent inteleg ca un profesor care vrea a pregateasca copii pentru olimpiada nu primeste nimic pentru efortul lui/ei.

      -Mi s-a parut necesar si util sa va aduc toate aceste precizari insotite si de parerile mele personale, pt a va
      optimiza si a va calibra mai bine la realitate, eforturile voastre.

      Ai absoluta dreptate Liviu, avem nevoie de asemenea informatie. Si cat mai detaliata bazata pe fapte nu neaparat interpretari (desi imi face placere sa citesc si interpretarile si comentariile secundare :)). Sper sa mai auzim de la tine si de la alti profesori de la liceu.

      -Pina atunci va urez numai bucurii si cit mai multe impliniri personale.

      Mersi la fel.

      Ma opresc si eu aici. Astept reactii de la membri. Acum avem o baza pentru discutii nu doar speculatii.
      Gabi
    • Alex Popovici
      Message 2 of 20 , Jun 19, 2007
        Salut Liviu, Gabi, all,

        Ne-a luat la toti cred ceva timp sa citim mesajele detaliate si scrise clar cu pasiune. Eu unul le-am printat, highlighted, underlined...:) Mi-a facut placere sa le citesc pana la capat si voi incepe cu concluzia lui Gabi: "avem o baza pt discutii nu doar speculatii".

        Dupa alinierea de idei si opinii impartasite, there is a call for action pt urmatoarele 7 proiecte:
         - modernizarea laboratoarelor, cu lista de echipamente, plan de actiune de la liceu si cautare de sponsori - the counterpart la liceu ar fi Fundatia Karpen si Liviu ca vicele ei.

        - activitati pt atragerea profilor de calitate - to be discussed further on this group.

        - Website:
        i. modernizarea paginii actuale
        ii. creearea unui forum separat
        iii. folosirea accesului la web ca educational tool

        - aparat foto de achizitionat pt liceu;

        - plagiat: actiuni directe pt promovarea unui pozitii puternice anti-plagiat in scoala

        - multimedia in predare: CDs, DVDs, educational software.

        - premierea profilor cu rezultate deosebite la nationale.

        Pt cei dintre noi care-si primesc cecurile la fiecare 2 sapt si isi fac bugetul pt donatii pe 2007/08, ne e clar ca cei 100$-200$ pe care i-am putea dona nu vor i) schimba problemele sist de invatamant romanesc ii) moderniza baza materiala a liceului in mod semnificativ sau iii) schimba imediat mentalitatea unei generatii de elevi si profesori.

        Ce vom putea face insa e sa i) set an example for action expecting no immediate benefit, ii) take initiative on specific, focused projects, maximizing the impact of our actions; iii) double up on the financial involvement with time in sharing ideas and advice with the current students; such ideas and guidance may value more than the 100$ donated.

        Pt asta avem nevoie sa adoptam proiectele noastre, preferabil din lista de 7 de mai sus, sa ne grupam in functie de cele in care interesul si needul este mai mare si sa actionam. Avem nevoie de promovare in scoala (clase, cancelarie), 1 contact intre profi/directiune + 1 contact intre elevi (optional), timelines and clear commitments intre noi.

        Asta am avut de spus la modul general. Concret, pe mine ma intereseaza the website project.
        De asemenea, crearea unei burse originale pt elevi fara legatura cu olimpiadele - essay/research based on social/political/economic topics, cum a fost sugerat anul trecut de Cristian Jitianu mi se pare f interesant, si ar merge mana-n mana cu proiectul anti-plagiat (deci un al 8-lea proiect). Imi voi da cu parerea si sustine planificarea altor proiecte as well, dar voi incerca tot posibilul in promovarea acestor 2.

        M-ar ajuta mult sa stiu cine ar mai dori sa se concentreze pe asta.  De asemenea, cum putem separa discutia generala vs. pe proiecte in cadrul acestui forum? Shall we just take it outside on personal emails & chat sau sa cream un thread separat?

