Re: Colegiul National "Carol I" Craiova

  • Gabriel Gruionu
    Message 1 of 1 , Mar 7, 2006
      Salut Cristi,

      Ca sa vezi, gand la gand cu bucurie. Pe 23 februarie 2006 trimiteam mesajul de mai jos despre infiintarea grupului Yahoo absolventi_Balcescu-CNC. Sunt de acord in principiu cu tine cu ideeile pe care le zici si de infiintarea de ce sa nu zicem direct a Balcescu/CNC Alumni Association (BCAA). Sau mai bine Alumni  of Balcescu/CNC (AB/C) sau Absolventi Balcescu/CNC. Grupul Yahoo este primul pas in sensul asta.
      Cum ziceam ma bucur foarte mult ca ai trimis mesajul asta chiar inainte de citi mesajul meu. Chiar asa gandesc si eu ca trebuie facut ceva gandit de noi absolventii mai degraba decat de liceu. Bineinteles tinand cont de nevoile liceului dar e bine sa ne implicam mai activ decat doar trimitzand bani la cererea liceului.

      Legat de premiile pentru elevi, e grozav daca strangem ceva bani. Hai sa facem mai mult cu banii astia. Hai sa ne gandim un pic ca o parte din banii astia sa fie dati si la premierea profesorilor care i-au pregatit. Profesorii nu au zis chestia asta dar o zic eu pentru ca de fapt profesorii fac liceul si performanta liceului. Elevii vin si pleaca si chiar se aleg cu multe recompense de la olimpiade de genul plecat la studii la Harvard si MIT datorita rezultatelor la olimpiade. Problema este ca pregatitul pentru olimpiade ia mult timp asa cum stiti si profesorii tineri nu isi mai permit sa faca pregatirea asta pe gratis. Nici profesorii in varsta nu isi permit dar sa zicem ca continua din inertie. Stiu un caz concret al unui coleg de liceu care este profesor de mate acum tot la Balcescu, Claudiu Coanda, promotia 1990 care se lupta sa supravietzuiasca cu nevasta rezidenta la medicina, si fetitza mica si mi-a zis clar ca nu isi poate dedica prea mult timp pentru olimpiade pentru ca trebuie sa faca meditatii. Cred ca este absolut esential sa stimulam profesorii sa continue cu olimpiadele. Cu premii ar fi o solutie, mai bine ar fi insa sa se creeze clase speciale cu pregatire intensa pe diferite discipline asa incat profesorii sa nu trebuiasca sa faca pregatire in afara programei cu elevii de olimpiade. Sau oricum sa se treaca in statul de plata pregatirea pentru olimpiada. Mai vorbim despre asta.

      Am si eu un proiect in minte pe care de abia astept sa il incepem: Adopt-a-classroom in care foste clase de absolventi adopta fosta clasa de curs ca sa faca reparatii si imbunatatiri si in schimb ne punem poze despre noi pe pereti. De abia astept sa pun o poza cu cactusi din Arizona. Bine inteles dupa ce repar caloriferul inainte.

      OK, deci te rog sa distribui mesajul de mai jos si la alti absolventi. Eu l-am distribuit la promotia mea 1990. Deja avem un grup pe yahoo pentru promotia noastra: http://groups.yahoo.com/group/promotia_libertatii/ cu vreo 46 de membrii. Au raspuns deja 4 fosti colegi. Se intelege ca toti suntem superocupati deci colaborare intre noi ar fi grozava ca sa nu trebuiasca unul sau 2 sa faca totul. Si pentru AB/C eu cred ca ar trebui condusa de un comitet asa cum ziceai si tu.

      Ma opresc aici pentru ca si eu sunt pasionat de Balcescu si pot continua la nesfarsit. Noroc ca mai am si de lucru la servici.
      Gabi
      PS Apropo, eu nu te cunosc personal Cristi dar o sa te cunosc daca te inscrii pe grup da? Mersi.
      PS2. Mai multe adrese de email din cele la care ai trimis tu mesajul initial au fost respinse de serverul meu.

      Dragi absolventi ai liceului Balcescu,

      Ma numesc Gabi Gruionu. Sunt absolvent al liceului din promotia 1990,
      promotia Libertatii. In prezent sunt postdoctoral research associate
      la University of Arizona in Biomedical Engineering.
      Va invit pe toti sa va inscrieti in grupul Yahoo  absolventi_Balcescu-
      CNC http://groups.yahoo.com/group/absolventi_Balcescu-CNC
      Scopul grupului este de a realiza o retzea internationala a
      absolventilor, a ne ajuta intre noi si a ajuta liceul. Este primul
      pas pentru a creea Alumni Association asa cum este la atatea
      institutii de invatamant din straintate.
      FAQ:
      De ce este nevoie de grup si de asociatie: pentru ca cu noi liceul va
      fi mai puternic si isi va putea apara mai bine rolul de lider intre
      liceele din tara.Reprezentam o elita, facem inca parte din familia
      liceului Balcescu/Carol I si impreuna putem face multe lucruri bune
      pentru noi si pentru liceu.

      De ce acum? Ar fi trebuit mai demult. Eu am tatonat ideea de cativa
      ani buni de zile si acum m-am hotarat sa fac ceva concret.

      De ce eu? Pentru ca imi pasa de liceu. Sunt inca impresionat de ce
      reprezinta liceul Balcescu pentru noi si pentru Romania. Am tinut
      legatura cu profesori si elevi de la liceu de-a lungul celor 10 ani
      de cand sunt plecat din tara si sunt la curent cu multe din
      realizarile si problemele liceului.De 3 ani de zile am
      infiintat impreuna cu dl profesor Liviu Ionescu un grup al elevilor
      muntisti la liceu. Asociatia Absolventilor va fi condusa de un
      comitet asa ca astept pe oricine vrea sa se implice la nivel de
      conducere sa fie alaturi de mine.

      Daca mai aveti si alte intrebari va stau la dispozitie.

      Conditia de inscriere in grup este sa imi trimiteti un email cu
      numele, email, adresa, locul de munca, functia si promotia din care
      faceti parte. Asta ca sa stiu de la inceput cine sunteti si sa nu fie
      nevoie sa cer informatia asta mai tarziu. Grupul o sa aiba absolventi
      din absolut toate generatiile liceului care mai sunt in viata. Cu cat
      sunt mai multi oameni cu influenta in grup cu atat mai eficienti vom
      fi. In functie de raspunsul vostru, o sa trecem mai departe la
      organizarea asociatiei. Intentia cu grupul si mai tarziu asociatia
      este sa facem o organizatie profesionista de genul Alumni
      Associations care sa aiba un impact pozitiv in viata liceului si a
      noastra. Nu mai intereseaza o organizatie facuta numai ca sa ne
      spunem salut, ce mai faci sau ca sa cerem bani de la absolventi.Sper
      sa putem impreuna realiza niste proiecte cu adevarat de talia
      valorii noastre.

      Va multumesc, va astept cu intrebari si va rog sa distribuiti mesajul
      la toti absolventii cu care tineti legatura.

      Gabi Gruionu
      Ph.D.
      Biomedical Engineering,
      University of Arizona