Profesori si copii saraci

  • alextor00
    Message 1 of 10 , Jun 6, 2007
      Dupa parerea mea, cea mai eficienta metoda de a ajuta ar fi actiunea
      in 2 directii:
      b) ajutorarea copiilor cu situatii materiale deosebite
      a) premierea profesorilor
      Cum sugerati sa facem primii pasi?
    • Dorin Dumitrascu
      Message 2 of 10 , Jun 7, 2007
        Salutare tuturor,

        Iata o sugestie pentru "profesorul anului": ne uitam care dintre profesori a avut cei mai multi elevi cu premii (orice premii) la olimpiadele nationale sau mai sus, in ultimii TREI ani, si-i dam un premiu. O statistica a premiilor trebuie sa existe, deci nu va fi greu de decis. Iar anul viitor aplicam acelasi criteriu; daca iese tot cel din anul precedent il dam celui de pe locul 2 etc. ... Cum anul trecut am dat bani la elevi, poate chiar este o idee geniala sa dam niste bani la un profesor acum. Iata si pashii concreti urmatori:

        - CINE STRANGE BANII ANUL ASTA?

        - CINE AFLA STATISTICA COMPLETE A PREMIILOR? (oficialA, sau de la liceu, sau din presa, nu din cele auzite la o bere cand am vizitat Craiova sau din intalnirle ocazionale pe strada)

        Legat de "copii saraci" aici cred ca avem nevoie de ajutorul celor din administratia liceului (coordonare neaparata cu liceul). Asha de cazuri speciale auzim tot timpul, trebuie sa ne bazam totusi pe niste dovezi/fapte verificabile si o siguranta ca, pe cat este posibil, luam toti copii in consideratie.

        Dorin (Dumitrascu, 87B)

      • gradinaru magdalena
        Message 3 of 10 , Jun 8, 2007
          Salutare.

          Este buna ideea cu acordarea unui premiu "profesorului anului", totusi va fi destul de dificil de aplicat pt simplul motiv ca (cel putin la matematica) nu e doar un profesor care a obtinut rezultate f bune cu elevii, va fi greu (cred eu) de facut o departajare clara. Un candidat bun este d-na Coravu, care este un profesor deosebit, dar mai sunt si altii. Sa n-o uitam nici pe d-na Niculescu, desi s-a pensionat anul trecut, etc. As putea sa va trimit listele din ultimii ani, cu olimpici si profesorii lor,  insa doar la matematica, pt ca sunt trecute in Revista Titeica. Bineinteles, e important sa luam in considerare toate materiile si cred ca voi putea face rost de o evidenta a tuturor daca dau o fuga pana la liceu.

          Cat despre copiii cu probleme, am vorbit chiar azi cu d-na Coravu si dumneaei spune ca sunt cazuri destul de grave chiar si printre cei care au obtinut performante; tot dumneaei a promis ca dupa ce se mai linistesc lucrurile si se incheie mediile ar putea sa ne faca o lista cu elevi cu probleme materiale si sa ne si scrie in paralel rezultate obtinute de acestia la concursuri. Chiar daca nu-i ajutam anul acesta si ne concentram pe profesori, cred ca este bine sa ii avem in vedere.

          Numai bine tuturor,
          Magda Boureanu (Gradinaru) - prom. '99

          alextor00 <alextor00@...> wrote:
[...]

        • Gabriel Gruionu
          Message 4 of 10 , Jun 8, 2007
            Madga,

            eu mai sunt pentru 2 zile in Craiova. timpul este dedicat in exclusivitate familiei dar poate facem o exceptie de o jumate de ora, o ora sa te cunosc. Nr meu de mobil in Romania este: 0729903905. Te rog suna-ma sa vedem daca gasim cateva minute sa ne intalnim. Eu locuiesc in centru.