        Multam si pe curand,
        Alex Popovici

        promotia 99D
      • Gabriel Gruionu
        Message 3 of 20 , Jun 19, 2007
          Mersi Alex pentru email. Ma bucur ca ai sistematizat ideile si mai mult. Eu am scris mai mult si ca sa ii raspund lui Liviu. Stiu cum este cu cei 100 de dolari ca nici eu nu ii am. Dar pe masura ce proiectele se vor mai detalia, poate ajungem la items la nivel de zeci de dolari. Cred ca este foarte important sa facem proiecte "digerabile" pentru indivizi pentru ca pana strangi un grup trebuie sa strangi mai intai indivizi motivati sa ajute.

          Pe de alta parte, ai dreptate contributia noastra va fi valoroasa si prin gasirea de solutii ingenioase dar mai intai trebuie sa stim problemele. De exemplu chat-ul nu este o problema Alex. Cu cine faci chat? Cu mine? Pai ne descurcam foarte bine pe email. O putem da pe skype oricand e nevoie de discutie in direct. Id-ul meu este ggruionu dar good luck sa ma gasesti sa sunt super ocupat. Dar o pot face daca este o nevoie urgenta. In rest, daca vin oamenii buluc peste tine sa faceti chat, chiar si pe grupul de pe yahoo se poate face chat. La fel si cu pagina web, nu e nevoie de rebuilding, macar sa ajungem noi sa punem niste poze cu liceul si informatii despre acest grup si eu as fi super-incantat. Si asta va dura un an de zile.  Flashneta se misca foarte greu in Romania. Ce dureaza in State 2 ore in Romania dureaza 1 an.No kidding.

          In legatura cu elevii, il avem pe Andrei Cristea pe grup care de abia a terminat anul trecut. Stiu ca acum este in State si nu mai intelege ce se intampla in Romania (asta este atitudinea fatza de romanii plecati, no matter what) dar totusi cred ca nu s-a schimbat prea mult liceul de anul trecut. Si cica era si prin sindicat chiar bulibasha sindicatului elevilor sau asa ceva, asa e Andrei? Stie Andrei toate durerile elevilor, sunt convins. Cred ca de fapt nu prea ii doare pe elevi prea multe ca nu aud nici un vaiet sau tipat. Daca i-ar durea ar tipa de durere.La fel si cu profesorii.

          Din nou, good job. Toate ideile sunt grozave. Putem detalia proiectele pe masura ce oamenii sunt interesati. Pentru Carol trebuie proiecte semnificative, Carol trebuie sa fie leader in liceele din Romania. Prin existentza acestui grup de discutii macar, Carol este dupa cate stiu eu, primul liceu din Romania care are un grup al absolventilor. Sa continuam cu proiecte First in Romania. Apropo de nu stiu ce, stiti ca este si o fundatie Carol legata de regele Carol. Poate ar fi bine sa ii contactam sa le spunem ca existam. La urma urmei nu eu am facut liceul.

          Proiectul 9.Nu uitati de proiectul Romanian tips sau mai bine zis Survival Tips in Craiova si in Romania. Ma intereseaza experientzele voastre in Craiova/Romania, astia plecatii care nu mai inteleg nimic din ce se intampla. Uite dau eu inca un tip, se mananca papanasi buni la restaurantul El Greco pe langa liceul Buzesti dar sa vedeti inainte care este raportul chelneri clienti ca noi am asteptat 2 ore dupa papanasi. Hai mai dati si voi tips acum ca eu am divulgat sursa mea de papanasi.

          Inchei aici.Pe curand.
          Gabi

        • Cristina Popescu
          Message 4 of 20 , Jun 19, 2007
            Buna ziua!

