Mattheus van Prooijen ommelsdijk

  • l.akershoek
    Message 1 of 4 , Aug 1, 2010
      Beste deelnemers/amateur genealogen Zuid Holland

      Wie kan mij helpen aan gegevens van de (voor)ouders van MATTHEUS van
      PROOIJEN, geb. op??(in 1828)
      in Sommelsdijk. Hij trouwde
      op 27-5-1858 in Middellands
      met Teuntje van WIJK, geb. op ?? in Middelharnis

      Bij voorbaat hartelijk dank voor uw gewaardeerd antwoord.
      -\!!/-
      { o o }
      ( _ )
      '''''
      Leo Akershoek
      Mijn hobby's?
      1. Het opsporen van mijn en mijn vrouws voorouders
      Ik heb er al 3570 (excl. hun broers/zussen), in 69 generaties

      2. Het opsporen van UW voorouders op Goeree-Overflakkee, vóór 1900.
      Ik heb gegevens van > 115.000 personen, die daar (vóór 1900) geboren
      zijn.
      Voor een lijst met veel voorkomende familienamen in mijn bestand: zie:
      http://ourancestorsweb.com/leo/GoereeOverflakkeeNames.html
      |Zie ook:
      http://freepages.genealogy.rootsweb.ancestry.com/~goereeoverflakkee

    • Han Lijster
      Message 2 of 4 , Aug 1, 2010
        Leo,

        Waarschijnlijk is er meer te vinden in Genlias maar hier Mattheus van
        Prooijen:

        Bron Burgerlijke stand - Geboorte
        Archieflocatie Streekarchief Goeree-Overflakkee
        Algemeen Gemeente: Sommelsdijk
        Soort akte: Geboorteakte
        Aktenummer: 6
        Aangiftedatum: 25-01-1828
        Kind Mattheus van Prooijen
        Geslacht: M
        Vondeling: N
        Geboortedatum: 24-01-1828
        Geboorteplaats: Sommelsdijk
        Vader NN
        Moeder Cornelia van Prooijen

        Hier het huwelijk met de namen van de wederzijdse ouders:

        Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
        Archieflocatie Streekarchief Goeree-Overflakkee
        Algemeen Gemeente: Middelharnis
        Soort akte: Huwelijksakte
        Aktenummer: 15
        Datum: 27-05-1858
        Bruidegom Mattheus van Prooijen
        Leeftijd: 30
        Geboorteplaats: Sommelsdijk
        Bruid Teuntje van Dijk
        Leeftijd: 27
        Geboorteplaats: Middelharnis
        Vader bruidegom
        Moeder bruidegom Cornelia van Prooijen
        Vader bruid Willem van Dijk
        Moeder bruid Jannetje de Bloeme

        Hier de geboorte van Teuntje van Dijk:

        Bron Burgerlijke stand - Geboorte
        Archieflocatie Streekarchief Goeree-Overflakkee
        Algemeen Gemeente: Middelharnis
        Soort akte: Geboorteakte
        Aktenummer: 20
        Aangiftedatum: 26-02-1831
        Kind Teuntje van Dijk
        Geslacht: V
        Vondeling: N
        Geboortedatum: 25-02-1831
        Geboorteplaats: Middelharnis
        Vader Willem van Dijk
        Moeder Jannetje de Bloeme

        Succes,
        Han Lijster

      • Ger Koote
        Message 3 of 4 , Aug 1, 2010
          Hallo Leo,

          Mattheus van Prooijen was een zoon van Cornelia van Prooijen, vader onbekend.
          Bovendien trouwde hij Teuntje van Dijk en geen van Wijk.

          Groeten
          Ger
> [...]

          zijn.
          Voor een lijst met veel voorkomende familienamen in mijn bestand: zie:

        • pieter1942
          Message 4 of 4 , Aug 2, 2010
            Hallo Leo,

            Hier de v. Prooijen tak;

            1. Mattheus van Prooijen, geb. Sommelsdijk 24 jan. 1828, overl. Middelharnis 16 nov. 1901, tr. 1e Middelharnis 27 mei 1858 Teuntje van Dijk, geb. Middelharnis 25 febr. 1831, overl. ald. 7 juli 1863, dr. van Willem en Jannetje de Bloeme; tr. 2e Middelharnis 28 juni 1867 Margaretha Johanna de Zwaan, geb. Middelharnis 4 sept. 1828, overl. ald. 15 febr. 1901, dr. van Cornelis en Pietertje Koert en wed. van 1e Aren van den Nieuwendijk en 2e Bastiaan Breeman.

            3. Cornelia van Prooijen, ged. Sommelsdijk 24 april 1803, overl. ald. 16 aug. 1863, tr. Sommelsdijk 26 sept. 1830 Leendert van der Kooij, geb. Middelharnis 1 jan. 1797, overl. ald. 30 sept. 1855, zn. van Paulus en Grietje de Ruiter en wedr. van 1e Cornelia Verbiest en 2e Marina Floordiep.

            6. Jan Teunisse van Prooijen, ged. Sommelsdijk 15 okt. 1758, overl. ald. 30 nov. 1818, tr. Sommelsdijk 7 okt. 1781
            7. Teuntje Jacobs Ruijlst, ged. Middelharnis 13 jan. 1760.

            12. Teunis Andriesse van Prooijen, ged. Sommelsdijk 22 dec. 1709, tr. 1e Sommelsdijk 15 okt. 1732 Jannetje Krijns Kievit, ged. Dirksland 13 dec. 1705, dr. van Krijn Jacobs en Jannetje Domisse Kievit; tr. 2e Sommelsdijk 25 dec. 1741 Jannetje Jans van den Bos, ged. Sommelsdijk 2 dec. 1707, dr. van Jan Hendriks en Willemijntje Jans Leenhouwers; tr. 3e (ondertr. Sommelsdijk 10 juni) 1750
            13. Marie Jans de Ruijter.

            24. Andries Teunisse van Prooijen, ged. Sommelsdijk 28 okt. 1685, tr. 2e Middelharnis 2 dec. 1722 Lena Leenderts van Heest, wed. van Gabriel Jacobs Visser; tr. 3e Oude Tonge 19 jan. 1724 Marijtje Arends Meeldijk; tr. 1e (ondertr. Sommelsdijk 22 nov.) 1709
            25. Johanna Jans de Vos, ged. Sommelsdijk 10 nov. 1686.

            48. Teunis Gerrits van Prooijen, ged. Stad aan 't Haringvliet 10 sept. 1651, tr. (ondertr. Middelharnis 9 jan.) 1676
            49. Lijsbeth Andriesse de Roij

            96. Gerrit Teunisse van Prooijen, geb. Stad aan 't Haringvliet?, tr. Stad aan 't Haringvliet 7 juli 1647
            97. Hendrikje Hendriks, geb. Stad aan 't Haringvliet?.

            192. Theunis Gerrits van Prooijen, geb. Stad aan 't Haringvliet?
            193. Engeltje Jacobs, geb. Stad aan 't Haringvliet?

            Piet Essebaggers