Re: [Gen ZH Eil] Raphaël (Rafel) Prins - Jan nigje Hendrikse Koppe

  • A.Prins
    Message 1 of 12 , May 1, 2007
      Beste Cock Rijerkerk,

      Op je site ( in de database) zag ik in de info over Raphaël Prins dat hij gestorven zou zijn op 10 dec. 1793. Maar volgens mij moet dit 5 dec. 1793 zijn. Dit staat in een Rechterlijk Archief Maasdam Archief nr. 5387. Ik heb dit afgedrukt op mijn site
      http://home.planet.nl/~prin2855/prins_gen/d1.htm
      Tenzij jullie uiteraard een betere bron hebben.

      Groeten,
      Albert Prins

      Message 2 of 12 , May 1, 2007
        Hallo Albert,

        De aangiftedatum 10 Dec 1793, komt uit Heinenoord, gevonden door Carla, zie
        hieronder.

        Vriendelijke groet,

        Cock Rijerkerk, Le Lavandou, France
        www.rijerkerk.net

[...]

        ---
        avast! Antivirus: Uitgaande bericht is onbesmet.
        Virus Gegevensbestand (VPS): 000737-2, 30/04/2007
        Getest op: 01/05/2007 18:34:16
        avast! - auteursrecht (c) 1988-2007 ALWIL Software.
      • A.Prins
        Message 3 of 12 , May 1, 2007
          Hallo Cock,

          Ja dat zal vast wel kloppen, maar dat is de aangifte datum. In het verhaal hieronder (ontvangen van Wim Sels) wordt vermeld dat Raphaël Prins de avond voor de zesde dec 1793 overleed.

          Groeten,
          Albert

          "Den zesde december 1793
          Compareerde ter sekretarie van Maasdam Hendrikus Prins, Adrianus Prins,
          beide wonende alhier te Maasdam en Geertruij Prins, mede wonende te Maasdam
          gesepareerde en verlaten huisvrouw van Cornelis Velthuis (?) gewoont
          hebbende te Puttershoek gezamentlike bij versterff erfgenamen van harenvader
          Rafel Prins, gisterenavond alhier te Maasdam overleden.
          Dewelke verklaren voor alsnog niet te kunnen besluiten de nalatenschap van
          nader gemelde haren vader te aanvaarden of te verwerpen, maar te verkiezen:
          het regt van beraad en zulks geenzints met het lijk van den zelven haren
          vader ten aarde te bestellen of met andere nodige verrigtingen enige daden
          van erfgenaamschap te willen plegen of zig als erfgenamen te gedragen met
          voorbetuiging of weder- of tegenspraak zoals de verschijners verklaarden
          daartegen uitdrukkelijk en voorbedagt voor betuiging of weder- of
          tegenspraak te doen.
          Gedaan en deze door de verschijners ten bij weten aan mij Maarten
          buijtendijk sekretaris van Maasdam ondertekent op dato als voor.
          Allen tekenen met een merkteken.

          Message 4 of 12 , May 1, 2007
            het kan best dat hij op de 5e overleden is, maar zijn zoon deed op de 10e pas aangifte van overlijden.
            groetjes,
            Carla

            Message 5 of 12 , May 1, 2007
              Beste Carla,

              Zo dacht ik het ook.

              Groeten,
              Albert

              Message 6 of 12 , May 2, 2007
                Hallo Albert,

                Mijn complimenten. Een buitengewoon goede eigenschap voor een
                (amateur)genealoog om heel precies te zijn. Ga zo door!

                Vriendelijke groeten,

[...]

                Getest op: 02/05/2007 15:00:27
                avast! - auteursrecht (c) 1988-2007 ALWIL Software.