RE: Re : [Gen ZH Eil] nieuweling

  • aagje_jacoba
    Message 1 of 15 , Apr 1 1:28 AM
      Heb je hun huwlijk al,staat daar op waar die van daan kwam .en welk jaar gehuwd of ondertrouw?
      Heb je de namen van hun kinderen wanneer en waar geboren en heb je de getuigen van hun doop?
      Aan de namen van hun kinderen kan je via vernoemingen hun ouders vinden.

      Zet hier alles op een rijtje voor ons,dan kunnen wij je beter verder helpen.

      Groetjes,

      Anja

      ________________________________

      Message 2 of 15 , Apr 1 7:18 AM
        Hallo Anja,

        Ja heb de ondertrouwdatum 21 dec.1781 Pieter van Es met Trijntje Meijer en bij het ingeschrevene staat bij Pieter geboren en wonende in Leiden.
        Ben daar gaan zoeken en heb een Pieter van Es gevonden geboren op 19 Juni 1757 vader Pieter van Es geboren 1712 in Leiden en Elisabeth Glasberge.getrouwd op 13-5 1746
        in Leiden,maar kan nergens een link vinden of dit DE Pieter is die ik zoek.heb geen trouwdatum kunnen vinden van Pieter[1757] in Leiden.
        Heb ook in Zoeterwoude 3 dopen gevonden van kinderen van Pieter en trijntje Zoon Leendert 1791 dochter Wilhelmina 20 mei 1789 en dochter Maria Marta 8 Juli 1787
        maar hier heet Trijntje geen Meijer maar Meijers maar de getuige is bij Leendert en Wilhelmina ene Teuntje of Wilhelmina Zorge en dat zou de moeder of zus van Trijntje zijn.
        Dan is er ook nog een dochter Neeltje die zou in Koudekerke Zeeland 1784 geboren zijn maar kan hier niets van vinden.
        Heb ook deze link nog gevonden http://www.genealogieonline.nl/regio-goeree-overflakkee/I80310.php
        en deze http://www.genealogieonline.nl/genealogie-pols/I22607.php maar hier kloppen de datums niet van.
        http://www.genealogieonline.nl/genealogie-de-vos-verschuur/I57438.php
        http://www.genealogieonline.nl/genealogie-post-oost/I57066.php
        http://www.genealogieonline.nl/regio-goeree-overflakkee/I17643.php

        ik denk dat ik de goede Pieter heb maar ben niet helemaal zeker.

        Groetjes Ria

> [...]

        > is in Leiden maar als ik ga zoeken kloppen de data niet.
        > Wie weet is iemand hier ook mee bezig en kunnen we gegevens uitwisselen.

      • Lenny
        Message 3 of 15 , Apr 1 8:11 AM
          Hallo Ria,

          Heb je voor de geboorte/doop van Neeltje al eens aan Koudekerk a/d Rijn
          gedacht. Dat ligt in de buurt van Zoeterwoude.

          Ik heb even gekeken bij www.gahetna.nl het moet Koudekerk a/d Rijn zijn.
          Daar worden op 14-12-1783 Teuntje op 19-12-1784 Maria en Neeltje gedoopt.

          Groetjes Lenny

          Message 4 of 15 , Apr 1 8:20 AM
            Ik heb het vermoeden dat dit zijn ouders zijn.
            Heb je zijn overlijden al?

            Pieter van Es geboren en wonende in Leiden.
            ondertrouw 21 dec.1781 ouddorp met Trijntje Meijer
            Neeltje die zou in Koudekerke Zeeland 1784
            Maria Marta 8 Juli 1787 Zoeterwoude
            Wilhelmina 20 mei 1789 Zoeterwoude
            Leendert 1791 Zoeterwoude

            -------------------------------------
            Plaats
            Leiden

            Datum
            29-06-1758

            Bron
            Dopen NH Hooglandsche Kerk

            Kind
            Pieter van Es

            Vader
            Pieter van Es

            Moeder
            Neeltje Noest

            Getuige
            Klaas van Es

            Getuige
            Hester Panters

            Archiefnr
            1004

            Inventarisnummer
            252

            Inventaris beginjaar
            1755

            Inventaris eindjaar
            1767
            ==================
            Plaats
            Leiden