            Pentru toata lumea,
            Ma bucur ca se cumva vad ca prinde ideea de ajutor a profesorilor.Sunt de acord cu Magda ca nu este asa simpla problema cu premierea profesorilor. Ar trebui sa luam in considerare orele de pregatire pentru olimpiada nu neaparat rezulatatele care tin si de alti factori nu numai de munca profesorului. Ce ziceti de niste burse la inceput una pentru un profesor si una pentru un elev? Estimam cate ore de pregatire pentru olimpiada sunt necesare pentru olimpiada nationala si internationala si le inmultim cu cat se plateste o ora de meditatie acum in medie. Cu alte cuvinte dam posibilitatea unui profesor sa pregateasca un elev pentru olimpiada in loc sa faca meditatie cu un elev. Pentru bursa pentru elevi, estimam cat ar fi living expenses pe un an sa zicem la camin si cu cartile si alte chestii. Selectia se va face pe baza rezultatelor anterioare si poate un eseu in care sa descrie de ce li se cuvine "Bursa Absolventilor".Bursele au avantajul ca stimuleaza activitatea viitoare nu recompenseaza pe cea trecuta ca premiile. Normal ca se bazeaza pe activitatea din trecut dar asigura viitorul macar pe termen scurt.
            Eu zic ca toti profesorii care au avut elevi la nationala si international la olimpiade merita un gest de apreciere. Macar o diploma sau o medalie pentru dedicatia aratata liceului. asta pentru ca este vorba de zeci de profesori de-a lungul anilor si realistic nu se pot oferi premii materiale la toti. ar fi interesant sa stim topul profesorilor cu rezultate la olimpiade din toate timpurile. In functie de asta poate putem sa ne gandim la premierea primilor zece sau 5 cu premii materiale macar simbolice.
            In fine, e tarziu din nou. Azi am fost cu mama la pensii. Am fost dupa amiaza in Parcul Poporului care arata foarte frumos. Este curat, cu iarba tunsa si cu gardieni publici care chiar pastreaza ordinea. Vi-l recomand. Am fost si la restaurantul Ciobanasul la mititei si bere si pana acum slava Domnului nu am facut food poisoning. Pe seara am fost sa vedem fantana muzicala din centrul orasului care arata excelent (spun asta chiar si dupa ce am vazut fantana muzicala de la Bellagio din Las Vegas in repetate randuri) si atrage o multime de oameni in fiecare seara. Daca nu ar fi cearceafurile murdare de reclama de pe Mercur ar fi chiar frumos centrul Craiovei. Apropo, stiati ca actualul primar Solomon este fost absolvent al liceului Balcescu/Carol? Sper ca nu ma insel, asa am auzit de la cineva. Poate cineva sa imi comfirme ca este asa?
            Pe curand,
            Gabi

            alextor00 <alextor00@...> wrote:
[...]

          • Andrei Cristea
            Message 5 of 10 , Jun 8, 2007
              Gabi -

              Da, Solomon a terminat la noi. Chiar a stat la camin.
              Era venit de la tara si din cate am inteles nu era
              chiar complet orientat pe invatatura (cand mai dadea
              cate und discurs la ziua scolii ne zicea sa nu citim
              prea mult).

              Andrei

              <http://us.rd.yahoo.com/evt=48250/*http://searchmarketing.yahoo.com/arp/sponsoredsearch_v9.php?o=US2226&cmp=Yahoo&ctv=AprNI&s=Y&s2=EM&b=50>who

              <http://us.rd.yahoo.com/evt=48250/*http://searchmarketing.yahoo.com/arp/sponsoredsearch_v9.php?o=US2226&cmp=Yahoo&ctv=AprNI&s=Y&s2=EM&b=50>who

              === message truncated ===

              Food fight? Enjoy some healthy debate
              in the Yahoo! Answers Food & Drink Q&A.
            • Mihai Anitescu
              Message 6 of 10 , Jun 10, 2007

                Sunt de acord cu premierea profesorilor, si elevilor buni cu dificultati financiare; cu toate astea sunt ingrijorat apropos de cum vom crea aceaste liste, 1) Cine le va face si 2) Posibilitate de controversa. Pe langa asta Nu cred ca putem si ca trebuie sa le facem pe toate (premianti, profesori, studenti cu dificultati) de la inceput, asa ca reiterez ingrijorarea lui Octav Farcasanu in legatura cu diluarea eforturilor noastre.