            Ma numesc Popescu Cristina, am absolvit si eu anul
            trecut Colegiul Carol. In prezent sunt studenta la
            Finante Banci la ASE. Deocamdata nu ma aflu in
            pozitia de a putea ajuta scoala din punct de vedere
            financiar pentru ca si eu am banii numarati traind in
            alt oras decat parintii mei dar cred ca as putea ajuta
            intr-un fel aceste proiecte. Dintre toate cred ca as
            putea sa ma axez pe cel cu plagiatul in scoala
            deoarece coincidenta face ca anul acesta sa fi abordat
            aceasta problema la seminariile de pedagogie si chiar
            sa fi redactat un mic eseu pe aceasta tema. Cu aceasta
            ocazie am cautat tot felul de posibile solutii pentru
            rezolvarea acestei probleme, solutii care variaza de
            la aproape 0 costuri la cateva mii de $. Important
            este ca elevii sa constientizeze faptul ca furtul
            intelectual este un furt ca oricare altul, chiar daca
            nu pare asa iar profesorii sa isi adapteze cerintele
            de referate astfel incat acestea sa poata sa fie
            realmente redactate de elevi. M-am gandit la cateva
            modalitati prin care am putea implementa proiectul,
            pornind de la cele mai putin costisitoare din toate
            punctele de vedere.

            Cu bine,
            Cristina

            Looking for a deal? Find great prices on flights and hotels with Yahoo! FareChase.
            http://farechase.yahoo.com/
          • Gabriel Gruionu

              Message 6 of 20 , Jun 20, 2007
                Nu cred ca este vorba de o complicitate tacita la
                copiat ca si politica ci mai de graba utilizarea celei
                mai comode solutii. Cu alte cuvinte nu le place nici
                lor ce se intampla dar e cel mai comod sa nu faca
                nimic. Ceea ce vreau sa subliniez este ca mi se pare
                mai usor sa "atacam" problema referatelor, atat in
                ceea ce ii priveste pe profesori cat si pe elevi decat
                cea a copiatului la lucrari. Ca justificare am sa spun
                ca cel din urma tip de copiat are niste cauze reale
                care ne cam depasesc, adica tin de intregul sistem de
                invatamant din Romania. Pe cand referatele sunt ceva
                mult mai liber, e mult mai la indemana profesorului sa
                ceara lucruri care se pot realiza in mod original
                decat sa incerce sa isi adapteze intreg mecanismul de
                predare-evaluare astfel incat sa nu se mai copieze la
                lucrari. Ma gandeam ca o mini conferinta la care sa
                fie invitati profesorii si elevii liceului, in care sa
                se prezinte pe scurt problema, eventual sa chemam pe
                cinvea din domeniul juridic ce ar putea sa vorbeasca
                mai multe despre furtul intelectual si sa incercam sa
                propunem niste solutii concrete ar putea avea succes.

                Survival tip pt Bucuresti:

                La Carul cu Bere se mananca foarte bine, personal nu
                am testat papanasii, atmosfera e foarte placuta iar
                preturile rezonabile. Se afla in zona Lipscani, pe
                langa BNR.
                Si inca ceva: atentie la statiile de metrou fara
                placute care sa indice clar directia, mai bine
                intrebati personalul la ce peron trebuie sa mergeti.

                Cristina

                --- Gabriel Gruionu <gruionu@...> wrote:

> [...]
                > Oricum Cristina, regula noua, cine posteaza pe grup
                > trebuie sa dea si un
                > survival tip. Care este sfatul tau pentru Bucuresti?

                The fish are biting.
                Get more visitors on your site using Yahoo! Search Marketing.
                http://searchmarketing.yahoo.com/arp/sponsoredsearch_v2.php
              • farcasanu@yahoo.com
                Message 7 of 20 , Jun 20, 2007
                  Cred ca nu vom gasi o solutie pt problema copiatului atata timp cat "piata" nu o considera o problema.

                  Piata muncii in Romania nu ofera prea multe stimulente pentru cei care invata.

                  Aici putem interveni cu o bursa de merit, de exemplu.

                  Sau ce ziceti de un premiu pentru delatiune anti copiat: "da-i in gat pe colegii care copiaza, elevul cu cele mai multe denunturi primeste premiul."

                  Asta a fost in gluma.

                  Propun sa stabilim o data - 1 Iulie - la care incheiem faza de discutii, punem pe masa cele 8 proiecte sau cate vor fi si vedem cine/cati/cum doreste sa se implice.

                  Pa,
                  Octav

                  Sent via BlackBerry from Cingular Wireless

                  --- Gabriel Gruionu <gruionu@gmail. <mailto:gruionu%40gmail.com> com> wrote:

> [...]
                  > and hotels with Yahoo!