            Datum
            1793

            Bron
            Begraven

            Overledene
            Pieter van Es

            Relatie
            Neeltje van Noest

            Archiefnr
            0501A

            Inventarisnummer
            1340

            Inventaris beginjaar
            1785

            Inventaris eindjaar
            1794

            Opmerkingen
            tussen 29 juni en 6 juli 1793.
            //////////////////////////////////////////////////////////////////
            http://www.archiefleiden.nl/home/collecties/personen/zoek-op-personen/q/persoon_achternaam_t_0/Mejjers%20/q/persoon_voornaam_t_0/%20Trijntje%20

            Plaats
            Leiden

            Datum
            19-12-1793

            Bron
            Dopen NH Hooglandsche Kerk

            Kind
            Willemijntje van Es

            Vader
            Pieter van Es

            Moeder
            Trijntje Mejjers

            Getuige
            Willemijntje van der Zourg

            Archiefnr
            1004

            Inventarisnummer
            255

            Inventaris beginjaar
            1789

            Inventaris eindjaar
            1796
            -----------------------------
            Plaats
            Leiden

            Datum
            1794

            Bron
            Begraven

            Overledene
            Willemijntje van Es

            Relatie
            Pieter van Es

            Archiefnr
            0501A

            Inventarisnummer
            1340

            Inventaris beginjaar
            1785

            Inventaris eindjaar
            1794

            Opmerkingen
            tussen 18 en 25 januari 1794.
            ---
            ----///////////////////////////////////////
            http://www.archiefleiden.nl/home/collecties/personen/zoek-op-personen/q/persoon_achternaam_t_0/es/q/persoon_voornaam_t_0/pieter/start/150?sort=datum_i&direction=asc

            Plaats
            Leiden

            Datum
            19-12-1812

            Overledene
            Neeltje Noest

            Plaats geboorte
            Leiden

            Woonplaats overledene
            Schoolsteeg, kanton 1, wijk 4, no 2

            Beroep
            spinster

            Vader
            Jan Noest

            Moeder
            Anna Gulaij

            Relatie
            Pieter van Es

            Archiefnr
            0501A

            Inventarisnummer
            7422

            Inventaris beginjaar
            1812

            Inventaris eindjaar
            1812

            Aktejaar
            1812
            ---

            ________________________________

            Message 5 of 15 , Apr 1 8:57 AM
              Overledene:
              Pieter van Es <https://webmail.kpnmail.nl/personen-zoeken/zoeken/q/Pieter++van+Es>
              Geslacht:
              Man
              Leeftijd:
              56

              Vader:
              NN <https://webmail.kpnmail.nl/personen-zoeken/zoeken/q/NN>

              Moeder:
              NN <https://webmail.kpnmail.nl/personen-zoeken/zoeken/q/NN>

              Relatie:
              Trijntje Meijer <https://webmail.kpnmail.nl/personen-zoeken/zoeken/q/Trijntje+++Meijer>

              Gebeurtenis:
              Overlijden
              Datum:
              woensdag 7 december 1814
              Plaats:
              Goedereede

              ________________________________

              Message 6 of 15 , Apr 1 9:01 AM
                Message 7 of 15 , Apr 1 11:55 AM
                  Hallo Anja,

                  Heb alle aktes gevonden in ouddorp,stellendam,goedereede en zoeterwoude van Pieter,Jacob van Es en van Trijntje meijer en de kinderen
                  Wat betreft Neeltje ik ga zoeken in kouderkerk a/d Rijn,bedankt voor het helpen zoeken en zodra ik wat vind laat ik het weten.

                  Groetjes Ria

                  Message 8 of 15 , Apr 2 9:49 AM
                    Hallo Lenny en Anja,

                    Heb het inderdaad gevonden ben nu aan het zoeken in Leiden naar Pieter van Es bij overlijden 56 jaar dus geboren in 1758.

                    Message 9 of 15 , Apr 2 10:08 AM
                      Dit zijn zijn ouders dochter neeltje is naar haar vernoemd ,jaartal is ook goed.

                      Plaats
                      Leiden
                      Datum
                      29-06-1758
                      Bron
                      Dopen NH Hooglandsche Kerk
                      Kind
                      Pieter van Es
                      Vader
                      Pieter van Es
                      Moeder
                      Neeltje Noest
                      Getuige
                      Klaas van Es
                      Getuige
                      Hester Panters
                      Archiefnr
                      1004
                      Inventarisnummer
                      252
                      Inventaris beginjaar
                      1755
                      Inventaris eindjaar
                      1767

                      ________________________________

                      Message 10 of 15 , Apr 2 2:24 PM
                        Ik heb nog iets veel mooiers gevonden een stamboom van de Fam. van Es uit Leiden.

