Re: Family Tree Maker+KdG ervaringen

  • Ton Deunhouwer
    Message 1 of 2 , Mar 1 2:56 AM
      Hallo Allemaal

      Als FTM op CD staat ,kan herinstallatie een oplossing zijn , en als het
      bestand apart gesaved is (of backup voorradig) weer inladen

      Overigens verdient het aanbeveling data ook te saven op een stick in de
      USB poort Bij evt harde schijf of software crash blijven gegevens
      bewaard ook directe inbreng llaatste versie op een 2e PC

      Na FTM,Aldfear,enz Veel betere ervaringen mat Gens Data Pro 2.4 enz
      waarme delen bestand grafisch snel opgezet (plusje wel of niet open
      clicken) en met 1 click kunnen worden geconverteerd in een bestand of
      gedcom

      Opbouw of reorganisatie geselecteerde KdG reeksen elk ca 40 generaties
      gaat nu heel snel(1000 pers in 2 dagen 3 uur) Temeer dat bij 2
      geneanetbestanden de limiet van 7 MB gezipped al ver overschreden is
      met 82.000 (veel index of volledige kwsen ZH-eil met aansluiting KdG)
      en 102.000 pers En nu delen gebruikt worden voor hernieuwde snelle
      wederopbouw en getrouwe digitale nabootsing 200 reeksen op een aparte
      geneanetsite van http://www.kareldegrote.nl die dan alleen die 200
      Nederlandse en Belgische KdG reeksen bevat

      Op de verzamelsite circa 500 reeksen KdG ook van ca 500 inzenders van
      een CD (gemailed door een lid)geconverteerd en op een aparte
      Geneanetsite gezet waarvan al vier in bedrijf te bereiken via
      http://gw.geneanet.org/tondhwr /tondhwr1 /tondhwr2 /dullemen (under
      reconstruction van snelle opbouw)

      Eigen verzameling KdG reeksen nog niet gecertificeerd Adelsgroep ca 100
      Volledige bewijsvoering en DTB gegevens met de strengere eisen
      capaciteitgebrek Adelsgroep blijft moeilijk Laatste 4 KdG reeksen van
      Gerard Lemmens 197,198,199 en 200 waraan deelname van mijn gegevens was
      en proces van maanden en talloze mails daar begin ik niet meer aan
      daardoor wordt de research en leuke werk teveel belemmert afgezien van
      andere activiteiten Ik volg wel digitaal reeksen samengevoegd op
      afstand i.p.v. van de vele overlappingen en dubbele personen KdG site
      met gefrusteerde snelzoeker soms dezelfde namen verschillende spelling
      in 6 reeksen voorkomend zoek dat dan maar uit.

      Met vriendelijke groet Ton Deunhouwer

      Piet Mijen schreef:
      Al jaren gebruik ik FTM zonder problemen. Ik weet niet wat er gebeurd
      is maar sinds enkele dagen is het helemaal mis.