                  The fish are biting.
                  Get more visitors on your site using Yahoo! Search Marketing.
                  http://searchmarket <http://searchmarketing.yahoo.com/arp/sponsoredsearch_v2.php> ing.yahoo.com/arp/sponsoredsearch_v2.php
                • Mihai Anitescu
                  Message 8 of 20 , Jun 20, 2007
                    Octav, (si ceilalti)

                    Si mie mi se pare o idee buna sa punem un "sunset" pe discutii. 1 Iulie e rezonabil, din punctul meu de vedere, dar sunt de acord si sa o impingem cateva saptamani mai incolo daca mai mult colegi considera ca e putin cam aproape (caci multa lume poate fi in vacanta cu acces sporadic la email).

                    Despre plagiat, e imposibil de facut ceva de la distanta in opinia mea, desi inteleg de ce subiectul "arde" pe cei care au terminat recent sau vor termina in curand. O solutie ar fi sa sponsorizam un premiu pentru "cel mai corect" student, care trebuie insa ales de colegii lui de generatie, caci input de la distanta nu pare o solutie. Asta e inspirat din voturile "most likely to succeed" din liceele americane. E cam cheesy si presupune colaborarea cu o organizatie a elevilor (sindicat?), daca ea exista. Grea problema.

                    Despre un premiu pentru " essay/research based on social/political/ economic topics" mi se pare o idee absolut exceptionala. Daca absolventi (i.e membri acestui grup) sunt si ei implicati in judecarea eseurilor (nu neaparat cu vot decisiv) asta ar crea o legatura creatoare intre absolventi, profesori si elevii de acum si cred ca pe termen lung ar avea un efect excelent asupra spiritului liceului, in randurile elevilor ca si ale corpului profesoral. Si al nostru.

                    Survival tip: Merdenele la patiseria de pe Lipscani, de la capatul de langa Victoriei. Inca mai costa cam 50 de centi americani -- cel mult $1.

                    Mihai

> [...]

                    > Oricum Cristina, regula noua, cine posteaza pe grup
                    > trebuie sa dea si un
                    > survival tip. Care este sfatul tau pentru Bucuresti?

                    We won't tell. Get more on shows you hate to love
                    (and love to hate): Yahoo! TV's Guilty Pleasures list.
                    http://tv.yahoo.com/collections/265
                  • Gabriel Gruionu

> [...]

                      > Oricum Cristina, regula noua, cine posteaza pe grup
                      > trebuie sa dea si un
                      > survival tip. Care este sfatul tau pentru Bucuresti?

                      <*> Your email settings:
                         Individual Email | Traditional

                      <*> To change settings online go to:
                         (Yahoo! ID required)

                      <*> To change settings via email:
                         mailto: absolventi_Balcescu-CNC-digest@yahoogroups.com
                         mailto:absolventi_Balcescu-CNC-fullfeatured@yahoogroups.com

                         http://docs.yahoo.com/info/terms/

                    • Gabriel Gruionu
                      Message 10 of 20 , Jun 20, 2007
                        Octav si Mihai, ar fi bine sa tacem din gura si sa trecem la treaba.  Teoretic. Totusi nu am stabilit nici un detaliu inca despre proiecte inafara de titlu. Discutiile daca sunt la obiect sunt importante. Sunt discutii unice pentru Romania si trebuie facute. Numai sa fie orientate pe clarificarea problemelor reale nu pe chestii care credem noi ca suna bine si trebuie facute.

                        Inca trebuie sa analizam foarte atent daca proiectele noastre sunt necesare pentru liceu, vreau sa vad ceva feedback de la liceu ca suntem pe drumul cel bun. Oricat de bine ar suna dpdv al nostru, eu nu sustin un proiect care nu a fost validat ca foarte important de catre liceu, fie de elevi fie de profesori si de ce nu chiar si de comitetul de parinti al liceului. Pun pariu ca multi parinti sunt absolventi de la Carol care vor intelege eforturile noastre si poate chiar ne vor sustine. Este foarte important ce va scriu pentru ca am trecut prin o gramada de dissapointment cu cele mai bune idei din lume de care nu le-a pasat la nimeni.

