Re: [absolventi_Balcescu-CNC]

  • Octav Farcasanu Jr
    Message 1 of 6 , Jun 2, 2007
      Salut:

      Nu vreau sa intru in polemica cu nimeni, si nu ma consider lezat de afirmatiile lui Gabi sau ale tale. Nu in spirit de contradictie, ci ca sa ne lamurim opiniile amsa va raspund mai jos.

      In primul rand sunt de parere ca nu aveti atitudinea potrivita, nimeni nu are "obligatia" sa ajute pe nimeni. deci nu se poate vorbi de scuze. nu cunoastem situatia personala a nimanui asa incat sa putem sa pretindem sa faca sau nu ceva.

      a doua obiectie pe care o am este aceea in legatura cu proiectele "ad-hoc".
      daca nu ne fixam un obiectiv, ne risipim intre ghiozdane si manuale si nu o sa ajungem nicaieri. pentru lipsurile si nevoile care exista in Romania (si nu numai) nu exista limite. sunt mii de oameni care s-ar "califica" pentru un ajutor pe diverse criterii. nu cred ca ne putem transforma in organizatie caritabila. Nu asta face un grup de absolventi. pentru asta exista Biserica, cruce rosie etc. nici nu cred ca vrem sa ne apucam sa triem candidati etc. Noi ca absolventi care acum lucram putem sa punem banul jos si eventual sa tinem un discurs motivational la o serbare de premiere.

      Fundatie, "matching funds" ar fi bine, dar sa nu uitam ca suntem raspanditi pe glob, deci ar trebui o fundatie in fiecare tara ca sa beneficieze fiecare de scutiri de taxe acolo unde statul le ofera. Daca se poate face, daca vrea cineva sa se ocupe de astea, sigur. Dar sa nu ne blocam in faptul ca nu avem o fundatie.

      revin la propunerea pe care am facut-o, aceea de a stabili pentru inceput

      - un obiectiv unic si clar (fond de premii ca exemplu, dar poate sa fie ceva mult mai tangibil, cum ar fi cumparare de rechizite pentru toti copiii de clasa I-a, daca asta pare sa fie o problema)

      - si o modalitate de a ajunge acolo.

      dupa aceea vedem cati dintre noi POT sa ajute la asta.

      Pa,
      ~Octav

      alextor00 <alextor00@...> wrote:
      scuza cu "I am too busy to help" este valabila in foarte putine cazuri
      cine vrea sa ajute gaseste timp
      Ideea cu o contributie anuala e f buna. ramine sa gasim acele "mici
      proiecte" de care vorbea si Gabi si Octav
      O alta chestie legata de modul de distribuire a banilor
      E bine sa infiintam o "non-profit organization" care sa se ocupe cu
      asta, care sa fie inregistrata in mod oficial
      Sint multe avantaje cu acest format: unul din ele este ca multe
      companii au organizatii care fac matching funds pt fondurile pe care
      le doneaza angajatii lor (cel putin compania mea, wachovia, face asta)
      Dar acest matching funds nu se fac decit daca organizatia este
      "non-profit" si inregistrata oficial

    • Gabriel Gruionu
      Message 2 of 6 , Jun 3, 2007
        Salut Octav,

        Nu e vorba de polemica Octav. Eu te cunosc de mult si am incredere in tine si te respect. Nu am zis nu la ce ai zis tu. Tot ce am zis este ca am mai trecut prin fazele astea cu proiecte mari si organizate acum un an. Te rog sa citesti mesajele de inceput ale acestui grup si sa urmaresti data raspunsurilor. Am vorbit singur luni de zile. Daca eu care am organizat grupul asta si un alt grup de muntisti de la Balcescu si grupul absolventilor de la mate si grupul bioinginerilor, deci daca eu am zis ca nu mai stiu ce sa fac ca sa nu vorbesc de unul singur in continuare, iti dai seama ca problema nu este asa simpla. Ca experiment, incearca tu sa faci ce am zis eu cu ajutorul concret al unui caz anume. Sa vedem cat dureaza. Eu estimez ca cel putin un an si vei fi unul din 2-3 care vor face lucrul asta. Stai linistit ca nu ne-am risipi ci din contra dupa inca un an de zile am putea spune ca macar am ajutat un copil care intr-adevar avea nevoie de noi. Ti-am mai spus, nu vad ca ar fi o nevoie reala pentru fond de premii sau manuale pentru clasa I-a. Cel putin nu la Balcescu/Carol I. Pana nu vad o nevoie clara nu incurajez pe nimeni sa "puna banul jos". Ar fi o greseala care ar creea impresia ca avem fonduri disponibile de aruncat.