                De asemenea, sa nu uitam ca poate proiectul care ne-a energizat pe toti de la inceput a fost premierea elevilor. Asa ca eu as propune ca o bucata buna daca nu chair cea mai mare din efortul nostru sa fie in continuare in directia aceasta. Pe de alta parte, ca sa facem primii pasi in directia mentionata, acest an (sau prima oara cand avem ocazia) am putea face urmatoarele
                1) Sa premiem studentii cu rezultate deosebite din acest an SI profesorii lor de data aceasta.
                2) Sa instituim un premiu de merit pentru profesori ai liceului care in fiecare an sa il acordam la 1 profesor pentru activitate deosebita in cariera, premiu care se acorda 1 data pe an, care putem sa il numim "Premiul Absolventilor" sau asa ceva. Alegerea unui profesor spre deosebire de mai multi ne va permite ca sa facem premiul semnficiativ. Alegerea s-ar putea face prin votul membrilor activi (i.e. cei care au contribuit la fondul de premiere), dupa ce toti nominalizam profesori. Cu intelegerea ca un profesor poate primi acest premiu o singura data.
                3) Sa instituim un fond pentru elevi cu dificultati incepand de la anul (2008) caci mi se pare ca ar fi foarte greu de pus pe picioare pe timp scurt. Dat fiind varietatea mare de proiecte si dificultatile in a genera lista.

                Mihai

                alextor00 <alextor00@yahoo. com> wrote:
[...]

                Don't get soaked. Take a quick peak at the forecast
                with theYahoo! Search weather shortcut.
              • gradinaru magdalena
                Message 7 of 10 , Jun 10, 2007
                  Buna.

                  Sustin cei trei "pasi" propusi. Mi se pare deosebit de buna ideea premierii unui singur profesor, o singura data in viata, astfel vom crea si o traditie. In afara valorii materiale, cred ca pt dumnealor va avea o mult mai mare valoare sentimentala, caci pana la urma asta e mai important. Ar fi frumos sa ne gandim toti si sa alegem un  model de diploma sau de medalie care sa se transmita anual de acum inainte, peste generatii si generatii.

                  Cat despre fondul pt elevi, poate daca vom colabora mai mult si mai multi din cei care suntem in Craiova, am putea sa antrenam diverse personalitati care au terminat la noi sa ne ajute financiar. Am putea chiar sa le prezentam concret: asta e elevul, astea sunt rezultatele, astea sunt dificultatile materiale ale elevului. Chiar daca nu-i ajuta cu bani, poate ii ajuta in obiecte (asigurarea de rechizite pe un an, eventual un calculator, etc). Sau e mai bine sa ne limitam doar la cat putem sa contribuim noi? Ce parere aveti?

                  Magda

                  Mihai Anitescu <anitescu@...> wrote:
                  Salut,

[...]

                  Ready for the edge of your seat? Check out tonight's top picks on Yahoo! TV.

                • Gabriel Gruionu
                  Message 8 of 10 , Jun 10, 2007
                    Mersi pentru toate contributiile.

                    Dupa cum vedeti incepem sa despicam firul in patru ceeace ca conduce la lipsa de rezultate. Am vorbit si cu dl prof Ionescu. Mi-a spus ca ar fi nevoie de o camera digitala ca sa se faca poze pentru pagina liceului. Sunt convins ca se gaseste o camera digitala fie noua fie cineva care isi schimba camera. As vrea sa stiu totusi cine va folosi camera ca nu stiu cine este responsabil pentru pagina liceului. Chiar ar fi excelent sa avem poze actuale pe pagina grupului sa mai vedem si noi cum mai arata liceul. Acum va spun eu ca arata ca dupa bombardament cel putin curtea scolii. Am vazut foarte putin partea cu laboratoarele doar la parter si zic ca arata OK dar numai la o privire fugara. Am auzit ca s-a inlocuit parchetul in clase cu linoleu. Yuk!

                    M-a sunat Magda la telefon. Mi-a spus ca de fapt sunt si alti absolventi inscrisi pe grup care sunt cam "timizi". V-as ruga pe toti sa contribuiti cu o parere, poate chiar "naiva" cu toate ca nu a fost cazul pana acum. Mai ales din generatiile mai tinere pentru ca sunteti mai la curent cu pulsul liceului. Noi cei teminati mai demult avem o anumita imagine de perspectiva dar asa cum v-am spus daca nu stim nevoile reale si concrete riscam sa ne pierdem timpul cu proiecte utopice.

                    Asadar, cine contribuie la o camera foto digitala? Cred ca 4-5 mega pixeli este suficient. Eu am una de 3 mega pixeli si este OK.

                    Ma culc ca e trecut de miezul noptii si maine iau trenul la 6:30 AM spre Bucuresti. Am ales un tren sageata albastra desi este prin Pitesti. Este cel mai civilizat tren chiar mai civilizat decat intercity care este acelasi tren vechi dar un pic periat. Am inteles ca au inceput sa puna sageata albastra si pe rute de personal cel putin pe ruta Craiova-Sibiu. Trenurile astea se produc acum la Arad deci o sa intre in functiune in toata tara intr-un viitor apropiat.

                    As vrea sa mai aflu si alte tips despre Craiova/Romania ca sa aflam de lucruri de calitate in tara. Ma rog acum este tarziu pentru anul asta dar as vrea sa stiu pentru la anul. De exemplu am aflat de o companie de inchiriat masini la pretzuri foarte rezonabile cam 30 de euro. Din pacate nu au locatie in Craiova, au in Bucuresti, Sibiu, Cluj. Poate in curand si in Craiova. O sa va povestesc cu alta ocazie de o pensiune unde am stat la Sibiel langa Sibiu unde este cea mai mare colectie de icoane pe sticla din Transilvania.

                    Din pacate cred ca nu o sa mai pot sa scriu prea des. Ma intorc in "real world" dar voi incerca sa mai contribui.
                    Gabi

                    Message 9 of 10 , Jun 11, 2007
                      Salutare!

                      Nu mai tin minte daca a fost adusa in discutie o astfel de propunere, dar credeti ca am avea sanse de succes daca am cauta posibilitati de sponsorizare pentru crearea unui fond de premiere despre care vorbeati, pe care sa il organizam si sa il directionam noi?

                      In conditiile in care deja multe activitati scolare din Craiova se desfasoara acum sub tutela sponsorizarilor, de ce nu ar merge si sa facem la fel si ceea ce propuneati in mesajele anterioare? Poate cu ajutorul unor sponsori s-ar planifica si materializa mai repede totul.

                      Toate cele bune!

                      Bogdan Vigaru - 99D

                      On 6/10/07, gradinaru magdalena <magda_grad@yahoo. com> wrote:
[...]

                      Mihai Anitescu <anitescu@yahoo. com> wrote:
                      Salut,

[...]

                      Got a little couch potato?

                    • Octav Farcasanu Jr
                      Message 10 of 10 , Jun 11, 2007
                        nu stiu cum e in Romania, aici in US sponsorii ajuta, dar intai trebuie sa vada efortul "local". sunt diverse metode de "matching gifts". nu cred ca gasesti sponsori sa invie un cal mort, sa nu va suparati de expresie...

                        ca un exemplu emblematic, acum 2-3 ani IOCC a cerut si a primit acordul de principiu de la ceva fond federal pentru 2 milioane USD pe care urma sa ii cheltuiasca in Romania, cred ca pentru reconstructia dupa inundatii dar nu mai sunt sigur. singura conditie impusa IOCC a fost sa stranga $50,000 de la comunitatea romana din US. La cat de multi romani sunt in America, a fost rusinos de greu sa se stranga acesti bani.

                        IOCC este International Orthodox Christian Charities.

                        ~Octav