                        Referitor la copiat si ce am putea face de la distantza in numele grupului absolventilor am putea redacta o scrisoare deschisa la care sa aderam toti (sau majoritatea) si care sa arate opinia noastra in legatura cu copiatul. (Si in general acum fiind 47 de membri putem sa exprimam si alte opinii si incep sa aiba o greutate.) Asta ar marca inceputul unui proiect cu liceul. Sunt de acord cu ce a zis Cristina ca sa punem o intalnire la cale cu liceul prin care sa dezbatem problema copiatului. Intalnirea asta ar avea ca rezultat din nou o rezolutie, o atitudine publica a liceului fatza de copiat deci ar creea precedentul de lider ar liceului pe plan national impotriva copiatului. Doar incurajand elevii sa fie "informatori" nu rezolvam nimic decat poate ceva beating din partea celorlalti elevi. Reforma impotriva plagiatului trebuie insotzita de anumite schimbari la nivel de sistem de predare asa cum a zis si Cristina, nu poate sa fie izolata si nici impusa peste noapte. Primul rezultat al incetatului brusc al copiatului ar fi rezultate dezastruoase la toate testele incluzand bacalaureatul. din nou ii dau dreptate Cristinei ca daca incepem cu plagiatul la eseuri, macar elevul are sansa si timpul ca acasa sa incerce sa face singur research si sa nu fure eseuri. Good job Cristina. Se vede ca te-ai mai gandit la chestiile astea. Din nou, poti te rog sa postezi pe acest grup eseul tau despre plagiat? Este foarte semnificativ cu atat mai mult cu cat vine de la un absolvent de numai 1 an de zile al liceului.

                        Ideea de premiere de eseuri, sigur ca da pentru ca in felul asta avem posibiltatea sa implicam elevii in teme serioase pe care le pot dezbate. Urmarea ar fi publicarea acestui eseu in reviste de specialitate. Cel putin putem sustine publicarea eseului in revista electronica Ad Astra despre care cred ca multi din voi stiti. Pentru cei care nu stiti este a asociatiei Ad Astra a oamenilor de stiinta romani din tara si strainatate. Cred ca are cateva sute de membri daca nu mii toti oameni de stiinta de mare valoare.

                         Multumesc pentru tips. Un alt tip foarte tare, au aparut si in Romania si chiar in Craiova ceeace se numeste in Brazilia (tzara zisa cu cea mai mare birocratie din lume, discutabil!) despashante (spelling) si anume persoane care stau pentru tine la coada. Stiu de o asemenea persoana in Craiova care cere o suma rezonabila ca sa stea la coada pentru diferite acte de exemplu pentru inregistrarea unei masini. Chiar frate-meu care este in Craiova l-a folosit pe tipul asta si a platit echiventul a 15 dolari pentru inregistrarea masinii care i-a salvat cam 2 zile de stat la cozi ca trebuie sa te duci la 4 birouri diferite pentru inscriere. Poate fi foarte important pentru noi plecatii cand venim in Romania numai pentru o saptamana sau doua. De exemplu eu mi-am luat buletinul nou numai cu 2 zile inainte de a pleca inapoi in State. Tipul ne-a fost recomandat si noua de altcineva dar dupa ce am stat eu la coada 3 ore pentru depunerea actelor de buletin.