        In fine, vad ca revin la discutiile pe care le faceam acum un an sa definim si sa organizam. Grupul este bine definit de la inceput. Si obiectivele sunt definite. Nu mai discut despre ce sa facem si sa dregem ca ramanem cu discutiile si asta nu mai vreau sa o fac. Octav daca vrei iti trimit mesaje de pe diferitele mele grupuri de romani si o sa vezi ca toate suna la fel indiferent de ce natura ar fi grupul. Si rezultatul este in vecinatatea lui zero.
        Pe curand. Acum sunt la Sibiu.
        Gabi

        alextor00 <alextor00@... > wrote:

[...]

      • alextor00
        Message 3 of 6 , Jun 4, 2007
          Parerea mea ar fi sa ajutam copii de la Balcescu in 2 moduri
          1) sa aflam de copii care sint buni la invatatura, si au probleme
          materiale grave, si sa ii ajutam sa ramina in scoala
          2) sa incurajam copii care sint buni la invatatura aratindu-le cum pot
          sa profite de faptul ca au invatat (slujbe care necesita cunostinte
          serioase, burse in afara, etc)

          Copii nu invata pt premii, ci daca li se arata ca au sanse de un
          viitor mai bun daca invata

          Altfel spus, propunerile mele sint doua
          a) sa aflam nume de copii din cazul 1)
          b) sa ne oferim sa vorbim (la telefon, chat pe internet etc) cu elevi
          din clasele 9-12 ca sa explicam cum ne-a ajuta pe noi faptul ca am invatat

          --- In absolventi_Balcescu-CNC@yahoogroups.com, "Gabi Gruionu"
          <gruionu@...> wrote:

> [...]
          > buletinul in Craiova. Am incercat sa evit statul la coada dar nu am
          > putut. Mi-am facut norma de 2 ore de stat la coada in amintirea
          > vremurilor bune ceausiste. Va pot spune si ce acte va trebuie ca sunt
          > diferite de State.De exemplu stiati ca va cere certificatul de nastere
          > si de casatorie in original daca mergeti la buletin? Eu nu am stiut si
          > in consecintza sunt necasatorit si fara copii, as far as the Romanian
          > government is concerned.
          > Cam asa. Ma duc la culcare ca maine merg la Sibiu sa imi aduc sotia si

        • gradinaru magdalena
          Message 4 of 6 , Jun 5, 2007
            Eu am terminat matematica in Craiova, sunt la doctorat tot in Craiova, deci sunt in Craiova :). Mi-ar fi destul de usor sa va tin la curent cu situatia din Carol, mai ales ca am si predat in liceul nostru.

            Cred ca este bine sa ne implicam in viata copiilor cu probleme, pentru ca asta i-ar ajuta din 2 puncte de vedere: pe de o parte, material (evident), iar pe de alta parte ar vedea ca sunt oameni carora le pasa, ceea ce este destul de important. In general liceul se implica in acest gen de cazuri, incearca sa obtina sponsorizari pt copii cu probleme materiale prea mari, nu vad de ce nu am da si noi o mana de ajutor. In Carol nu sunt numai olimpici, iar grupul nostru nu se numeste grupul olimpicilor din Carol, nu? Nu este la fel de important sa ajuti un copil cu potential (a ajuns totusi in Carol, iar daca are o situatie materiala precara, probabil ca n-a facut meditatii), pe cat de important este sa sprijini un olimpic national? Eu cred ca este. Un olimpic national are deja un viitor, un copil sarac si-l poate pierde definitiv. Cunosc un astfel de caz: absolvent al liceului nostru, inteligent, dar fara niciun pic de sprijin, a abandonat medicina si acum este dat disparut. Nu cred ca astfel de cazuri apar in mod frecvent, dar sunt lucruri care nu se intampla doar la televizor, si daca tot vrem sa ne implicam in viata liceului, apoi sa o facem cu totul.

             Nu zic sa nu-i sprijinim pe olimpici, mai ales ca ei duc faima liceului mai departe, insa nu stiu daca sprijinul material e vital. Cat despre informatiile privitoare la viitor, sa stiti ca sunt destul de informati, unii deja s-au si orientat. Bineinteles, ar fi bine sa afle cat mai multe. De aceea v-as sugera mai ales celor care ati facut o cariera in afara tarii, sa mai treceti si pe la scoala atunci cand ajungeti prin Craiova, pentru ca cel mai mare efect il are dialogul direct cu elevii (o ora de dirigentie etc). Si un discurs motivant la o serbare cred ca ar avea un mare efect. Altfel... poate sa deschidem  un forum de discutii??! Ar fi bine sa vada cam tot ce se vorbeste , ca sa nu fiti nici voi in situatia de a raspunde de nu stiu cate ori la aceleasi intrebari si sa aiba loc o discutie cat mai libera si cat mai completa, chiar si pt elevii timizi.

            Magda

            Be a better Heartthrob. Get better relationship answers from someone who knows.
            Yahoo! Answers - Check it out.