                        Dit vond ik op deze stamboom site.
                        http://www.mijnstambomen.nl/leiden/es.htm#BM_TOTAAL_5_72872_0220527
                        Pieter Van Es, geboren 1758, gedoopt op 29-06-1758 te Leiden.
                        Gehuwd op 31-12-1803 te Leiden met Maria Agis (Mietje Agies), geboren 1780 te Leiden, gedoopt op 09-04-1780 te Leiden, dochter van Jan Agis (Aggis) en Anna De l'Ecluse.
                        Dus dit kan niet de Pieter zijn die ik zoek,dus ga deze site maar eens uitpluizen.
                        En vergelijken met de archieven van Leiden.

                        Ria

                        Message 11 of 15 , Apr 3 12:16 AM
                          http://www.evelingen.box.nl/keizer/h4.htm hier de nakomelingen van neeltje van es

                          ________________________________

                          Message 12 of 15 , Apr 3 12:20 AM
                            http://www.meijer-vansprang.nl/Herman%20Meijer/Herman%20Meijer.htm

                            III-b Trijntje Meijer, dochter van Hendrik Meijer (zie II-a <https://webmail.kpnmail.nl/exchange/reure036@.../Drafts/RE:%20Re%20:%20%5bGen%20ZH%20Eil]%20nieuweling.EML/1_text.htm#p282> ) en Teuntie Cornelia van der Zorge. Zij is gedoopt op zondag 24 december 1758 in Ouddorp, Goedereede, Zuid Holland, Nederland. Trijntje is overleden op donderdag 17 februari 1814 in Goedereede, Goerre-Overflakke, Zuid Holland, Nederland, 55 jaar oud. Trijntje trouwde, 22 jaar oud, op vrijdag 21 december 1781 in Ouddorp, Goedereede, Zuid Holland, Nederland met Pieter van Es, ongeveer 23 jaar oud. Pieter is geboren omstreeks 1758, zoon van Pieter van Es en Lena de Jong. Pieter is overleden op woensdag 7 december 1814 in Goedereede, Goerre-Overflakke, Zuid Holland, Nederland, ongeveer 56 jaar oud.
                            Kinderen van Trijntje en Pieter:
                            1 Cornelis van Es, geboren omstreeks 1778 in Nieuwe Tonge, Zuid Holland, Nederland. Volgt IV-a <https://webmail.kpnmail.nl/exchange/reure036@.../Drafts/RE:%20Re%20:%20%5bGen%20ZH%20Eil]%20nieuweling.EML/1_text.htm#p12231> .
                            2 Pieter van Es, geboren op zondag 2 juni 1782 in Ouddorp, Goedereede, Zuid Holland, Nederland. Volgt IV-b <https://webmail.kpnmail.nl/exchange/reure036@.../Drafts/RE:%20Re%20:%20%5bGen%20ZH%20Eil]%20nieuweling.EML/1_text.htm#p1051> .
                            3 Teuntje van Es, geboren op zondag 14 december 1783.
                            4 Maria van Es, geboren op zondag 19 december 1784.
                            5 Maria Marta van Es, geboren omstreeks 1787 in Zoeterwoude, Zuid Holland, Nederland. Volgt IV-c <https://webmail.kpnmail.nl/exchange/reure036@.../Drafts/RE:%20Re%20:%20%5bGen%20ZH%20Eil]%20nieuweling.EML/1_text.htm#p1663> .
                            6 Leendert van Es, geboren omstreeks 1791 in Zoeterwoude, Zuid Holland, Nederland. Volgt IV-d <https://webmail.kpnmail.nl/exchange/reure036@.../Drafts/RE:%20Re%20:%20%5bGen%20ZH%20Eil]%20nieuweling.EML/1_text.htm#p12327> .

                            Op 1 april 2013 16:18 schreef <mariavanes@... <mailto:mariavanes%40kpnmail.nl> <mailto:mariavanes%40kpnmail.nl> <mailto:mariavanes%40kpnmail.nl> > het volgende: