95Re: RE : [absolventi_Balcescu-CNC] Evaluatori de granturi

  • Gabriel Gruionu
    Jul 31, 2007
      Salve Radu,

      In primul rand, multumesc ca ai dar un semn de viata pe grupul asta. Stiu ca ai avea multe de spus si astept cu rabdare sa iti dai drumul.

      La subiect: instructiunile de depunerea proiectului si criteriile de evaluare, precum si contractul de evaluator se afla la pagina asta: http://www.cnmp.ro:8083/pncdi2/program4/pachet.php\

      Poate pentru mine este mai usor ca am lucrat cu Lucian la o propunere in vara asta si deci sunt familiarizat un pic cu aceste proiecte. Ai dreptate ca este o mare responsabilitate, insa ma gandesc ca si mai rau este sa nu participam si sa lasam pilele sa se evalueze intre ele. Regula este ca daca este diferenta mai mare de 10 puncte (din 100 maxim) intre evaluatori atunci se face evaluare in panel (nu stiu cum o sa faca asta cu evaluatori din strainatate).

      Proiectele de fapt nu sunt toate rele. Se imbunatatzesc de la an la an in ce priveste redactarea si calitatea in sine a propunerii. Am evaluat niste proiecte si anul trecut si pot sa spun ca este o schimbare in bine.

      Evaluarea se face pe aceleasi principii ca si pentru proiectele din vest si State. Faptul ca nu stii toate detaliile despre situatia din Romania nu ar trebui sa fie o problema daca proiectul e bine scris adica daca sunt argumentate toate afirmatiile. Daca se fac afirmatii gratuite (sunt din astea o gramada) atunci nu conteaza ca poate ai stii ca sunt adevarate daca ai fi in Romania, conteaza ca nu sunt argumentate in proiect. Eu evaluez numai ce se scrie in proiect ca sa fiu obiectiv. Nu dau puntaj mare la o idee neargumentata numai ca stiu ca este de un departament bun din tara. Sa stii ca sunt si proiecte bine scrise si argumentate cu referinte. In plus de asta sunt cateva categorii de proiecte proaste: fie fac afirmatii gratuite si propun solutii care suna bine dar nu sunt argumentate, fie propun mai mult decat pot sa faca si se vede clar asta, fie propun solutii bune dar la probleme care nu sunt argumentate mai ales pentru Romania. Deci in functie de asta este posibil sa evaluezi proiecte si cum am zis e important ca noi care suntem plecati si mai neimplicati in societatea romaneasca sa le evaluam obiectiv.

      Cred ca toate tarile folosesc revizori straini sau co-nationali din diaspora. Normal ca USA face asta ca de exemplu eu sunt evaluator pentru American Heart Association fara sa fiu cetatzean american, stiu si de Australia ca foloseste cetatzenii australieni din diaspora pentru evaluari si cred ca si tu stii de exemple de genul asta.

      Sa vedem cum va merge cu plata pentru evaluare. Lucian mi-a zis ca o sa puna banii pe un card la BCR dar poate sa dureze si un an pana fac asta. Oricum eu zic ca ai fi grozav sa ne implicam chiar si fara remuneratie imediata.

      Legat de timpul pe care il ai pentru evaluat, da este prea scurt (mi-a zis Lucian ca il mai extind ei daca nu se termina evaluarea), mult prea scurt dar din nou daca nu spunem noi asta, cei din tara nu fac comentarii cu privire la organizare ca se simt ca sunt la mijloc ca au si ei proiectele lor in joc. Riscam sa lasam alti evaluatori din tara care nu au o problema cu evaluarea de mantuiala sa faca evaluare fara comentarii. Eu deja am spus la organizatori ca nu este destul timp. Mie mi le-au trimis cu 10 zile inainte de deadline dar nu am citit mesajul decat dupa 2 zile. Apoi a trebuit sa semnez contractul, apoi sa ii contactez sa le spun daca este OK sa le trimit contractul scanat prin email deci am avut cam 4 zile pentru review cu full time job si cu familie. Am evaluat 5 din 10 si inca mai evaluez ca nu s-a inchis site-ul. Teoretic se termina la 30 iulie dar practic te poti inscrie si tu astazi si cred ca tot iti vor trimite granturi ca nu are cine sa le evalueze.

      Un raspuns lung la comentariile tale dar cred ca este important sa clarific cat pot situatia. Mersi ca ai intrebat.
      Gabi

      On 7/31/07, Popescu Radu <radu_escu@...> wrote:

      Salve Gabi,

      m-am uitat pe site-ul ala si cred ca cineva ar trebui sa-l evalueze cat de repede,
      nu de alta dar nu am inteles nimic despre ce face un astfel de evaluator,
      si mai ales ce trebuie el sa stie si cata munca o astfel de evaluare implica.
      Asa ca daca stii o alta sursa te rog trimite-mi linkul.
      Nu te sperie ca 10 proiecte de o valuare f mare depind de parerea ta?
      Te simti calificat sa faci o astfel de evaluare?
      Suna un pic aspru, dar nu despre aceasta este vorba, de a face o treaba buna,
      si nu numai de mantuiala?!
      Cu bine,
      Radu

      Gabi Gruionu <gruionu@...> a √©crit :

      Dragi absvolenti,

      Procesul de evaluare de granturi pentru Autoritatea Nationala pentru
      Cercetare Stiintifica, Programul 4 Parteneriate in domeniile prioritare
      este in plina desfasurare. Granturile incep sa fie de calitate si incep
      sa apara "returnatii" adica tineri cu doctorate in strainatate care se
      intorc in tara cu multa experienta in domeniu. Este un moment foarte
      favorabil pentru intors acasa pentru ca acum se dau granturi de
      milioane de EURO efectiv pentru infiintare de laboratoare dotate ca in
      occident. Cred ca este FOARTE IMPORTANT sa ne implicam in procesul de
      evaluare pentru ca sunt multe de pus la punct la sistemul de evaluare
      (de exemplu eu am primit 10 granturi de evaluat in mai putin de o
      saptamana) si returnatii trebuie sprijiniti printr-o evaluare obiectiva
      a granturilor. Daca ne implicam cat mai multi din profesionistii din
      strainatate avem o sansa sa ajutam restructurarea cercetarii in Romania
      intr-un mod dramatic. Cu alte cuvine bani sunt destui si daca se dau la
      oameni capabili se poate face ceva de calitate chiar si in Romania.
      Inregistrati-va la site-ul: www.experti-cdi.ro. Se plastete cu 150RON
      pe grant.
      Succes