                        Cam atat acum.
                        Gabi

                      • gradinaru magdalena
                        Message 11 of 20 , Jun 21, 2007
                          Buna. Dupa cum promisesem, am trecut luni pe la Carol, cu 2 obiective: sa-l caut pe dl director Barbu in legatura cu postarea acelui link pe pagina liceului si sa iau legatura cu dl prof. Liviu Ionescu. Actiune reusita pe jumatate: n-am dat de dl director, dar mi-a facut mare placere sa stau de vorba cu dl prof. Ionescu, pe care pana acum il stiam doar ca fiind seful de catedra la fizica si cu care nu mai vorbisem niciodata. Nu stiu daca am atins si subiectul plagiatului, dar am vorbit printre altele si despre neglijenta de care dau dovada elevii (si nu numai), aruncand hartii si alte resturi in clasa in care tot ei stau 6 ore, sau pe strada. Din punctul meu de vedere si acest tip de comportament are legatura cu plagiatul. De ce? Pentru ca pune in evidenta un anumit fel de gandire: nu ne pasa ca murdarim, nu ne pasa ca furam, nu mai avem simtul apartenentei la ceva de valoare, nu mai incercam sa ne implicam in nimic etc. E intr-adevar trist, si cred ca e f important sa incercam sa schimbam ceva, desi pare destul de dificil. Cristina da un exemplu f bun, sa speram ca o vor urma si altii dintre proaspetii absolventi.

                          Revenind la ideea de forum si imbunatatirea paginii liceului, stiu ca dl profesor a luat legatura cu cei care au mai lucrat la pagina liceului, iar sotul meu poate lucra la un forum, doar ca trebuie sa hotaram noi cam ce am vrea sa cuprinda si cam cum sa fie. Eu nu ma pricep absolut deloc, dar stiu ca el a mai facut asa ceva. E pacat ca un liceu cum e Carol nu are si o pagina pe masura, dar din cate am inteles, in afara dlui prof. Ionescu nu prea se implica nimeni. Ceea ce e trist, insa nu putem sa-i condamnam, pentru ca vad ca si noi, absolventii, desi terminam cateva sute pe an, ne-am inscris pe grup doar 40. De aceea propun ca  cei care suntem in tara si ne mai intalnim cu prieteni si colegi sa-i mai tragem un pic de maneca sa se inscrie macar aici, iar dupa acest prim pas poate ca vor urma si altii.

                          Numai bine tuturor,
                          Magda

                        • gradinaru magdalena
                          Message 12 of 20 , Jun 21, 2007
                            Oops, am uitat sa dau un pont :). Ma conformez acum:
                            Putin mai jos de Carol, chiar inainte de Eugenia, s-a deschis un fast food sarbesc. Cred ca merita incercat, mie mi-a placut.

                            We won't tell. Get more on shows you hate to love
                            (and love to hate): Yahoo! TV's Guilty Pleasures list.
                          • Andreea
                            Message 13 of 20 , Jun 21, 2007
                              Buna,

                              Am intrat de curand in grup, deci nu prea ma pot pronunta deocamdata asupra ideilor voastre, dar pot sa continui traditia tips-urilor:
                              Despre resaturantele din Criova nu pot spune prea multe, dar in rest..
                              Bucuresti: placinta de mere cu inghetata la Irish Pub (sunt 3 in Bucuresti, dintre care unul la Piata Unirii), tortul de ciocolata de la Amsterdam Cafe (zona Lipscani), papanasi buni de la Casa Romana. Dar cei mai buni papanasi se gasesc in Predeal la vila Roua, unde de altfel se si mananca f bine.

                              Daca ajungeti prin Brasov, trebuie sa mancati la Bella Musica, atmosfera e fff frumoasa.
                              In Constanta, desi toata lumea recomanda Scoica, eu va recomand tot Irish Pub (nu are legatura cu cel din Bucuresti) si in special pui cu bambus si tagliatele urmate de budinca de ciocolata fierbinte cu inghetata! Mai puteti incerca si La Dolce Vita.
                              In Pitesti, va recomand salatele de la Matteo (e chiar in centru), iar in Ploiesti London House, unde au o ciorba de burta foarte buna.

                              Daca trecem putin in afara, in Barcelona in nici un caz sa nu va opriti pe Ramblas, trebuie sa mergeti putin mai departe pana la El Rey del Gambas,unde preturile sunt mult mai mici si au fructe de mare fff bune la preturi super ok. Iar la Roma, cea mai buna inghetata este langa Fontana di Trevi (a si luat de cativa ani incoace numai premiul intai la diverse concursuri de acest gen).

                              A+!

                              TV dinner still cooling?
                              Check out "Tonight's Picks" on Yahoo! TV.
                            • Gabriel Gruionu

                                Message 15 of 20 , Jun 21, 2007
                                  Mersi Magda,

                                  E grozav ca l-ai intalnit pe Liviu. Ca s-o fi saturat sa ma vada numai pe mine. Probabil ca Liviu poate sa duca informatia mai departe la dl Barbu. Cu toate ca Liviu este absolvent al liceului este important ca sa fie si cineva dinafara liceului care sa faca legatura cu liceul in numele nostru asa cum ai facut-o tu Magda. Mersi. Si nu trebuie sa mergi acolo tot timpul. Cand apare o problema care credem ca trebuie tratata sau mai multe atunci te duci direct. Altfel banuiesc ca in mare stiu ce se intampla cu noi. Pot chiar si sa citeasca mesajele noastre, nu tinem nimic ascuns.

                                  Ai dreptate cu comportamentul. Pe vremea noastra ne era frica la toti de director, dl Andrei si nu faceam mizerie. Poate despre asta ar trebui vorbit cu comitetul de parinti. Stie cineva cine este presedintele comitetului parintilor si daca este cumva absolvent?

                                  Cu pagina liceului, eu am scopuri foarte modeste. Nu cred ca este cazul sa ne apucam sa o refacem. Arata OK cum este. Asa cum am zis este vorba de a adauga informatii relevante la pagina, text, nu neaparat nu stiu ce features. Sa vedem daca reusim in primul pas sa adaugam o propozitie despre acest grup. Este o descriere sumara pe acest grup definita de mine. Cred ca este suficient pentru acum.

                                  Apropo de organizarea acestui grup stiu ca la un moment dat va trebui a facem si o constitutie, etc deocamdata ne focalizam pe comunicare intre membri, sa ne cunoastem, sa stim cam cum gandim fiecare. Avem pana acum cam 6-7 participanti la discutii. Este cam putin si totusi este comform cu regula de 10%, din orice organizatie trebuie sa te astepti sa participe efectiv numai 10% din membri.

                                  Octav si Mihai, am impresia ca am fost cam abrupt cu voi. Imi cer scuze si sper ca nu v-a deranjat prea tare. Avem neaparat nevoie de contributia voastra.

                                  Cam atat acum.

                                  Message 16 of 20 , Jun 22, 2007
                                    Buna,

                                    Revin cu idei mai practice.
                                    Nu stiu exact daca aceasta asociatie e ceva mai mult decat un grup de discutii pe yahoo. Problema principala a liceului (si a ideilor noastre) este lipsa fondurilor. Tind sa fiu optimista si sa cred ce se pot obtine fonduri (ar trebui sa vedeti cum arata clasele din scoala mica- scaune ergonomice, termopane, usi metalice si astea toate facute de parintii copiilor, pentru ca sunt interesati ca cei mici sa aiba conditii bune la scoala).
                                    Dar problema este urmatoarea: nimeni nu va da bani sau orice altceva unui grup de discutii. Ce statut juridic avem? Si daca nu avem, ar trebui sa capatam, adica sa facem o asociatie in sensul „legal” al cuvantului. Pt asta, bineinteles ca ar trebui sa se ocupe cineva din Craiova.Apoi cred ca am putea stabili sediul undeva intr-o „camaruta” in liceu. Pt asta, trebuie sustinere din liceu si implicarea elevilor. Eu cred ca s-ar implica, avand in vedere ca la facultate multi se indreapta spre AIESEC, AEJ, etc, de ce nu ar incepe mai devreme?

                                    Concret:
                                    1)      KPMG Romania doneaza in fiecare an laptopurile mai vechi de 3 ani: noi le consideram „obsolete”, dar sunt convinsa ca pt liceu 10, 20 de laptopuri de acest fel ar fi ceva. Ar trebui sa le atragem spre Carol, nu?
                                    2)      Fundatia Soros acorda sponsorizari pentru diverse activitati. Eu cred ca ar acorda o sponsorizare pentru un server nou, dar asta trebuie sa vina din partea liceului, trebuie depusa o anume documentatie pentru obtinerea fondurilor. Daca cineva vrea si poate sa se ocupe, va pot da adresa fundatiei din Bucuresti de unde se pot obtine informatii suplimentare.

                                    Tips: La Cluj intr-adevar e foarte relaxant, mai racoare decat in Craiova. Se mananca f bine la restaurantul italian din Floresti (10 km de Cluj, nu mai stiu cum se numeste, dar e singurul, asa ca nu e greu de gasit). Iar la Bella Musica in Brasov am uitat sa va spun sa gustati ciorba de fasole in coaja de paine.

                                    99 D

                                  • Gabriel Gruionu
                                    Message 17 of 20 , Jun 23, 2007
                                      Andreea,

                                      Am mai fost in situatia asta ca sa creez legal societati non-profit. Pana acum insa nu este o nevoie reala de asemenea organizatie. Cand incepem sa vehiculam zeci de mii de dolari atunci facem organizatie. pentru sute si chiar mii de dolari nu are rost.

                                      De fapt chiar nu in mesaj ai aratat cum putem ajuta liceul chiar fara bani. Ai aratat oportunitatile pentru computere. Sa vedem daca cineva va vrea sa scrie o aplicatie pentru Soros sau pentru alta organizatie. Ce putem face noi este sa aducem la cunostiinta liceului de asemenea oportunitati si sa ii ajutam sa scrie aplicatia pentru grant. Asta este un ajutor enorm. Mai important decat am putea ajuta cu bani efectiva.

                                      Mersi de comentarii. Te rog continua.
                                      Poate trecem si la alfel de tip mai importante decat mancarea (nu de alta dar mi se face foame) legate de doctori buni in Cv si in Bucuresti. la urma urmei parintii nostrii nu intineresc si ne trebuie asistenta medicala sooner or later. Un chirurg general bun in Cv este Surlin Valeriu la spitalul 1, absolvent de Carol promotia 1990 ca si mine.

                                      Message 18 of 20 , Jun 23, 2007
                                        Ok, hai ca acum nu te mai inteleg.
                                        Nu stiu ce ai inteles tu, dar computerele erau gratuite, sunt gratuite, mai exact donate. Deci fara bani. Unul din proiecte se referea la asta, nu? Domnul Ionescu vorbea de lipsa dotarilor din scoala, eu am adus o solutie...fara bani!
                                        Nu inteleg ce anume vrei tu sa faci, dar ma rog...

                                        Iar dc vrei doctori..ok.
                                        Ortoped: Dr Mercut, spitalul nr 1
                                        Oftalmolog: Dr Mercut (ea), la spitalul militar, am inteles ca are anumite aparate care sunt unice in tara.
                                        Cardiolog: Dr Ionescu, seful clinicii de cardiologie de la spitalul 1, a venit din Bucuresi si a pus sectia pe picioare.
                                        Policlinica Helios, din cate stiu eu una din cele mai scumpe din Craiova, dar si cea mai bine dotata si cu doctorii cei mai buni, pentru ca sunt bine platiti.

                                        On 6/22/07, Andreea <rada_andreea@ yahoo.com> wrote:
[...]

                                        Shape Yahoo! in your own image. Join our Network Research Panel today!

                                      • Gabriel Gruionu
                                        Message 19 of 20 , Jun 23, 2007
                                          Andreea,

                                          Asta vroiam sa zic si eu cum ai zis si tu ca putem ajuta foarte mult liceul prin gasirea de solutii destepte nu neaparat cu cash. Societare non-profit are rost sa facem atunci cand vehiculam sume mari de bani. Donatiile se dau direct la liceu nu prin grupul nostru. Mi-ar place sa cred ca nu suntem numai un grup de discutii ci si de actiune.

                                          L-am cunoscut personal pe Dr. Mercut acum cand am fost in Romania. La fel si pe dna Mercutz. I-am intalnit in Real. Fratele meu ii cunoaste mai bine.
                                          Pe Dr. Ionescu si policlinica Helios nu ii stiu dar o sa tin minte.
                                          Andreea pot sa te intreb tu unde locuiesti si cu ce te ocupi? E clar ca ai calatorit mult prin Romania.